Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo
string(64) "https://rekrutacja.swps.pl/s/offer-selection?rev=a2bQt0000007Hak"

O studiach

Legal design thinking to studia projektowe, które poprzez kreatywne działania (learning by doing) rozwijają wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie myślenia projektowego dla sektora prawniczego.

W miejsce kolejnych nowinek technologicznych, interesuje nas rozwiązywanie problemów i dostarczanie rozwiązań prostych w użyciu. Przekłada się to na tworzenie nowych produktów i usług prawniczych, budowanie przewagi konkurencyjnej oraz usprawnianie procesów i procedur przez design. Celem studiów jest pokazanie, że komunikacja produktów prawnych, to nie tylko słowa, treści, klauzule, ale przede wszystkim zrozumienie zawartości przez uwzględnienie w komunikacji zasad projektowych.

Zmiany, jakie pod wpływem cyfryzacji, mediatyzacji, automatyzacji, wizualizacji procesów życia społecznego obserwujemy na rynku usług i produktów wszelkiego rodzaju, nie mogły ominąć branży prawniczej. Zmienia się społeczno-gospodarcze otoczenie, w jakim funkcjonuje, a wraz z nim też oczekiwania stron współtworzących prawniczy rynek B2C i B2B.

Więcej informacji o studiach

Przez pryzmat działań, które w ostatnim czasie trafiły do praktyki prawniczej widać, jak refleksyjnie reaguje na nowe wyzwania, dopasowując na wielu polach swoją funkcjonalność do społeczno-biznesowych oczekiwań. Wystarczy wskazać na nowe technologie (legaltech), zwinne metodyki zarządzania projektami prawniczymi (agile legal project management), czy projektowanie odpowiadających na zróżnicowane potrzeby użytkowników rozwiązań, produktów, usług, procesów prawnych (legal produkt design, legal service design, embed legal in product design). Obserwując każdego dnia przyrost regulacji, obowiązków ustanawiania procedur, wdrożenia narzędzi prawnych, należy przypuszczać, że funkcja legal designu we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań prawnych i organizacyjnych będzie rosła.

Holistyczne podejście metodologiczne, kryjące się pod pojęciem legal designu, wiąże się z umiejętnością powiązania prawa, projektowania i technologii w procesie projektowym, przeniesienia reguł myślenia projektowego na zagadnienia prawne. Jego celem jest opracowywanie odpowiednich rozwiązań i innowacji – zarówno analogowych, jak i technicznych, zorientowanych na użytkownika.

Legal design oferuje rynkowi prawniczemu nowe ramy myślenia oraz cenne narzędzia i instrumenty, dzięki którym można opracowywać pożądane i funkcjonalne rozwiązania. Oprócz współpracy i interdyscyplinarnego składu zespołów (prawników, projektantów, programistów), jego cechą jest perspektywa systemowa. W centrum wszystkich rozważań znajduje się użytkownik usługi, produktu, rozwiązania prawnego z jego potrzebami i kontekście jego ekosystemu.

Obszar zastosowania legal design jest szeroki. Sięga od (re)designu dokumentów, procesów i usług prawnych (przede wszystkim przez zastosowanie zasad komunikacji wizualnej), przez projektowanie rozwiązań cyfrowych (legal tech) i ich implementację w procesach i strukturach organizacji prawa, aż po partycypację w kształtowaniu treści i strategii poprawiających dostęp do prawa:

  • na poziomie operacyjnym – przy tworzeniu nowych (analogowych i cyfrowych) produktów i usług prawniczych (legal product design, legal service design),
  • na poziomie taktycznym – opartym na budowaniu spójności w różnych obszarach komunikacji i działaniach organizacji/ firmy/instytucji prawniczych (legal information design, legal organization design),
  • na poziomie strategicznym – przy obieraniu strategii biznesowej opartej na designie (np. legal strategic design, legal change design).

W pierwszym semestrze studiów słuchacze nabywają niezbędną wiedzę, umiejętności i kompetencje właściwe obszarowi legal design. W drugim, słuchacze w bloku graficznym przygotowują się do projektu dyplomowego, realizując praktyczne ćwiczenia z obszaru myślenia projektowego, projektowania informacji wizualnej, prostego języka i innowacji w sektorze legal.

Legal design program info

 

Studia realizowane przez zespół Katedry Grafiki

Partner kierunku

Adresaci

Adresatami studiów są:

  • prawnicy,
  • specjaliści w zakresie legal tech,
  • pracownicy administracyjni w branży prawniczej,
  • prawnicy in-house,
  • pracownicy kancelaryjni,
  • pracownicy sektora publicznego,
  • pracownicy administracyjni sektora prawniczego,
  • projektanci zainteresowani projektowaniem dla sektora prawnego.

Dlaczego warto?

  1. Design thinking zmienia organizacje i pobudza do innowacyjności, której oczekuje klient B2B i B2C na rynku prawniczym.
  2. Poznasz spektrum możliwości rekompensowania deficytów prawa w zakresie komunikacji wizualnej, których stosowanie daje przewagę konkurencją.
  3. To pierwsze tego typu studia w kraju – zdobędziesz dodatkowe kompetencje w obszarze legal change by design.

Program studiów

Blok tematyczny

Blok komunikacyjny

Teoria i praktyka projektowania

(8 godz.)

Teoria i praktyka myślenie systemowego

(8 godz.)

Legal tech

(10 godz.)

Myślenie projektowe

(10 godz.)

Blok tematyczny

Blok projektowy

Information design

(10 godz.)

Prosty język w tekstach prawnych

(12 godz.)

Legal innowacje

(12 godz.)

Legal design

(12 godz.)

Blok tematyczny

Blok graficzny

Typografia i edytorstwo

(15 godz.)

Kompozycja graficzna

(15 godz.)

Infografika

(15 godz.)

Projektowanie prezentacji

(15 godz.)

Blok tematyczny

Legal design workshop

Projekt / doradztwo

Planowanie strategiczne – kreacja

(30 godz.)

Konsultacje

Compliance w zakresie prawa

(10 godz.)

Konsultacje

Compliance w zakresie projektowania

(10 godz.)

Prezentacje / doradztwo

Planowanie strategiczne – kreacja

(10 godz.)

Organizacja nauki

Studia trwają dwa semestry i obejmują 202 godziny dydaktyczne zajęć. Zjazdy odbywają się dwa razy w miesiącu, w weekendy (sobota–niedziela).

Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są online, a pozostałe odbywają się stacjonarnie. Nie ma możliwości łączenia tych form.

Zajęcia stacjonarne odbywają się w budynku Uniwersytetu SWPS lub w innym wynajmowanym przez uczelnię.

Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.


Warunki zaliczenia

  • Minimum 80% obecności na zajęciach
  • Uzyskanie pozytywnej oceny z obrony projektu przygotowanego podczas pracy realizowanej w dwuosobowych zespołach projektowych z precyzyjnie opisanym podziałem zadań
  • Prezentacja projektu odbywa się w formie prezentacji multimedialnej. Końcowy projekt będzie realizowany metodą double-diamond, rekomendowaną przez British Design Council

Dokument ukończenia studiów

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.

Kadra

Kadra składa się z projektantów graficznych, ekspertów innowacji w branży prawniczej oraz specjalistów komunikacji społecznej. Zajęcia prowadzą wykładowcy akademiccy oraz pracownicy naukowo-dydaktyczni.

Kierownicy studiów

dr
Dorota Płuchowska
dr
politolożka, socjolożka, specjalistka ds. komunikacji społecznej
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
Mariusz Wszołek
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
Komunikolog, teoretyk projektowania. Naukowo zajmuje się teorią i praktyką projektowania komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem inkluzyjnych, partycypacyjnych i zrównoważonych doktryn projektowych. Kierownik Katedry Grafiki.
 
Mateusz Antczak
 
projektant graficzny, wykładowca akademicki
prof. dr hab.
Jacek Joostberens
prof. dr hab.
pracownik naukowo-dydaktyczny w Uniwersytecie SWPS w Katedrze Grafiki na kierunku Grafika
 
Tomasz Prus
 
ekspert ds. innowacji w branży prawniczej
dr
Elżbieta Sobecka
dr
językoznawczyni, ekspertka od prostego języka

Rekrutacja

Zasady rekrutacji

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek. Zastrzegamy sobie możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.

W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.

  1. Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
  2. Załącz odpowiednie dokumenty
  3. Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
  4. Rozpocznij studiowanie

Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy

Na studia zapisujesz się online.

Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.

Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.

Przygotuj:

  • skan dyplomu ukończenia studiów wyższych

Załącz odpowiednie dokumenty

W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych.

Pamiętaj!

  • Dokumenty powinny mieć format JPG.
  • Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne.

Dokonaj opłaty rekrutacyjnej

Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.

Uwaga!

Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.

Rozpocznij studiowanie

Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki.

Pamiętaj!

  • Liczba miejsc jest ograniczona.
  • O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Opłaty

Opłata rekrutacyjna: 300 PLN

Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.

Opłata za rok studiów (2024-2025)

  Wysokość raty Łączny koszt studiów
Zapłać w 10 ratach 780 PLN 7 800 PLN
Zapłać w 2 ratach 3 650 PLN 7 300 PLN
Zapłać w 1 racie 6 900 PLN 6 900 PLN

Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.

Na 2 tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Sprawdź, jak sfinansować naukę

Nieoprocentowane pożyczki

Ministerstwo Rozwoju uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na kształcenie obejmujące m.in. studia podyplomowe, kursy, szkolenia. W ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój możesz otrzymać nawet do 30 000 zł pomocy zwrotnej bez żadnych dodatkowych kosztów. Co ważne, istnieje możliwość umorzenia 20–25% przyznanej kwoty.

Szczegółowe informacje znajdziesz na www.inwestujwrozwoj.pl

Dofinansowanie PARP

Jako mikro, mały lub średni przedsiębiorca możesz otrzymać dofinansowanie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na cele edukacyjne, w tym studia podyplomowe, kursy i szkolenia zamieszczone w Bazie Usług Rozwojowych (BUR).

Uniwersytet SWPS uzyskał aprobatę PARP i wpis do BUR jako podmiot świadczący usługi rozwojowe. Informacje o instytucjach dofinansowujących studia w danym województwie znajdziesz na uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Zniżki dla firm na studia podyplomowe

Uniwersytet SWPS od kilku lat z powodzeniem realizuje przekrojowe projekty dla firm, korporacji i instytucji państwowych. Do każdego z klientów i partnerów podchodzimy indywidualnie i dopasowujemy ofertę do jego potrzeb. Dla pracodawców, którzy skierują do nas większą liczbę pracowników, mamy specjalne oferty cenowe.

O szczegóły zapytaj w CSPiS.

Zostańmy w kontakcie

Zostaw nam swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących tego kierunku.