logo

logo uswps nazwa 3

Rozmowy Kulturalne

Co gry komputerowe robią w muzeach? (podcast)

Muzea już dawno przestały kojarzyć się wyłącznie z dużymi, zimnymi salami wypełnionymi obrazami i rzeźbami. Obecnie w wielu miastach znajdziemy między innymi wystawy związane z przedmiotami codziennego użytku. Coraz częściej spotykane są muzea zabawek, sentymentów czy gier komputerowych. Dlatego właśnie im przyjrzymy się w kolejnym webinarze Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS. W jaki sposób tworzy się takie muzea? Jakie eksponaty znajdziemy w tych miejscach? Jak archiwizuje się gry i jakie znaczenie odgrywa w tym piractwo? Na te i wiele innych pytań odpowiada gość spotkania dr hab. Mirosław Filiciak, prof. Uniwersytetu SWPS, medioznawca i dyrektor Instytutu Nauk Humanistycznych. Spotkanie prowadzi podcasterka Małgorzata Zmaczyńska.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, Lecton, Empik Go.

 

 

Cykl webinarów „Rozmowy Kulturalne”

Czy wykluczenia są zaszyte w algorytmach? Jak wygląda siostrzeństwo po polsku? Dlaczego warto odwiedzić muzea gier komputerowych? Kim jest pokolenie TikToka? Jak budujemy swoją tożsamość w mediach społecznościowych? To tylko kilka pytań, które stawia przed nami współczesna kultura. W cyklu „Rozmowy Kulturalne” realizowanym w ramach Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS wspólnie zagłębiamy się w kulturę, w której funkcjonujemy. Spotkania prowadzą: Małgorzata Zmaczyńska, autorka dwóch podcastów i producentka oraz Martyna Obarska, redaktorka i kulturoznawczyni związana ze School of Ideas. Gośćmi webinarów są badacze, eksperci i praktycy, którzy od lat przyglądają się współczesnej kulturze.

Wszystkie materiały z tego cyklu znajdziesz w naszych playlistach na Spotify:

Jarosław Michałowski

dr hab. Mirosław Filiciak, prof. Uniwersytetu SWPS
gość

Medioznawca, zajmuje się wpływem mediów cyfrowych na uczestnictwo w kulturze. Bada internet, gry komputerowe, przemiany telewizji oraz nieformalny obieg treści i kulturę współczesną. Od lat współpracuje z publicznymi instytucjami kultury, organizacjami pozarządowymi i biznesem. Jest współtwórcą techno-kulturowego projektu Kultura 2.0, współtworzył też pierwszy polski Medialab – inicjatywę samokształceniową z pogranicza aktywizmu społecznego, sztuki i technologii. Kierował licznymi projektami badawczymi, takimi jak „Młodzi i media”, „Tajni kulturalni” czy „Obiegi kultury”. Autor książek: „Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej” (2006), „Media, wersja beta” (2014) oraz wspólnie z Alkiem Tarkowskim „Dwa zero. Alfabet nowej kultury i inne teksty” (2015). Zastępca redaktora naczelnego kwartalnika „Kultura Popularna”. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu nowych mediów, popkultury i kultury audiowizualnej.

258 Małgorzata Zmaczyńska

Małgorzata Zmaczyńska
prowadząca

Jej supermocą jest mówienie. Nagrywała podcasty, zanim to było modne – Podcast RADIOaktywny oraz Zmacznego. Kręci ją motoryzacja, nieznane historie związane z jedzeniem, psychologia i przekręty na Wall Street.

 

kanały

zobacz też

strefa psyche strefa designu strefa zarzadzania strefa prawa logostrefa kultur logo