logo uswps nazwa 3

Studia

Projektować dla ludzi, projektować z ludźmi, projektować o ludziach, wiedząc, że Ci potrzebują środowiska do życia i przeżycia.

dr Mariusz Wszołek, projektant

Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu

Grafika

  • studia I stopnia
  • tryb stacjonarny i niestacjonarny

Więcej niż projektowanie graficzne

Studia obejmują kompleksowe podejście do projektowania – to unikatowe połączenie wiedzy z zakresu projektowania graficznego, komunikacji społecznej, psychologii i psychofizjologii widzenia. Uczymy projektowania graficznego rozumianego jako efektywnie funkcjonujący komunikat w kontekście społecznym. Duży nacisk kładziemy na zapoznanie studentów z uwarunkowaniami, historią i aktualnym zastosowaniem designu oraz na wypracowaniu szerokiej perspektywy postrzegania i używania projektowania graficznego jako procesu, w którym istotne staje się zrozumienie problemu i jego kreatywne rozwiązanie.
Zobacz naszą stronę grafika.swps.pl
Poznaj absolwentów Grafiki i stwórz własną historię!

Szukamy ludzi kreatywnych

Studia skierowane są do osób kreatywnych, które chcą zdobyć zróżnicowane kompetencje projektowe, komunikacyjne i społeczne umożliwiające tworzenie funkcjonalnego designu i grafiki. Nie kształcimy artystów w tradycyjnym tego słowa rozumieniu, ale sprawnych projektantów w zakresie komunikacji wizualnej i designu.

Stawiamy na osobowości. Prezentujemy naszym studentom własną wiedzę, praktyczne umiejętności i doświadczenia, kładąc nacisk na atrakcyjność i unikatowość osobistych strategii komunikacyjnych w podejściu do problemów – tych życiowych i tych projektowych, traktowanych przez nas z równą uwagą. Osobowości wymagają inwestycji czasu. Nie ma tutaj innej waluty. Dlatego w procesie kształcenia inwestujemy w czas, inny dla każdego.

Kształcimy sprawnych projektantów

Absolwenci mogą zajmować stanowiska związane z projektowaniem i prototypowaniem produktów oraz usług w zakresie wizerunku organizacji: w firmach projektowych zajmujących się organizacją i optymalizacją projektowania graficznego i projektowania komunikacji, agencjach corporate identity i agencjach reklamowych, studiach projektowych, działach planowania strategicznego i działach kreacji, pracowniach projektowych i typograficznych, firmach poligraficznych i wydawniczych. Absolwenci mogą także z powodzeniem zakładać własne firmy consultingowe i projektowe.

Konkurs dla kandydatów „Głowa się rusza”

Zgłoszenia do
24 lipca 2020 r.
sprawdź szczegóły »

Spotkajmy się

Drzwi Otwarte Online
sprawdź szczegóły »

Czego uczymy

Zobacz przykładowe zajęcia:

  • Graphic design
  • Animacja graficzna
  • Communication design
  • Typografia i layout
  • Corporate identity
  • Narracja obrazowa i storyboarding
  • Planowanie mediów w reklamie
  • Film imageowy
  • Fotografia studyjna
  • Web design
  • Warsztaty user experience
  • Information design
  • Plener

Atuty kierunku

Jedyne takie studia projektowe

To co wyróżnia program studiów na tle propozycji innych uczelni, to nowatorskie podejście do projektowania opartego na wiedzy z zakresu komunikacji społecznej, psychologii oraz wiedzy technicznej (kompozycja, layout, typografia, zarządzanie kolorem, techniki wizualizacji). Stawiamy na kształcenie umiejętności krytycznego, analitycznego i syntetycznego myślenia. Koncentrujemy się na rozwoju kompetencji: pracy w interdyscyplinarnym zespole, zarządzania zespołem projektowym, kultury feedbacku, planowania i realizacji wystąpień publicznych i prezentacji, współpracy z klientem, konstruowania briefu, zarządzania i ewaluacji projektów.

Warsztaty prowadzone przez wybitnych projektantów

Studenci biorą udział w gościnnych warsztatach prowadzonych przez ekspertów z branży projektowej, reklamowej i komunikacyjnej, takich jak: Dirk Henkelmann (agencja DundP, Berlin), Eirik Laangas i Thomas Lewe (Volda University), Marian Misiak (studio projektowe Bersz&Misiak), Agnieszka Szpila (PZL), Katarzyna Świętek (Galeria Wnętrz Domar), Roman Rostek (RRCC).

Szeroki zakres inicjatyw pozazajęciowych

Organizujemy spotkania z najlepszymi polskimi projektantami w ramach cyklu „Projektanci o projektowaniu”, projekcje filmowe „Design movie collection”, konferencję projektową „Main event” oraz Legal Design Forum. Przeprowadzamy konsultacje portfolio i wspieramy studentów w projektowaniu indywidualnych ścieżek kariery zawodowej.

Zajęcia o charakterze warsztatowym i aplikacyjnym

Studenci realizują projekty dla podmiotów rynkowych, budując portfolio z faktycznymi realizacjami i wdrożeniami. Co roku uczestniczą w kilkudniowych plenerach dydaktycznych, gdzie wspólnie z prowadzącymi rozwiązują realne problemy projektowe.

Profesjonalne zaplecze techniczne

Studenci mają do dyspozycji specjalistyczne pracownie: studio fotograficzne (aparaty i kamery cyfrowe full HD, mobilny system oświetleniowy), pracownię neuropsychologiczną (zaawansowana baza empiryczna, eye-tracker, ergonomia interface, monitorowanie reakcji konsumenckich), laboratoria komputerowe (platformy: Mac OS, Windows; oprogramowanie: Adobe Creative Suite Master Collection, Adobe Creative Suite Premium, 3ds MAX, Maya, Cinema4D, Softimage, MotionBuilder, Mudbox, Fontlab Studio, Sktechbook Pro), pracownię plastyczno-drukarską (prasa drukarska, deski kreślarskie, sztalugi).

metoda prowadzenia zajęć na kierunku grafika, wystarczy ją stosować

reguła 1

jesteśmy instytucją usługową świadczącą usługi w dziedzinie uzyskiwania wiedzy i kompetencji. instytucja ta jest dla studentów a nie dla nas, a więc zadowoleni mają być studenci, z czego z kolei my możemy być zadowoleni. potrzebni są nam najlepsi studenci, a tacy do nas przyjdą, jeśli my będziemy najlepsi. poziom studentów jest funkcją wykładowców. i odwrotnie. powyższe opisuje stan rzeczy niezależnie od tego, jakie my na ten temat mamy poglądy.

reguła 2

zajęcia odbywają się w kulturalnej i partnerskiej atmosferze (której, jeśli to konieczne, prowadzący zajęcia i studenci muszą się nauczyć).

reguła 3

nie przekazujemy studentom informacji (w tym celu odsyłamy ich do książek – lista lektur na pierwszych zajęciach), lecz wiedzę oraz wyrabiamy w nich określone kompetencje.

reguła 4

nie egzekwujemy informacji, lecz wiedzę i kompetencje.

reguła 5

strach (budowanie autorytetu na strachu czy obawie przed x) nie jest stosowanym przez nas środkiem dydaktycznym.
Slider

zobacz katalog prac studentów z lat 2012-16

previous arrow
next arrow
Slider

zobacz pozostałe historie naszych absolwentów

Kadra

Rekrutacja krok po kroku

  1. Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
    Zgodnie z kolejnymi krokami formularza, wprowadź wymagane dane.
  2. Wgraj skan świadectwa dojrzałości do formularza zgłoszeniowego
    Ta czynność jest wymagana - pracownicy Biura Rekrutacji dokonują wstępnej weryfikacji poprawności wgranych dokumentów (maksymalnie do 5 dni roboczych). W razie wystąpienia nieprawidłowości wysyłają wiadomość do Kandydata, za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego, z prośbą o poprawę błędów.
    Czynność skanowania dokumentów nie jest trudna - instrukcja jak szybko i sprawnie zeskanować dokumenty, znajduje się na stronie kierunków.
  3. Dokonaj zawarcia umowy elektronicznej
    Po wprowadzeniu wymaganych danych, w formularzu rekrutacyjnym pojawi się umowa elektroniczna o warunkach odpłatności za studia wraz z załącznikami, którą Kandydat zawiera z Uniwersytetem SWPS on-line. Postępuj zgodnie z instrukcjami.
  4. Przygotuj wymagane dokumenty i czekaj na informację, kiedy będziesz mógł dostarczyć je do Biura Rekrutacji:
    • kserokopia świadectwa dojrzałości (oryginał/odpis do wglądu),
    • ankieta osobowa wygenerowana z formularza rekrutacyjnego.
    Zgodnie z obowiązującym prawem kopia świadectwa dojrzałości wymaga potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika Rekrutacji.
    W związku z sytuacją epidemiczną COVID-19 Biuro Rekrutacji wznawia swoją działalność w ograniczonym zakresie. Obsługa kandydata obywa się wyłącznie online i telefonicznie. Zachęcamy do wysyłania oryginałów dokumentów lub dokumentów poświadczonych notarialnie pocztą lub kurierem.
  5. Odbierz informację o rezerwacji miejsca na studiach i wpis na listę studentów
    W celu ukończenia procesu rekrutacji należy dostarczyć do uczelni świadectwo dojrzałości w celu poświadczenia zgodności kopii z oryginałem.
    W związku z sytuacją pandemiczną i tymczasową niemożnością przekazania tego dokumentu do Biura Rekrutacji, po zawarciu umowy on-line otrzymasz gwarancję miejsca w grupie na studiach, na które aplikujesz.
    Przyjęcie na studia nastąpi po dostarczeniu do Biura Rekrutacji świadectwa dojrzałości - jak tylko będzie to możliwe.
  6. Odbierz informację o przyjęciu na studia
    Informacja o przyjęciu na studia pojawi się na twoim koncie rekrutacyjnym. 

Warunki przyjęcia

  • dwa najwyższe wyniki łącznie min. 95 pkt z nowej matury
  • dwa najwyższe wyniki łącznie min. 80 pkt ze starej matury
  • znajomość języka polskiego na poziomie B2 (dotyczy obcokrajowców)

Opłata rekrutacyjna

Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.

Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że:

  • kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).

Zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej

  • Absolwenci studiów wyższych, doktoranckich i podyplomowych SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego (Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej)
  • Absolwenci studiów wyższych i podyplomowych Collegium Da Vinci (Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu)
  • Absolwenci Liceum Da Vinci

Zniżka w czesnym

  • Dzieci absolwentów studiów wyższych Uniwersytetu SWPS otrzymują zniżkę w czesnym w wysokości 5% na wszystkie lata przewidziane programem studiów.

Czesne

Czesne za I rok studiów
w roku akademickim 2020/21
10 rat 1035 zł
2 raty 5100 zł
1 rata 9800 zł

Biuro Rekrutacji we Wrocławiu

  • 71 750 72 72
  • rekrutacja.wroclaw@swps.edu.pl
  • ul. Aleksandra Ostrowskiego 30b, 53-238 Wrocław, pokój 18
  • W związku z sytuacją epidemiczną COVID-19 Biuro Rekrutacji wznawia swoją działalność w ograniczonym zakresie. Obsługa kandydata obywa się wyłącznie online i telefonicznie. Zachęcamy do wysyłania oryginałów dokumentów lub dokumentów poświadczonych notarialnie pocztą lub kurierem.
    Zdalne godziny pracy: poniedziałek-piątek: 9.00-17.00

Slider