logo uswps nazwa 3

Studia podyplomowe

Dla kogo?

  • Studia kierowane są do (potencjalnych) pracowników działów marketingu, agencji reklamowych, brandingowych, osób odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku marki, które chcą doskonalić swoją wiedzę i umiejętności z obszaru marketingu.

Kontakt

Warszawa, Centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Nowoczesna komunikacja marketingowa

  • Rerutacja trwa

O studiach

"Nowoczesna Komunikacja Marketingowa to studia stworzone przez praktyków dla praktyków. Prowadzone przez doświadczoną kadrę specjalistów, kierowane są do osób posiadających minimum podstawową wiedzę z zakresu marketingu i/lub reklamy. Jako jedne z nielicznych na rynku pozwalają uporządkować i doskonalić praktyczne umiejętności z obszaru marketingu.
Dostarczają wiedzy i narzędzi potrzebnych do rozwiązywania realnych i aktualnych sytuacji marketingowych oraz umiejętności pozwalających na skuteczne zarządzanie biznesem i świadome budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej swojej marki."

sybilskaDorota Sybilska
Jeden z kierowników kierunku "Nowoczesna komunikacja marketingowa"

Adresaci

Studia kierowane są do (potencjalnych) pracowników działów marketingu, agencji reklamowych, brandingowych, osób odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku marki oraz wszystkich, którzy posiadają minimum podstawową wiedzę z zakresu marketingu i/lub reklamy i chcą doskonalić swoją wiedzę oraz umiejętności z obszaru marketingu.

Cel

Absolwenci zyskają kompetencje pozwalające na samodzielne planowanie i organizację działań reklamowych oraz dobór odpowiednich narzędzi marketingowych. Zdobyta wiedza i umiejętności dadzą im możliwość skutecznego zarządzania biznesem i świadomego budowania trwałej przewagi konkurencyjnej swoich marek.

Celem studiów jest poszerzenie praktycznych umiejętności związanych z:

  • kształtowaniem pozycji marki i firmy na rynku,
  • nowoczesną komunikacją marketingową,
  • psychologicznymi aspektami zachowań rynkowych.

Liczba miejsc

25 (decyduje kolejność zgłoszeń).

Czas trwania

dwa semestry w formie weekendowych zjazdów około dwa razy w miesiącu.

Warunki zaliczenia

  • minimum 80% obecności na zajęciach,
  • samodzielnie przygotowana strategia marketingowa,
  • test sprawdzający przekrojową wiedzę ze wszystkich przedmiotów.

Dokument ukończenia studiów

absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Uniwersytecie SWPS.

Program

Organizacja i tematyka zajęć

Strategiczne planowanie komunikacji marketingowej, wspierającej osiąganie celów biznesowych, jest ciągle kluczową umiejętnością, decydującą o sukcesie firm. Dynamiczne zmiany ekonomiczne i zachowań klientów motywują do szukania nowych kanałów komunikacji i form przekazu. Wiedza w dziedzinie marketingu szybko się dezaktualizuje, stąd nieustanna potrzeba jej uzupełniania oraz konfrontacji z rzeczywistością i pojawiającymi się trendami.

Program studiów obejmuje 208 godzin dydaktycznych, realizowanych w formie seminariów i praktycznych warsztatów. Tematyka zajęć podzielona jest na bloki:

WPROWADZENIE DO ŚWIATA MARKI

Psychologiczne mechanizmy reklamy (8 godz)

  • Procesy poznawcze.
  • Nastroje i emocje w reklamie.
  • Psychologia reklamy – postawy odbiorców.
  • Psychologiczne oddziaływanie reklamy.
  • Możliwości i ograniczenia reklamy z perspektywy psychologicznej.

KREATYWNOŚĆ W PRAKTYCE

FLOE JUMPING – czyli teoria i praktyka kreatywnego myślenia (16 godz)

  • Kreatywność jako wynik działania czynników zewnętrznych, społecznych, biologicznych, osobowych.
  • Poznanie m.in. takich narzędzi i metod jak: Mindmap, ZWI, mapy empatii, metody odskoczni, prowokacji, techniki Walta Disney'a, 6 kapeluszy.
  • Ćwiczenia praktyczne z najważniejszych metod.
  • Praktyczna burza mózgów wykorzystująca poznane informacje.

Marketing przyszłości (16 godz)

  • Najnowsze trendy, rozwiązania i ciekawostki ze świata marketingu.
  • Mobile marketing, video marketing, marketing automation, viral, wykorzystanie technologii w działaniach reklamowych, RFID, geolokalizacja, strony RWD, remarketing, lead generation, real time marketing, rich content, content marketing, współpraca z influencerami, personalizacja video, marketing dynamiczny, RTB, audience buying, programatic.
  • CRM/bazy danych/modelowanie/ BIG DATA.
  • Neuromarketing.
  • Ekonomia behawioralna.

Sztuka prezentacji (16 godz.)

  • Praktyczne warsztaty, w trakcie których każdy uczestnik/uczestniczka ma możliwość przedstawienia prezentacji i otrzymania konstruktywnej informacji zwrotnej. Wystąpienia są nagrywane na kamerę.
  • Programy, które ułatwiają przygotowanie prezentacji.
  • Cechy dobrej prezentacji.
  • Jak się przygotować do prezentacji?
  • Jak planować prezentację w zależności od celu?
  • Jak sobie radzić z tremą podczas wystąpień?

Copywriting - kreatywna praca z tekstem (8 godz.)

  • Wyróżniki stylowe komunikatów reklamowych.
  • Warsztat copywritera, czyli środki stylistyczne, narzędzia i metody wykorzystywane do tworzenia reklam.
  • Kompozycja tekstów reklamowych na przykładzie reklam prasowych, telewizyjnych, internetowych i radiowych.
  • Metody stymulujące kreatywne myślenie podczas pracy nad tekstem reklamowym.
  • Techniki perswazyjne.
  • Trendy w copywritingu.

Webwriting - sztuka pisania w Internecie (8 godz.)

  • Konsumpcja treści przez użytkowników w Internecie.
  • Dobre praktyki w zakresie tworzenia tekstów na stronę internetową, landing page, do newsletterów, kreacji reklamowych.
  • Czym jest content marketing?
  • Dobieranie odpowiednich słów kluczowych w kontekście SEM (marketingu w wyszukiwarkach) – warsztaty.
  • Jak tworzyć skutecznie teksty pod kątem wyszukiwarek?
  • Jak optymalizować określone elementy tekstowe na stronie internetowej w kontekście SEO - warsztaty.

 

OBSZARY KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ:

Strategia marketingowa (16 godz.)

  • Obecne trendy w komunikacji marketingowej na świecie
  • Tradycyjne podeście do budowy strategii komunikacji marketingowej
  • Budowanie komunikatów
  • Pozycjonowanie produktów i marek na macierzach dwuwymiarowych
  • Analizowanie grupy docelowej, rynku, konkurencji
  • Analiza procesu decyzyjnego klienta
  • Insight, USP – definicja i przykłady
  • Przegląd kanałów komunikacji
  • Archetypy osobowe
  • Idealny Brief – dobre i złe praktyki

Wprowadzenie i repozycjonowanie marki (16 godz.)

  • Fundamenty marki.
  • Marketing-mix rynku dóbr
  • Marketing-mix rynku usług
  • Pozycjonowanie marki
  • Obszary możliwego repozycjonowania marki
  • Rola innowacji w pozycjonowaniu marki
  • Pozycjonowanie startupów i Strategia Błękitnego Oceanu

Efektywne planowanie kampanii (8 godz.)

  • Ogólne zasady planowania mediów
  • Parametry mediowe oraz ich użyteczność w planowaniu kampanii
  • Planowanie kampanii telewizyjnej, radiowej, prasowej, outdoorowej
  • Internet – wskaźniki i zasady planowania
  • Modelowanie ekonometryczne w kampaniach reklamowych
  • Przykłady kreatywnych mediów
  • Warsztat – budowanie strategii mediowej

Marketing interaktywny (16 godz.)

  • Digital Marketing – wprowadzenie.
  • Marketing tradycyjny a digital marketing - specyfika działań.
  • Rola digital marketingu w całościowej strategii marki
  • Modele obecności w sieci
  • Etapy tworzenia digital marketing planu
  • Cele działań i ścieżka klienta w digitalu
  • Kluczowe kanały komunikacji digital w praktyce; mocne i słabe strony
  • Pozyskiwanie informacji; źródła danych i przydatne narzędzia
  • Persony digital w komunikacji
  • Podstawowe założenia kampanii PPC oraz przydatne narzędzia
  • Planowanie kampanii display; sieci reklamowe i modele rozliczeniowe
  • Mediaplan i action plan kampanii digital w praktyce; omówienie i przydatne wskazówki
  • Social listening w digital marketingu
  • Metody pomiaru efektywności działań, typy metryk internetowych
  • Rola analityki internetowej i podstawowe raporty Google Analytics
  • Ewaluacja w digital marketingu
  • Źródła wiedzy marketingowca

Social Media (16 godz.)

  • Idea social media i implikacje dla biznesu - obraz użytkownika w mediach społecznościowych
  • Strategiczne zarządzanie komunikacją w mediach społecznościowych,
  • Trendy w social media (semi-live video, short-video content, live streaming, boty, influencer marketing, user generated content) i ich wykorzystanie w komunikacji mark,
  • Funkcje i możliwości promocyjne kanałów: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i Slidshare, Youtube, Pinterest i Snapchat,
  • Zarządzanie profilem osobistym i firmowym na Facebooku, Twitterze, LinkedIn i Slideshare,
  • Analiza efektywności działań w mediach społecznościowych (sposoby i narzędzia),
  • Social shopping w praktyce (Facebook, Instagram, Pinterest).

Jak współpracować z mediami (16 godz.)

  • Jak dobrać media i skutecznie budować relacje z dziennikarzami?
  • Narzędzia współpracy z mediami.
  • Warsztat pisania informacji prasowej.
  • Nowoczesne sposoby dystrybucji informacji prasowych.
  • Jak zainteresować dziennikarza tematem?
  • Współpraca z mediami w sytuacji kryzysowej.

Prawo reklamy oraz własność intelektualna w reklamie i marketingu (8 godz.)

  • Polskie regulacje prawa reklamy (regulacje ogólne i wybrane regulacje branżowe)
  • Reklama nieuczciwa lub wprowadzająca w błąd
  • Reklama porównawcza
  • Zgody marketingowe, SPAM i ochrona danych osobowych w reklamie
  • Reklama jako utwór chroniony prawem autorskim
  • Ochrona marki jako znaku towarowego
  • Case study

Marketing B2B - synergia strategii i nowych technologii (16 godz.)

  • Nowoczesny marketing B2B (business-to-business) - kluczowe pojęcia i charakterystyka działań w środowisku klientów biznesowych oraz rola w rozwoju firm.
  • Wpływ nowych technologii na zmiany zachowań klientów. Implikacje dla marketingu oraz firm.
  • Personalizacja, Customer Experience (CX), ABM, AI i blockchain w marketingu - wybrane zjawiska i technologie w obszarze B2B.
  • Strategie, taktyki i kluczowe narzędzia w B2B.
  • Buyer persony - jak je tworzyć i wykorzystywać w praktyce?
  • Cykl zakupowy w B2B - etaty i mapowanie buyer's journey.
  • Sposoby dotarcia do nowych klientów i pozyskiwania ich a retencja.
  • Social selling w B2B.
  • Strona internetowa zorientowana na realizację celów biznesowych i strategicznych.
  • MarTech - ekosystem narzędzi - kryteria wyboru i przydatne informacje w kontekście poszukiwania rozwiązań omówione na przykładach.
  • Współpraca na linii marketing-sprzedaż-zarząd zorientowana na rozwój biznesu.
  • Interaktywny warsztat dla uczestników, na podstawie wcześniej omówionych zagadnień.

Automation marketing (8 godz.)

  • Automatyzacja Działań Marketingowych - wprowadzenie, omówienie zasad działania programów Marketing Automation.
  • Budowa kampanii marketingowych z wykorzystaniem narzędzi do automatyzacji - z jakich podstawowych elementów składają się kampanie i jak można je konfigurować w systemie.
  • Kroki tworzenia skutecznej kampanii w marketing automation: cel, założenia, segmenty dla kampanii, KPI, scenariusze.
  • Raporty i analiza: Zarządzanie wygenerowanymi szansami sprzedażowymi, śledzenie i rozpoznanie zachowań odbiorców kampanii - czyli co mierzyć w marketing automation, jak wyciągać wnioski i podejmować decyzje co do dalszych działań.
  • Warsztaty: opracowanie modelu kampanii wg podanych założeń i wprowadzenie go do programu Marketing Automtion.
  • Możliwości nowoczesnych technologii w Marketing Automation - Sztuczna inteligencja (Artifical Intelligence) i uczenie maszynowe (Machine Learning), rozwijanie możliwości wykorzystania zautomatyzowanych działań oraz personalizowania komunikatów.

ZALICZENIE (16 godz.)

Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie i kadrze studiów.

Kadra

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

Rekrutacja

Zasady przyjęcia na studia

kolejność zgłoszeń.

REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE

KROK 1 – Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego
KROK 2 – Pobranie z internetowego formularza zgłoszeniowego i wydruk następujących dokumentów:

  • ankieta osobowa
  • umowa o warunkach odpłatności za studia podyplomowe (podpisana w dwóch egzemplarzach)
  • tabela czesnego (parafowana na każdej stronie)

KROK 3 – Dołączenie do powyższych dokumentów:

  • dyplomu ukończenia wyższej uczelni lub kserokopii potwierdzonej przez pracownika Uniwersytetu SWPS (do dyplomów wystawionych po 2005 roku konieczne jest dołączenie suplementu)
  • 1 zdjęcia legitymacyjnego
  • kserokopii odcinka opłaty rekrutacyjnej, która wynosi 300 zł

KROK 4 – dostarczenie do Biura Rekrutacji na Studia Podyplomowe kompletu dokumentów pocztą, osobiście lub przez osoby trzecie.

Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń i dostarczenie kompletu oryginałów dokumentów.
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń zastrzega możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.

SPOSÓB SKŁADANIA DOKUMENTÓW

  • osobiście lub przez osoby trzecie, w siedzibie Uczelni - pokój 112 (zaleca się, by przy składaniu dokumentów kandydat posiadał dowód osobisty),
  • pocztą na adres: SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa.

Dokumenty do pobrania

Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej ilości zgłoszeń.

Opłaty

Opłata za rok studiów
rok akademicki 2018-2019
10 rat 800 zł
2 raty 3875 zł
1 rata 7500 zł
Opłata rekrutacyjna 300 zł

Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (absolwent płaci 0 zł).

Opłatę rekrutacyjną należy wnosić na konto:
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
74 1750 1312 1330 0000 0005 3043
[w tytule prosimy wpisać: nazwisko i imię oraz kierunek]

Wpłat (oprócz opłaty kwalifikacyjnej) należy dokonywać na indywidualne subkonto
(wygenerowane po wypełnieniu formularza rekrutacyjnego Uniwersytetu SWPS):

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń
ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
w tytule prosimy wpisać nazwisko i imię kandydata oraz nazwę wybranego kierunku

Kasa uczelni czynna:
poniedziałek-piątek: 9.00 - 14.00

Jest możliwość płatności opłaty rekrutacyjnej kartą płatniczą w biurze CSPiS w godzinach otwarcia biura.

Koordynator kierunku

jarowska.ok

Koordynator kierunku

Kinga Zajkowska
tel. 22 517 98 49
e-mail: kzajkowska@swps.edu.pl

Godziny otwarcia biura:

poniedziałek, czwartek, piątek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00-18.00
sobota, niedziela (w weekendy zjazdowe): 8.00 - 14.00

Wyślij swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących wybranych studiów.

Administratorem danych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03-815 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Każdej osobie podającej swoje dane przysługuje prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.

Drukuj