Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
tryb studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Owulacja czynnikiem pobudzającym kreatywność

Jak sugerują wyniki badań, kreatywność kobiet wiąże się z fazą cyklu owulacyjnego. Dowody na taką tezę zebrały naukowczynie z Centrum Badań Biologicznych Podstaw Zachowań Społecznych Uniwersytetu SWPS – mgr Katarzyna Gałasińska-Grygorczukdr hab. Aleksandra Szymków-Sudziarska.

#fazy cyklu #kreatywność #owulacja #pobudzanie kreatywności

 

Co badaliśmy?

  • Badaczki sprawdzały czy kreatywność kobiet ma charakter sygnału wysyłanego do przedstawicieli płci przeciwnej. Jeśli tak by faktycznie było, to kreatywność powinna zwiększać się w kontekstach związanych z reprodukcją, a więc na przykład w płodnej fazie cyklu owulacyjnego. Pytanie brzmiało więc: czy myślenie kobiet staje się bardziej kreatywne w okresie szczytowej płodności?

W jaki sposób?

  • Przebadano te same kobiety testem dywergencyjnego myślenia w trzech fazach cyklu miesiączkowego: wczesnej pęcherzykowej (miesiączkowej), owulacyjnej i późnej lutealnej (przedmiesiączkowej), z zastosowaniem mikroskopów owulacyjnych oraz testów LH. Kolejność badania faz była losowa – każdą uczestniczkę badano według innej kolejności.

Wnioski z pracy badawczej

  • Wyniki badania pokazały, że kobiety były bardziej kreatywne w fazie płodnej cyklu owulacyjnego - ich pomysły charakteryzowały się wyższą oryginalnością. Wyniki omówiono w kontekście teorii sygnalizacji (teoria z zakresu biologii ewolucyjnej zajmująca się badaniem komunikacji międzyosobniczej zarówno w obrębie jednego gatunku, jak i pomiędzy gatunkami).