Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Projekt studentów School of Form na międzynarodowym konkursie

float_intro: images-old/BioDesign.jpg

Biodegradowalne mydło służące jednocześnie jako żel nawadniający rośliny – to rozwiązanie wielofunkcyjne, ekologiczne i ułatwiające życie. Właśnie ta praca studentów School of Form Uniwersytetu SWPS wzięła udział w prestiżowym, międzynarodowym konkursie Biodesign Challenge. Jesteśmy pierwszą polską uczelnią, której projekt został zakwalifikowany do tego naukowego wyścigu. 

Pierwsza polska uczelnia w konkursie Biodesign Challenge

Soapilizer to innowacyjny projekt stworzony przez studentów School od Form Uniwersytetu SWPS: Aleksandrę Kondelę, Piotra Kasprzaka, Hanię Sienkiewicz, Oliwię Rybczyńską i Jakuba Olejnika. Jak sama nazwa wskazuje, Soapilizer to połączenie mydła (soap) oraz użyźniacza (fertilizer) – pozwala po umyciu oszczędzić wodę z mydlinami i ponownie wykorzystać ją do nawodnienia i odżywienia roślin. Produkt stworzono z naturalnych, mineralnych składników.

Ta praca została zakwalifikowana do tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu Biodesign Challenge jako pierwszy w historii tego wydarzenia projekt z polskiej uczelni. Soapilizer to przykład budowania konstruktywnego dialogu społecznego na temat kryzysu klimatycznego, rozwoju biotechnologii i jej możliwych zastosowań.

Twórcy innowacyjnego rozwiązania pracowali pod kierunkiem wykładowczyni School of Form, Pauliny Grabowskiej, a także Karoliny Sulich i Stanisława Łoboziaka, biologa z Centrum Nauki Kopernik; projekt koordynowała zaś dr Monika Rosińska ze School of Form. Studenci konsultowali swoje projeky z dr Danutą Solecką z Wydziału Biologii UW oraz z prodziekanem Wydziału Biologii dr. Piotrem Borsukiem, który był jurorem podczas wewnętrznego etapu konkursu Biodesign Challenge.

Nasi studenci pracowali nad swoim rozwiązaniem przez semetr trwania programu Biodesign Challenge, w czasie którego uczyli się myślenia o projektowaniu w służbie przyrody. Tworzyli prototypy i eksperymentowali z różnymi rozwiązaniami i materiałami. W ramach zajęć odbyły się wykłady naukowców i projektantów, m.in. Joego Davisa, artysty pracującego na MIT i HarvardzieAndreasa Mershina – profesora MIT Center for Bits and Atoms, a także dr Sukanyi Punthambaker z Harvard Medical School

 

 

Nowy sposób myślenia o projektowaniu

W School of Form edukacja opiera się na humanistyce jako źródle wiedzy o człowieku, na kompetencjach projektowych, znajomości różnych technologii, wiedzy o wdrażaniu projektów do produkcji i na umiejętności współpracy z firmami. Chcemy umożliwić każdej osobie pielęgnowanie własnej indywidualności i doskonalenie pracy zespołowej, a także zapewnić infrastrukturę i otoczenie, w którym będzie możliwy nieskrępowany i swobodny przepływ informacji, w tym wymiana oryginalnych koncepcji i wdrażanie ich w życie.

Wiemy, że bioprojektant to zdecydowanie zawód przyszłości, niezwykle potrzebny w czasie kryzysu klimatycznego. Rynek innowacji stawia dziś na ludzi, którzy są świadomi tego, w jaki sposób zachodzą mikro i makro procesy w świecie przyrody oraz potrafią zaproponować nowe, eokologiczne rozwiązania.

Więcej o School of Form Uniwersytetu SWPS »

Konkurs edukacyjny Biodesign Challenge to międzynarodowa inicjatywa skierowana do studentów oraz uczniów szkół średnich. Pierwsza edycja  wydarzenia odbyła się w 2015 r. i wzięło w niej udział 9 szkół z USA. W tegorocznym konkursie wystartowały 53 zespoły z 20 krajów z całego świata. Ich projekty mają służyć ludziom i środowisku i powstawały w sposób zrównoważony, z poszanowaniem zasobów naturalnych. 

Soapilizer

Soapilizer

 

Monika Rosińska

dr Monika Rosińska – koordynatorka projektu Soapilizer, który wziął udział w tegorocznej edycji Biodesign Challenge. Doktor socjologii i badaczka dizajnu. Interesuje ją interdyscyplinarne podejście do badania znaczeń dizajnu oraz praktyki projektowej. Autorka książki „Przemyśleć użycie. Projektanci. Przedmioty. Życie społeczne” (bęc zmiana, 2010) oraz programu nauczania „Design redefiniotions - status, practices, contexts”. Laureatka stypendialnego funduszu Rodziny Kulczyków za wybitne osiągnięcia naukowe, przyznawanego przez Fundację UAM (2012). Współpomysłodawczyni konferencji „NIEwidzidzilany DIZAJN”, organizowanej przez School of Form. Współpracuje także z Towarzystwem Inicjatyw Twórczych „ę” w ramach sieci latających badaczy społecznych.

Paulina Grabowska

Paulina Grabowska – projektantka innowacji w zakresie zrównoważonego rozwoju. W swoim studio NAS-DRA Conscious Design bada oraz projektuje schematy gospodarki o obiegu zamkniętym, procesy łagodzenia zmian klimatu, miejskie farmy, a także wykorzystanie różnego typu zanieczyszczeń jako zasobów. Należy do Brain Trust Boma Global. Jest licencjonowaną architektką w Holandii i Polsce. Absolwentka Architecture and Built Environment Delft University of Technology oraz Wydziału Architektury i Urbanistyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach. W School of Form uczy wykorzystania roślin i mikroorganizmów w tworzeniu ekologicznych technologii oraz biomateriałów.