Firma-Idea: Zarządzanie i emergencja - Uniwersytet SWPS

logo uswps nazwa 3

Warszawa

Emergencja w firmie, niczym proces myślenia powstający z interakcji pomiędzy neuronami w mózgu, polega na wykorzystaniu oddolnych i spontanicznie zachodzących w każdej firmie procesów na rzecz jej rozwoju. Obszary zmienności w organizacji, system wczesnego ostrzegania w firmie oraz innowacyjne impulsy inicjujące zmianę społeczną, technologiczną, a nawet polityczną – to między innymi tematy, które poruszą eksperci zarządzania, przywództwa i ekonomii w ramach cyklu Open Eyes Economy on tour 2018. Wydarzenie zgromadzi wybitne osobowości ze świata nauki m.in. prof. Andrzeja Nowaka, prof. Jerzego Hausnera i prof. Andrzeja Bliklego. Spotkanie jest częścią cyklu Open Eyes Economy on tour 2018. 

Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny. Aby wziąć w nim udział, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Liczba miejsc na seminarium jest ograniczona. 

12 czerwca
10.00-14.30
Warszawa

Zarządzanie emergencją – nowy trend w biznesie

Każda działalność ludzka, w tym także gospodarcza, jest wielowymiarowa, ponieważ nierozerwalnie wiąże się z czasoprzestrzenią, którą z kolei określają relacje społeczne. W przypadku firmy-idei jest to szczególnie istotne w kontekście kształtowania współzależności między aktywami materialnymi i niematerialnymi. Tworzenie luźnych powiązań wzmacnia emergentne właściwości organizacji. Dzięki temu jest ona w stanie przeobrażać się i rozwijać.

Zarządzanie emergencją to nowy trend w biznesie polegający na wykorzystaniu procesów oddolnych, spontanicznie zachodzących w każdej firmie. Emergencja to nieoczekiwane pojawienie się na poziomie systemu właściwości, których nie da się przewidzieć, nawet znając jego elementy składowe. Zarządzanie tym procesem pozwala w harmonijny sposób łączyć w przedsiębiorstwie inicjatywy odgórne i społeczne. Podkreśla to podmiotowe traktowanie pracowników i wykorzystuje ich naturalną motywację oraz łączy ich rozwój z rozbudową firmy, co w naturalny sposób wpisuje się w koncepcję firmy-idei.

Wedle założeń tego konceptu zarządzanie to nie tylko nauka ścisła, opisująca świat w kategoriach zysków i strat, ale również dziedzina zakorzeniona w tym, co dotyczy człowieka i relacji społecznych. Koresponduje z psychologią, socjologią, filozofią, etyką i kulturą. To filozofia działalności biznesowej nowej generacji i skupiona na odpowiedzialności strategia zarządzania firmą oraz jej marką.

O Open Eyes Economy Summit

Seminarium jest jednym ze spotkań prowadzonych w całej Polsce w ramach cyklu Open Eyes Economy on tour 2018. Stanowią one wstęp do trzeciej edycji Międzynarodowego Kongresu Ekonomii Wartości – Open Eyes Economy Summit w Krakowie, planowanego na 20-21 listopada 2018 r.

Open Eyes Economy Summit to wydarzenie, które promuje ekonomię opartą na wartościach społecznych. Idea Open Eyes Economy zrodziła się z potrzeby zmian dotychczasowego podejścia do ekonomii i pojawiających się trendów, które zapowiadają niepokojącą przyszłość. Podczas Kongresu przyglądamy się naszym firmom i organizacjom, naszym dzielnicom i miastom, krajom, wspólnej Europie, całemu naszemu globowi, szczerze zadając pytanie w jakiej rzeczwistości chcemy żyć.

Cykl spotkań Open Eyes Economy on tour to seminaria, minikonferencje, sesje o charakterze merytorycznym, które odbywają się w wielu polskich i w wybranych europejskich miastach. Mają być środkiem do rozwijania ogólnopolskich oraz międzynarodowych inicjatyw i nawiązywania kontaktów, a w dłuższej perspektywie stworzenia jak największego forum wymiany doświadczeń, inspiracji i idei.

Open Eyes Economy Summit to kulminacja całorocznej pracy intelektualnej i organizacyjnej oraz zapowiedź jej owoców. Poruszając się w tematach Firmy-Idei, Miasta-Idei i Marki – Kultury wybitni eksperci, przedsiębiorcy i naukowcy z całego świata próbując uchwycić ideę, aby określić proces wytwarzania wartości w każdej organizacji.

Zarządzanie to nie tylko nauka ścisła, opisująca świat w kategoriach zysków i strat, ale również dziedzina zakorzeniona w tym, co dotyczy człowieka i relacji społecznych. Koresponduje z psychologią, socjologią, filozofią, etyką i kulturą. To filozofia działalności biznesowej nowej generacji i skupiona na odpowiedzialności strategia zarządzania firmą oraz jej marką.

prof. Jerzy Hausner, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Program

Wtorek, 12 czerwca 

9.30 – rejestracja i powitalna kawa

10.00-10.10 – Otwarcie seminarium: prof. Mirosław Filiciak, Dziekan Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych, Uniwersytet SWPS

10.10-10.30 – Czym jest emergencja w organizacji i jak można nią zarządzać? – prof. dr hab. Andrzej Nowak, Uniwersytet SWPS

10.30-10.50 – Firma-Idea: emergencja i rozwój – prof. dr hab. Jerzy Hausner, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

10.50-11.10 – Turkusowa organizacja XXI wieku – prof. dr hab. Andrzej Blikle, Inicjatywa Firm Rodzinnych

11.10-11.30  – Podmiotowość i emergencja w warunkach rozwoju zależnego: inteligencja jako elita peryferyjna i jej rola w tworzeniu struktur gospodarczych i politycznych – prof. dr hab. Tomasz Zarycki, Instytut Studiów Społecznych, Uniwersytet Warszawski

11.30-12.10 – dyskusja

12.10-12.40 – przerwa kawowa

12.40-13.00 – Obszary zmienności i decyzje strategiczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem – prof. dr hab. Piotr Banaszyk, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

13.00-13.20 – Rola wartości w ekonomii – dr Magdalena Roszczyńska, Uniwersytet Warszawski

13.20-13.40 – System wczesnego ostrzegania: na czym polega, jaką rolę pełni w firmie, co się dzieje, gdy go nie ma? – dr Adam Kowalik, Uniwersytet SWPS

13.40-14.10 – dyskusja

14.10-14.30 – Podsumowanie – prof. dr hab. Jerzy Hausner, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

14.30 – lunch

Prelegenci

258 jerzy hausner3

prof. dr hab. Jerzy Hausner

Profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor zwyczajny, pracownik Katedry Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (Wydział Gospodarki i Administracji Publicznej UEK), społeczny Pełnomocnik Rektora ds. Kultury i Sportu. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. Członek Rady Polityki Pieniężnej (kadencja: 2010-2016). Członek Komitetu Nauk Ekonomicznych PAN. Od 2015 r. członek Polskiego Komitetu do spraw UNESCO. Przewodniczący Rady Programowej Open Eyes Economy Summit. Od 2018 r. członek High Level Industrial Roundtable „Industry 2030”. Nagroda Kisiela.

258 Andrzej Blikle

prof. dr hab. Andrzej Jacek Blikle

Profesor nauk matematycznych i informatyki, członek Europejskiej Akademii Nauk (Academia Europaea). Wykładał m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, Berkeley University (USA), Kopenhagen University i Technical University of Denmark (DK), Linkoping University (S). Dyplomowany mistrz cukierniczy i w latach 1990-2010 prezes zarządu firmy „A.Blikle Sp. z o.o.”, a obecnie członek rady nadzorczej tej firmy. Od ponad 10 lat jest doradcą i mówcą biznesowym w obszarze zarządzaniu kompleksową jakością (TQM), a ostatnio też samoorganizacji turkusowej. Autor książki „Doktryna jakości — wydanie II turkusowe”, którą można bezpłatnie pobrać z jego witryny. Książka zajęła I miejsce w kategorii „Najlepszy poradnik ekonomiczny” w konkursie Economicus 2015 organizowanym przez „Dziennik Gazeta Prawna” oraz otrzymała nagrodę Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie za najlepszą pracę z zakresu nauk o przedsiębiorstwie w latach 2014-2015. Członek założyciel i wieloletni prezes Polskiego Towarzystwa Informatycznego, były prezes zarządu Polskiej Federacji Producentów Żywności, członek założyciel i były prezes stowarzyszenia „Inicjatywa Firm Rodzinnych", honorowy prezes Centrum im. Adama Smitha, członek Rady Języka Polskiego. W sumie członek blisko 30 organizacji społecznych i zawodowych.

258 Andrzej Nowak

prof. dr hab. Andrzej Nowak

Jest profesorem psychologii na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS, gdzie kieruje Katedrą Badania Układów Złożonych. Pracuje też na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Kieruje też Ośrodkiem Badania Układów Złożonych w Instytucie Studiów Społecznych UW. Był visiting profesorem uczelni zagranicznych: Columbia University, University of North Carolina, Ohio State University, Netherland's Institute for Advanced Studies, and Vienna's Center for Advanced Studies in the Social Sciences I Florida Atlantic University. Jego podstawowy obszar zainteresowań to podejście dynamiczne w psychologii społecznej. Jego obszary badań to: wpływ społeczny, edukacja, technologia w uczeniu się, zmiana w edukacji, zmiana społeczna, dylematy społeczne, systemy rozproszone, społeczne mechanizmy bezpieczeństwa, społeczne aspekty nowych technologii, struktura „ja", emocje, sieci neuronalne, procesu poznawcze. Specjalizuje się w symulacjach komputerowych systemów społecznych i techno-społecznych. Publikuje w czasopismach psychologicznych: Psychological Review, Personality and Social Psychology Review, American Psychologist, fizycznych: Physical Review Letters, Physical Review A, E, European Journal of Physics B, a także informatycznych: np. IEEE Artificial Intelligence, Cognition oraz interdyscyplinarnych np. Plos One. Jest autorem bądź redaktorem 15 książek i ponad 120 artykułów i rozdziałów. Jego index H wynosi 40. Liczba cytowań jego prac wg Google Scholar w chwili obecnej przekracza 7800.

258 Magda Roszczynska

dr Magda Roszczyńska-Kurasińska

Doktor nauk społecznych w zakresie psychologii (Uniwersytet Warszawski) oraz ekonomii (Universitet Paris 1 Pantheon-Sorbonne). Adiunkt w Instytucie Studiów Społecznych im. Prof. Roberta B. Zajonca na Uniwersytecie Warszawskim. Badaczka projektów krajowych (NCN) i międzynarodowych (Komisja Europejska) z dziedziny nauk społecznych i nowych technologii. Współpracuje z uczelniami z Paryża, Londynu i Barcelony. Specjalizuje się w badaniu układów złożonych, a szczególnie tych współtworzonych przez ludzi (np. z zakresu energetyki, inwestowania na giełdzie papierów wartościowych czy transferu technologii). Prowadzi badania w obrębie ekonomii behawioralnej, psychologii podejmowania decyzji oraz e-partycypacji.

258 Piotr Banaszyk

prof. dr hab. Piotr Banaszyk

Pracuje na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i pełni funkcję kierownika Katedry Logistyki Międzynarodowej na Wydziale Gospodarki Międzynarodowej. Zakres zainteresowań naukowych koncentruje się na problematyce zarządzania zorganizowanymi zespołami ludzkimi. Pracę rozpoczął w Zakładzie Teorii Organizacji i Zarządzania zajmując się ewolucją podejść metodologicznych w naukowej myśli o zarządzaniu, co stanowiło przedmiot rozprawy doktorskiej. Później był współtwórcą Katedry Zarządzania Strategicznego i prowadził badania w dziedzinie zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem, a w szczególności kształtowania celów strategicznych przedsiębiorstwa oraz procesu zmienności strategii przedsiębiorstw. Obecnie skupia się na problematyce zarządzania sieciami i łańcuchami dostaw. Jest autorem ok. 150 publikacji, w tym 10 książkowych. Poza aktywnością profesjonalną zajmuje się działalnością charytatywną, jest członkiem zarządu Rotary Club Poznań oraz prezydentem pracowniczego klubu piłki siatkowej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Ponadto jest animatorem corocznych konkursów w dziedzinie plakatu ekonomicznego we współpracy z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu.

258 Tomasz Zarycki

dr hab. Tomasz Zarycki

Socjolog i geograf społeczny. Profesor i absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i tamże dyrektor Instytutu Studiów Społecznych im. Profesora Roberta Zajonca (ISS UW). Studiował również na Uniwersytecie Amsterdamskim a stopnie naukowe uzyskał na Uniwersytecie Śląskim oraz w Instytucie Filozofii i Socjologii PAN. Prowadził badania w szeregu ośrodków naukowych na świecie, m.in. na UCLA (Los Angeles), UCL (Londyn), MGIMO (Moskwa), NIAS (Wassenaar, Holandia), na uniwersytetach w Edynburgu, Lundzie czy Sztokholmie. Do jego głównych pól zainteresowania należą socjologia polityki, kultury, wiedzy oraz pamięci a także geografia społeczno-polityczna krajów Europy Środkowej i Wschodniej ze szczególnym uwzględnieniem Polski i Rosji. Zajmował się m.in. problematyką elit, podziałów politycznych w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, teorią dyskursu, koncepcjami kapitału kulturowego i społecznego. Wydał m.in. książki: Nowa przestrzeń społeczno-polityczna Polski (1997), Region jako kontekst zachowań politycznych (2002), Kapitał kulturowy. Inteligencja w Polsce i Rosji (2008), Peryferie. Nowe ujęcie zależności centro-peryferyjnych (2009), Ideologies of Eastness in Central and Eastern Europe (Routledge, 2014), Gra peryferyjna: Polska politologia w globalnym polu nauk społecznych (wspólnie z Tomaszem Warczokiem, 2016) oraz (wspólnie z Rafałem Smoczyńskim) Totem inteligencki: Arystokracja, szlachta i ziemiaństwo w polskiej przestrzeni społecznej (2017). Publikował m.in. w pismach „Current Sociology”, „Communist and Post-Communist Studies”, „Ethnic and Racial Studies”, „Erdkunde”, „Geoforum”, „East European Politics and Societies”, „Europe-Asia Studies”, „Journal of Communist Studies and Transition Politics” czy „Theory and Society”.

258 Adam Kowalik

dr Adam Kowalik

Doradca, trener, menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym w Polsce i zagranicą. Specjalizuje się w strategii konkurowania firm, wywiadzie biznesowym, symulacjach strategicznych (business wargaming), zarządzaniu wiedzą. Pracował dla kadry zarządzającej kilkudziesięciu największych polskich firm z różnych branż. Realizował także zlecenia dla jednostek administracji publicznej. Prowadzi własną firmę OUTSMART, która dostarcza klientom niezależne analizy i wartościową wiedzę rynkową do decyzji strategicznych, operacyjnych, taktycznych. Wcześniej (2006-2016) pracował w firmie doradczej EY jako dyrektor odpowiedzialny za zespół strategicznego wywiadu rynkowego (nadzorował m.in. ponad dwa tysiące zleceń dla kadry zarządzającej). Karierę rozpoczynał w firmie telekomunikacyjnej Plus GSM, gdzie kierował projektem zarządzania wiedzą korporacyjną (2001-2006) pracując w działach HR oraz IT. Współpracuje w różnym charakterze z wiodącymi polskimi uczelniami o profilu biznesowym. Kieruje szeregiem studiów podyplomowych i programów rozwojowych dla menedżerów. Współpracuje także z najlepszymi polskimi firmami szkoleniowymi realizując autorskie warsztaty szkoleniowe. Jest szczególnie znany ze stosowania metod tzw. „active learning” oraz prowokowania uczestników do krytycznego myślenia. Założył polski oddział stowarzyszenia Strategic & Competitive Intelligence Professionals w 2012 i przewodniczył mu do 2015. Za wolontaryjny wkład w rozwój profesji wywiadu biznesowego w Polsce otrzymał od zarządu SCIP wyróżnienie Catalyst Award (2014). Studiował na kierunku Zarządzanie i marketing i uzyskał stopień magistra w SGH (1997-2001). Otrzymał stypendium programu CEMS w Norwegian School of Economics and Business Administration (2001). Doktorat na temat zarządzania wiedzą obronił w SGH (2006). Posiada licencję detektywa (2011). Nieustannie rozwija swój warsztat regularnie uczestnicząc i występując na zagranicznych konferencjach (np. SCIP, ICI, ACI). Otrzymał stypendium fundacji Fulbrighta (2017) i jako Senior Visiting Fellow w National Defense University w Waszyngtonie zajmował się efektywnością symulacji strategicznych w firmach, jak również wykładał gościnnie na wielu amerykańskich uczelniach.

Organizatorzy

OEES logo fgiap OEES logo swps

Współorganizatorzy

OEES logo uek  OEES logo gap  OEES pracodawcy rp

Główni partnerzy OEES ON TOUR 2018

OEES logo krakow   krakow region malopolska

Partnerzy

OEES logobisunessin malopolska  aisecc

Powered by

OEES logo eskadra

Formularz zgłoszeniowy

Administratorem danych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03-815 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu uczestnictwa w ww. wydarzeniu oraz w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Każdej osobie podającej swoje dane przysługuje prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w ww. wydarzeniu.

Termin i miejsce

12 czerwca 2018 r., godz. 10.00, sala S306
Uniwersytet SWPS w Warszawie
ul. Chodakowska 19/31

Drukuj