logo uswps nazwa 3

Uczelnia

Zastanawiasz się, czy Grafika to studia dla ciebie? Lubisz projektować, masz głowę pełną pomysłów i szukasz sposobów, by to wyrazić? Dołącz do 4 otwartych spotkań online z obszaru grafiki i projektowania. Dowiedz się, czym jest dzisiaj projektowanie graficzne i po co nam komunikacja wizualna. Posłuchaj, dlaczego myślenie projektowe to kompetencja przyszłości, czym jest brand design i dlaczego warto, by fotografia była niepokorna. 

Na spotkania obowiązują zapisy przez formularz zgłoszeniowy. Wszystkie zajęcia są bezpłatne i prowadzone online. Liczba miejsc ograniczona. 

Spotkania Kółka Graficznego to tylko wycinek tego, czego uczymy na Grafice Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. To dobra szansa, żeby sprawdzić, czy chciałbyś poznać tę dziedzinę lepiej!

7 grudnia 2020 r. – 15 marca 2021 r.
online
 

Brand Design –  czyli jak zaprojektować logo, identyfikację wizualną oraz stronę internetową marki – Mateusz Antczak

  • 7.12.2020 r. (poniedziałek), godz. 18.00–19.15 

Budowanie dobrego wizerunku w oczach odbiorców jest wyzwaniem, przed którym stoi każdy twórca marki. Istotnym narzędziem w tym procesie jest szeroko pojęty design: m.in. znak firmowy, identyfikacja wizualna czy strona internetowa. Na to, czy dane narzędzie będzie spełniać swoje przeznaczenie wpływa wiele czynników nie tylko technicznych, ale też komunikacyjno-strategicznych. Na spotkaniu będzie można zapoznać się z wyzwaniami, jakie stoją przed projektantem w kontekście wizualnego kreowania marki, z naciskiem na projektowanie identyfikacji wizualnej oraz strony internetowej. Na podstawie zdobytych informacji oraz realizacji zadania w ramach spotkania uczestnicy będą posiadać wiedzę pozwalającą zdefiniować potrzeby, wymagania techniczne i komunikacyjne w obszarze projektowania strony internetowej oraz znaku identyfikacyjnego marki.

258 mateusz antczak

Mateusz Antczak – projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.

Design Thinking, czyli myślenie projektowe – Joanna Burska-Kopczyk 

  • 11.01.2021 r. (poniedziałek), godz. 18.00–19.15

Wyzwania i problemy spotykamy na każdym kroku – od tych globalnych (np. kwestia katastrofy klimatycznej), po te codzienne, zarówno zawodowe (np. jak wyróżnić się wśród konkurencji?), jak i osobiste (np. jak urządzić najlepszą imprezę urodzinową?). Design Thinking to podejście, które może nam pomóc sprostać każdemu z tych wyzwań. Aby to zrobić, warto pokierować się trzema głównymi wartościami: empatią wobec drugiego człowieka, pracą zespołową (najlepiej interdyscyplinarną) i szybkim testowaniem pomysłów. Spotkanie przedstawi te trzy perspektywy i przyniesie odpowiedź na pytanie, dlaczego myślenie projektowe jest jedną z kluczowych kompetencji przyszłości oraz jednocześnie podstawową cechą dobrego projektanta.

258 Joanna Burska-Kopczyk

Joanna Burska-Kopczyk – straterżka z powołania, projektantka z wykształcenia. Każde ukończone przez nią studia rozpoczynają się od słowa projektowanie: komunikacji, usług, startupów. Każdy zrealizowany projekt narodził się z pytań: jaki jest problem, kogo dotyczy i jak można go rozwiązać już dziś. Zawodowo pomaga organizacjom kreować marki i usługi. Tworzy i facylituje warsztaty projektowe, prowadzi projekty edukacyjne. W Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu prowadzi zajęcia w zakresie service design, design thinking i badań empirycznych.

Fotografia niepokorna – Anna Gondek-Grodkiewicz

  • 17.02.2021 r. (środa), godz. 18.00–19.15

Fotografia nie służy jedynie pokazywaniu uchwyconych kadrów czy przekazywaniu informacji – może się stać przeżyciem i doświadczeniem, które porusza do głębi. W naszej fotograficznej podróży zawsze najważniejsze jest pielęgnowanie ciekawości świata i autentyczność twórcy.

258 anna gondek

Anna Gondek-Grodkiewicz – fotografka, architekt. Naukowo zajmuje się fotografią współczesną, fotografią dziennikarską oraz pojęciem visual storytelling – czyli twórczymi i niezwykle uniwersalnymi formami komunikacji, opisu antropologicznych oraz psychologicznych aspektów kultur świata. Laureatka Grand Press Photo 2017 (I nagroda w kategorii „Życie Codzienne – Fotoreportaż”). Jej prace publikowane były m.in. w: „National Geographic Polska”, „Newsweeku”, „Polska The Times”, „Gazecie Wyborczej”, „Wysokich Obcasach”, „Gali” oraz w prestiżowej publikacji PRESS „15 lat Grand Press Photo”. Związana jest z mediami i zajmuje się produkcją filmowo-telewizyjną. Autorka fotografii do polskich filmów („Wenecja” czy „Afonia i Pszczoły” Jana Jakuba Kolskiego), seriali („Licencja na wychowanie”, „Galeria”, „Policjantki i Policjanci”), fotoreportaży z wydarzeń kulturalnych oraz programów telewizyjnych. Na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu prowadzi zajęcia z: fotografii, fotografii współczesnej, fotoreportażu, postprodukcji obrazu, obsługi programu Adobe Photoshop, sztuki, storytellingu oraz storyboard.

Czym jest dzisiaj projektowanie graficzne? Po co nam dzisiaj komunikacja wizualna? – dr Krzysztof Moszczyński

  • 15.03.2021 r. (poniedziałek), godz. 18.00–19.15

Spotkanie będzie przeglądem możliwości, jakie oferuje branża projektowania wizualnego. Poruszymy zagadnienia związane m.in. z formatami drukowanymi i cyfrowymi oraz podejściem i metodami, jakie pozwalają realizować złożone projekty (np. kampanię czy aplikację).

258 Krzysztof Moszczyński

dr Krzysztof Moszczyński – projektant, web designer, wykładowca w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS. Zajmuje się wizualizacją danych, obrazowaniem procesów i projektowaniem wizerunku. Interesują go także zagadnienia z dziedziny communication design: design powierzchni, design opakowań, corporate identity, information design, a także rozwój system operacyjnych, jak np. MacOSX, Android i programowanie w języku Python. W pracy wykorzystuje przede wszystkim metody projektowania produktów i usług skoncentrowane na zaspokojeniu potrzeb użytkowników (zgodnie z ideą human-centered design). Jego zainteresowania naukowe obejmują także: modelowanie procesów biologicznych, bioinformatykę – metody numeryczne w genetyce i genomice. We wrocławskiej filii Uniwersytetu SWPS prowadzi zajęcia z zakresu wizualizacji i prezentacji danych empirycznych, technik wizualizacji, języków programowania – HTML i CSS oraz metodologii projektowych.

Termin i miejsce

7 grudnia 2020 r. – 15 marca 2021 r., online

Kontakt

Anna Murzyn-Romańczuk

tel. +48 785 202 527
e-mail: strefa.wroclaw@swps.edu.pl

Zdjęcie: William Iven / Unsplash