
dr
Karol Jachymek
Instytut Nauk Humanistycznych
Wydział Nauk Humanistycznych w Warszawie
prodziekan ds. studenckich
adiunkt w Katedrze Kultury i Mediów
Dla mediów
Profil naukowy
Ekspert w obszarze edukacji, kultury młodzieżowej, zmian generacyjnych (zwłaszcza Gen Z i Gen Alpha), komunikacji w (nowych) nowych mediach i trendów w popkulturze. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla szkół, instytucji kultury, organizacji pozarządowych i klientów biznesowych z zakresu współczesnych praktyk medialnych, komunikacji międzypokoleniowej (skierowanej zwłaszcza do Gen Z i Gen Alpha) i komunikacji w social mediach (ze szczególnym uwzględnieniem TikToka), a także technik kształcenia na odległość, myślenia projektowego (Design Thinking) i kreatywnych metod warsztatowych.
Stypendysta Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (2013). Współtwórca i wykładowca School of Ideas Uniwersytetu SWPS – nowoczesnego kierunku służącego projektowaniu innowacji społecznych i biznesowych. Pracował m.in. dla Centrum Nauki Kopernik, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Centrum Nauki Experyment, Fundacji Szkoła z Klasą, NASK, Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Fundacji Orange, Uniwersytetu Dzieci, Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego i Centrum Cyfrowego. Autor książki „Film – ciało – historia. Kino polskie lat sześćdziesiątych”.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu filmu, popkultury, przemian obyczajowych i nowych zjawisk medialnych.
Dla mediów
Obszary tematyczne
- Filmoznawstwo
- kulturoznawstwo
Informacje prasowe
Powiązane materiały na stronie uczelni
- Badania i wdrożenia
- Blog popularnonaukowy
- Informacja prasowa
- Konferencje
- Nowości wydawnicze
Materiały Wideo
Święta, popkultura i marketing
.Materiały Audio
Dlaczego tak łatwo i chętnie przejmujemy obce zwyczaje?
Jak uciec od komercyjnej otoczki świąt?