Stojąc przed wyzwaniem zaprojektowania bądź wdrożenia programów komunikacji organizacji, niejednokrotnie słyszymy o brandingu. Kiedy wszyscy dookoła tłumnie krzyczą o tej technice marketingowej, możemy odnieść wrażenie, że branding jest podstawą wszelkich działalności firmy. Kluczowe będzie jednak zadanie sobie pytania: „czy branding jest mi potrzebny?”. Jakie są jego możliwości i funkcje? W podcaście cyklu „Dobry Design Działa” Strefy Designu Uniwersytetu SWPS o brandingu opowiada Mateusz Antczak, projektant z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS.

Podcast z cyklu „Dobry Design Działa” dostępny jest m.in. na kanale YouTube Strefy Designu, gdzie poszczególne sygnatury czasowe przedstawione poniżej przenoszą w opisany fragment nagrania:


01:00 – Branding w organizacji – czym jest?
06:10 – Korzyści z brandingu
07:03 – Branding wewnętrzny
08:25 – Określenie wspólnego celu
13:50 – Jakie obszary organizacji wzmacniamy dzięki brandingowi?
15:00 – Branding zewnętrzny
17:13 – Komunikacja oparta na wyróżnieniu
19:20 – Wspólny obraz organizacji 

Podcastu można też posłuchać na Spotify:

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/dlaczego-i-kiedy-wprowadzi%C4%87-branding/id1460690724?i=1000507464978
  • https://soundcloud.com/user-181745606/dlaczego-i-kiedy-wprowadzic-branding
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/0c97a0a4-697d-4548-89fe-0c04c9e92e34?_lst

Dobry Design Działa

„Dobry Design Działa” to cykl podcastów realizowany w ramach Strefy Designu Uniwersytetu SWPS, z którego dowiesz się, czym jest dobry design, dlaczego jest on ważny oraz jaka jest rola projektanta. Gospodarzem programu jest Mateusz Antczak.

 

Ekspert

258 mateusz antczakMateusz
Antczak

projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.

Kontakt

Adrianna Mołdysz 
e-mail: strefadesignu@swps.edu.pl

 

Dobry Design Działa

images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/Branding__Dlaczego_i_kiedy_cover.jpg

Dlaczego i kiedy wprowadzić branding?

Stojąc przed wyzwaniem zaprojektowania bądź wdrożenia programów komunikacji organizacji, niejednokrotnie słyszymy o brandingu. Kiedy wszyscy…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/Branding_D-d-d.jpg

Branding – czym jest i dlaczego warto o niego zadbać?

O brandingu mówimy dzisiaj nie tylko przez pryzmat wielkich korporacji, lecz także lokalnych działalności. Pojęcie…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/typografia.jpg

Typografia – jak ją wykorzystać w projektowaniu?

Jednym z najgłośniej wybrzmiewających pytań w kontekście typografii jest to odnoszące się do prawidłowej nomenklatury…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/jak_dobrze_zaprojektowac_plakat.jpg

Plakat – jak go dobrze zaprojektować? – W. Bielawska i M. Antczak

O plakacie, szczególnie w kontekście polskiej szkoły plakatu, powiedziano już bardzo dużo. Zazwyczaj rozmowy na…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/identyfikacja_wizualna_wydarzenia.jpg

Identyfikacja wizualna wydarzenia: jak ją zaprojektować? – M. Antczak

Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy. Organziacja potrzebuje wyróżnienia się oraz identyfikacji –…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/concept-art_cover_foto.jpg

Concept art: jak stworzyć świat gier od podstaw? – M. Antczak i A. Domino

Nowy cykl Strefy Designu Uniwersytetu SWPS Dobry Design Działa rozpoczynamy od bardzo ciekawego tematu, jakim jest concept…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia