Naukowcy
Agnieszka Wroczyńska – absolwentka filozofii i psychologii, certyfikowany terapeuta poznawczo-behawioralny, ukończyła studia seksuologiczne. Pracuje m. in. z parami zmagającymi się z konfliktami i trudnościami w sferze seksualnej. Fascynuje ją ACT, który świetnie się sprawdza w terapii par.
Magdalena Hyla – pracuje w Instytucie Psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, gdzie prowadzi badania naukowe, między innymi z zakresu Teorii Ram Relacyjnych oraz Terapii Akceptacji i Zaangażowania. Pasjonuje się wszelkimi działaniami mającymi na celu polepszanie jakości życia człowieka, w tym propagowaniem terapii ACT. Lubi prowadzić zajęcia ze studentami, grać na komputerze, jogę i swojego psa.
Bartosz Śmieciuszewski – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny oraz certyfikowany terapeuta dialogu motywującego. Od kilkunastu lat pracuje na oddziale psychiatrycznym i w poradni zdrowia psychicznego. Aktualnie w swojej pracy używa głównie terapii akceptacji i zaangażowania, starając się elastycznie dostosować ją do potrzeb szerokiego spektrum pacjentów.
Lidia Baran – asystentka w Zakładzie Psychologii Ogólnej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz członek Association for Contextual Behavioral Science (ACBS). Jej zainteresowania naukowe skupiają się na problematyce psychologii osobowości, analizie postaw jawnych i utajonych, uwarunkowaniach nieetycznych zachowań oraz zastosowaniu Teorii Ram Relacyjnych w badaniu psychologicznego funkcjonowania człowieka. Obecnie prowadzi badania poświęcone psychologicznym uwarunkowaniom nieuczciwości akademickiej, postawom wobec talentu oraz adaptacji kulturowej metod wykorzystywanych w terapii ACT.
Bartosz Kleszcz – psycholog i psychoterapeuta ACT, studiował psychologię na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz Technische Universitat Dresden, członek Association for Contextual Behavioral Science. Prowadzi badania naukowe nad walidacją kwestionariuszy mierzących procesy ACT. Poprowadził kilkanaście szkoleń ACT dla psychologów i psychoterapeutów w Polsce i zagranicą, prowadzi także serwis Zacznij Żyć Tu i Teraz z prawie 200 artykułami na temat różnych aspektów elastyczności psychologicznej.
Hubert Czupała – jest absolwentem psychologii oraz Kolegium Języków Obcych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Jana Gutenberga w Moguncji). Doświadczenie zawodowe zdobywał między innymi w Klinice Psychiatrii Uniwersytetu Jana Gutenberga w Moguncji, Szpitalu Powiatowym w Śremie, kierował również Oddziałem Dziennym Psychiatrycznym Rehabilitacyjnym w Śremie. Obecnie pracuje w zespole psychoterapeutów prywatnego Ośrodka Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Poznaniu. W pracy klinicznej specjalizuje się w nowych formach psychoterapii zwanych trzecią falą terapii poznawczo behawioralnej. Swoją wiedzę i umiejętności przekazuje studentom jako wykładowca akademicki na Uniwersytecie SWPS.
Anna Cwojdzińska – psycholog, terapeuta. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, obecnie doktorantka Uniwersytetu SWPS. Ukończyła długoterminowe szkolenie z zakresu psychoterapii w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej w Poznaniu, w tym Kurs Zaawansowany Psychoterapii Systemowej Indywidualnej, Par, Rodzinnej i Grupowej. Jej praktyka zawodowa koncentruje się wokół pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzinami. Aktualnie zajmuje się głównie prowadzeniem psychoterapii oraz szkoleń i warsztatów, a od 2013 roku realizuje zajęcia dla studentów Wydziału Zamiejscowego Uniwersytetu SWPS w Poznaniu.
Studenci
Klaudia Mirek – studentka piątego roku psychologii Uniwersytetu Adama Mickiewicza oraz Studium Podyplomowego Seksuologia Kliniczna – Opiniowanie, Edukacja, Terapia. Jej zainteresowania naukowe i zawodowe koncentrują się wokół zagadnień seksuologicznych oraz psychoterapeutycznych, również angażujących pracę z ciałem. Zwolenniczka holistycznego myślenia o człowieku. Feministka, lubi dobrą literaturę i zdrowe, pyszne jedzenie.
Maciej Jankowski – student trzeciego roku psychologii na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Jego zainteresowania skupiają się głównie wokół sztuki uważności oraz jej wpływu na codzienne funkcjonowanie. Chętnie zgłębia także psychologię społeczną oraz rozwojową. Prywatnie biegacz i górski backpacker.
Aleksandra Krajczewska – studentka ostatniego roku psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się głównie wokół psychoterapii poznawczo-behawioralnej, psychologii pozytywnej, a od niedawna – mindfulness. Od kiedy miała okazję obserwować wpływ treningu uważności na poprawę jakości życia pacjentów Oddziału Dziennego Leczenia Zaburzeń Nerwicowych, sama stara się żyć uważnie. Uwielbia spacery z psem i książki biograficzne.
Marcin Kiedrowski – student psychologii w specjalności kliniczna oraz zarządzania. Oprócz tego coach, optymista, pasjonat psychologii pozytywnej oraz zaangażowanego działania.
Tomasz Zięciak – student piątego roku psychologii specjalność kliniczna na Uniwersytecie SWPS. Uzyskał także licencjat z archeologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i ukończył studia podyplomowe z psychosomatyki i somatopsychologii na Uniwersytecie SWPS. Ulubione zagadnienia: psychosomatyka i nurty w psychoterapii (szczególnie psychodynamiczna, humanistyczna i trzecia fala terapii poznawczej).
Martyna Dziekan – studentka piątego roku psychologii na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz słuchaczka Studiów Podyplomowych z zakresu seksuologii klinicznej. Zajmuje się pracą badawczą, a oprócz ACT interesuje się społecznym postrzeganiem płci kulturowej, problematyką preferencyjnych sprawców przestępstw seksualnych oraz literaturą, kulturą i językami bałkańskimi.
Agnieszka Pawłowska – psycholog i ekonomistka, trener uważności z certyfikatem nauczyciela MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction). Aktywnie działa w Kole Naukowym TU I TERAZ na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Współtworzy Centrum Psychologiczno-Coachingowe Inspeerio oraz portal wiedzy psychologicznej www.inspeerio.pl. Jestem autorką pierwszych w Polsce książeczek o uważności dla dzieci: „Kraina Uważności”.