7. edycja kampanii „Twarze depresji

udostępnij artykuł
7. edycja kampanii „Twarze depresji
float_intro: images-old/2015/pani_w_swetrze_w_renifery.jpg

Indie – 56 milionów, Chiny – 54 miliony, Stany Zjednoczone – 17 milionów, Polska – 2 miliony. Na świecie z depresją zmaga się aż 350 milionów ludzi. By uświadomić globalną skalę problemu z okazji Europejskiego Dnia Walki z Depresją rusza 7. edycja kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”.

 

Depresja – problem globalny

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) szacuje, że przez ostatnie dziesięć lat o 18 proc. wzrosła liczba osób dotkniętych tą chorobą psychiczną. Jednym z najpoważniejszych jej objawów są myśli samobójcze. 800 tysięcy ludzi na świcie co roku odbiera sobie życie – wynika z danych WHO. Za wieloma z tych dramatów stoi nieleczona depresja. Podczas każdej edycji kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” jej organizatorzy zwracają uwagę, że połączenie farmakoterapii i psychoterapii to najskuteczniejsza forma walki z depresją.

Tegoroczna kampania ma charakter międzynarodowy. Jej ambasadorami są lekarze psychiatrzy ze wszystkich kontynentów, m.in. dr Taiwo Lateef Sheikh z Nigerii (przewodniczący Nigeryjskiego Towarzystwa Psychiatrycznego), prof. Kuan-Pin Su z Tajwanu, prof. Michael Maes z Tajlandii oraz prof. Michael Berk z Australii. – Co dziesiąty mieszkaniec Nigerii choruje na depresję, a leczy się mniej niż co piąty – tłumaczy dr Taiwo Lateef Sheikh, przewodniczący Nigeryjskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. – Bez wahania dołączyłem do kampanii społecznej „Twarze depresji”, bo musimy wspólnie walczyć ze stereotypami i dyskryminacją osób chorujących na depresję, a także zabiegać o poprawę dostępu do opieki zdrowotnej i zapobiegać samobójstwo. – Na Tajwanie na depresję najczęściej zapadają kobiety w okresie okołoporodowym i seniorzy – mówi prof. Kuan-Pin Su, lekarz psychiatra z Tajwanu. – Choroba dotyka u nas 5 proc. populacji, ale problem samobójstw jest bardzo poważny. Znajduje się w pierwszej dziesiątce

Ta międzynarodowa kampania podkreśla wielowymiarowy aspekt depresji, niezależny od kultury czy zasobów materialnych. Najbardziej istotnym aspektem są bliskie relacje, dlatego z dużym zaangażowaniem wspieram kampanię, by właśnie zwracać uwagę na to, że depresja to nie tylko problem medyczny, ale także społeczny i indywidualny, rodzin na całym świecie.

prof. Piotr Gałecki – Krajowych Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii

Program 7. edycji kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”

  • bezpłatna konferencja 1 października 2018 r. o godz. 11.00 na Uniwersytecie SWPS w Warszawie z udziałem polskich psychiatrów, patronów honorowych kampanii i organizatorów,
  • bezpłatne konsultacje psychologiczne dla osób cierpiących na depresję prowadzone przez Biuro ds. Zdrowia i Osób z Niepełnosprawnością Uniwersytetu SWPS. Konsultacje odbędą się 1 października w godz. 9.00, 10.00, 13.00, 14.00, 15.00, 16.00.Konsultacja będzie trwała 40 minut. Sala N200. Zapisy [email protected],
  • spot telewizyjny (czyta: Krystyna Czubówna, muzyka: Yossarian Malewski),
  • spot radiowy (czyta: Krystyna Czubówna, muzyka: Yossarian Malewski),
  • strona internetowa www.twarzedepresji.pl,
  • dwutygodniowa kampania billboardowa od 1 października 2018 r.,
  • stale aktualizowany fanpage na portalu Facebook,
  • plakat z udziałem wszystkich naszych ambasadorów w języku polskim i angielskim do wykorzystania i rozwieszenia przez osoby zainteresowane wsparciem kampanii poprzez szerzenie wiedzy o depresji,
  • książka Anny Morawskiej pt. „Twarze depresji”, w której autorka rozmawia z osobami cierpiącymi na depresję, a także z psychiatrami, psychoterapeutami oraz z przedstawicielami organizacji pozarządowych, które wspierają chorych na depresję i ich rodziny.

Te artykuły mogą
cię zainteresować

Poproś o komentarz ekspercki

Napisz nam o swoim temacie, a my znajdziemy dla Ciebie eksperta z naszej bazy ponad 400 naukowców.

Przejdż do formularza
Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco z publikowanymi przez nas nowościami.

Zapisz się