Świat można objaśniać przez tworzenie komiksów. Odejdziemy jednak od komiksu jako opowiadania jakiejś historii dla rozrywki, a skupimy się na języku – narracyjnym, wizualnym, pozwalającym na łączenie najróżniejszych stylistycznych możliwości. Przekazywana za jego pomocą wiedza trafia do odbiorcy inaczej niż przez zwykły tekst. Zapraszamy do wysłuchania wykładu, podczas którego Daniel Chmielewski opowiada o komiksie jako języku.

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/narracje-wizualne-daniel-chmielewski/id1460690724?i=1000461899417
  • https://open.spotify.com/episode/2TuXMye1gmpYf1XpEErmmd
  • https://soundcloud.com/user-181745606/wud-sd-2-2019-chmielewski
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/d18f02b6-5b38-47c9-b52d-6bac3cc8ebae?_lst

 

Prelegent

258 Dominika ZarembaDaniel
Chmielewski

scenarzysta, rysownik i autor książek dla dzieci. Tworzy autobiograficzne eseje, komiksy naukowe i dydaktyczne. Album „Podgląd”, rysowany przez Marcina Podolca, został wydany również we Francji. Współpracował z ilustratorem Maciejem Łazowskim przy książce dla przedszkolaków „Burze kuchenne i bestie bezsenne” oraz z malarką Magdą Rucińską przy urbanistycznym horrorze dla dzieci „Miasto Złotej”. W 2018 r. ukazała się jego komiksowa adaptacja powieści Olgi Tokarczuk „Anna In w grobowcach świata” pt. „Ja, Nina Szubur”. W 2020 r. zostanie wydana w Stanach Zjednoczonych jako „I, Nina”.

Artykuły

images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/plastic_recycling.jpg

Plastic, recycling, design – Dave Hakkens (Precious Plastic)

We sat with Dave Hakkens to talk about – among other things – his inspirations,…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/tekstylia.jpg

Tekstylia, tkactwo i włókiennictwo w designie ‒ Alicja Kaczmarek i Ewa Klekot

Tekstylia są nieodłączną częścią naszej codzienności. Można zaryzykować stwierdzenie, że bez nich nie funkcjonujemy. Są…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/nowe_rzemioslo.jpg

Nowe rzemiosło – Itemprojekt: Ewa Dulcet i Martyna Świerczyńska

Polscy projektanci, również ci początkujący, coraz częściej tworzą przedmioty tradycyjnymi metodami rzemieślniczymi. W dobie nachalnego…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/rzemioslo_przesyt_tesknota.jpg

Rzemiosło. Przesyt i tęsknota – Agata Kiedrowicz

Żyjemy w epoce przesytu i tęsknot. W czasach nadprodukcji na nowo definiujemy więzi z przedmiotami,…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/zywe_zalety_rzemiosla.jpg

Żywe zalety rzemiosła – Jarosław Hulbój

Czy rzemiosło, jego tradycja i wypracowane metody mogą się nam do czegoś przydać w postindustrialnej…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/sof_studenci.jpg

Edukacja projektowa. Czy szkoły potrafią przygotować do wejścia na rynek pracy?

Studia projektowe to fascynująca przygoda, ale ograniczona w czasie. Nadchodzi moment, w którym absolwenci muszą…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/czego_mozemy_nauczyc_sie_od_robota.jpg

Czego możemy nauczyć się od robota, a czego od własnej babci – dr Agnieszka Jacobson-Cielecka

Czy technologie zastąpią rzemiosło, a roboty zabiorą pracę ludziom? A może na odwrót, rzemiosło, niskoemisyjne,…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/webinar_piotr_szaradowski.jpg

Zmiany w modzie – od rzemiosła do technologii: Piotr Szaradowski i Ewa Klekot

Moda to nie tylko ubrania, jakie nosimy. To również telefony, jakich używamy czy samochody, jakimi…
images/strefa_designu/projektowanie_rok_2050.jpg

Jakie będzie projektowanie w 2050 roku (jeśli przetrwamy)? Czy tylko technologia?

W wizjach przyszłości zanika granica między życiem wirtualnym a realnym. Ludzie wchodzą w bliskie relacje…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/webinar_ewa_klekot.jpg

Wiedza ciała – co powinien o niej wiedzieć projektant-rzemieślnik – Ewa Klekot i Agata Bisping

Wiedza zaczerpnięta z antropologii jest bardzo pomocna w procesie tworzenia. Z jednej strony ułatwia artyście…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia