O plakacie, szczególnie w kontekście polskiej szkoły plakatu, powiedziano już bardzo dużo. Zazwyczaj rozmowy na jego temat skupione są na perspektywie historycznej i odnoszą się do tego, „co było”. Niewątpliwie od czasu formowania się polskiej szkoły plakatu, czyli lat 60., zaszło wiele zmian związanych z kontekstem polityczno-społecznym czy technologicznym. Warto więc zastanowić się, jak dziś wygląda projektowanie plakatu i co sprawia, że jest on dobrze zaprojektowany.

Podczas trzeciego spotkania w ramach cyklu Dobry Design Działa Mateusz Antczak z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS wraz z projektantką grafiki użytkowej Weroniką Bielawską poszukają odpowiedzi na pytania, czym dzisiaj jest plakat i jakie pełni funkcje, jak wyglądają różne procesy kreowania plakatu, jak może on funkcjonować w rzeczywistości online, co stanowi o tym, że plakat jest dobry oraz jak taki plakat zaprojektować.

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/plakat-jak-go-dobrze-zaprojektowa%C4%87-weronika-bielawska/id1460690724
  • https://open.spotify.com/episode/4ZWbqljmCz2Yco9dBSwvtl
  • https://soundcloud.com/user-181745606/bielecka-sd-webinar-2020
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/ab36dcc6-32f8-429f-bf7e-912cc31cae75?_lst

Ekspertka

258 BielawskaWeronika
Bielawska

projektantka grafiki użytkowej, ilustratorka. Absolwentka Grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Zajmuje się projektowaniem grafiki użytkowej; najczęściej tworzy ilustracje, plakaty, wlepki i identyfikacje wizualne. W swoich realizacjach porusza tematy kulturalne, społeczne oraz polityczne.

Prowadzący

258 mateusz antczakMateusz
Antczak

projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.

Dobry Design Działa

images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/branding-architektura-marki.jpg

Branding: architektura marki – zalety i wady rozwiązań (podcast)

Projektowanie wizerunku marki, a następnie zarządzanie nim, to dla projektantów i menedżerów nie lada wyzwanie.…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/branding-czym-jest-dobry-wizerunek.jpg

Branding – czym jest dobry wizerunek? (podcast)

Funkcjonując w pewnym otoczeniu, zazwyczaj zabiegamy o to, aby postrzegano nas w określony sposób. Podobnie…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/Branding__Dlaczego_i_kiedy_cover.jpg

Dlaczego i kiedy wprowadzić branding?

Stojąc przed wyzwaniem zaprojektowania bądź wdrożenia programów komunikacji organizacji, niejednokrotnie słyszymy o brandingu. Kiedy wszyscy…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/Branding_D-d-d.jpg

Branding – czym jest i dlaczego warto o niego zadbać?

O brandingu mówimy dzisiaj nie tylko przez pryzmat wielkich korporacji, lecz także lokalnych działalności. Pojęcie…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/typografia.jpg

Typografia – jak ją wykorzystać w projektowaniu?

Jednym z najgłośniej wybrzmiewających pytań w kontekście typografii jest to odnoszące się do prawidłowej nomenklatury…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/jak_dobrze_zaprojektowac_plakat.jpg

Plakat – jak go dobrze zaprojektować? – W. Bielawska i M. Antczak

O plakacie, szczególnie w kontekście polskiej szkoły plakatu, powiedziano już bardzo dużo. Zazwyczaj rozmowy na…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/identyfikacja_wizualna_wydarzenia.jpg

Identyfikacja wizualna wydarzenia: jak ją zaprojektować? – M. Antczak

Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy. Organziacja potrzebuje wyróżnienia się oraz identyfikacji –…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/concept-art_cover_foto.jpg

Concept art: jak stworzyć świat gier od podstaw? – M. Antczak i A. Domino

Nowy cykl Strefy Designu Uniwersytetu SWPS Dobry Design Działa rozpoczynamy od bardzo ciekawego tematu, jakim jest concept…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia