logo uswps nazwa 3

Warszawa

Kim jest autentyczny, angażujący lider i co go odróżnia od sprawnego menedżera? Dlaczego autorytarny styl zarządzania i folwarczne relacje w organizacjach ciągle mają się dobrze, jednak ich czas się kończy? Czy zastąpi je nowoczesny model przywództwa, a świat biznesu się przekona, że bez psychologii i „zarządzania sobą liderów” nie można budować efektywnych zespołów i konkurencyjnych firm? Na te i inne pytania poszukamy odpowiedzi z psychologiem biznesu Jackiem Santorskim, twórcą Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej, który poprowadzi wykład inaugurujący nowy projekt naszej uczelni – Strefę Zarządzania.

wykład

marzec
16 2017

Warszawa

sz3Podczas cyklicznych, otwartych spotkań w ramach Strefy Zarządzania przedsiębiorcy, menedżerowie średniego i wyższego szczebla, psychologowie biznesu, innowatorzy i liderzy zmian będą dzielić się wiedzą, zawodowym doświadczeniem i dobrymi praktykami.

Menedżer vs lider

To rozróżnienie staje się anachroniczne. Dziś, aby prowadzić firmy i zespoły dla biznesu, trzeba być i efektywnym biznesowo menedżerem, i budzącym naturalny autorytet liderem. 

Dziś, aby być autorytetem, autentycznym liderem, trzeba być sobą. A żeby móc być sobą w roli lidera – trzeba być kimś” – często podkreśla Jacek Santorski.

Psychologia przywództwa a biznes

Związki psychologii przywództwa i biznesu są tematem wykładu, który zainauguruje projekt Strefa Zarządzania. Słuchacze przekonają się, że nowoczesne przywództwo to nie ciekawostka z poradników branżowych, lecz model zarządzania, którego wprowadzenie jest dla firm koniecznością. I to palącą, bo wraz z kryzysem 2007–2009 r. nastąpił zmierzch tzw. starej ekonomii i dotychczasowe style zarządzania nijak mają się do nowych realiów.

Współczesny lider musi być „drapieżny” biznesowo i zarazem wrażliwy społecznie, co w równym stopniu dotyczy kobiet oraz mężczyzn. W pokryzysowym świecie liczą się zarówno przedsiębiorczość, jak i relacje, a dobry lider potrafi je budować. Potrafi także jednoczyć pracowników i budować morale zespołu w każdych warunkach.

jacek santorski

Fot. Agata Wrońska

Jacek Santorski

Konsultant, trener, coach, mentor i superwizor. Uznany autorytet w zakresie psychologii biznesu. Zajmuje się m.in. tematyką modeli zarządzania oraz związkiem pomiędzy psychologią przywództwa a efektywnością biznesową. 

Jego podejście do przywództwa zakłada wiedzę, doświadczenie, szacunek do innych ludzi, empatię oraz wiele innych cech i umiejętności, które wpływają na jakość pracy firmy oraz na życie jej pracowników. Według niego nowatorskie zarządzanie powinno podążać w stronę coraz bardziej partnerskiego i otwartego, biorąc pod uwagę rachunek ekonomiczny firmy. Swoją wiedzą dzieli się w trakcie szkoleń i wykładów, na których uczy, jak być efektywnym menedżerem i liderem budzącym w sposób naturalny autorytet.

Jako trener biznesu realizował szkolenia i superwizje w Chiltern Consultancy International. Z czasem stworzył własny ośrodek – Instytut Psychologii Biznesu. W ramach Chiltern Consultancy wdrażał pierwszy w Polsce program mentoringu dla dużej grupy managerów wysokiego szczebla.

W latach 90. współtworzył komisję, która opracowała i wdrożyła licencję psychoterapeutów, trenerów oraz superwizorów psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Posiada licencję psychoterapeuty, trenera i superwizora Laboratorium Psychoedukacji oraz odbył szkolenie w szwajcarskim Instytucie Biosyntezy w zakresie terapii somatyczno-charakterologicznej oraz roczną grupę superwizyjną w tym zakresie.
Powadzi firmę doradczą Values. Jest twórcą Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Autor wielu książek, m.in.: „Determinacja. Z prądem i pod prąd”, „Ludzie przeciwko ludziom”, „Miłość i Praca”, „Enneagram” oraz „Dobre Życie”.

Termin i miejsce

16 marca 2017 r. (czwartek), godz. 17.30

Wstęp wolny. Czas trwania wykładu – ok. 40 min. Po wykładzie będzie możliwość zadawania pytań prowadzącemu.

Uniwersytet SWPS w Warszawie, ul. Chodakowska 19/31, Aula 214

Partner Strefy Zarządzania

VALUES logo