hr award color

logo uswps nazwa 3

Wrocław

Katedra kształci w zakresie dziennikarstwa i szeroko rozumianej komunikacji wizerunkowej: brandingupublic relations oraz kreowania mediów (w obszarze creative industries). Programy studiów obejmują zajęcia warsztatowe między innymi z zakresu kreatywnego pisania dla mediów, dziennikarstwa radiowego, telewizyjnego i on-line oraz kreowania i zarządzania wizerunkiem marek i podmiotów.

W katedrze prowadzone są badania przede wszystkim z zakresu teorii komunikacji, etyki i aksjologii mediów, public relations i brandingu, medializacji i kultury popularnej.

Pracownicy etatowi

258 karina stasiuk

dr

Karina Stasiuk-Krajewska

kierownik katedry
zajmuje się etyką w dziennikarstwie, PR i reklamie, a także budowaniem wizerunku, teorią komunikacji i mediów oraz kulturą popularną

258 igor borkowski

dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS

Igor Borkowski

zajmuje się badaniami gatunków medialnych i języka współczesnej polityki, antropologią mediów, dyskursem medialnym, tanatologią oraz medialnymi obrazami Holocaustu.

258 dominik lewiński

dr

Dominik Lewiński

zajmuje się teorią mediów i komunikacji, kreatywną komunikacją i strytellingiem, designem i komunikacją marki

258 maurycy graszewicz2

dr

Maurycy Graszewicz

teoretyk i praktyk brandingu i zarządzania wizerunkiem marki

258 magda pawlinow

red.

Magdalena Pawlinow

dziennikarka, prezenterka, autorka programów i reportaży dla TVP

258 michal ulidis

mgr

Michał Ulidis

zajmuje się komunikacją marki, prowadzi zajęcia z Design Thinking i zarządzania projektami

258 tomasz wolodzko

red.

Tomasz Wołodźko

DJ, prezenter, showman, moderator w popołudniowym programie Radia Eska

 

Współpracownicy

  • Stefan Augustyn
    szkoleniowiec, wykładowca, rzecznik Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy
  • Paweł Bielecki
    PR i Social Media Manager
  • red. Wojciech Cegielski
    korespondent zagraniczny Polskiego Radia, od 10 lat zajmujący się głównie tematyką bliskowschodnią
  • Tomasz Chołast
    Marketing Manager w Unit4Polska, Prezes Stowarzyszenia Startup Founders, Wiceprezes Fundacji SHARE (Polskiej fundacji transferu technologii IT)
  • Krzysztof Cichoń
    designer, web developer, architekt
  • Wojciech Czerniatowicz
    dziennikarz, producent, realizator, lektor, czerniatowicz.pl
  • prof. dr hab. Dariusz Doliński
    psycholog, prowadzi zajęcia z zakresu psychologii społecznej i psychologii reklamy
  • Marcin Goleń
    fotograf, zajmuje się fotografią koncertową i reportażową
  • Bartek Grabowski
    specjalizuje się w marketingu i komunikacji
  • dr Marek Graszewicz
    ekspert w zakresie komunikacji społecznej
  • Andrzej Gruszka
    specjalista z zakresu content marketingu i public relations
  • dr Tomasz Grzyb
    psycholog, prowadzi zajęcia z psychologii społecznej i reklamy
  • Szymon Janiak
    dyrektor Marketingu i członek zarządu OORT Europe S.A.
  • dr hab. Krzysztof Jaskułowski, prof. Uniwersytetu SWPS
    historyk i socjolog
  • Jacek Kaźmierczak
    montażysta, TVP S.A.
  • prof. dr hab. Leszek Koczanowicz
    filozof, specjalizuje się w filozofii kultury i filozofii psychologii
  • Magdalena Kostyszyn
    PR Manager Social Hunters, blogerka
  • red. Jarosław Kuźniar
    dziennikarz, TVN
  • Zbigniew Lazar
    lingwista, pedagog i manager, praktyk skutecznych metod komunikacji, trener biznesu
  • Filip Mecner
    Filip Mecner Artist Management
  • red. Rafał Motriuk
    dziennikarz, Polskie Radio, BBC
  • red. Marek Obszarny
    prezenter Radia Wrocław, dziennikarz, reżyser i producent telewizyjny
  • Katarzyna Pastuszka
    Senior PR Manager w Publicon
  • red. Tomasz Patora
    dziennikarz śledczy
  • mgr Paweł Pawiński
    socjolog, strateg marketingowy
  • Bartłomiej Postek
    ekspert EdTech (Education Technologies) założyciel i prezes Funmedia - internetowego wydawcy edukacyjnego
  • prof. dr hab. Leszek Pułka
    filolog, medioznawca, pisarz i dziennikarz
  • prof. dr hab. Jacek Radomski
    reżyser, aktor teatralny (marionetkarz), krytyk teatralny, dydaktyk
  • Ewa Rogoż
    właścicielka pierwszego profesjonalnego biura coworkingowego IDEA PLACE we Wrocławiu
  • Wiola Samborska
    specjalistka i trenerka ds. komunikacji marketingowej i public relations
  • Szymon Sikorski
    prezes zarządu i strateg w agencji PR Publicon
  • prof. dr hab. Tomasz Zaleśkiewicz
    psycholog biznesu, prowadzi zajęcia z podejmowania decyzji i psychologii ekonomicznej, Dziekan II Wydziału Psychologii
  • Piotr Zaniewicz
    Założyciel i CEO RightHello, współzałożyciel Gameboxed oraz SocialPaths.pl
  • Dorian Zapata
    Senior PR Manager w Publicon

Biogramy wykładowców dostępne na stronach kierunków: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz Kreowanie mediów

Opinie o studiach

Czy nasi studenci są zadowoleni ze studiów?

Zakończyliśmy właśnie analizę wyników badania jakościowego, którym poddaliśmy w czerwcu studentów dziennikarstwa i kreowania mediów na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Chcieliśmy dowiedzieć się, co uznają oni za największą wartość swojego studiowania, czym ich zdaniem wyróżniają się studia na tle innych, co się podoba, a co wymagałoby jeszcze korekty.
Z satysfakcją stwierdziliśmy, że przytłaczająca większość opinii o studiach jest pozytywna.

Uczestnicy badania spontanicznie podkreślali zorientowanie studiów na rynek, jego aktualne realia i wymagania oraz praktyczny wymiar prowadzonych zajęć. Warsztatowy i nastawiony na przekazanie konkretnych kompetencji charakter zajęć stanowi też największą zaletę studiów i odróżnia jej, zdaniem studentów, od ofert innych uczelni.

Zdaniem studentów studia na Uniwersytecie SWPS to unikatowe podejście prowadzących (przede wszystkim ich brak zadęcia oraz niebanalne podejście), indywidualne traktowanie studentów oraz silne i partnerskie relacje z kadrą wykładowców.

Oto wybrane opinie

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna:

„Fakt, że jest dużo praktyki, rzeczy które rzeczywiście mogą nam się przydać w dalszym życiu, nie tylko sucha teoria, której trzeba się wykuć na pamięć”.

„Nie ma typowo szkolno-uniwersyteckich limitów np w wymyślaniu czy w wypowiadaniu swojego zdania, ludzkie stosunki wykładowca-student”.

„Jak już zaznaczyłam w pierwszym pytaniu- dużo praktyki, czyli mniej gadania więcej robienia, z czym raczej nieczęsto można się spotkać na innych uczelniach”.

Kreowanie mediów:

„Ciekawe rozmowy z prowadzącymi, poznawanie branży kreatywnej od podszewki, kreatywna atmosfera.”

„Te studia dają przestrzeń do realizacji własnych pomysłów i projektów. SWPS jest bardziej otwarty niż inne uczelnie”.

„Inna, bardziej przyjazna forma relacji z wykładowcami i uczelnią ogółem w porównaniu do standardowych (stereotypowych) uniwersytetów”.

„Podejście prowadzących do studentów jak do ludzi a nie masy peseli na sali”.

„Poza tym, że udało się trafić do grupy studentów zaangażowanych i wymagających względem realizowanego programu zajęć (a to ważne, że niemal wszyscy są aktywni i chcą się dużo dowiedzieć), podobał mi się program studiów. To, w jaki sposób jest realizowany zależy w dużej mierze od prowadzących. Świetnym pomysłem jest uzupełnienie zajęć stricte z mediów czy brandingu, warsztatami i wykładami z wykładowcami z psychologii. Ujęcie tej perspektywy jest bardzo ważne w projektowaniu komunikacji”.

Wśród opinii negatywnych przewijała się jedna: zaczynanie zajęć o ósmej rano (chociaż tak naprawdę zdarza się to sporadycznie ;).

Nowe studio radiowe

Z satysfakcją informujemy, że uruchomione zostało nowe, doskonale wyposażone, studio radiowe i obróbki dźwięku, z którego korzystać będą studenci dziennikarstwa i kreowania mediów na wrocławskim Uniwersytecie SWPS.

Wyposażenie studia umożliwi nie tylko prowadzenie warsztatów i laboratoriów radiowych, ale także prace nad profesjonalnym nagrywaniem i obróbką dźwięku, nagrywanie audycji, wywiadów, dźwiękowych reklam i promosów, pracę nad zagadnieniami brandingu dźwiękowego.

I wiele innych warsztatów dźwiękowych – według pomysłów Prowadzących i Studentów.

Pierwsze zajęcia już w październiku!

myFlickr

Działalność studentów

Koło naukowe ant_y

„ant_Y jest kołem naukowym, niemającym większych osiągnięć w żadnej dziedzinie (bez przesady - komentarz dyrekcji), ale lubi włazić tam, gdzie najbardziej swędzi. Dlatego też utożsamiamy się z mrówkami. Są małe i czasem denerwują, ale na dłuższą metę przynoszą dużo korzyści. Przynajmniej tak sobie wmawiamy…”

Głównym projektem koła jest Wałcorw – to też jest Wrocław.

Wałcorw dotyczy estetycznie zdegradowanych przestrzeni Wrocławia. Głównym założeniem jest fakt, że miejsca estetycznie zdegradowane i 'wykluczone' społecznie wypełniają tkankę miejską ścisłego centrum.

Celem projektu jest zwrócenie uwagi na zaburzenie i praktyczne pozbawienie funkcjonalności poszczególnych przestrzeni w ramach architektonicznego pejzażu Wrocławia. Aplikując zarówno metody ilościowe jak i jakościowe, projekt ma na celu zbadanie jak uczestnicy i mieszkańcy wspomnianych zespołów mieszkalnych konstruują swoje funkcjonowanie w nich. Rezultatem naszych działań będzie zorganizowanie konferencji z udziałem ekspertów m.in. od urbanistyki oraz zaprojektowanie przewodnika po owych 'zdegradowanych' miejscach. Fotografie są wizualną manifestacją badanych sieci obiektów.

Efektem realizacji projektu była publikacja broszury oraz liczne prezentacje wyników badań, na przykład na konferencjach naukowych, seminariach poświęconych wizerunkowi miast i innych wydarzeniach.

Więcej: https://www.facebook.com/walcorw?ref=br_rs

Miejscówka to projekt mający na celu zdiagnozowanie potrzeb młodzieży szkolnej oraz zaprojektowanie i zrealizowanie tzw. „miejscówki” – czyli przestrzeni, gdzie młodzież ta będzie czuła się dobrze i zyska możliwość samorealizacji. W tej chwili odbyły się już warsztaty z młodymi ludźmi, finalizowany jest projekt miejscówki (we współpracy ze Stowarzyszeniem „Tratwa” i Kołem naukowym Humanizacja Środowiska Miejskiego z Politechniki Wrocławskiej), zbliżamy się do fazy realizacji, czyli budowania.

Na podobnych za łożeniach oparty jest projekt, którego beneficjentem mają być dzieci – tym razem chodzi o niestandardowy i odpowiadający ich potrzebom plac zabaw. Ten projekt jest w fazie badań i działań projektowych (także z koleżankami i kolegami z PWr).

Koło regularnie angażuje się też w niecykliczne wykłady i warsztaty/ćwiczenia z okolic komunikacji; socjologii itp., prowadzi badania z zakresu socjologii medycyny (projekt w fazie początkowej, ale bardzo obiecujący!) i czasami prowadzi prace projektowo-brandingowe (na przykład współpraca przy projekcie książki Katarzyny Gubały, Faceci z sieci, Czarna Owca).

Opiekunem koła jest dr Dominik Lewiński.

Koło naukowe „Po co to”

PO CO zadawać pytania? PO CO szukać odpowiedzi? Czy poprzez pytanie można zmotywować kogoś do refleksji? Jak je zadać aby wywołać dialog? Czy sama dyskusja może być wartościowa? Kiedy pytać dociekliwie, kiedy prowokacyjnie, a kiedy w sposób szczegółowy? Czy zadawanie pytań prowadzi do poznania innego punktu widzenia? Czy wiedza to doświadczenie? Czy efektywne rozwiązanie musi być kreatywne? Czy każda odpowiedź niesie za sobą kolejne pytanie?

CO TO Brand? PO CO branding? PO CO TO

Opiekunem koła jest Michał Ulidis.

pocoto logo v2

Pismo prywatne

To kolejna inicjatywa studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu.

pismo prywatne www

 

„Pomysł na stworzenie „Pisma Prywatnego” narodził się podczas warsztatu dziennikarskiego. Szybko spodobało nam się realizowanie projektu gazety w ramach zajęć. Zorganizowaliśmy pierwsze spotkanie. Później drugie i nim zdążyliśmy zauważyć, temat pochłonął nas bez reszty. Każde z nas poświęciło na zebrania wolne środowe popołudnia. Projekt wdarł się pomiędzy nasze relacje, rozmawialiśmy o nim coraz więcej, dzieliliśmy się każdą myślą i pomysłem.

Z pomocą naszego opiekuna – redaktora Tomasza Wołodźko – budowaliśmy fundamenty tej działalności. „Pismo Prywatne” to dla nas sposób na pokazanie Wam, że SWPS to styl bycia i sposób patrzenia na świat, niebanalne pomysły i ciekawe osobowości.

Dziś poświęcamy tej inicjatywie każdą chwilę – jesteśmy w stałym kontakcie, a działania planujemy z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Chcemy, aby to, co robimy, również dla Was było źródłem pozytywnego nastawienia” – mówi Jowita Pietroń, koordynatorka projektu.

Co dwa tygodnie świeże informacje, interesująca publicystyka, ciekawe opinie, niebanalne rozmowy. Lektura obowiązkowa!

Opiekunem inicjatywy jest red. Tomasz Wołodźko.

pismoprywatne.pl

StudenTv

StudenTv to młoda telewizja studencka, którą tworzy grupa 26 osób.
Telewizją opiekuje się dziennikarka Magdalena Pawlinow.

 

Nasza telewizja powoli staje się rozpoznawalną lokalnie marką relacjonującą najważniejsze wydarzenia w Uniwersytecie SWPS oraz we Wrocławiu. StudenTv to przestrzeń otwarta dla kreatywnych, młodych twórców, którzy dopiero zdobywają swoje doświadczenie telewizyjne.

dr Karina Staisuk-Krajewska

   Nasz kanał na YouTube

Najważniejsze wydarzenia

Nagroda dla red. Magdy Pawlinow

oto on foto

Fotografia zatytułowana OTO ON red. Magdy Pawlinow została nagrodzona w największym w 2017 roku otwartym międzynarodowym konkursie fotograficznym CEWE Photo Award "Our world is beautiful".           

Do konkursu zgłoszono ponad 183,000 zdjęć. Wśród jurorów znaleźli się wybitni europejscy fotograficy, wśród nich Ole Jørgen Liodden i Micha Pawlitzki, a także Andreas J. Mueller - dyrektor Niemieckiego Muzeum Fotografii w Lipsku, Ewald Schmelz - prezydent Austriackiego Stowarzyszenia Fotograficznego i Wolfgang Heinen - redaktor naczelny magazynów fotograficznych PHOTO PRESSE.

Zdjęcia to wielka pasja Magdy. Najchętniej fotografuje przyrodę, szczególnie w skali macro. Nie poprawia swoich zdjęć w programach graficznych. Wyróżniony mak powstał w czerwcu ubiegłego roku na makowym polu pod Wrocławiem. Nie przez przypadek, fotografka dokładnie wiedziała jaki efekt chce uzyskać zanim nacisnęła spust migawki aparatu.

To nie pierwsza nagroda naszego wykładowcy. W październiku ubiegłego roku zdjęciem walczących żubrów  ROGATE CIAŁA I DUSZE wygrała ogólnopolski konkurs EMPIK FOTO w kategorii Natura. W maju tego roku jej fotografia rzekotki drzewnej  ZIELONO MI została finalistką konkursu "Makroświat w moim ogrodzie"  portalu fotograficznego SZEROKI KADR.

Konferencja o dziennikarstwie i blogowaniu

28 i 29 września, na wrocławskim Wydziale Prawa i Komunikacji Uniwersytetu SWPS, odbyła się ogólnopolska konferencja „Dziennikarz, mediaworker czy influencer? O problemach dziennikarskiej profesji w mediach zdigitalizowanych”. Konferencja podzielona była na część naukową, praktyczną oraz warsztaty, dając tym samym możliwość skonfrontowania wielu głosów na temat tzw. dziennikarstwa przyszłości.

W części naukowej poruszano tematy dziennikarstwa internetowego, polaryzacji dyskursu i coraz trudniejszej do określenia roli dziennikarza w zdigitalizowanym świecie. Obecność naukowców specjalizujących się w różnych dziedzinach pozwoliła na kompleksowe przyjrzenie się tematowi i dała początek dyskusjom, które kontynuowane były długo po zakończeniu oficjalnych paneli.

W części praktycznej mogliśmy dowiedzieć się, jak walczyć z pseudonauką i skupić na rzetelnym publikowaniu treści (Crazy Nauka), przekazać prawnicze treści w prosty sposób (Lookreatywni), a także jak po prostu robić swoje (Piotr Kędzierski). Część ta zakończyła się debatą „Blogowanie lifestylowe. Jak i po co?" prowadzoną przez red. Tomasza Wołodźkę (Eska Wrocław, Uniwersytet SWPS), w której udział wzięli blogerzy i vlogerzy – FlowMummy, Oczekując, Mataja, Radzka i Secondhand Dandy. Debata pozwoliła na skonfrontowanie świata dziennikarskiego i blogerskiego, prowadząc do merytorycznej dyskusji i dając możliwość uzupełnienia wniosków wyciągniętych z poprzednich wystąpień.

Kończące wydarzenie warsztaty, zorganizowane we współpracy z grupą Onet, dały możliwość praktycznego przećwiczenia umiejętności potrzebnych w działalności internetowej. Uczestnicy dowiedzieli się jak budować skuteczną komunikację na kanale YouTube i radzić sobie z demokratyzacją mediów na warsztacie prowadzonym przez Jakuba Jankowskiego (Matura To Bzdura, Nokaut.Tv), a wiedzę o nadawcy, odbiorcy, tematach i skuteczności pisania bloga przekazał Piotr Kozanecki (Onet, RASP).

Dzięki połączeniu sesji naukowych, praktycznych oraz warsztatów, konferencja „Dziennikarz, mediaworker czy influencer?” umożliwiła spotkanie osób często mających odmienne opinie i doświadczenia, co doprowadziło do gorących, ale zawsze merytorycznych dyskusji, które stanowiły doskonałe uzupełnienie wydarzenia.

Fotorelacja dostępna tutaj >

Studia podyplomowe Digital Media

Z satysfakcją informujemy, że do oferty studiów podyplomowych Uniwersytetu SWPS wszedł nowy kierunek – Digital Media, przygotowany przez zespól wrocławskiego dziennikarstwa pod kierunkiem dr Kariny Stasiuk-Krajewskiej, we współpracy z RAS Polska i ONETEM.

Adresatami studiów są osoby aktywne zawodowo w środowisku medialnym, którzy w swojej codziennej pracy stają przed wyzwaniami związanymi z postępującą digitalizacją mediów. W tym zwłaszcza:- dziennikarze, redaktorzy, realizatorzy, prezenterzy, zarządzający mediami, brokerzy informacji, big data journalists, wydawcy serwisów informacyjnych, dyrektorzy programowi, producenci medialni - osoby odpowiedzialne za budowanie wizerunku mediów i contentu – content managerowie, social media managerowie, brand managerowie, media plannerzy

Studia mają formę intensywnego rocznego kursu, złożonego z zajęć warsztatowych prowadzonych przez  doświadczanych praktyków  z ONETU, a głównym ich celem jest przygotowanie słuchaczy do pracy w sektorze mediów zdygitalizowanych.Zajęcia będą odbywały się w Warszawie.

Więcej szczegółów tutaj: https://www.swps.pl/oferta/warszawa/podyplomowe/informatyka-nowe-technologie/digital-media

 

Marka-Media-Kreatywność, vol. 2

mmk1

mmk2

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się drugie z cyklu spotkań Marka-Media-Kreatywność, organizowane przez zespół dziennikarstwa i kreowania mediów. W ramach wydarzenia można było uczestniczyć w warsztatach dotyczących szeroko rozumianego obszaru sektorów kreatywnych, zwłaszcza zaś budowania wizerunku i marki w kontekście mediów.

Warsztat Michała Ulidisa dotyczył brandingu.  „Do niedawna o przewadze konkurencyjnej decydowała funkcjonalność: jakość, cena, walory użytkowe, siła wpływów. Dziś liczą się głównie uczucia i emocje. Szanse na wygraną ma naprawdę tylko ten, kto jest potrzebny”. Tak twierdził Wally Olins, jeden z klasyków współczesnego myślenia o marce, jej wizerunku i komunikacji.  Ma rację. Jego słowa pozostają aktualne w odniesieniu również do naszej rzeczywistości rynkowej, oddają jej dynamikę i szorstkie reguły, które sprawiają, że aby przetrwać na dłuższą metę należy wyróżnić się z tłumu - wykształcić tożsamość konkurencyjną, nawiązać emocjonalną więź z klientem. Czym zatem jest brand, jak go efektywnie komunikować, jak nie popaść w nijakości? O tym właśnie rozmawialiśmy” – mówił Prowadzący.

Tomasz Wołodźko zapowiadał swój warsztat tak: „To wcale nie jest takie pewne ,że najcelniej komunikujemy obrazem. To niewykluczone, że po erze dominacji kultury wizualnej nadejdzie czas  przewagi dźwięku, smaku lub zapachu. Więcej pożytku czerpiemy ze słuchania niż z mówienia.  90 minutowy warsztat poświęcimy podstawowym technikom słuchania i słyszenia oraz wywoływaniu emocji za pomocą dźwięków. U innych i u siebie :)” W opinii uczestników, teza prowadzącego całkowicie się potwierdziła. 

Szymon Sikorski zastanawiał się z uczestnikami warsztatu nad tym, jak budować swój wizerunek jako biznesmena na rynku polskim? Jak narzędzia personal brandingu są przydatne, a jakich lepiej unikać, jeśli chcesz być postrzegany jako wiarygodny partner biznesowy?  Jakie są najczęstsze błędy i pułapki? I dlaczego to jest takie trudne…

Na zakończenie wydarzenie uczestnicy mieli okazje porozmawiać z Michałem Polem o tym dlaczego dziennikarz w dzisiejszych czasach jest skazany na multimedialność i budowanie własnej mocnej marki w mediach społecznościowych. Dlaczego jest to istotne zarówno dla niego jak i jego pracodawcy? Jak używać kanałów takich jak Twitter, Facebook, Snapchat, Instagram, YouTube; jak współpracować z reklamodawcami? Spotkanie zakończyło się po godzinie 20.00, musiało być naprawdę ciekawe Na kolejną edycję zapraszamy za rok!

więcej informacji >>

KONGRES ROWEROWY Z UNIWERSYTETEM SWPS

kongres rowerowy

Z satysfakcją informujemy, że Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej współuczestniczy w organizacji Dolnośląskiego Kongresu Rowerowego we Wrocławiu. Jednym z organizatorów jest red. Tomasz Wołodźko, a podczas panelu konferencyjnego zaprezentują się pracownicy i studenci Instytutu. Poza tym wiele innych atrakcji rowerowych.

Sczegóły znajdują się tutaj: https://www.swps.pl/wroclaw/aktualnosci/15690-bike-kongres

Warsztat z projektowania produktu i usług – dodatkowe zajęcia dla studentów

Tematyka warsztatów dotyczy poszczególnych etapów wdrażania metodologii Design Thinking w kontekście projektowania nowego produktu/usługi (Empatyzacja / Definiowanie Problemu / Ideacja / Prototypowanie / Testowanie prototypu). Podczas zajęć akcent położony jest zarówno na perspektywę komunikacyjno-wizerunkową produktu jako marki, jak i na wymiary rynkowy i technologiczny, w których produkt będzie funkcjonował. Oprócz różnych podejść do procesu projektowego, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. designu perswazyjnego oraz faz cyklu życia produktu położymy nacisk na uchwycenie wagi i roli użytkownika w procesie projektowania.

Design produktu/usługi to kompleksowy proces diagnostyki, rozumienia i rozwiązywania problemów konkretnych osób. Projektowanie zakładać musi zatem orientację na użytkownika - Jego emocje (zarówno te negatywne jak i pozytywne), potrzeby, aspiracje, pragnienia. Produkty o długim cyklu życia, marki kultowe to strategicznie planowane, efektywnie komunikowane i empirycznie podbudowane projekty, które nie boją się konfrontacji z rzeczywistością, przeciwnie - czerpią z niej feedback dla dalszego rozwoju, „uczą się" od niej bycia lepszym, konkurencyjnym, wartościowym. Dziś wszystko może uchodzić za produkt, ponieważ wszystko prędzej czy później podlega urynkowienia, dlatego szczególnie istotną kompetencją w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej, jest design adekwatnych i spójnych rozwiązań, które zyskują aprobatę klientów docelowych. W toku warsztatów skupiamy się na najważniejszych etapach procesu projektowania produktu/usługi: diagnostyce, kreacji, prototypowaniu i implementacji, w tym również na brandingu oraz zarządzanie komunikacją nowopowstałego produktu/usługi. Równocześnie uczestnicy poznają oraz mają okazję wypróbować wybrane metody zarządzania procesem projektowania.

Warsztaty prowadzi mgr Michał Ulidis, projekty realizowane będą wspólnie a agencją Effectica.

Digital Campus Media Day

Przenoszenie się mediów do Internetu jest w tej chwili faktem. Bez warsztatowych kompetencji dotyczących tego, jakie są cechy specyficzne pracy dziennikarskiej w internecie, jak wizualizować dane, jak budować swój własny wizerunek w mediach i wreszcie jak na tym wszystkim zarobić trudno przetrwać na współczesnym rynku medialnym.

O tym wszystkim dyskutowano podczas Digital Media Campus Day, który odbył się 16 marca we Wrocławiu. Organizatorem wydarzenia byli Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej (Uniwersytet SWPS, Filia we Wrocławiu) oraz Grupa ONET.

Aleksandra Karasińka mówiła o fake newsach, Maciej Kabroński przedstawiał rolę obrazu w dziennikarstwie internetowym, Wojciech Wieman radził, jak zostać gwiazdą You Tube’a, a Grzegorz Strzelec – jak zarobić pierwszy miliard (!) w Internecie.

Spotkanie w marcu inaugurowało szerszą współpracę z grupą Onet, której ważnym elementem jest też moduł patronacki, dotyczący dziennikarstwa internetowego i Digital Mediów, realizowany we współpracy z Grupą Onet. Wśród prowadzących zajęcia w ramach tego modułu znajdują się między innym Maciej Kabroński, Piotr Kozanecki, Monika Podyma-Rabiega, Jędrzej Trzciński i Wojciech Wieman.

więcej informacji »>

Warsztat ze  storytellingu – dodatkowe zajęcia dla studentów

Oddajmy głos Prowadzącemu:

„Storytelling – to warsztaty praktyczne dla Tych, którzy chcą nauczyć się, jak opowiedzieć historię. Ale historii nie opowiadamy tylko po to, by Słuchacza zachwycić, a gdy jest długa i nieco nudnawa - uśpić. Historię opowiadamy, by nas polubił. To znaczy, by polubił bohatera historii i chciał z nim być na dobre i na złe. A gdy bohaterem historii staje się Marka lub Produkt... Już wiesz, o czym można opowiadać historie i po co się to robi?”
(prowadzący dr hab. Igor Borkowski prof. Uniwersytetu SWPS)

Teskty studentów:

Cykl spotkań Hardcore Science

Z inicjatywy Studentów i Wykładowców rozpoczynamy w tym roku akademickim cykl spotkań wykładowo-seminaryjnych Hardcore Science. Cykl dedykowany jest przede wszystkim studentom studiów magisterskich, nie wykluczamy oczywiście też uczestnictwa słuchaczy studiów licencjackich.

Ideą cyklu jest prezentacja i dyskusja najnowszych teorii i trendów obecnych we współczesnych naukach społecznych i humanistycznych. W pierwszym cyklu seminariów (semestr letni roku akademickiego 2016/17) będzie można posłuchać i podyskutować z drem Dominikiem Lewińskim (o konstruktywizmie), dr Kariną Stasiuk-Krajewska (o teorii krytycznej), drem Maurycym Graszewiczem (o różnych teoretycznych ujęciach brandingu), z mgrem Michałem Ulidisem (o metodologiach badań społecznych), wreszcie z mgrem Tomaezm Wołodźką (o teorii i metodologii badania mediów).

Warsztaty dla koła naukowego Brandico

11 kwietnia w siedzibie Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu odbył się cykl warsztatów dedykowanych kołu naukowemu Brandico działającemu na Uniwersytecie Wrocławskim. W ramach warsztatów dr Dominik Lewiński prezentował swoje refleksje dotyczące tzw. place brandingu. Mgr Michał Ulidis analizował i projektował. Natomiast dr Karina Stasiuk-Krajewska prezentowała analizę semiotyczną komunikacji witryn sklepowych w kontekście teorii polisemicznej kultury popularnej i dekodowania przeciwstawnego.

Było ciekawie i inspirująco. Miło nam było podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem ;)

Bliżej praktyki – współpraca z Agencją Publicon

Publicon to największa agencja public relations we Wrocławiu, pięciokrotnie nagradzana Złotym Spinaczem, najważniejszą branżową nagrodą polskiego PR (http://publicon.pl/ ). W trakcie dekady obecności na polskim rynku Publicon zrealizował szereg projektów dla podmiotów z branży deweloperskiej, usług dla biznesu, transportowej, marek z sektora FMCG oraz jednostek samorządowych.

Na studiach licencjackich Dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz studiach magisterskich Kreowanie mediów zrealizuje moduły z obszaru public relations – podstawowe i zaawansowane.

W ramach modułów odbywać się będą zajęcia wprowadzające w stosowanie nowoczesnych taktyk PR oraz budowania i realizowanie strategii public relations. W module zaawansowanym koncertować się będziemy na wybranych specjalistycznych obszarach PR – social media, zarządzaniu kryzysowym, relacjach z mediami , CSR itp.

„To tylko początek naszej współpracy. W przyszłości realizować będziemy dedykowany studentom SWPS moduł praktyk w Publicon oraz wspólne projekty angażujące studentów” - mówi dr Karina Stasiuk-Krajewska, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz koordynatorka studiów Kreowanie mediów.

Kreowanie mediów i dziennikarstwo – blisko praktyki i rynku

Z satysfakcją informujemy, że nawiązaliśmy współpracę dydaktyczną ze ważnymi na rynku creative industries podmiotami: Semiotic Solutions, LemonSky JWT oraz agencją Publicon.

Semiotc Solutions to agencja specjalizująca się w marketingu semiotycznym (semiotic marketing), od 2005 roku działając na licencji legendarnej brytyjskiej firmy Semiotic Solutions, tworzącej standardy zastosowania semiotyki w marketingu i komunikacji marki. Firma specjalizuje się w pozycjonowaniu kulturowym, insightach z kultury i dekodowaniu języka kategorii (więcej: http://semiotyka.com/ ). Na studiach magisterskich Kreowanie mediów jej twórcy poprowadzą szkolenie w ramach zajęć Semiotyka tekstu i obrazu.

LemonSky JWT, największa agencja kreatywna w Polsce, to agencja typu full service, oferująca usługi strategiczne, technologiczne i kreatywne. Łączą pasję do nowych technologii z innowacyjnym podejściem do komunikacji, wyznaczają trendy i są ważnym pracodawcą w obszarze creative sectors w Polsce.(więcej: https://www.jwt.com/pl/grouppoland/). Na studiach magisterskich Kreowanie mediów LemonSky JWT przygotowuje i realizuje moduł Social media – kreacja.

Agencja Publicon to największa agencja public relations we Wrocławiu, pięciokrotnie nagrodzona Złotym Spinaczem, najważniejszą branżową nagrodą polskiego PR (http://publicon.pl/ ). Na studiach licencjackich Dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz studiach magisterskich Kreowanie mediów zrealizuje moduły z obszaru public relations – podstawowe i zaawansowane.

Festiwal dźwięków na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu

 

15 czerwca 2016 roku na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu mieliśmy okazję uczestniczyć w Festiwalu dźwięków, imprezie zorganizowanej przez Prowadzących zajęcia radiowe i dźwiękowe na Uniwersytecie SWPS oraz Studentów, którzy na te zajęcia uczęszczali i przygotowywali projekty.

Na spotkaniu zaprezentowano wyniki prac studentów I i III i roku dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Studenci pierwszego roku mieli za zadanie zaprezentować (w postaci pliku dźwiękowego) autorski projekt swojego radia, który przygotowali pod okiem red. Tomasza Wołodźki, red. Katarzyny Pawlak i red. Macieja Stajniaka z radia ESKA, współpracującego z Instytutem.

Studenci III roku przedstawili wyniki swojej pracy na zajęciach Laboratorium dźwięku, prowadzonych przez red. Kamila Wołkowksiego w profesjonalnym studiu obróbki dźwięku. W tym wypadku efektem pracy był radiowy promos uczelni.

Więcej szczegółów dotyczących wydarzenia znajdziecie tutaj:
http://pismoprywatne.pl/?p=1173

Zachęcamy do posłuchania przykładowych efektów pracy!

Autorzy:

Grupa 3: 
Aleksandra Bilińska, Patrycja Jarosz, Magda Kolibab, Weronika Kupczyk

Grupa 4:
Dawid Bębenek, Katarzyna Majecka, Patrycja Nawrocka, Hanna Schwengler

Dziękujemy zespołowi Radia ESKA i gratulujemy Autorom!

 

Dlaczego kupujemy? - Paweł Tkaczyk gościem dziennikarstwa i kreowania mediów

– Dobra marka to świetnie opowiedziana historia – przekonuje Paweł Tkaczyk, który od lat doradza firmom, jak budować fascynujące opowieści o ich produktach i usługach. Na spotkaniu 3 czerwca 2016 r. na wrocławskim wydziale Uniwersytetu SWPS mówił o dziwnych i niestandardowych zachowaniach konsumentów i wyjaśniał, dlaczego świadomość tych nietypowych zachowań jest tak ważna w kreowaniu silnej marki.

tkaczyk

Na nasyconym rynku trudno konkurować wyłącznie funkcjonalnością produktu. W momencie podejmowania decyzji przez klienta zasadnicza może okazać się dobra opowieść. Fascynująca, wciągająca, uwodząca, zapadająca w pamięć. Do skonstruowania takiej opowieści nieodzowna jest wiedza o zachowaniach konsumentów. A ci niejednokrotnie wymykają się schematom. Podczas wykładu Paweł Tkaczyk przeanalizował niestandardowe zachowania konsumentów, wskazując jednocześnie, jak tę wiedzę wykorzystać w tworzeniu skutecznego storytellingu, a w rezultacie w budowaniu silnej marki.

– Efektywne budowanie marki jest tym, czym zajmują się na naszej uczelni zarówno studenci studiów licencjackich dziennikarstwo i komunikacja społeczna, jak i magisterskich kreowanie mediów. Spotkanie na pewno będzie dla nich inspirujące – podkreśla dr Karina Stasiuk-Krajewska, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej i promotor studiów Kreowanie mediów.

„Ile czasu potrzebuje kobieta, by spośród stosu pomidorów wybrać jeden do swojego koszyka, a w jakim czasie to samo zrobi mężczyzna? Dlaczego nie opłaca się otwierać lokalu przy witrynie banku i jak długo zajmuje nam zwolnienie kroku, gdy z parkingu rozpędzeni wchodzimy do galerii handlowej? O nietypowych zachowaniach konsumenckich i o tym, dlaczego kupujemy, opowiedział nam Paweł Tkaczyk – znawca grywazliacji i storytellingu, autor bloga poświęconego nowoczesnemu marketingowi oraz dwóch bestsellerowych książek: „Zakamarki marki” i „Grywalizacja” – podsumowuje spotkanie Jowita Pietroń, studentka dziennikarstwa oraz współzałożycielka i redaktorka Pism Prywatnego (www.pismoprywatne.pl).

Jowita obiecuje niebawem wywiad z Pawłem Tkaczykiem. Czekamy z niecierpliwością .

 

Start up  we Wrocławiu

Instytut dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu był partnerem merytorycznym konferencji Startup: Wrocław, która odbyła się w dniach 24-25 maja 2016 roku we Wrocławskim Centrum Kongresowym – Hala Stulecia.

Organizatorami wydarzenia byli: Wrocław – miasto spotkań, ARAW, startup Wrocław i Wrocław.pl.

„Jak zbudować Polskę 4.0? Na to pytanie chcemy przede wszystkim odpowiedzieć w trakcie konferencji Startup Wrocław. Uważamy, że należy postawić na krajowy kapitał. Tylko takie działanie pozwoli efektywnie pomnażać polskie zasoby finansowe, społeczne, technologiczne i w zakresie edukacji. Ważnym elementem rozwoju polskich firm musi być impuls od rządu, który pobudzi je do rozwoju” – piszą na stronie WWW konferencji organizatorzy.

W dwudniowym wydarzeniu uczestniczyło ponad 25 prelegentów i niemal 1000 gości. Wśród prelegentów pierwszego dnia znaleźli się między innymi: Rafał Dutkiewicz, prezydent miasta Wrocławia; prof. Tomasz Arciszewski z George Mason University, Patrycja Zeszutek z Ministerstwa Rozwoju i Marek Ignor z Dolnośląskiego Funduszu Regionalnego. Dyskutowano o strategii systemowego rozwoju innowacji w Polsce, o finansowaniu innowacji oraz o roli inteligentnych miast (w tym zwłaszcza Wrocławia) jako inkubatorów innowacji.

Drugiego dnia można było posłuchać między innymi Szymona Sikorskiego z ARAW-u, Mariusza Gaska z Solid Solutions czy Piotra Szymańskiego z Politechniki Wrocławskiej. W panelach dyskusyjnych poruszano problemy związane z finansowaniem startupów i ich rozwojem oraz prezentowano udane inicjatywy tego typu.

„Dyskutując o startu pach, trzeba zwrócić uwagę na kwestię do tej pory najczęściej pomijaną: że innowacyjność to nie tylko kwestia nowych technologii i wdrażania rozwiązań IT, ale to także szereg kompetencji miękkich, społecznych czy humanistycznych: zdolności do kreatywnego myślenia, pracy w grupie, myślenia projektowego. Dlatego tak ważne jest zderzanie różnych środowisk (studentów i biznesu) i różnych kompetencji (np. studentów z różnych obszarów i kierunków studiów): - mówiła podczas panelu dyskusyjnego dr Karina Stasiuk-Krajewska, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.

Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć tutaj »

Konferencję poprzedziły warsztaty BUS Workshop: nośniki informacji przyszłości. W ramach tego wydarzenia 6 par specjalista IT i artysta/performer pracowało nad rozwiązaniem komunikacyjnych problemów miasta – zaproponowaniem rozwiązań, które w przyszłości mogłyby być zastosowane w mieście 4.0

Uczestnicy warsztatu mieli za zadanie stworzyć/opracować/wymyślić innowacyjny nośnik informacji, z którego mogłyby w przyszłości korzystać samorządy, chcąc dotrzeć z informacją do użytkowników miasta, tj. mieszkańców, turystów, przedsiębiorców etc.

Dr Karina Stasiuk-Krajewska, wraz z Patrycją Radek z EIT+ i Wojciechem Wodo z Fundacji „Manus”, koordynowała pracę grupy oraz pełniła rolę eksperta w zakresie komunikacji społecznej. Wydarzenie dokumentowali studenci dziennikarstwa ze StudenTV.

O swoim mieście – seminarium o Wrocławiu

Co wyróżnia Wrocław wśród innych polskich aglomeracji? W jaki sposób kreować wizerunek Wrocławia? Jak wykorzystać potencjał Wrocławian do budowy marki ich miasta? To tylko niektóre z kwestii, które były omawiane w trakcie czwartej edycji seminarium „Nowy Wrocław” 22 kwietnia 2016 r.

Tym razem seminarium współorganizowane było przez Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Głównym organizatorem było Biuro Promocji Miasta Wrocławia.

Podczas seminarium i dyskusji zderzono trzy perspektywy: naukowo-badawczą; miejską i społecznościową. Wśród prelegentów znaleźli się: dr hab. Agnieszka Byrka, która, odwołując się do swoich badań, zastanawiała się nad tym, czy Wrocław jest miastem otwartym; Urszula JagielnickaRobert Gacek, którzy mówili o rowerowym Wrocławiu i Maja Zabokrzycka, która dzieliła się swoimi doświadczeniami z realizacji projektu Nadodrze.

Poza tym Szymon Sikorski o Wrocławiu jako smart city; Barbara Zielińska-MordarskaEwelina Bartoszewska-Kman o social mediach dla miasta oraz Ewa Kaucz o promocji gospodarczej Wrocławia.

Dla nasz szczególnie ważna była prezentacja projektu Wałcorw Koła Naukowego a_nty oraz projektu humanizacji przestrzeni miejskiej zaprzyjaźnionego Koła Naukowego Humanizacja Środowiska Miejskiego z Politechniki Wrocławskiej.

Cykl będzie kontynuowany!

Jak dobrze się zaprezentować przed kamerą? – warsztaty z red. Magdaleną Pawlinow

Red. Magdalena Pawlinow z Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu gościła 19 kwietnia 2016 r. w zaprzyjaźnionym z naszą Uczelnią Empiku. Warsztaty dotyczyły autoprezentacji, pracy z kamerą i wystąpień publicznych.

Uczono się tego, jak zaprzyjaźnić się z kamerą i mikrofonem, czyli jak i co mówić, jak się zachować, czego unikać, żeby dobrze wypaść. Jak przygotować się do wejścia „na żywo”, poprowadzić program, zrobić dobry wywiad? W trakcie spotkania uczestnicy dowiedzieli się też, jak radzić sobie ze stresem w trudnych nieprzewidzianych sytuacjach przed kamerą.

Warsztaty, jak zwykle, były intensywne i inspirujące, choć dla niektórych nieco też stresujące. Ale zdobyte kompetencje na pewno przydadzą się w przyszłości!

Szkolenia dla studentów

Z przyjemnością informujemy, że jeszcze w bieżącym roku akademickim (2015/16) ruszą szkolenia dofinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego (SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny uzyskał w sumie dofinansowanie w kwocie 5 milionów złotych!).

Studenci dziennikarstwa będą mogli uczestniczyć w dwóch blokach zajęć, w ramach każdego bloku odbędzie się 40 godzin warsztatów dla małej 10-osobowej grupy, zajęcia projektowe pod okiem praktyka oraz wizyty studyjne u pracodawców. 

Moduł pierwszy to projektowaniu produktu i usług
Uczymy się: cyklu życia produktu, dyfuzji innowacji, relacji między perspektywą rynkową a konsumencką, rekonstrukcji usage&attitude, opracowywać insight konsumencki/produktowy/usługowy, wskazywać benefity racjonalne/emocjonalne.

Moduł drugi to Storytelling jako narzędzie komunikacji marki. Uczymy się używać narzędzi stroytellingu w kształtowaniu kultury organizacji, komunikacji reklamowej/wizerunkowej i adekwatnego stosowania storytellingu ze względu na tożsamość i osobowość marki.

Media – marka - kreatywność

Na czym polega specyfika studiów na dziennikarstwie i komunikacji społecznej i kreowaniu mediów na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu? Czego i jak można się tam nauczyć? Dlaczego są to studia inne niż inne? Osoby zainteresowane odpowiedzią na te pytania oraz poszerzeniem swoich kompetencji w obszarach związanych z creative industries uczestniczyły w spotkaniu zatytułowanym Marka – Media – Kreatywność, które odbyło się 18 marca 2016 roku w siedzibie Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu.

obrobka dzwieku warsztat

W programie były trzy bloki warsztatowe: dziennikarski, kreatywnybrandingowy. Warsztaty zgodzili się poprowadzić pracownicy i współpracownicy Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. 

W ramach pierwszego bloku Kasia Pawlak z Eski mówiła o pracy z dźwiękiem i ćwiczyła z uczestnikami obróbkę dźwięku, Rafał Motriuk opowiadał o pop-nauce w mediach, Wojciech Cegielski o dziennikarzu na wojnie, a Igor Borkowski ćwiczył kreatywne pisanie (nie tylko dla dziennikarzy).

Na warsztatach w bloku drugim można było dowiedzieć się, jak zgłupieć, by stać się kreatywnym (Dominik Lewińki), nauczyć autoprezentacji przed kamerą (Magda Pawlinow) oraz podstaw przygotowania video dla sieci (Grzegorz Zięba, Ikona).

W ramach bloku trzeciego Maurycy GraszewiczMichał Ulidis zastanawiali się, skąd się biorą silne marki, Marta Soja prowadziła warsztat z budowania swojej marki w social mediach, a Paweł Pawiński mówił o markach z osobowością. Na zakończenie Szymon Sikorski podzielił się swoimi kompetencjami i wiedzą w zakresie nowoczesnego public relations.

Dodatkowo można było spotkać się z zespołem ma pracowników, współpracowników i studentów dziennikarstwa i kreowania mediów, porozmawiać o studiach i Uczelni, zapytać o opinie.

O hejcie, marce osobistej i mediach w ogóle – spotkanie z Jarosławem Kuźniarem

Po raz kolejny odwiedził nas, na stałe współpracujący z Instytutem, red. Jarosław Kuźniar. Tym razem mowa była o mediach społecznościowych, wizerunku w sieci i hejcie.

Kuzniar warsztat

 

Wszyscy doskonale wiemy, że Internet zrewolucjonizował ludzkie życie pod względem szybkości zdobywanych dzięki niemu informacji. Z czasem okazało się, że sieć posiada również ciemną stronę, do której m.in. należą zachowania jego użytkowników. W ostatnim czasie w przestrzeni Interentu roi się od tzw. hejterów, czyli od osób, które najczęściej anonimowo wyrażają swoje nieprzychylne i obraźliwe opinie na temat danego zjawiska lub drugiego człowieka, nie posiadając przy tym odpowiednich argumentów.

Tematyka spotkania dotyczyła zarządzania swoim wizerunkiem we współczesnym środowisku medialnym. Jak radzić sobie z hejtem, jak reagować na kryzysy, jak monitorować swój wizerunek w sieci? – „Publiczna obecność dziennikarza, PRowca, studenta, to dziś nie jest łatwe zadanie. Wieczna ocena, permanentne niezadowolenie, głębokie podziały nie ułatwiają zadania. Spotkajmy się i porozmawiajmy o tym, jak można współcześnie dyskutować z klasą″ – mówi Jarosław Kuźniar.

O tym właśnie, jak sobie radzić z hejtem i hejterami, jak nie dać się sprowokować, jak reagować w sytuacjach skrajnych rozmawialiśmy na spotkaniu z Jarosławem Kuźniarem, które odbyło się 22 stycznia 2016 roku na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.

Studenci wśród międzylatków – Animatorium

Studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kreowania mediów współpracowali przy organizacji Festiwalu Edukacji Nieformalnej ANIMATORIUM. Wydarzenie odbyło się w dniach 20 – 21 listopada 2015 r. w Centrum Pracownia Projektów Międzykulturowych Zajezdnia (ul. Legnicka 65) we Wrocławiu. „Głównym celem festiwalu było spotkanie animatorów młodzieży - zawodowców i wolontariuszy, młodszych i starszych, doświadczonych i początkujących. Było to również spotkanie dorosłych z młodzieżą, umożliwiające wymianę doświadczeń oraz wzajemną inspirację.

Motywem wiodącym w tym roku było animowanie nastolatków. Sukcesy i porażki w pracy z młodzieżą tuż przed pełnoletniością. Co poza szkołą robi, a co mógłby robić 15-latek we Wrocławiu? Jakie są jego relacje ze światem dorosłych? Do kogo docieramy, a do kogo nie? Pokazywaliśmy to na przykładach realizowanych projektów i ich rezultatów” – czytamy na stronie organizatora, Dolnośląskiego Stowarzyszenia Tratwa

Nasi studenci prowadzili warsztaty (z myślenia kreatywnego, tworzenia wideo przy pomocy smartfona czy sztuki rapowania). Rozpoczęliśmy też realizację wspólnego projektu Miejscówka, którego ideą ma być zaprojektowanie i realizacja miejsca, w którym miedzylatkowie będą czuli się dobrze ( projekt realizowany jest wspólnie przez Koło naukowe a_nty z IDiKS i Koło Naukowa Humanizacji Środowiska Miejskiego z Politechniki Wrocławskiej).

Nasi studenci przygotowywali też relację filmową, tekstową i fotograficzną.
więcej informacji »


Start up – od pomysłu do realizacji

W dnia 8-9 października 2015 r. na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym we Wrocławiu odbyło się pierwsze z cyklu spotkań Startup:share, organizowanego przez zespół pracowników, współpracowników i studentów specjalności kreowanie mediów oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Podczas dwóch intensywnych dni można było wysłuchać ponad 20 prelegentów oraz wziąć udział w warsztatach.

startup share

Pierwszego dnia posłuchaliśmy inspirujących historii wrocławskich startupów, poznaliśmy uwarunkowania prawne i organizacyjne działalności startupowej, dowiedzieliśmy się, skąd pozyskać fundusze i jak rozmawiać z klientami. W programie znalazły się prezentacje prawników, ekonomistów, przedstawicieli branży IT i branży kreatywnej, przedsiębiorców, menadżerów i ekspertów finansowych.

Na zakończenie panel dyskusyjny, który poprowadziła Magda Mazur-Milewska, organizatorka spotkań w branży IT oraz hackathonów (HackWro, Startup Weekend) i animatorka wrocławskiego środowiska startupowego.

W drugim dniu warsztaty, prowadzone przez praktyków: z promowania start-upów w social mediach (Marta Soja, Limango), video w sieci (Grzegorz Maj, Piotr Radziemski, Ikona) i crowdfundingu (Tomek Chołast, Zrzutka.pl).

Swoją widzą i doświadczeniami w obszarze działalności start-upowej podzielili się między innymi: Radek, Miszczak, Paweł Gołebski, Grzegorz Mąkosa, Maciej Oniszczuk, Michał Sadowski, Andrzej gruszka, Bogumiła Sobiczewska, Bartek Postek czy Magda Mazur Milewska. Mówiono o prawie, finansach, kontaktach z klientami, a przede wszystkim o pomysłach i wprowadzaniu ich w życie.

Więcej: www.startupshare.plwww.facebook.com/StartupShareWro

Na kolejną edycję, 2016, zapraszamy jeszcze przed wakacjami!

 

Lokalizacja

Uniwersytet SWPS
Wydział Zamiejsowy we Wrocławiu
ul. Ostrowskiego 30b, 53-238 Wrocław

 

Drukuj