logo uswps nazwa 3

Studia

Projektowanie to formułowanie przyszłości i adresowanie jej społecznie. Na wejściu: wrażliwość, akceptacja ciągłej zmiany i zespół. Reszta robi się sama.

dr Mariusz Wszołek, projektant

Wrocław, Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej

Grafika

  • studia I stopnia
  • tryb stacjonarny i niestacjonarny

Więcej niż projektowanie

Studia obejmują kompleksowe podejście do projektowania – to unikatowe połączenie wiedzy z zakresu projektowania graficznego, komunikacji społecznej, psychologii i psychofizjologii widzenia. Uczymy projektowania graficznego rozumianego jako efektywnie funkcjonujący komunikat w kontekście społecznym. Duży nacisk kładziemy na zapoznanie studentów z uwarunkowaniami, historią i aktualnym zastosowaniem designu oraz na wypracowaniu szerokiej perspektywy postrzegania i używania projektowania graficznego jako procesu, w którym istotne staje się zrozumienie problemu i jego kreatywne rozwiązanie.
Zobacz naszą stronę grafika.swps.pl

Szukamy ludzi kreatywnych

Studia skierowane są do osób kreatywnych, które chcą zdobyć zróżnicowane kompetencje projektowe, komunikacyjne i społeczne umożliwiające tworzenie funkcjonalnego designu i grafiki. Nie kształcimy artystów w tradycyjnym tego słowa rozumieniu, ale sprawnych projektantów w zakresie komunikacji wizualnej i designu.

Stawiamy na osobowości. Prezentujemy naszym studentom własną wiedzę, praktyczne umiejętności i doświadczenia, kładąc nacisk na atrakcyjność i unikatowość osobistych strategii komunikacyjnych w podejściu do problemów – tych życiowych i tych projektowych, traktowanych przez nas z równą uwagą. Osobowości wymagają inwestycji czasu. Nie ma tutaj innej waluty. Dlatego w procesie kształcenia inwestujemy w czas, inny dla każdego.

Kształcimy sprawnych projektantów

Absolwenci mogą zajmować stanowiska związane z projektowaniem i prototypowaniem produktów oraz usług w zakresie wizerunku organizacji: w firmach projektowych zajmujących się organizacją i optymalizacją projektowania graficznego i projektowania komunikacji, agencjach corporate identity i agencjach reklamowych, studiach projektowych, działach planowania strategicznego i działach kreacji, pracowniach projektowych i typograficznych, firmach poligraficznych i wydawniczych. Absolwenci mogą także z powodzeniem zakładać własne firmy consultingowe i projektowe.

Spotkajmy się

24 czerwca 2019 r. - Spotkanie online dla kandydatów
sprawdź szczegóły »

Atuty kierunku

Jedyne takie studia projektowe

To co wyróżnia program studiów na tle propozycji innych uczelni, to nowatorskie podejście do projektowania opartego na wiedzy z zakresu komunikacji społecznej, psychologii oraz wiedzy technicznej (kompozycja, layout, typografia, zarządzanie kolorem, techniki wizualizacji). Stawiamy na kształcenie umiejętności krytycznego, analitycznego i syntetycznego myślenia. Koncentrujemy się na rozwoju kompetencji: pracy w interdyscyplinarnym zespole, zarządzania zespołem projektowym, kultury feedbacku, planowania i realizacji wystąpień publicznych i prezentacji, współpracy z klientem, konstruowania briefu, zarządzania i ewaluacji projektów.

Warsztaty prowadzone przez wybitnych projektantów

Studenci biorą udział w gościnnych warsztatach prowadzonych przez ekspertów z branży projektowej, reklamowej i komunikacyjnej, takich jak: Dirk Henkelmann (agencja DundP, Berlin), Eirik Laangas i Thomas Lewe (Volda University), Marian Misiak (studio projektowe Bersz&Misiak), Agnieszka Szpila (PZL), Katarzyna Świętek (Galeria Wnętrz Domar), Roman Rostek (RRCC).

Szeroki zakres inicjatyw pozazajęciowych

Organizujemy spotkania z najlepszymi polskimi projektantami w ramach cyklu „Projektanci o projektowaniu”, projekcje filmowe „Design movie collection”, konferencję projektową „Main event”. Przeprowadzamy konsultacje portfolio i wspieramy studentów w projektowaniu indywidualnych ścieżek kariery zawodowej.

Zajęcia o charakterze warsztatowym i aplikacyjnym

Studenci realizują projekty dla podmiotów rynkowych, budując portfolio z faktycznymi realizacjami i wdrożeniami. Co roku uczestniczą w kilkudniowych plenerach dydaktycznych, gdzie wspólnie z prowadzącymi rozwiązują realne problemy projektowe.

Profesjonalne zaplecze techniczne

Studenci mają do dyspozycji specjalistyczne pracownie: studio fotograficzne (aparaty i kamery cyfrowe full HD, mobilny system oświetleniowy), pracownię neuropsychologiczną (zaawansowana baza empiryczna, eye-tracker, ergonomia interface, monitorowanie reakcji konsumenckich), laboratoria komputerowe (platformy: Mac OS, Windows; oprogramowanie: Adobe Creative Suite Master Collection, Adobe Creative Suite Premium, 3ds MAX, Maya, Cinema4D, Softimage, MotionBuilder, Mudbox, Fontlab Studio, Sktechbook Pro), pracownię plastyczno-drukarską (prasa drukarska, deski kreślarskie, sztalugi).

metoda prowadzenia zajęć na kierunku grafika, wystarczy ją stosować

reguła 1

jesteśmy instytucją usługową świadczącą usługi w dziedzinie uzyskiwania wiedzy i kompetencji. instytucja ta jest dla studentów a nie dla nas, a więc zadowoleni mają być studenci, z czego z kolei my możemy być zadowoleni. potrzebni są nam najlepsi studenci, a tacy do nas przyjdą, jeśli my będziemy najlepsi. poziom studentów jest funkcją wykładowców. i odwrotnie. powyższe opisuje stan rzeczy niezależnie od tego, jakie my na ten temat mamy poglądy.

reguła 2

zajęcia odbywają się w kulturalnej i partnerskiej atmosferze (której, jeśli to konieczne, prowadzący zajęcia i studenci muszą się nauczyć).

reguła 3

nie przekazujemy studentom informacji (w tym celu odsyłamy ich do książek – lista lektur na pierwszych zajęciach), lecz wiedzę oraz wyrabiamy w nich określone kompetencje.

reguła 4

nie egzekwujemy informacji, lecz wiedzę i kompetencje.

reguła 5

strach (budowanie autorytetu na strachu czy obawie przed x) nie jest stosowanym przez nas środkiem dydaktycznym.
Slider

zobacz katalog prac studentów z lat 2012-16

Kadra

Rekrutacja krok po kroku

  1. Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy.
  2. Skompletuj następujące dokumenty:
    • kserokopię świadectwa dojrzałości (oryginał/odpis do wglądu)
    • potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej
    • ankietę osobową
    • umowę o warunkach odpłatności za studia (2 egzemplarze – podpisy na każdej stronie)
    • załączniki do umowy (2 egzemplarze – podpisy na każdej stronie)
  3. Dostarcz komplet dokumentów do Biura Rekrutacji:
    Niezależnie od tego czy dokumenty zostaną złożone osobiście czy nie, kandydat zobowiązany jest do podpisania własnoręcznie umowy, załączników oraz ankiety. Pełnomocnik może podpisać umowę o warunkach odpłatności za studia wyższe wraz z załącznikiem i ankietę osobową wyłącznie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego notarialnie.
  4. Odbierz informację o przyjęciu na studia.
    Informacja o przyjęciu na studia pojawi się na twoim koncie rekrutacyjnym.

Zostaw nam swoje dane, a poinformujemy Cię o początku rekrutacji oraz aktualnościach dotyczących tego kierunku.

Czesne za rok studiów 2019-20
studia stacjonarne i niestacjonarne
10 rat 1000 zł
2 raty 4915 zł
1 rata 9450 zł

Biuro Rekrutacji we Wrocławiu

  • 71 750 72 72
  • rekrutacja.wroclaw@swps.edu.pl
  • ul. Aleksandra Ostrowskiego 30b, 53-238 Wrocław, pokój 18
  • Czas pracy: 
    poniedziałki, czwartki: 10.00-18.00
    wtorki, środy: 9.00-16.00
    piątki: 8.00-16.00

Opłata rekrutacyjna

Opłatę w wysokości 85 PLN* należy wpłacić na konto:

BNP Paribas
SWIFT: RCBWPLPW
IBAN: PL 31 1750 1312 1330 0000 0005 3041

Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna chyba że:

  • kierunek studiów na który ubiegał się kandydat nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).

Zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej

  • Absolwenci studiów wyższych, doktoranckich i podyplomowych SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego (Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej)
  • Absolwenci studiów wyższych i podyplomowych Collegium Da Vinci (Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych
  • Absolwenci Liceum Da Vinci

Zniżka w czesnym

  • Dzieci absolwentów studiów wyższych otrzymają zniżkę 5% na wszystkie lata studiów

Slider