Czas trwania
- 2 dni/16 godzin dydaktycznych
Kontakt
- tel: 61 27 11 255
- e-mail: podyplomowe.poznan@swps.edu.pl
Społeczne kompetencje w biznesie. Szkolenie dla managerów
- Rekrutacja trwa
O szkoleniu
Idea:
Społeczne kompetencje to dziś absolutna podstawa funkcjonowania zespołów pracowniczych. Od nich zależy skuteczność, terminowość oraz atmosfera towarzysząca wykonywaniu zadań. Niestety, w wielu przypadkach specyfika pracy utrudnia wzajemne porozumienie.
Szybkie tempo, stres, nastawienie na rezultat, sposób zarządzania i egzekwowania zadań – te i wiele innych czynników wpływają na procesy komunikacyjne w większości instytucji. Na szczęście, możemy starać się te procesy optymalizować. Kluczem do tego jest ich zrozumienie, otwartość na potrzeby innych osób oraz świadomość posiadania wpływu na charakter tych interakcji.
Cele:
- zapoznanie z technikami kluczowymi dla budowania wizerunku skutecznego managera z perspektywy podwładnych
- zapoznanie z technikami optymalizującymi procesy komunikacyjne, porządkującymi relacje w firmie, delegowanie i egzekwowanie zadań
Korzyści:
- Uczestnik dobrze rozumie czynniki konstytuujące kontekst społeczny przedsiębiorstwa
- Uczestnik kursu rozumie rolę kompetencji społecznych dla efektywności, otwartości, terminowości i ogólnej atmosfery w biznesie
- Uczestnik lepiej komunikuje się ze współpracownikami, wzmacnia swój autorytet i pozycję, lepiej rozumie specyfikę funkcjonowania innych pracowników
- Uczestnik buduje samoświadomość w zakresie swojej roli w relacjach pracowniczych
Program
Dwudniowe szkolenie podzielone jest na dwie zasadnicze części (każda realizowana w jednym dniu). Zajęcia mają formę konwersatoryjno-warsztatową, wspartą ćwiczeniami dotyczącymi poszczególnych zagadnień.
Dzień I. Skuteczny menadżer
- Definiowanie celu i sensu działania grupy i w grupie
- Jak przeprowadzać spotkania z podwładnymi?
- Autorytet formalny i nieformalny
- Style zarządzania grupą
- Umiejętność przyznawania się do błędu a ocena pracowników
- Jak grupa stara się manipulować przełożonym?
- Od czego zależy siła autorytetu?
- Opanowanie i konsekwencja w stosunku do pracownika
- Style komunikacyjne a autorytet
Dzień II. Relacje i struktura grupy
- Struktura grupy i role
- Rola budowania relacji, kompetencji, wiedzy a prezentowanie siły
- Schematy poznawcze w firmie
- Uprzedzenia i stereotypy
- Wzajemne postrzeganie
- Skuteczne komunikowanie
- Kompetencje komunikacyjne i zarządzanie konfliktem
- Bariery komunikacyjneg i elementy komunikacji ułatwiające wzajemne porozumienie
- Stosowanie informacji zwrotnej
- Cechy optymalnego komunikatu
- Konstruowanie spójnej informacji zwrotnej
- Rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej
Kadra
dr Tomasz Kozłowski
dr Tomasz Kozłowski, socjolog, menadżer, szkoleniowiec i nauczyciel akademicki z kilkuletnim doświadczeniem dydaktycznym i zarządczym (szkolił m.in. menadżerów i przedsiębiorców, pracowników firm, pracowników administracji samorządowej, nauczycieli, rady pedagogiczne, uczestników akademii trzeciego wieku). Doświadczony ekspert w obszarach kultury organizacyjnej i komunikacji międzypokoleniowej, szeroko rozumianych kompetencji miękkich, autoprezentacji, work-life balance i work-flow. Współpracuje z takimi firmami jak Pegaz, Wartoszkolic, Centrum Profilaktyki Społecznej, CER Coaching-Edukacja-Rozwój, w których przeprowadza szkolenia z takich tematów jak Kultura organizacyjna; Style zarządzania a kultura innowacyjności; Strategie radzenia sobie ze stresem; Społeczne kompetencje w biznesie; Komunikacja międzypokoleniowa w firmie i in. Autor ponad 200 prac – w tym trzech książek, artykułów naukowych, analiz i raportów, esejów i felietonów. Aktywny bloger.
Posiada doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowników. Piastował stanowiska menadżerskie (kierownik katedr m.in. Edukacji i Nowych Mediów, Prodziekan, wreszcie Dziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych w Collegium Da Vinci w Poznaniu), zarządzał zespołami naukowo-dydaktycznymi, sprawował opiekę nad studentami, tworzył usługi edukacyjne). Wieloletni ekspert i doradca w Press-Service Monitoring Mediów (doradzał firmom z wielu branż, m.in. finansowej, konsultingowej, komunikacyjnej, współtworzył opiniotwórczy ranking TOP Marka).
W roku 2017 założył Fundację Instytut Analiz Społecznych Quantum, z którą opracował kilka raportów badawczych. Współpracował z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego (ekspert i moderator w ramach Światowych Dni Innowacji, uczestnik i panelista Grupy Roboczej ds. wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji i Inteligentnej Specjalizacji). Współpracownik Centrum Doradztwa Zawodowego dla Młodzieży przy UM Poznań, z którym współorganizował konferencje zbliżające edukatorów i przedsiębiorców. Zaproszony do grupy ekspertów na etapie projektowania programu AMI dla PARP.
Rekrutacja i opłaty
Zasady rekrutacji
-
Kolejność zgłoszeń.
-
W celu zapisania się na szkolenie wciśnij przycisk „Aplikuj" i pozostaw dane, które pozwolą nam skontaktować się z Tobą.
Warunkiem zapisu do grupy jest wypełnienie formularza rekrutacyjnego oraz przesłanie do Biura CSPiS w Poznaniu potwierdzenia wpłaty w wysokości 100 zł (stanowiącej I część opłaty za szkolenie).
Opłata
680 zł/os.*
*cena dotyczy wyłącznie szkolenia otwartego
Dla absolwentów, studentów i słuchaczy studiów podyplomowych Uniwersytetu SWPS - zniżka na szkolenie w wysokości 10%!
Konto do wpłat opłat za szkolenia
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
03-815 Warszawa, ul. Chodakowska 19/31
Raiffeisen Bank Polska SA
36 1750 0009 0000 0000 1095 1135
W tytule przelewu prosimy o podanie imienia i nazwiska uczestnika, oraz nazwy szkolenia
Regulaminy
Termin szkolenia
28-29 marca 2019