hr award color

logo uswps nazwa 3

Strefa Rodzica

Wielu ludzi odrzuca świat baśni. Nie czyta ich dzieciom, bo uważa, że zbytnio nie przystają do rzeczywistości. W ten sposób odbierają sobie i dziecku możliwość obcowania z własną wyobraźnią oraz spoglądania w głąb siebie. Jaką rolę odgrywają w naszym życiu baśnie i ich symbole? Jakie wartości przedstawiają? Czy baśń może wychowywać? Na te pytania odpowiemy podczas warsztatów dla rodziców i dzieci już 2 czerwca 2017 r. o godz. 17.00. Na warsztaty zapraszają: Urząd Miasta Sopot, Uniwersytet SWPS, psychologowie oraz pedagodzy współpracujący ze Stowarzyszeniem „Zielona Myśl”.

Wstęp wolny po wcześniejszym wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.

Strefa Rodzica jest częścią projektu Strefa Psyche, który jest współfinansowany ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Warsztat

Warsztat „Jak na podstawie baśni uczyć dziecko wyciągać wnioski?” z cyklu „O znaczeniach i wartościach baśni”

Każdy z nas szuka swojej drogi. Zanim ją odnajdzie, napotyka różne przeszkody, mierzy się z niebezpieczeństwami. Podobnie jest z dzieckiem, które uczy się niezależności i wyrażania swojego zdania, jednocześnie obawiając się, by nie pozostać bez wsparcia rodziców. Czasem zbyt duże oczekiwania czy potrzeba nadmiernej ochrony ze strony rodziców, może odbierać dzieciom przyjemność samodzielnego doświadczania. Bohaterowie baśni pokazują nam, jak wyciągać wnioski z popełnionych błędów, tak aby później móc nie gubić się i unikać pułapek w dalszej wędrówce przez życie.

Zapraszamy rodziców z dziećmi do wspólnego baśnioczytania, podczas którego będziemy odkrywać zakamarki wyobraźni. Rodzice wspólnie z Joanną Banaszczyk porozmawiają o symbolach ukrytych w popularnej baśni „Czerwony Kapturek” i jej znaczeniu dla rozwoju dzieci. W tym czasie dzieci razem z Katarzyną Janasiewicz-Nowak i Grażyną Gorycką-Olczyk będą uczyć się, „jak nie dać się zwieść wilkowi”, czyli jak unikać niebezpieczeństw i pokus, kiedy jest się zdanym na samego siebie.
Cykl warsztatów „O znaczeniach i wartościach baśni” jest tworzony na podstawie baśni braci Grimm oraz książki Bruna Bettelheima „Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni”.

Termin i miejsce


2 czerwca 2017 r., godz. 17.00–18.30

Sopocka Szkoła Helen Doron, ul. Aleja Niepodległości 698 A

Warsztat dla rodziców  z dziećmi w wieku od 5 do 9 lat

Prowadzące

Katarzyna Janasiewicz-Nowak

Psycholog, psychoterapeuta, psychotraumatolog. Prowadzi prywatną praktykę. Pracuje indywidualnie z osobami dorosłymi, młodzieżą i dziećmi. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej. Jako Prezes Stowarzyszenia „Zielona Myśl” współtworzy od ponad 12 lat świetlicę socjoterapeutyczną na Płycie Redłowskiej, a od 6 lat pracuje jako psychoterapeuta w Punkcie Pomocy Psychologicznej dla rodziców niemowląt i małych dzieci „Początek w Rodzinie”. Powadzi szkolenia oraz warsztaty dla rodziców, pracowników instytucji zajmujących się pomocą dzieciom i ich rodzinom.

Grażyna Olczyk-Gorycka

Magister pedagogiki, neurologopeda, członek Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Od lat związana z Zespołem Szkół nr 13 w Gdyni, gdzie prowadzi zajęcia terapii dysleksji oraz terapię logopedyczną dzieci z opóźnionym rozwojem mowy.

Joanna Banaszczyk 

Psycholog, psychoterapeuta, seksuolog. Prowadzi własną praktykę psychoterapeutyczną w Gabinecie Terapii Psychologicznej i Seksuologicznej w Gdyni. Pracuje w nurcie psychoterapii psychodynamicznej. Zajmuje się psychoterapią indywidualną dzieci i dorosłych oraz psychoedukacją z zakresu przeciwdziałania przemocy, umiejętności komunikacyjnych oraz edukacji seksualnej.

Zgłoszenia

Kontakt

Joanna Walczak
Koordynator Strefy Rodzica w Sopocie

tel. 58 721 46 66
tel. 694 441 739
e-mail: strefarodzica.sopot@swps.edu.pl

Jak wziąć udział?

Aby wziąć udział w wykładzie, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń.

[Form StrefaRodzica_02062017_Sopot not found!]
Drukuj

strefa rodzica logo3Strefa Rodzica to projekt Uniwersytetu SWPS, w którym na pierwszym miejscu stawiamy dzieci i rodziców. Chcemy odpowiedzieć na pytania i rozwiać wątpliwości, które pojawiają się w procesie wychowania.