Zarządzanie w biznesie, podobnie jak każda praktyka społeczna, nie jest wolne od nieprzemyślanych, błędnych działań. To często efekt bezkrytycznego przyjmowania przez menedżerów rozwiązań opartych bardziej na sezonowych modach niż racjonalnych przesłankach. Mity menedżerskie mają się nadzwyczaj dobrze, ale może czas je zdemaskować? O nieskutecznych koncepcjach, nieefektywnych działaniach oraz modach w świecie zarządzania opowiadali dr Sławomir Jarmuż i dr Mirosław Tarasiewicz – praktycy zarządzania, menedżerowie z wieloletnim doświadczeniem.
W obszarze zarządzania istnieje wiele mitów, które utrzymują się przez długie lata. Często menedżerowie przyjmują je na wiarę, co w dłuższej perspektywie wywiera katastrofalny wpływ na firmę. Na szczęście badania empiryczne pozwalają zweryfikować błędne założenia czy sposoby działania.
Podczas spotkania prowadzący opowiedzieli o powszechnych mitach menedżerskich – rozłożyli je na czynniki pierwsze i wyjaśnili, skąd się wzięły w praktyce zarządzania. Przybliżyli także niektóre z popularnych koncepcji przywództwa, zwracając uwagę zwłaszcza na ich ograniczenia i znikomą przydatność w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym.
Na czym powinno opierać się efektywne przywództwo? Jak unikać menedżerskich pułapek? Skąd czerpać wzorce skutecznych praktyk biznesowych? To pytania, na które poszukiwaliśmy odpowiedzi podczas kolejnego wykładu w Strefie Zarządzania.
Prelegenci
dr Sławomir Jarmuż
Psycholog, założyciel i współwłaściciel firmy szkoleniowo-doradczej Moderator. Łącząc wiedzę teoretyczną z doświadczeniem praktycznym, przygotował i przeprowadził wiele programów szkoleniowych z zakresu negocjacji, sprzedaży, motywowania ludzi oraz komunikacji interpersonalnej. W swojej karierze przeszkolił przeszło 7000 osób. Jest członkiem i założycielem GLOBE – The Global Leadership And Organizational Behavior Effectiveness Research. To program, którego celem jest wypracowanie międzykulturowej teorii efektywnego przywództwa. Współautor „Podręcznika trenera” i „Psychologii dla trenerów” oraz autor licznych artykułów naukowych poświęconych osobowości i psychologii międzykulturowej. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
dr Mirosław Tarasiewicz
Praktyk zarządzania, menedżer z dwudziestopięcioletnim doświadczeniem w kierowaniu organizacjami biznesowymi. Przez większość swojej kariery zawodowej związany z branżą nowych technologii, piastował stanowiska menedżerskie w organizacjach polskich i międzynarodowych. Wyróżniony przez czasopismo „Computer Reseller News” prestiżową nagrodą Człowiek Roku w Branży IT. Certyfikowany trener biznesu, absolwent Szkoły Trenerów Biznesu Moderator, członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Coach, absolwent Szkoły Coachingu Moderator, zwolennik koncepcji coachingu racjonalnego w biznesie.