Najbliższe wydarzenia

Najnowsze artykuły

Koronawirus: praca zdalna – jak robić to dobrze i skutecznie? – Iwo Szapar (Remote-how)

Epidemia koronawirusa sprawiła, że praca zdalna stała się rzeczywistością każdego pracownika, menedżera, szefa firmy. Nowy system pracy oparty na łączności elektronicznej, a nie bezpośrednim kontakcie w biurze, nie jest łatwy i budzi wiele obaw pracodawców. Co jest potrzebne, by skutecznie pracować zdalnie? Jakie błędy najczęściej popełniamy, przechodząc na home office – z perspektywy pracownika i menedżera? Dlaczego w wielu zespołach nie pracuje się zdalnie, choć technicznie i organizacyjnie byłaby taka możliwość? Jak przekonać do pracy zdalnej…

Crowdfunding – jak pozyskać pieniądze na swoją pasję lub biznes – Tomek Chołast (zrzutka.pl)

Rozwój crowdfundingu w naszym kraju nie słabnie – internetowe zbiórki cieszą się ogromną popularnością. Nie ma znaczenia, czy mamy do czynienia ze zbiórką o charakterze charytatywnym, biznesowym, społecznym, naukowym, kulturalnym czy z indywidualną zrzutką, która pozwoli zrealizować czyjeś marzenia. Możliwość takiego finansowania planów jest jednym z przejawów cyfrowych innowacji, które zmieniają myślenie o prowadzeniu biznesu, zarządzaniu projektami i karierą. O tym, jak zaplanować własne przedsięwzięcie crowdfundingowe opowiada Tomek Chołast – pomysłodawca i współzałożyciel serwisu zrzutka.pl.…

Nadzór nad finansami Europy a pandemia

Pandemia COVID-19 bez wątpienia wpłynie na rynki finansowe w Europie. Jak zareagowały europejskie agencje powołane do sprawowania nadzoru nad systemem finansowym Unii – tłumaczy dr Katarzyna Wojtkiewicz, prawnik i ekonomista z Uniwersytetu SWPS. W odpowiedzi na kryzys w 2008 r. europejska administracja publiczna wzbogaciła się o trzy agencje tworzące (razem z Europejską Radą ds. Ryzyka Systemowego) Europejski System Nadzoru Finansowego. Są to: Europejski Urząd Nadzoru Bankowego (EBA), Europejski Urząd Nadzoru nad Ubezpieczeniami i Pracowniczymi Programami…

Czego potrzebują pracownicy w czasach pandemii?

Wydarzenia ostatnich dni pokazały nam, że nie wszystko jesteśmy w stanie kontrolować, a świat wokół nas potrafi być nieprzewidywalny. Codzienna rutyna wychodzenia do pracy, zajmowania się przyziemnymi obowiązkami została zachwiana. I tak jak „Nikt nie spodziewał się Hiszpańskiej Inkwizycji!”, tak nikt nie spodziewał się, że wirus z odległych Chin będzie mieć wpływ na sposób naszej pracy i jej przyszłość. O tym, czego potrzebują pracownicy w czasach pandemii, pisze Malwina Puchalska-Kamińska, psycholog z Uniwersytetu SWPS. Pracownicy…

Doradztwo i audyty – na czym polegają, komu są potrzebne, jak się zmieniają?

Biznes stawia czoła wielu wyzwaniom. Konieczna jest umiejętność szybkiego reagowania na zmiany i dostrzegania źródeł problemów, jakie tworzą we współczesnym świecie niepewność warunków biznesowych oraz zakłócenia działalności firm. Kluczową rolę odegrają doradcy i audytorzy – do niedawna postrzegani jako instytucja narzucona wymogami ustawowymi, a teraz będący ważnym ogniwem w systemie oceny ryzyka w firmie. Dzięki ich pracy można umacniać wartość przedsiębiorstwa, a tym samym ugruntować jego pozycję na rynku. Doradztwo i audyty – na czym…

Technologia rozproszonych rejestrów (DLT) – jak blockchain zmienia biznes? – prof. Włodzimierz Szpringer

Transakcje finansowe realizowane bez pośrednictwa banków. Powszechna e-dokumentacja medyczna, która umożliwia wgląd do historii leczenia pacjenta niezależnie od ośrodka zdrowia. Handel, administracja publiczna, edukacja. Rośnie lista branż, w jakich ma zastosowanie technologia rozproszonych rejestrów. DLT pozwala przeprowadzać transakcje w sposób bezpieczny, szybki i przejrzysty. Jak blockchain zmienia modele biznesowe? Jakie stwarza możliwości i czy nie jest wolny od wad? – tłumaczy prof. Włodzimierz Szpringer, ekspert w zakresie prawnych i społeczno-kulturowych problemów rozwoju informatyki. Ewa PlutaCo…

Rozmowy o startupach: Tomasz Plata (Autenti) i Marta Wujek (MamStartup.pl)

Startup – mały, ale własny. To dobry pomysł na biznes, ale czego nam potrzeba i co zrobić zanim zacznie się w niego inwestować? Co może być najtrudniejsze w budowaniu startupu i co świadczy o tym, że nasz pomysł może nie wypalić? Jak przekształcić swój biznes z garażowej działalności w firmę zdobywającą milionowe kontrakty? Marta Wujek z Mam Startup rozmawia o tym z Tomaszem Platą, który po 20 latach pracy w radiu i telewizji postawił na zaangażowanie się w…

Biznes kontra branża kreatywna. Jak znaleźć wspólny język? – Tomasz Graszewicz (Up, Job’n’Joy)

Wszyscy oczekują dziś oryginalnych, nieszablonowych i efektywnych rozwiązań w biznesie. Jak pogodzić dwa odmienne światy biznesu i twórców? W jaki sposób skutecznie komunikować się z kreatywnymi? Jak udoskonalać proces pracy nad kreatywnymi rozwiązaniami? O procesie kreatywnym rozmawiają Tomasz Graszewicz, dyrektor kreatywny i strategiczny agencji reklamowej Up i employer brandingowej Job’n’Joy, oraz prof. Katarzyna Januszkiewicz. https://podcasts.apple.com/pl/podcast/biznes-kontra-bran%C5%BCa-kreatywna-jak-znale%C5%BA%C4%87-wsp%C3%B3lny/id1460686479?i=1000466952181 https://open.spotify.com/episode/2URLukdsypqpggrSzQGF1C https://soundcloud.com/user-509252963/biznes-kontra-branza-kreatywna-jak-znalezc-wspolny-jezyk-tomasz-graszewicz https://lectonapp.com/pl/audiobook/9e808be1-9cfb-4c49-8fce-3cfa43b86fed?_lst   Tomasz Graszewicz Dyrektor kreatywny i strategiczny agencji reklamowej Up oraz employer brandingowej Job’n’Joy. Przygotowywał projekty dla…

Biznes a psychologia

Czego potrzebują pracownicy w czasach pandemii?

Wydarzenia ostatnich dni pokazały nam, że nie wszystko jesteśmy w stanie kontrolować, a świat wokół nas potrafi być nieprzewidywalny. Codzienna rutyna wychodzenia do pracy, zajmowania się przyziemnymi obowiązkami została zachwiana. I tak jak „Nikt nie spodziewał się Hiszpańskiej Inkwizycji!”, tak nikt nie spodziewał się, że wirus z odległych Chin będzie…

Biznes kontra branża kreatywna. Jak znaleźć wspólny język? – Tomasz Graszewicz (Up, Job’n’Joy)

Wszyscy oczekują dziś oryginalnych, nieszablonowych i efektywnych rozwiązań w biznesie. Jak pogodzić dwa odmienne światy biznesu i twórców? W jaki sposób skutecznie komunikować się z kreatywnymi? Jak udoskonalać proces pracy nad kreatywnymi rozwiązaniami? O procesie kreatywnym rozmawiają Tomasz Graszewicz, dyrektor kreatywny i strategiczny agencji reklamowej Up i employer brandingowej Job’n’Joy,…

(Roz)Mówca, czyli kto? Rzecz o wystąpieniach i skutecznej komunikacji – Katarzyna Kowalska

Jedni robią to tak, jakby urodzili się na scenie, a innym myśl o publicznym wystąpieniu spędza sen z powiek. Aby zacząć swobodnie i skutecznie przemawiać, często wystarczy poradzić się specjalisty i włożyć trochę wysiłku w trening. Nie od dziś wiemy, że odpowiednie komunikowanie się ułatwia osiąganie celów i usprawnia budowanie…

Jak w procesie rekrutacji budować relacje i dlaczego są one tak ważne? – Katarzyna Sołtysiak

Gdzie znaleźć dobrych pracowników i jak do nich dotrzeć? To pytanie nurtuje niejednego menedżera. Rekrutacja kojarzy się nam przede wszystkim z napisaniem ogłoszenia o pracę, jego dystrybucją, wyborem CV ze stosu aplikacji i w końcu z rozmowami kwalifikacyjnymi. Z perspektywy specjalistów HR wygląda to jednak zupełnie inaczej. Organizacja powinna dbać…

Marketing rekrutacyjny – jak efektywniej szukać pracowników?

Marketing rekrutacyjny to działania promujące ofertę rekrutacyjną – czyli obietnicę, jaką pracodawca składa kandydatom. Niestety, aż 61 proc. pracowników deklaruje, że warunki pracy nie są zgodne z tymi obiecanymi w ofercie pracy czy podczas rozmowy rekrutacyjnej. Czy szkodzimy firmie, używając sloganów bez pokrycia? Jak budować szczere, wiarygodne i angażujące treści,…

Obszary zmienności i decyzje strategiczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem – prof. Piotr Banaszyk

Polecamy wystąpienie prof. Piotra Banaszyka „Obszary zmienności i decyzje strategiczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem”. Wykład odbył się w ramach konferencji „Firma-idea: zarządzanie i emergencja” w ramach cyklu Open Eyes Economy on Tour 2018. Wydarzenie zgromadziło wybitne osobowości ze świata nauki, w tym autorytety związane z Uniwersytetem SWPS, m.in.: prof. Andrzeja Nowaka,…

Poznawcze aspekty podejmowania decyzji biznesowych – prof. Andrzej Falkowski

Podejmowanie decyzji to proces. Odpowiada za niego wiele mechanizmów, które osoba decydująca niekoniecznie sobie uświadamia. Jeśli decyzje mają charakter biznesowy, to ich następstwa mogą być kosztowne lub dawać zysk, więc świadomość decydowania zaczyna mieć wymierną cenę. Jak w podejmowaniu decyzji może nam pomóc psychologia poznawcza? Jak ominąć marketingową krótkowzroczność (marketing…

Czym jest emergencja w organizacji i jak można nią zarządzać – prof. Andrzej Nowak

Zarządzanie tradycyjnie kojarzy się z kontrolą procesów zachodzących w organizacji – procesów odgórnych i oddolnych, czyli od zarządu do pracownika. W firmach istnieją jednak także inne rodzaje procesów, które trudno przewidzieć i które są dla firmy kłopotem, np. kryzysy czy problemy w zarządzaniu innowacjami. Ten fenomen określa się jako zjawiska…

Innowacje w biznesie

Koronawirus: praca zdalna – jak robić to dobrze i skutecznie? – Iwo Szapar (Remote-how)

Epidemia koronawirusa sprawiła, że praca zdalna stała się rzeczywistością każdego pracownika, menedżera, szefa firmy. Nowy system pracy oparty na łączności elektronicznej, a nie bezpośrednim kontakcie w biurze, nie jest łatwy i budzi wiele obaw pracodawców. Co jest potrzebne, by skutecznie pracować zdalnie? Jakie błędy najczęściej popełniamy, przechodząc na home office…

Crowdfunding – jak pozyskać pieniądze na swoją pasję lub biznes – Tomek Chołast (zrzutka.pl)

Rozwój crowdfundingu w naszym kraju nie słabnie – internetowe zbiórki cieszą się ogromną popularnością. Nie ma znaczenia, czy mamy do czynienia ze zbiórką o charakterze charytatywnym, biznesowym, społecznym, naukowym, kulturalnym czy z indywidualną zrzutką, która pozwoli zrealizować czyjeś marzenia. Możliwość takiego finansowania planów jest jednym z przejawów cyfrowych innowacji, które…

Doradztwo i audyty – na czym polegają, komu są potrzebne, jak się zmieniają?

Biznes stawia czoła wielu wyzwaniom. Konieczna jest umiejętność szybkiego reagowania na zmiany i dostrzegania źródeł problemów, jakie tworzą we współczesnym świecie niepewność warunków biznesowych oraz zakłócenia działalności firm. Kluczową rolę odegrają doradcy i audytorzy – do niedawna postrzegani jako instytucja narzucona wymogami ustawowymi, a teraz będący ważnym ogniwem w systemie…

Technologia rozproszonych rejestrów (DLT) – jak blockchain zmienia biznes? – prof. Włodzimierz Szpringer

Transakcje finansowe realizowane bez pośrednictwa banków. Powszechna e-dokumentacja medyczna, która umożliwia wgląd do historii leczenia pacjenta niezależnie od ośrodka zdrowia. Handel, administracja publiczna, edukacja. Rośnie lista branż, w jakich ma zastosowanie technologia rozproszonych rejestrów. DLT pozwala przeprowadzać transakcje w sposób bezpieczny, szybki i przejrzysty. Jak blockchain zmienia modele biznesowe? Jakie…

Rozmowy o startupach: Tomasz Plata (Autenti) i Marta Wujek (MamStartup.pl)

Startup – mały, ale własny. To dobry pomysł na biznes, ale czego nam potrzeba i co zrobić zanim zacznie się w niego inwestować? Co może być najtrudniejsze w budowaniu startupu i co świadczy o tym, że nasz pomysł może nie wypalić? Jak przekształcić swój biznes z garażowej działalności w firmę zdobywającą milionowe…

Firma-Idea: emergencja i rozwój – prof. Jerzy Hausner

Zarządzanie emergencją to nowy trend w biznesie polegający na wykorzystaniu procesów oddolnych, spontanicznie zachodzących w każdej firmie. Przez emergencję możemy rozumieć nieoczekiwane pojawienie się na poziomie systemu właściwości, których nie da się przewidzieć. Dlaczego zarządzanie to nie tylko nauka ścisła, opisująca świat w kategoriach zysków i strat, lecz także dziedzina…

Zarządzaj nowocześnie i skutecznie sobą i innymi – Hubert Anyżewski

Zarządzanie zespołami nie jest łatwe, a jeszcze trudniejsze jest zarządzanie samym sobą. Jakie są najistotniejsze aspekty nowoczesnego kierowania zespołami i własną drogą zawodową? Czy tempo i kierunek zmian wyznaczają dziś przemiany technologiczne? Czym tak naprawdę powinno być wdrażanie innowacji i jak transformować swój biznes? O tym, jak może brzmieć przepis na…

Regulacja i kontrola cyfrowego biznesu – Michał Kreczmar (PwC)

Uber, hulajnogi, Airbnb i inne usługi w aplikacjach, monopoliści internetowi, automatyzacja, roboty i sztuczna inteligencja – to już część naszej codzienności. Czy cyfrowa transformacja biznesu ma wady i może być zagrożeniem? Dlaczego wciąż brakuje odpowiedniego ustawodawstwa i kontroli prawnej dla najnowszych wynalazków? Rozmawiamy o tym z Michałem Kreczmarem – dyrektorem…

FBlogo

Wykłady i wywiady z ekspertami

zobacz

Wartości w biznesie

Firma-Idea: emergencja i rozwój – prof. Jerzy Hausner

Zarządzanie emergencją to nowy trend w biznesie polegający na wykorzystaniu procesów oddolnych, spontanicznie zachodzących w każdej firmie. Przez emergencję możemy rozumieć nieoczekiwane pojawienie się na poziomie systemu właściwości, których nie da się przewidzieć. Dlaczego zarządzanie to nie tylko nauka ścisła, opisująca świat w kategoriach zysków i strat, lecz także dziedzina zakorzeniona w tym, co dotyczy człowieka i relacji społecznych? W jaki sposób emergencja realizuje złożone cele firmy i wpływa na jej rozwój? Dlaczego warto postawić…

Nowy model zarządzania i przywództwa – kierunki zmian – dr Małgorzata Bonikowska

Specjaliści od zarządzania są zgodni: nadchodzi koniec ery szefów i rządzenia oraz związanych z nimi folwarcznych stosunków zarówno w firmach, jak i na szczeblu politycznym. Rządzenie powinno zostać zastąpione przez przywództwo, a menedżera reagującego wyłącznie na doraźne problemy zastąpi lider mający wizję i potrafiący do jej realizacji przekonać zespół. Czy jesteśmy gotowi na nowy model zarządzania i przywództwa? Jak powinien on wyglądać w czasach, które najtrafniej określa słowo „zmienność”? Od czego zacząć wprowadzanie rewolucyjnych zmian?…

„Czym skorupka za młodu nasiąknie” – skąd wziąć współpracujących liderów?

Autorzy raportu o najnowszych trendach rozwoju przywództwa z Center for Creative Leadership nie mają wątpliwości: umiejętność współpracy i samoświadomość to niezbędne narzędzia lidera XXI wieku. Skuteczność działania w nieoczywistym, zmiennym współczesnym świecie wymaga nawyku nawiązywania współpracy, mobilizowania i motywowania ludzi do działania we wspólnym interesie. Jak więc rozwijać współpracę i samoświadomość? Czy można wykorzystać do tego metodę gier i symulacji szkoleniowych? Dlaczego dzisiejszy świat potrzebuje przywództwa zespołowego? Polecamy wystąpienie Jagody Gandziarowskiej-Ziołeckiej – ekspertki metod gier…

Tak można zmieniać świat. Razem z Ashoką

Przewodzić – to brzmi dumnie. W rękach liderów leży wielka siła. Często większa, niż nam się wydaje. Młodzi adepci zarządzania, dojrzali przedsiębiorcy, menedżerowie wyższego i niższego szczebla – to oni będą inicjować zmiany społeczne i kształtować innowacje. Doceniła to fundacja Ashoka, która wyróżniła Uniwersytet SWPS – jako jedyną uczelnię w Polsce – niezwykle prestiżowym certyfikatem Journey to Changemaker i włączyła nas do kampanii #MillionsofChangemakers. W ten sposób dołączyliśmy do międzynarodowego grona 66 uniwersytetów z 14…

Współpraca bizne­su z 3. sektorem – czy się opłaca? – Paweł Łukasiak (Akademia Rozwoju Filantropii)

Chciwość opanowała naszą współczesność. Żyjemy w konsumpcjonistycznym świecie, karmionym kolejnymi zbędnymi produktami, które później zaśmiecają naszą planetę. Świadomość ludzi – i biznesu – jednak się zmienia. Jak wpływają na to organizacje pożytku publicznego? Na czym powinna polegać współpraca firm z NGO? Czego ludzie biznesu mogliby się nauczyć od ludzi organizacji pozarządowych? Jak wpływają one kształtowanie się ruchów społecznych i w rezultacie na rynek konsumencki? Na te i inne pytania odpowiada Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju…

Biznes to nie tylko zysk – Piotr Voelkel (Vox, Uniwersytet SWPS)

„Warto być przyzwoitym”, jak mówił prof. Bartoszewski – i dotyczy to również biznesu. Dlaczego opłaca się nie tylko maksymalizacja zysków? Dlaczego dobrze jest patrzeć na firmę i jej prowadzenie przez pryzmat wartości? Jak wielką siłę w realizacji naszych celów mają marzenia? Jakim liderem „warto” być? Współwłaściciel Grupy Kapitałowej Vox, współtwórca Uniwersytetu SWPS Piotr Voelkel w bardzo osobistym wykładzie opowiada o budowaniu wartości w biznesie. Mamy potencjał – nie tylko finansowy Dzięki pieniądzom firma może funkcjonować…

Czego możemy się nauczyć od liderów edukacji pozaformalnej?

Hélène i Sandra spotkały się po raz pierwszy w Czechach w 2016 r. podczas projektu „Podziel się właściwą historią”, odbywającego się w ramach programu Erasmus+. Hélène pochodzi z Francji, swoją przygodę z edukacją pozaformalną zaczęła wiele lat temu, kiedy dołączyła do grupy skautów, natomiast Sandra zaangażowała się w projekty Erasmus+ jako nauczycielka języka włoskiego w swoim rodzinnym kraju – Rumunii. Dziewczyny spotkały się jako doświadczone trenerki i szybko zdały sobie sprawę z tego, że ich…

Prof. Hausner: Wartość ma nie tylko to, co posiada cenę

„Ludzie znają dziś cenę wszystkiego, nie znając wartości niczego”, pisał Oscar Wilde. Potrzeba dziś zmiany optyki patrzenia na zarządzanie i zrozumienia, że biznes to nie tylko zysk. Filozofia działalności biznesowej nowej generacji opiera się na odpowiedzialności, budowaniu marki i relacjach. Czy dobry biznes może posiadać ludzką twarz? Dlaczego należy stawiać na prawdę, uczciwość i rozwój pracownika, a nie na mnożenie zer w tabelach dochodu? Jaka siła tkwi w gospodarce relacyjnej? Mówi o tym prof. Jerzy…

Podcasty

Posłuchaj naszych ekspertów

soundcloudlogo spotifylogo iTunes lecton

Najpopularniesze artykuły

Mushroom management – czyli jak skutecznie zabić motywację w pracowniku

Pieczarki uprawia się w ciemnościach, w oborniku, a gdy urosną – obcina im kapelusze. W wielu firmach dobrze się ma styl zarządzania wzorowany na uprawie pieczarek. Nazywa się on mushroom management i potrafi zabić motywację w nawet najbardziej odpornym pracowniku. Brzmi znajomo? Komentarz Michała Kaźmierskiego, dyrektora generalnego Gilead Sciences, trenera biznesu, wykładowcy na kierunku Zarządzania i przywództwo na Uniwersytecie SWPS. Pieczarko, rośnij na chwałę plantacji! Niczym się nie przejmuj, tylko rośnij. Nie będziemy cię niepokoić…

Niekoniecznie muszę, ale sporo mogę

Sukces zawodowy jest jak zaciągnięty kredyt. Psychologiczny. A ten spłaca się znacznie trudniej niż bankowy. Jak można obniżyć poziom ponoszonych kosztów? O psychologicznym budżecie opowiada dr Magdalena Łużniak-Piecha, psycholog społeczny, wykładowca Uniwersytetu SWPS na kierunku Zarządzanie i Przywództwo. Klienci psychologów organizacyjnych najczęściej zwracają się do nich z prośbą o wsparcie w budowaniu szeroko rozumianej strategii zapobiegania problemom i kryzysom organizacyjnym. Padają zatem pytania o to, jak zwiększyć skuteczność działania zespołów, jak budować strategie motywacyjne, komunikacyjne itd.…

Musimy obudzić w dziewczynkach łobuza – Marzena Dziewguć (Google)

Kobietom często brak podejścia w stylu: „OK., najwyżej mi się nie uda. I co z tego? Przynajmniej się czegoś nauczę”. Każda porażka to najlepsza lekcja, jaką można dostać, i z każdej wychodzi się silniejszym człowiekiem. Musimy dziewczynkom zaszczepić wiarę, że tak jest. O tym, kiedy kobieta osiąga sukces w biznesie, gdzie tkwi jej siła i jak może pokonać bariery, mówi Magdalena Dziewguć, Head of Google Cloud na Polskę, Czechy i Słowację. Małgorzata MierżyńskaCzy rzeczywiście tak…

Motyl, który wywoła huragan – Michał Kaźmierski (Gilead Sciences)

Skupienie się na zmianie nawyków i zachowań w jednym obszarze powoduje nieproporcjonalnie duży efekt obejmujący także inne obszary. Tak działa mikrokorekta, która prowadzi do makrozmiany i przynosi rzeczywistą korzyść dla wszystkich, których ma dotyczyć – tłumaczy dr Michał Kaźmierski, doświadczony praktyk biznesu i wykładowca Uniwersytetu SWPS na kierunku Zarządzanie i Przywództwo. Wyobraźmy sobie, że mamy wydobyć z kłopotów dużą, zatrudniającą tysiące ludzi firmę działającą w przemyśle ciężkim. Cel, który przed nami postawiono, nie jest łatwy,…

Władza kontra przywództwo: jak powstają liderzy

Dwight Eisenhower twierdził, że miarą dobrego przywództwa jest przekonanie ludzi do robienia tego, czego chce lider. Jednak nie dlatego, że zostają do tego zmuszeni, ale dlatego, że sami tego chcą. To znak, że nie każdy, kto posiada władzę, jest jednocześnie przywódcą, a o charyzmie lidera mogą wypowiedzieć się jego podwładni, nie on sam – wyjaśnia dr Dorota Wiśniewska-Juszczak, psycholog, kierownik studiów podyplomowych Creative Leadership. Jak efektywnie i twórczo zarządzać zespołami, na Uniwersytecie SWPS. Na temat tego,…

Jak znaleźć siłę do działania, czyli opowieść o motywacji

Okazuje się, że hasło „chcieć, to móc” nie zawsze zdaje egzamin. Często odraczamy wykonanie naszych obowiązków lub porzucamy nasze plany. Jak to się dzieje, że najważniejsze zadania często zostawiamy na ostatnią chwilę? Jak zwiększyć naszą motywację? Jak efektywnie realizować cele? Na te pytanie pomoże nam odpowiedzieć Karolina Wójcik – psycholog, trener grupowy, doktorantka na Uniwersytecie SWPS. Zrób plan! By wytrwać w działaniu, musimy pokonać wpisany w jego naturę dyskomfort. Spójrzmy prawdzie w oczy – mobilizowanie się…

Miasta przyszłości - jak nimi zarządzać?

To już nie wróżenie z fusów, lecz twarde dane: wraz z końcem XXI wieku 85 proc. ludności na całym świecie będzie żyć w miastach. Temu procesowi już teraz towarzyszy wzrost oczekiwań mieszkańców wobec warunków życia, zakresu i jakości usług. Włodarze miast stoją więc przed nie lada wyzwaniem. Jak pokierować rozwojem metropolii? Jaki model zarządzania przyjąć, aby uwzględnić interesy wszystkich grup społecznych? Jak budować relacje między mieszkańcami a rządzącymi? Na te i inne pytania szukaliśmy odpowiedzi…

Recepta dla prezesa

Menedżerowie narażeni są na permanentne obciążenia i życie w ciągłym napięciu. Nie zawsze jest to zło konieczne, często ich wybór. Na co i dlaczego chorują ludzie na wysokich stanowiskach, i dlaczego sobie to robią mówi psycholog i psychoterapeuta Wojciech Eichelberger. Wywiad przeprowadziła Joanna Zapała, psycholog i psychoterapeuta, kierownik studiów podyplomowych „Psychosomatyka i somatopsychologia" na Uniwersytecie SWPS. Joanna ZapałaNajwiększa odpowiedzialność za efektywne działanie organizacji spoczywa na osobach pełniących w niej funkcje kierownicze. Wymaga się od nich…

Rozmowy z CEO

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa psyche logo 05 logo white kopia

Zapraszamy na webinar „Rozmowy o startupach: Piotr Boulangé (WeWork) i Marta Wujek (MamStartup.pl)”