logo uswps nazwa 3

Szkolenia

Czas trwania

  • 16 godzin dydaktycznych/2 dni

Kontakt

Warszawa, centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Jak pracować z Google Ads i Google Analytics?

  • Rekrutacja trwa

O szkoleniu

Cele i adresaci szkolenia:

Celem warsztatu jest rozwój praktycznych umiejętności związanych z samodzielnym wykorzystaniem kluczowych narzędzi Google stosowanych w Digital Marketingu tj. Google Ads i Google Analytics.

Warsztat skierowanych jest do osób planujących swój rozwój zawodowy lub już związanych z branżą marketingu internetowego. Szkolenie dedykowane pracownikom działów marketingu i sprzedaży, a także tym, którzy chcą zdobyć kompetencje z obszaru Digital Marketing.

Warsztat pozwoli w sposób praktyczny poznać funkcje i możliwości największej platformy reklamowej tj. Google Ads. Warsztat przeprowadzi uczestników przez cały proces planowania i optymalizacji kampanii reklamowej w internecie.
Druga część warsztatu pozwoli na praktyczne poznanie systemu Google Analytics i sposobów jego biznesowego wykorzystania w organizacjach/firmach/instytucjach.

Program

Google Ads

1. Przypomnienie możliwości reklamowych Google Ads
• Samodzielne zakładanie konta w usłudze Google Ads
• Zapoznanie się z interfejsem reklamowym: częś administracyjna oraz część zarządzania kampaniami
a. Demonstracja i omówienie funkcjonalności systemu, które będą w praktyce wykorzystywane w kolejnych krokach szkolenia (planowanie - pomiar skuteczności, planner słów kluczowych, podgląd i diagnostyka reklam, wykluczenia miejsc docelowych, łączenie konta z innymi usługami Google i in.)
b. Przedstawienie struktury konta w części zarządzania kampaniami reklamowymi

2. Kampanie w wyszukiwarce Google - warsztaty
• Weryfikacja potencjału słów kluczowych - samodzielna praca z planerem Google
• Szacowanie budżetu reklamowego
• Tworzenie pierwszej kampanii reklamowej w wyszukiwarce - omówienie ustawień i funkcji
• Tworzenie reklam tekstowych przy wykorzystaniu dostępnych opcji
• Wybór słów kluczowych w różnych wariantach dopasowania
• Dobre praktyki wykorzystania słów kluczowych w kampaniach reklamowych
• Rozszerzenia reklam - omówienie i tworzenie
• Zarządzanie stawkami reklamowymi
• Kierowanie reklam: demografia - lokalizacja - urządzenia
• Podgląd samodzielnie przygotowanych reklam

3. Optymalizacja kampanii reklamowych
• Wstępna analiza osiąganych wyników
• Zaawansowana analiza osiąganych wyników
• Parametry decydujące o potrzebie optymalizacji (Trafność, Wynik Jakości, Jakość strony docelowej)
• Analiza aktywności konkurencji
• Wyszukiwane hasła
• Wykluczające słowa kluczowe

4. Kampanie retargetingowe (RLSA) w wyszukiwarce Google - warsztaty
• Zarządzanie odbiorcami - tworzenie list remarketingowych
• Tworzenie kampanii reklamowej w wyszukiwarce
• Tworzenie grup reklam w kampanii
• Tworzenie reklam tekstowych przy wykorzystaniu dostępnych opcji
• Zarządzanie kosztami w kampaniach retargetingowych

5. Kampania displayowe - warsztaty
• Rodzaje obsługiwanych formatów. Samodzielne tworzenie reklama elastycznych.
• Tworzenie kampanii reklamowej skierowanej na portale premium
• Tworzenie kampanii reklamowej skierowanej na wybraną grupę o określonych zainteresowaniach
• Tworzenie kampanii reklamowej skierowanej na wybraną grupę o określonych zachowaniach
• Tworzenie kampanii reklamowej skierowanej na YouTube lub pocztę Gmail
• Tworzenie kampanii reklamowej retargetowanych
• Zaawansowane modele płatności i optymalizacji kampanii displayowych.

6. Raportowanie w Google Ads
• Zapoznanie się z rodzajami dostępnych raportów

7. Demonstracja narzędzi wspierających pracę w Google Ads
• Google Ads Editor - Data Studio

GOOGLE ANALYTICS
1. Przypomnienie celu wykorzystania danych analitycznych
2. Weryfikacja znajomości podstawowych danych i mierników w Google Analytics
3. Tworzenie konta Google Analytics
4. Zasady integracji konta z witryną internetową oraz sposoby weryfikacji poprawności
5. Struktura konta analitycznego i poznanie obszarów roboczych: administracyjnego oraz raportowego
6. Zasady poprawnej konfiguracji usługi Google Analytics
7. Integracja Google Analytics z innymi systemami
8. Tworzenie celów biznesowych w Google Analytics
9. Poznanie zakresu prezentowanych danych oraz sposoby interpretacji
10. Zasady analizy danych
11. Generowanie łączonych raportów (np. demograficznych).
12. Określanie cech wybranej kategorii użytkowników (persony)
13. Analiza danych nt. zachowania użytkowników w witrynie internetowej (wskazanie najpopularniejszych storn w serwisie, stron wyjścia) wartości stron i in.
14. Segmentacja ruchu oraz tworzenie list remarketingowych. Export do Google Ads.
15. Prawidłowa ocena źródeł pozyskiwania ruchu do strony internetowej.
16. Analiza jakości tego ruchu.
17. Analiza efektywności kampanii płatnych
18. Analiza efektywności ruchu organicznego
19. Samodzielna weryfikacja realizacji celów biznesowych
20. Analiza sprzedaży internetowej, w tym poznanie lejka sprzedażowego
21. Weryfikacja efektywności źródeł ruchu z perspektywy konwersji
22. Modele atrybucji
23. Wskazanie zaawansowanych parametrów efektywnościowych
24. Omówienie różnic pomiędzy Google Ads i Google Analytisc z punktu widzenia pomiaru konwersji
25. NARZĘDZIA WSPIERAJĄCE PRACĘ Z GOOGLE ANALYTICS
Demonstracja możliwości wykorzystania: Google Tag Manager oraz Google URL Builder.

Kadra

 MG 3877 EditRafał Marek

Specjalizuje się w planowaniu i realizacji strategii digital w oparciu o efektywne kanały i narzędzia online. Od 16 lat zawodowo aktywny w Digital Marketingu. Przez 12 lat związany z Onet.pl, gdzie odpowiadał za planowanie, rozwój i wdrażanie wielu innowacyjnych rozwiązań reklamowych i marketingowych z obszarów Performance Marketing, e-Commerce, Lead Generation, Paid Search czy Classifieds, skierowanych do podmiotów biznesowych rynku internetowego. Przez lata odpowiadał za szkolenie zespołów sprzedażowych i marketingowych z nowoczesnych rozwiązań digitalowych. Operacyjnie planował i prowadził projekty oraz kampanie reklamowe na rzecz wielu marek z branż: ecommerce, etravel, automotive, telecom i in.. Na szkoleniach w sposób zrozumiały przedstawia zawiłe aspekty łącznia i wykorzystania dostępnych rozwiązań reklamowych w najbardziej efektywny sposób, ze szczególnym akcentem na ekosystem narzędzi Google Marketing Platform - posiadacz certyfikatów Google.

Rekrutacja i opłaty

Zasady rekrutacji

  • Kolejność zgłoszeń

W celu zapisania się na szkolenie wciśnij przycisk „Aplikuj teraz" i pozostaw dane, które pozwolą nam skontaktować się z Tobą.

Opłata

779 zł/os.*

* cena dotyczy wyłącznie szkolenia otwartego.

Konto do wpłat opłat za szkolenia

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
03-815 Warszawa, ul. Chodakowska 19/31
Raiffeisen Bank Polska SA
36 1750 0009 0000 0000 1095 1135
W tytule przelewu prosimy o podanie imienia i nazwiska uczestnika, oraz nazwy szkolenia”

Regulaminy 

Termin szkolenia

11-12 maja 2019, 9:00-16:00

Termin szkolenia zamkniętego - do uzgodnienia z Zamawiającym.