Lata edukacji szkolnej to czas, który zostawia w nas ślady na całe życie. Ślady w postaci zdobytej wiedzy, ale czasami także – trudnych doświadczeń, czy wręcz przeżytych traum. Poza funkcją edukacyjną, szkoła stanowi przecież obszar adaptacji społecznej, budowania pierwszych więzi, czy zdobywania akceptacji. Wszystko to ma kluczowy wpływ na kolejne etapy życia młodych ludzi.

Nauczycielka i aktywistka edukacyjna Anna Schmidt-Fic podczas swojego wystąpienia w ramach konferencji „Szkoła przetrwania. Jak budować odporność psychiczną w systemie edukacji?” odpowiedziała na następujące pytania: Czy dobrostan uczniów powinien być w szkole priorytetem? Jak odnosi się do tej kwestii obecny system edukacji? Jaką rolę w tworzeniu bezpiecznej przestrzeni dla uczniów pełnią nauczyciele? Czy w ułomnym systemie edukacji, autonomia nauczycieli może być szansą dla uczniów? Czy możliwa jest właściwa troska o dobrostan uczniów, bez troski o dobrostan pedagogów?

Podcastu możesz posłuchać również w kanałach streamingowych: Apple Podcasts, SoundCloud, Audioteka.

Spotkanie odbyło się w ramach konferencji z cyklu „Dziecko → Nastolatek → Dorosły” poświęconej tematyce szeroko rozumianego rozwoju dziecka, organizowanej przez Uniwersytet SWPS, Wydział Psychologii i Prawa w Poznaniu oraz Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytet SWPS.

Ekspertka

 

Anna Schmidt-Fic - Nauczycielka matematyki z 27-letnim stażem pracy w liceach w Gnieźnie i Poznaniu. Aktywistka zaangażowana w działania na rzecz dobrej edukacji. Liderka i współtwórczyni nauczycielskiej inicjatywy “Protest z Wykrzyknikiem”. Współorganizatorka kampanii i koalicji Wolna Szkoła. Absolwentka XV edycji programu Szkoły Liderów – Liderzy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Współautorka raportu Fundacji Liberté! “Umowa społeczna dla edukacji”. Wybrana przez Senat na ławniczkę drugiej kadencji ławników Sądu Najwyższego. Matka dwóch córek – Kasi i Małgosi.

Artykuły

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia