Najbliższe wydarzenia

Najnowsze artykuły

Service design. O projektowaniu doświadczeń w czasach kryzysu – Katarzyna Briks, Agnieszka Mróz

Wszyscy w tym jesteśmy, w globalnym eksperymencie o nazwie Covid-19. Nie wiemy, jak będzie wyglądać tzw. nowa normalność. Wiemy jedno – trzeba projektować usługi, które będą odpowiedzią na obecny kryzys. Ale jak projektować z mocno okrojonym składem zespołu i niższym budżetem, w dodatku pod presją czasu? Czy w dobie kryzysu zapotrzebowanie na service design wzrasta? Z jakich projektów związanych z Covid-19 warto czerpać inspiracje? Rozmowa z ekspertkami z Concordia Design: Katarzyną Briks, historyczką designu, wykładowczynią School of…

Jak biznes korzysta z blockchainów publicznych? – Jacek Kubiak („I Love Crypto”) i prof. Włodzimierz…

Blockchain, czyli system oparty na technologii rozproszonego rejestru (DLT), to jedna z największych innowacji w gospodarce cyfrowej, która może umożliwić głębokie zmiany w modelach biznesowych i strukturach społecznych. Pozwala przeprowadzać transakcje online szybko i bezpiecznie, z pominięciem pośredników (np. banku) i kontroli administracji publicznej, a także zawierać cyfrowe umowy (smart contracts). Mówi się, że to system transparentny, godny zaufania i oporny na cyberprzestępczość. Czy rzeczywiście? W jaki sposób działają publiczne (tzw. otwarte) blockchainy, jak Ethereum…

Koronawirus a przemysł kreatywny. Dobre praktyki i drogi pomocy – Emilia Cholewicka, Stanisław Trzciński

W czasie pandemii koronawirusa nie możemy pójść na koncert, a muzycy dla nas zagrać. Nie możemy wybrać się do teatru, a aktorzy wystąpić przed swoją publicznością. Wielu artystów przeżywa dziś trudny czas, bo zostają pozbawieni zarobku, a szczególnie ci, którzy nie są etatowo związani z żadną publiczną instytucją kulturalną. W jakiej tak naprawdę sytuacji są dziś artyści, instytucje artystyczne, przemysły kreatywne? W jaki sposób w czasie epidemii państwo wspiera publiczne i niepubliczne działania kulturalne? Jakie…

Praca zdalna, produktywność, startup – Michał Śliwiński (Nozbe) i Marta Wujek (MamStartup.pl)

Pracują tylko zdalnie, od poniedziałku do czwartku, bo piątki przeznaczone są na przegląd tygodnia i rozwój osobisty albo na cieszenie się dłuższym weekendem. Pracownicy startupu Nozbe i jego szef Michał Śliwiński wiedzą, jak wspomagać produktywność. Na co dzień tworzą narzędzia do jej zwiększania. Są to Nozbe Teams – multifunkcjonalna aplikacja do zarządzania projektami i skutecznej komunikacji w małych i średnich zespołach oraz Nozbe – program do zarządzania czasem i zadaniami, który postrzegany jest jako jedno…

Koronawirus: jak zarządzać ludźmi w sytuacji kryzysu i zmiany? – Bruno Żółtowski

Z powodu epidemii koronawirusa gospodarka doświadcza kryzysu, wiele firm mierzy się z trudnościami – finansowymi, organizacyjnymi czy w zespołach pracowniczych. Warto więc dostosować sposób zarządzania zespołem – a także samym sobą – do kryzysowej sytuacji związanej z epidemią. Jaką postawę i styl zarządzania przyjąć? Jak komunikować zespołowi trudne decyzje? Jak emocje związane z niepewnością zawodową i zagrożeniem mogą wpłynąć na postawy pracowników? Z jakimi zachowaniami zespołu możemy się spotkać i jak powinniśmy na nie reagować?…

Jak biznes korzysta z blockchainów publicznych? – Jacek Kubiak („I Love Crypto”)

– Kryzys związany z pandemią koronawirusa pokazuje, że przeniesienie dokumentacji z offline do online z pomocą publicznego blockchaina, może być dobrym pomysłem. Teraz większość firm stoi, bo nie jest możliwe na przykład procesowanie umów – mówi Jacek Kubiak, redaktor naczelny „I Love Crypto”. Czy przyszłość biznesu to blockchain publiczny? Jakie są plusy i minusy tej technologii? Jakie rozwiązania oparte na blockchainie testują najwięksi? Ewa PlutaJaka jest różnica między blockchainem prywatnym i publicznym? Jacek Kubiak („I…

Koronawirus a efektywna praca z domu – okiem psychologa biznesu – Sławomir Prusakowski

Z szefem i współpracownikami widujemy się tylko przez oko kamerki internetowej. Praca w trybie home office – pod jednym dachem z bliskimi, dziećmi albo zupełnie samemu – przysparza nam wielu problemów. Może niekorzystnie wpływać na relacje z przełożonymi czy współpracownikami. Trudno zorganizować sobie stanowisko pracy, układać zadania i zaplanować dzień tak, by pracować efektywnie. W jaki sposób to zmienić? Jak utrzymywać motywację i samodyscyplinę? Jak radzić sobie z relacjami w pracy? W jakie pułapki pracy…

Interes firmy czy dobro pracowników? Co jest ważniejsze w czasie kryzysu?

Pandemia koronawirusa sprawiła, że wszyscy musimy odnaleźć się w nowej rzeczywistości, także przedsiębiorcy. Zamknięcie wielu sklepów czy lokali usługowych, konieczność przestrzegania nowych, rygorystycznych zasad bezpieczeństwa i permanentny niepokój o zdrowie i życie bliskich to codzienność. O tym, czy da się sprawnie prowadzić firmę i jednocześnie zadbać o pracowników pisze prof. Olaf Żylicz, psycholog biznesu z Uniwersytetu SWPS. Sport, mimo rywalizacji i czasami kibolskich wybryków, zwykle łączy ludzi. Jego gwiazdy zarabiają krocie, ale i tak mamy…

Rozmowy o Startupach

Biznes a psychologia

Koronawirus a przemysł kreatywny. Dobre praktyki i drogi pomocy – Emilia Cholewicka, Stanisław Trzciński

W czasie pandemii koronawirusa nie możemy pójść na koncert, a muzycy dla nas zagrać. Nie możemy wybrać się do teatru, a aktorzy wystąpić przed swoją publicznością. Wielu artystów przeżywa dziś trudny czas, bo zostają pozbawieni zarobku, a szczególnie ci, którzy nie są etatowo związani z żadną publiczną instytucją kulturalną. W…

Koronawirus: jak zarządzać ludźmi w sytuacji kryzysu i zmiany? – Bruno Żółtowski

Z powodu epidemii koronawirusa gospodarka doświadcza kryzysu, wiele firm mierzy się z trudnościami – finansowymi, organizacyjnymi czy w zespołach pracowniczych. Warto więc dostosować sposób zarządzania zespołem – a także samym sobą – do kryzysowej sytuacji związanej z epidemią. Jaką postawę i styl zarządzania przyjąć? Jak komunikować zespołowi trudne decyzje? Jak…

Koronawirus a efektywna praca z domu – okiem psychologa biznesu – Sławomir Prusakowski

Z szefem i współpracownikami widujemy się tylko przez oko kamerki internetowej. Praca w trybie home office – pod jednym dachem z bliskimi, dziećmi albo zupełnie samemu – przysparza nam wielu problemów. Może niekorzystnie wpływać na relacje z przełożonymi czy współpracownikami. Trudno zorganizować sobie stanowisko pracy, układać zadania i zaplanować dzień…

Interes firmy czy dobro pracowników? Co jest ważniejsze w czasie kryzysu?

Pandemia koronawirusa sprawiła, że wszyscy musimy odnaleźć się w nowej rzeczywistości, także przedsiębiorcy. Zamknięcie wielu sklepów czy lokali usługowych, konieczność przestrzegania nowych, rygorystycznych zasad bezpieczeństwa i permanentny niepokój o zdrowie i życie bliskich to codzienność. O tym, czy da się sprawnie prowadzić firmę i jednocześnie zadbać o pracowników pisze prof.…

Czego potrzebują pracownicy w czasach pandemii?

Wydarzenia ostatnich dni pokazały nam, że nie wszystko jesteśmy w stanie kontrolować, a świat wokół nas potrafi być nieprzewidywalny. Codzienna rutyna wychodzenia do pracy, zajmowania się przyziemnymi obowiązkami została zachwiana. I tak jak „Nikt nie spodziewał się Hiszpańskiej Inkwizycji!”, tak nikt nie spodziewał się, że wirus z odległych Chin będzie…

Biznes kontra branża kreatywna. Jak znaleźć wspólny język? – Tomasz Graszewicz (Up, Job’n’Joy)

Wszyscy oczekują dziś oryginalnych, nieszablonowych i efektywnych rozwiązań w biznesie. Jak pogodzić dwa odmienne światy biznesu i twórców? W jaki sposób skutecznie komunikować się z kreatywnymi? Jak udoskonalać proces pracy nad kreatywnymi rozwiązaniami? O procesie kreatywnym rozmawiają Tomasz Graszewicz, dyrektor kreatywny i strategiczny agencji reklamowej Up i employer brandingowej Job’n’Joy,…

(Roz)Mówca, czyli kto? Rzecz o wystąpieniach i skutecznej komunikacji – Katarzyna Kowalska (TVN)

Jedni robią to tak, jakby urodzili się na scenie, a innym myśl o publicznym wystąpieniu spędza sen z powiek. Aby zacząć swobodnie i skutecznie przemawiać, często wystarczy poradzić się specjalisty i włożyć trochę wysiłku w trening. Nie od dziś wiemy, że odpowiednie komunikowanie się ułatwia osiąganie celów i usprawnia budowanie…

Jak w procesie rekrutacji budować relacje i dlaczego są one tak ważne? – Katarzyna Sołtysiak…

Gdzie znaleźć dobrych pracowników i jak do nich dotrzeć? To pytanie nurtuje niejednego menedżera. Rekrutacja kojarzy się nam przede wszystkim z napisaniem ogłoszenia o pracę, jego dystrybucją, wyborem CV ze stosu aplikacji i w końcu z rozmowami kwalifikacyjnymi. Z perspektywy specjalistów HR wygląda to jednak zupełnie inaczej. Organizacja powinna dbać…

Innowacje w biznesie

Service design. O projektowaniu doświadczeń w czasach kryzysu – Katarzyna Briks, Agnieszka Mróz

Wszyscy w tym jesteśmy, w globalnym eksperymencie o nazwie Covid-19. Nie wiemy, jak będzie wyglądać tzw. nowa normalność. Wiemy jedno – trzeba projektować usługi, które będą odpowiedzią na obecny kryzys. Ale jak projektować z mocno okrojonym składem zespołu i niższym budżetem, w dodatku pod presją czasu? Czy w dobie kryzysu zapotrzebowanie…

Jak biznes korzysta z blockchainów publicznych? – Jacek Kubiak („I Love Crypto”) i prof. Włodzimierz…

Blockchain, czyli system oparty na technologii rozproszonego rejestru (DLT), to jedna z największych innowacji w gospodarce cyfrowej, która może umożliwić głębokie zmiany w modelach biznesowych i strukturach społecznych. Pozwala przeprowadzać transakcje online szybko i bezpiecznie, z pominięciem pośredników (np. banku) i kontroli administracji publicznej, a także zawierać cyfrowe umowy (smart…

Praca zdalna, produktywność, startup – Michał Śliwiński (Nozbe) i Marta Wujek (MamStartup.pl)

Pracują tylko zdalnie, od poniedziałku do czwartku, bo piątki przeznaczone są na przegląd tygodnia i rozwój osobisty albo na cieszenie się dłuższym weekendem. Pracownicy startupu Nozbe i jego szef Michał Śliwiński wiedzą, jak wspomagać produktywność. Na co dzień tworzą narzędzia do jej zwiększania. Są to Nozbe Teams – multifunkcjonalna aplikacja…

Jak biznes korzysta z blockchainów publicznych? – Jacek Kubiak („I Love Crypto”)

– Kryzys związany z pandemią koronawirusa pokazuje, że przeniesienie dokumentacji z offline do online z pomocą publicznego blockchaina, może być dobrym pomysłem. Teraz większość firm stoi, bo nie jest możliwe na przykład procesowanie umów – mówi Jacek Kubiak, redaktor naczelny „I Love Crypto”. Czy przyszłość biznesu to blockchain publiczny? Jakie…

Rap a internet. Jak raperzy zmieniają zasady rynku muzycznego – Karol „Solar” Poziemski (SBM Label)

Internetowa rewolucja ogarnęła też branżę muzyczną. Ulubionej muzyki słuchamy dziś w specjalnych serwisach, kupujemy płyty w formie elektronicznej. Właściwie każdy może tworzyć muzykę za pomocą dostępnych w sieci narzędzi, promować ją i zarabiać na niej online. Czy internet to jedynie dodatkowy kanał promocji muzyki i dotarcia do słuchaczy czy coś…

Coworking, praca zdalna, startup – Piotr Boulangé (WeWork) i Marta Wujek (MamStartup.pl)

Dobry pomysł to podstawa, by nasz startup osiągnął sukces. Otwierając własną małą firmę, musimy się jednak zmierzyć z wieloma wyzwaniami. Do tego powinniśmy pamiętać, że startup to specyficzny twór, który w swoje DNA ma wpisane ciągłe poddawanie się zmianom. Czym się charakteryzuje dobry pomysł na startup? Jakich błędów powinniśmy się…

Pierwsze kroki we własnym biznesie

Chcę być wreszcie na swoim, boję się jednak zrezygnować z etatowej pracy. Mam pomysł, ale nie wiem, jak zacząć go realizować – to wątpliwości, które często towarzyszą osobom marzącym o własnym biznesie. Zamiast się im poddawać, warto poznać niezbędną wiedzę o zakładaniu firmy, o skutecznych modelach biznesowych, które powinny być…

Koronawirus: praca zdalna – jak robić to dobrze i skutecznie? – Iwo Szapar (Remote-how)

Epidemia koronawirusa sprawiła, że praca zdalna stała się rzeczywistością każdego pracownika, menedżera, szefa firmy. Nowy system pracy oparty na łączności elektronicznej, a nie bezpośrednim kontakcie w biurze, nie jest łatwy i budzi wiele obaw pracodawców. Co jest potrzebne, by skutecznie pracować zdalnie? Jakie błędy najczęściej popełniamy, przechodząc na home office…

FBlogo

Wykłady i wywiady z ekspertami

zobacz

Wartości w biznesie

Firma-Idea: emergencja i rozwój – prof. Jerzy Hausner

Zarządzanie emergencją to nowy trend w biznesie polegający na wykorzystaniu procesów oddolnych, spontanicznie zachodzących w każdej firmie. Przez emergencję możemy rozumieć nieoczekiwane pojawienie się na poziomie systemu właściwości, których nie da się przewidzieć. Dlaczego zarządzanie to nie tylko nauka ścisła, opisująca świat w kategoriach zysków i strat, lecz także dziedzina zakorzeniona w tym, co dotyczy człowieka i relacji społecznych? W jaki sposób emergencja realizuje złożone cele firmy i wpływa na jej rozwój? Dlaczego warto postawić…

Nowy model zarządzania i przywództwa – kierunki zmian – dr Małgorzata Bonikowska

Specjaliści od zarządzania są zgodni: nadchodzi koniec ery szefów i rządzenia oraz związanych z nimi folwarcznych stosunków zarówno w firmach, jak i na szczeblu politycznym. Rządzenie powinno zostać zastąpione przez przywództwo, a menedżera reagującego wyłącznie na doraźne problemy zastąpi lider mający wizję i potrafiący do jej realizacji przekonać zespół. Czy jesteśmy gotowi na nowy model zarządzania i przywództwa? Jak powinien on wyglądać w czasach, które najtrafniej określa słowo „zmienność”? Od czego zacząć wprowadzanie rewolucyjnych zmian?…

„Czym skorupka za młodu nasiąknie” – skąd wziąć współpracujących liderów? – Jagoda Gandziarowska-Ziołecka (Pracownia Gier…

Autorzy raportu o najnowszych trendach rozwoju przywództwa z Center for Creative Leadership nie mają wątpliwości: umiejętność współpracy i samoświadomość to niezbędne narzędzia lidera XXI wieku. Skuteczność działania w nieoczywistym, zmiennym współczesnym świecie wymaga nawyku nawiązywania współpracy, mobilizowania i motywowania ludzi do działania we wspólnym interesie. Jak więc rozwijać współpracę i samoświadomość? Czy można wykorzystać do tego metodę gier i symulacji szkoleniowych? Dlaczego dzisiejszy świat potrzebuje przywództwa zespołowego? Polecamy wystąpienie Jagody Gandziarowskiej-Ziołeckiej – ekspertki metod gier…

Tak można zmieniać świat. Razem z Ashoką

Przewodzić – to brzmi dumnie. W rękach liderów leży wielka siła. Często większa, niż nam się wydaje. Młodzi adepci zarządzania, dojrzali przedsiębiorcy, menedżerowie wyższego i niższego szczebla – to oni będą inicjować zmiany społeczne i kształtować innowacje. Doceniła to fundacja Ashoka, która wyróżniła Uniwersytet SWPS – jako jedyną uczelnię w Polsce – niezwykle prestiżowym certyfikatem Journey to Changemaker i włączyła nas do kampanii #MillionsofChangemakers. W ten sposób dołączyliśmy do międzynarodowego grona 66 uniwersytetów z 14…

Współpraca bizne­su z 3. sektorem – czy się opłaca? – Paweł Łukasiak (Akademia Rozwoju Filantropii)

Chciwość opanowała naszą współczesność. Żyjemy w konsumpcjonistycznym świecie, karmionym kolejnymi zbędnymi produktami, które później zaśmiecają naszą planetę. Świadomość ludzi – i biznesu – jednak się zmienia. Jak wpływają na to organizacje pożytku publicznego? Na czym powinna polegać współpraca firm z NGO? Czego ludzie biznesu mogliby się nauczyć od ludzi organizacji pozarządowych? Jak wpływają one kształtowanie się ruchów społecznych i w rezultacie na rynek konsumencki? Na te i inne pytania odpowiada Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju…

Biznes to nie tylko zysk – Piotr Voelkel (Vox, Uniwersytet SWPS)

„Warto być przyzwoitym”, jak mówił prof. Bartoszewski – i dotyczy to również biznesu. Dlaczego opłaca się nie tylko maksymalizacja zysków? Dlaczego dobrze jest patrzeć na firmę i jej prowadzenie przez pryzmat wartości? Jak wielką siłę w realizacji naszych celów mają marzenia? Jakim liderem „warto” być? Współwłaściciel Grupy Kapitałowej Vox, współtwórca Uniwersytetu SWPS Piotr Voelkel w bardzo osobistym wykładzie opowiada o budowaniu wartości w biznesie. Mamy potencjał – nie tylko finansowy Dzięki pieniądzom firma może funkcjonować…

Czego możemy się nauczyć od liderów edukacji pozaformalnej?

Hélène i Sandra spotkały się po raz pierwszy w Czechach w 2016 r. podczas projektu „Podziel się właściwą historią”, odbywającego się w ramach programu Erasmus+. Hélène pochodzi z Francji, swoją przygodę z edukacją pozaformalną zaczęła wiele lat temu, kiedy dołączyła do grupy skautów, natomiast Sandra zaangażowała się w projekty Erasmus+ jako nauczycielka języka włoskiego w swoim rodzinnym kraju – Rumunii. Dziewczyny spotkały się jako doświadczone trenerki i szybko zdały sobie sprawę z tego, że ich…

Prof. Hausner: Wartość ma nie tylko to, co posiada cenę

„Ludzie znają dziś cenę wszystkiego, nie znając wartości niczego”, pisał Oscar Wilde. Potrzeba dziś zmiany optyki patrzenia na zarządzanie i zrozumienia, że biznes to nie tylko zysk. Filozofia działalności biznesowej nowej generacji opiera się na odpowiedzialności, budowaniu marki i relacjach. Czy dobry biznes może posiadać ludzką twarz? Dlaczego należy stawiać na prawdę, uczciwość i rozwój pracownika, a nie na mnożenie zer w tabelach dochodu? Jaka siła tkwi w gospodarce relacyjnej? Mówi o tym prof. Jerzy…

Podcasty

Posłuchaj naszych ekspertów

soundcloudlogo spotifylogo iTunes lecton

Najpopularniesze artykuły

Mushroom management – czyli jak skutecznie zabić motywację w pracowniku

Pieczarki uprawia się w ciemnościach, w oborniku, a gdy urosną – obcina im kapelusze. W wielu firmach dobrze się ma styl zarządzania wzorowany na uprawie pieczarek. Nazywa się on mushroom management i potrafi zabić motywację w nawet najbardziej odpornym pracowniku. Brzmi znajomo? Komentarz Michała Kaźmierskiego, dyrektora generalnego Gilead Sciences, trenera biznesu, wykładowcy na kierunku Zarządzania i przywództwo na Uniwersytecie SWPS. Pieczarko, rośnij na chwałę plantacji! Niczym się nie przejmuj, tylko rośnij. Nie będziemy cię niepokoić…

Niekoniecznie muszę, ale sporo mogę

Sukces zawodowy jest jak zaciągnięty kredyt. Psychologiczny. A ten spłaca się znacznie trudniej niż bankowy. Jak można obniżyć poziom ponoszonych kosztów? O psychologicznym budżecie opowiada dr Magdalena Łużniak-Piecha, psycholog społeczny, wykładowca Uniwersytetu SWPS na kierunku Zarządzanie i Przywództwo. Klienci psychologów organizacyjnych najczęściej zwracają się do nich z prośbą o wsparcie w budowaniu szeroko rozumianej strategii zapobiegania problemom i kryzysom organizacyjnym. Padają zatem pytania o to, jak zwiększyć skuteczność działania zespołów, jak budować strategie motywacyjne, komunikacyjne itd.…

Musimy obudzić w dziewczynkach łobuza – Marzena Dziewguć (Google)

Kobietom często brak podejścia w stylu: „OK., najwyżej mi się nie uda. I co z tego? Przynajmniej się czegoś nauczę”. Każda porażka to najlepsza lekcja, jaką można dostać, i z każdej wychodzi się silniejszym człowiekiem. Musimy dziewczynkom zaszczepić wiarę, że tak jest. O tym, kiedy kobieta osiąga sukces w biznesie, gdzie tkwi jej siła i jak może pokonać bariery, mówi Magdalena Dziewguć, Head of Google Cloud na Polskę, Czechy i Słowację. Małgorzata MierżyńskaCzy rzeczywiście tak…

Motyl, który wywoła huragan – Michał Kaźmierski (Gilead Sciences)

Skupienie się na zmianie nawyków i zachowań w jednym obszarze powoduje nieproporcjonalnie duży efekt obejmujący także inne obszary. Tak działa mikrokorekta, która prowadzi do makrozmiany i przynosi rzeczywistą korzyść dla wszystkich, których ma dotyczyć – tłumaczy dr Michał Kaźmierski, doświadczony praktyk biznesu i wykładowca Uniwersytetu SWPS na kierunku Zarządzanie i Przywództwo. Wyobraźmy sobie, że mamy wydobyć z kłopotów dużą, zatrudniającą tysiące ludzi firmę działającą w przemyśle ciężkim. Cel, który przed nami postawiono, nie jest łatwy,…

Władza kontra przywództwo: jak powstają liderzy

Dwight Eisenhower twierdził, że miarą dobrego przywództwa jest przekonanie ludzi do robienia tego, czego chce lider. Jednak nie dlatego, że zostają do tego zmuszeni, ale dlatego, że sami tego chcą. To znak, że nie każdy, kto posiada władzę, jest jednocześnie przywódcą, a o charyzmie lidera mogą wypowiedzieć się jego podwładni, nie on sam – wyjaśnia dr Dorota Wiśniewska-Juszczak, psycholog, kierownik studiów podyplomowych Creative Leadership. Jak efektywnie i twórczo zarządzać zespołami, na Uniwersytecie SWPS. Na temat tego,…

Jak znaleźć siłę do działania, czyli opowieść o motywacji

Okazuje się, że hasło „chcieć, to móc” nie zawsze zdaje egzamin. Często odraczamy wykonanie naszych obowiązków lub porzucamy nasze plany. Jak to się dzieje, że najważniejsze zadania często zostawiamy na ostatnią chwilę? Jak zwiększyć naszą motywację? Jak efektywnie realizować cele? Na te pytanie pomoże nam odpowiedzieć Karolina Wójcik – psycholog, trener grupowy, doktorantka na Uniwersytecie SWPS. Zrób plan! By wytrwać w działaniu, musimy pokonać wpisany w jego naturę dyskomfort. Spójrzmy prawdzie w oczy – mobilizowanie się…

Miasta przyszłości - jak nimi zarządzać?

To już nie wróżenie z fusów, lecz twarde dane: wraz z końcem XXI wieku 85 proc. ludności na całym świecie będzie żyć w miastach. Temu procesowi już teraz towarzyszy wzrost oczekiwań mieszkańców wobec warunków życia, zakresu i jakości usług. Włodarze miast stoją więc przed nie lada wyzwaniem. Jak pokierować rozwojem metropolii? Jaki model zarządzania przyjąć, aby uwzględnić interesy wszystkich grup społecznych? Jak budować relacje między mieszkańcami a rządzącymi? Na te i inne pytania szukaliśmy odpowiedzi…

Recepta dla prezesa

Menedżerowie narażeni są na permanentne obciążenia i życie w ciągłym napięciu. Nie zawsze jest to zło konieczne, często ich wybór. Na co i dlaczego chorują ludzie na wysokich stanowiskach, i dlaczego sobie to robią mówi psycholog i psychoterapeuta Wojciech Eichelberger. Wywiad przeprowadziła Joanna Zapała, psycholog i psychoterapeuta, kierownik studiów podyplomowych „Psychosomatyka i somatopsychologia" na Uniwersytecie SWPS. Joanna ZapałaNajwiększa odpowiedzialność za efektywne działanie organizacji spoczywa na osobach pełniących w niej funkcje kierownicze. Wymaga się od nich…

Rozmowy z CEO

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa psyche logo 05 logo white kopia

Zapraszamy na webinar „Uberyzacja usług, startup na studiach”