sz logo

logo uswps nazwa 3

Debata Szczęśliwe Firmy

Co ma wpływ na odczuwanie „szczęścia” w pracy? Będą się nad tym zastanawiać uczestnicy debaty Szczęśliwe Firmy, odbywającej się 14 października na wrocławskim wydziale Uniwersytetu SWPS. Wystąpią na niej praktycy i eksperci, pracodawcy i pracownicy, którzy pochylają się nad takimi zagadnieniami, jak wartości w pracy, jej sens, współczesne role liderów czy funkcjonowanie w ciągłej zmianie. Prelegenci omówią też wyzwania przyszłości, jak automatyzacja, sztuczna inteligencja czy robotyka, w kontekście ich wpływu na zadowolenie w pracy. Ważnym wątkiem dyskusji będzie również to, jak na poczucie szczęścia w pracy wpływa otoczenie: miasto, życie osobiste, pasje, zdrowie i czy powinniśmy traktować je odrębnie, czy raczej jako splot uzupełniających się elementów.

14 października
12.00–15.00
Wrocław

Szczęśliwe firmy

Poczucie szczęścia w pracy jest ważne zarówno z perspektywy pracownika, jak i pracodawcy. Szczęście to coś więcej, niż zadowolenie z wykonywanej pracy i wynagrodzenia. Zapewnianie podwładnym łakoci, benefitów, jak karta Multisport i prywatna opieka medyczna, już od dawna nie jest magnesem przyciągającym do firmy nowych pracowników. Kilkanaście godzin w biurze każdego dnia, to dla młodego pokolenia nie problem; kluczową sprawą jest to, co dostaną w zamian. Praca musi dawać najmłodszemu pokoleniu poczucie wpływu na rzeczywistość.

„Gazeta Wyborcza” rozpoczęła właśnie projekt SZCZĘŚLIWE FIRMY, w którym wraz z partnerami opisze praktyki stosowane przez liderów rynku oraz działania, dzięki którym można się stać wulkanem pomysłów i innowacji.

W debacie wezmą udział:

Moderacja: Maciej Drzewicki – redaktor naczelny „Mojego Biznesu”, tygodnika „Gazety Wyborczej”

Bloki tematyczne

1. Zadowolony pracownik to szczęśliwa firma

Jak dziś należy rozumieć to zdanie? Czy faktycznie we własnej ocenie swojej firmy kryterium przychodowe/dochodowe, cena akcji (w przypadku spółek giełdowych) nie jest jedynym/wiodącym? Na ile jest to podejściem sezonowe, związane z tzw. „rynkiem pracownika”? Co daje firmie zadowolenie pracowników? Większą efektywność, poprawę jakości pracy, oszczędności? (To tylko pozorny paradoks – oszczędności może przynosić np. brak nakładów na akcje rekrutacyjne, naukę nowych pracowników).

2. Co decyduje o tym, że czujemy się szczęśliwi w pracy?

Wspólne wartości wyznawane przez nas i przez firmę (do czego się to sprowadza w praktyce?), to: poczucie sensu pracy? Rzeczywisty wpływ na ważne decyzje? Dobre relacje w pracy, tzw. „dobra energia”? Myślenie o pracowniku w szerszym kontekście: jego pasji, zdrowia, życia osobistego? Jak się do tego mają benefity typu karta Multisport?

3. Rola współczesnego lidera. Od folwarku do firmy przyszłości

Czy wchodzący dziś na rynek pracy menedżerowie, zastający zupełnie inne uwarunkowania (biznesowe, kulturowe itp.), są hamulcami zmian, których jesteśmy świadkami? Czy „rządy twardej ręki” rzeczywiście skazane są na porażkę? A może są branże, firmy, gdzie nie ma innego wyjścia? Czy prawdą jest, że dziś na rynku pracy obowiązuje zasada: „pracownik przychodzi do firmy, odchodzi od menedżera”? Jeśli tak, jakie ma to konsekwencji przy budowaniu kadry menedżerskiej? Kim powinien być współczesny lider?

4. Turkusowa firma oznacza szczęśliwych pracowników?

Dlaczego w polskich warunkach „turkus” się nie sprawdza (mimo pojedynczych pozytywnych przykładów)? Czy na pewno poczucie decyzyjności, odpowiedzialności za wynik firmy, radzenie sobie z ciągłymi wyzwaniami jest tym, czego oczekują pracownicy od swego pracodawcy?

5. Jak budować firmę na purpose?

Jak „zarazić” pracowników misją firmy? Jak zbudować wspólnotę wokół wyznaczonego celu? Jak sprawić, by był to cel rzeczywiście wspólny? Czy w takim podejściu kryją się jakieś pułapki? Może za wzrost „misyjności” płaci się elastycznością przy podejmowaniu decyzji dotyczących kierunków działania, w zależności od aktualnej sytuacji na rynku? Jak budować purpose oparte na wartościach, zarówno w odbiorze osobistym pracowników, w odbiorze klientów, jaki i w szerszym odbiorze społecznym, i jak zachować w tym spójność?

6. Jak na poczucie szczęścia w pracy wpłyną wyzwania przyszłości: automatyzacja, sztuczna inteligencja, robotyka?

Już na przełomie XIX i XX w. powszechna była obawa, że automatyzacja produkcji pozbawi ludzi pracy. Wówczas te obawy okazały się płonne. Czy dziś te katastroficzne wizje mogą się zrealizować? Czy czeka nas rynek pracy, na którym szanse będzie miała tylko wąska grupa wysoko wyspecjalizowanych pracowników? Czy to raczej kwestia postawy – gotowości do zmiany, umiejętności funkcjonowania w ciągle zmieniającym się świecie, chęci nabywania nowych umiejętności i zmiany kwalifikacji, branży (i to nie raz w swojej karierze)?

7. Activity-Based Working. Jak to wpływa na pracownika?

Elastyczność to drugie imię współczesności. W kontekście miejsca pracy termin ten oznacza nie tylko możliwość wykonywania obowiązków zawodowych w jakimkolwiek miejscu i czasie, lecz także zmianę swojego stanowiska pracy w biurze w ciągu dnia. Idea Activity-Based Workplace, zgodnie z którą nie należy przywiązywać się do swojego biurka, coraz częściej znajduje odzwierciedlenie w miejscach pracy. Czy jest to chwilowy trend, czy trwała tendencja? Czy faktycznie pracownicy chwalą sobie takie zasady? A może wiele zależy od branży? Bo że od ogólnej atmosfery w pracy – to już chyba pewnik.

258 bruno zoltowski2

Katarzyna Zadrożna

Posiada wszechstronne doświadczenie zawodowe z zakresu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, PR, budowania wizerunku pracodawcy, marketingu, zaangażowania pracowników, rekrutacji, społecznej odpowiedzialności biznesu. Pracowała w organizacjach pozarządowych (m.in. Forum Odpowiedzialnego Biznesu), międzynarodowych korporacjach (m.in. Grupa DANONE), agencjach marketingowych i jako niezależny konsultant.

Obecnie, jako Culture & Communication Global Lead w AmRest tworzy rozwiązania, które mają zapewnić spójną i silną kulturę organizacyjną oraz efektywną komunikację wewnętrzną na wszystkich rynkach. Odpowiada również za działania i projekty związane z budowaniem wizerunku pracodawcy oraz zaangażowania pracowników.

Uważa, że kluczem do osiągnięcia sukcesu biznesowego jest umiejętność tworzenia radosnego miejsca pracy. O radości w pracy i sposobach na tworzenie radosnych organizacji opowiada podczas wydarzeń branżowych (m.in. HR na śniadanie, EB Summit, HR Camp, Modern Employer, Kongres Kadry, EB Masters) oraz pisze na łamach magazynów i portali branżowych (m.in. „Personel Plus”, „Benefit”, „Gazeta Finansowa”, HRstandard.pl). Inicjatorka pierwszego w Polsce oraz w Europie badania dotyczącego radości w pracy (Fun at Work Survey) oraz współorganizatorka pierwszego w Polsce wydarzenia poświęconego radości w pracy (Fun at Work Summit).

258 bruno zoltowski2

Michał Ulidis

Wykładowca w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Wcześniej wykładał na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie współtworzył autorski kierunek studiów Komunikacja wizerunkowa: branding, reklama, public relations. Dyrektor Kreatywny w agencji Publicon. Pracował zarówno dla marek komercyjnych, jak i dla spółek Skarbu Państwa, samorządów i organizacji pozarządowych. Realizował kompleksowe projekty z zakresu brandingu, projektowania kampanii, badań rynku i konsumentów oraz kreacji reklamowej offline i online. Autor i współautor kilkunastu publikacji, w których skupia się na badaniach szeroko pojętej komunikacji, analizie rynku i metodyce brandingu. Przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą gospodarki kreatywnej w Polsce.

258 bruno zoltowski2

Anna Macnar

CEO w HRM Institute. Doświadczony strateg i ekspert w obszarze employer branding, kształtowania i optymalizacji środowiska pracy, zarządzania talentami i marketingu HR. Konsultant, szkoleniowiec, trener i wykładowca. Autorka publikacji na temat budowania wizerunku pracodawcy, marketingu HR pracodawcy, storytellingu w employer brandingu, pokolenia Y/Millenium. Organizatorka konferencji, szkoleń i warsztatów z obszaru zewnętrznego i wewnętrznego wizerunku pracodawcy.

Od wielu lat zajmuje się tematyką wizerunku pracodawcy i komunikacji HR pracodawcy. Współpracuje z wieloma firmami w zakresie tworzenia i wdrażania strategii employer branding. W HRM Institute od 2012 r. prowadzi badanie Employer Branding w Polsce. Jest to ogólnopolskie badanie przeprowadzane wśród polskich pracodawców na temat ich działań employer brandingowych. Wyniki badania są prezentowane podczas konferencji Employer Branding Summit (www.ebsummit.pl).

Jednym z celów działalności HRM Institute jest poszukiwanie i wyróżnianie najlepszych praktyk employer brandingowych w Polsce. Dlatego od kilku lat podczas konferencji zostają przyznawane nagrody Employer Branding Excellence Awards, promujące najlepsze praktyki employer brandingowe w Polsce.

258 Kinga Padzik

Zyta Machnicka

CEO i główny strateg EB w Lightness. Autorka bloga CandidateExperience.pl. Krzewi ideę employer brandingu oraz pomaga liderom i zespołom w budowaniu autentycznej marki pracodawcy. Współpracuje z wielkimi i małymi organizacjami, które chcą szybciej rekrutować, mocniej angażować i przede wszystkim lepiej komunikować się z kandydatami i pracownikami. Ma za sobą ponad 200 takich projektów edukacyjnych. W branży HR działa od ponad dekady i jest jedną z czołowych postaci polskiego employer brandingu. Jest pomysłodawczynią i współorganizatorką ogólnopolskiej społeczności praktyków i pasjonatów employer brandingu – EBMASTERS. Employer branding wprowadziła również na uczelnie, organizując pierwsze w kraju studia podyplomowe z tego zakresu (na AGH w Krakowie). Pełni także rolę opiekuna merytorycznego studiów podyplomowych Trendwtaching & Future Studies na AGH. Jest również prelegentką najważniejszych konferencji branżowych i jurorką  na najważniejszych ogólnopolskich konkursach z zakresu EB i HR. Współautorka książki „To Twoja firma. 12 kroków do sukcesu” i autorka artykułów z obszaru candidate & employee experience. Jej autorska książka „Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi” ukaże się z końcem roku nakładem wydawnictwa Onepress. Wyróżniona przez Fundację Pro Progressio tytułem „Tygrysa Biznesu” (2018). Wierzy, że każdą firmę stać na bycie lepszym pracodawcą. 

Organizatorzy

logo katowice

Partnerzy medialni

  • „Wysokie Obcasy”
  • Instytut Dobrego Życia
  • „Mój Biznes. Ludzie, Praca, Innowacje”
logo katowice

Formularz zgłoszeniowy

Powyższe wydarzenie adresowane jest do subskrybentów naszego newslettera.

Wysłanie zgłoszenia udziału w wydarzeniu będzie uznane za wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji uczestnictwa w wydarzeniu (więcej szczegółów dot. przetwarzania danych osobowych)

Termin i miejsce

14 października 2019 r. (poniedziałek), godz. 12.00–15.00
Uniwersytet SWPS we Wrocławiu
ul. Ostrowskiego 30b, sala 120

Kontakt

Anna Romańczuk, tel. 785 202 527
swps.wroclaw@swps.edu.pl

 

Szef, który uczy – mentoring, coaching i inne metody. Zapraszamy na webinar

Rozwijamy swój warsztat pracy przez szkolenia, studia, niezmiennie szukamy wiedzy i inspiracji. Jak się okazuje, jednym z najbardziej wartościowych motorów rozwoju jest nauka przez doświadczenie oraz od osób, z którymi pracujemy. Jak czerpać od swoich szefów i współpracowników?

Gościem dr. Adama Kowalika będzie Katarzyna Czayka-Chełmińska – prezeska Fundacji Szkoła Liderów

22 października
19.00
online

Wydarzenia

30 października 2019

Jak być innowatorem w biznesie, czyli Piotr Voelkel na konferencji SPK „Be Bold”

Śmiało! Idź pod prąd. Zdecyduj, na czym ci zależy. XV Konferencja Sieci Przedsiębiorczych Kobiet „Be Bold” poświęcona będzie odwadze w biznesie i w życiu, gdzie konieczne jest dokonywanie trudnych wyborów i…

Archiwum wydarzeń

22 października, 2019

Szef, który uczy – mentoring, coaching i inne metody

in Webinar

Rozwijamy swój warsztat pracy przez szkolenia, studia, niezmiennie szukamy wiedzy i inspiracji. Jak się okazuje, jednym z najbardziej wartościowych motorów rozwoju jest nauka przez doświadczenie oraz od osób, z którymi…
09 października, 2019

Lider – co powinien umieć i gdzie się tego (nie) nauczy?

Ścieżka zawodowa lidera to ciągłe samodoskonalenie. W planowaniu własnego rozwoju, podobnie jak przy zarządzaniu zespołem czy przedsiębiorstwem, istotne są cele i strategia. Do tego trzeba być uważnym na zmiany otoczenia…
02 października, 2019

Strefa Zarządzania patronem Business Insider Trends Festival

Interaktywny festiwal biznesowych trendów, sztuki, muzyki, idei i inspiracji. Business Insider Trends Festival to jedno z najważniejszych międzynarodowych wydarzeń biznesowych w Polsce, już po raz drugi zorganizowany przez serwis Business Insider…
26 września, 2019

Jak nauczyć się być liderem? Skąd czerpać inspiracje i wiedzę? – Zofia Dzik

in Webinar

Na warsztat pracy lidera składają się narzędzia nie tylko związane z kontrolowaniem procesów, mierzeniem wyników i zarządzaniem stanowisk. To również skuteczne posługiwanie się umiejętnościami miękkimi, a pośród nich szczególnie jedną,…
29 sierpnia, 2019

Stres w pracy – jak go opanować?

in Webinar

Jednym się wydaje, że nie mogą funkcjonować bez niego, drugim – że przez niego. Stres. Nie unikniemy go w pracy, choćbyśmy stronili od kontaktu z innymi pracownikami i zapętlali w…
29 sierpnia, 2019

Sparring Piotra Voelkela i Anny Wróblewskiej na konferencji „Pulsu Biznesu”

Jak połączyć design thinking, service design, user experience, product design, lean start-up, by skutecznie zmieniać strategię, kreować markę, tworzyć nowy produkt lub usługę? Dowiemy się tego na konferencji Innovation&Design Management,…

Kanały

Zobacz także

strefa psyche strefa designu strefa prawa strefa kultur logo
Zapraszamy na webinar „Szef, który uczy – mentoring, coaching i inne metody”