O studiach
Kierunek dostępny także w Katowicach
Partnerzy kierunku

„Przeniesienie szeroko rozumianej działalności z obszaru dziennikarstwa i mediaworkingu do internetu jest już faktem. Tymczasem większość podmiotów na polskim rynku medialnym nie jest w stanie efektywnie dostosować się do tej zmiany. Dotyczy to zarówno instytucji (redakcji), ale także indywidualnych pracowników rynku mediów. Oferta studiów podyplomowych Digital Media jest adresowana do tych, którzy chcą zdobyć i rozwinąć swoje kompetencje w tym zakresie, by lepiej wykorzystywać możliwości, jakie daje digitalizacja, by utrzymać się i rozwijać na rynku medialnym.”
dr hab. Karina Stasiuk-Krajewska
Kierownik merytoryczny studiów
Adresaci
Adresatami studiów są osoby aktywne zawodowo w środowisku medialnym, którzy w swojej codziennej pracy stają przed wyzwaniami związanymi z postępującą digitalizacją mediów. W tym zwłaszcza:
- dziennikarze, redaktorzy, realizatorzy, prezenterzy, zarządzający mediami, brokerzy informacji, big data journalists, wydawcy serwisów informacyjnych, dyrektorzy programowi, producenci medialni,
- osoby odpowiedzialne za budowanie wizerunku mediów i contentu – content managerowie, social media managerowie, brand managerowie, media plannerzy,
- freelancerzy jak i przedstawiciele redakcji i innych instytucji medialnych, którzy w przyszłości będą dostosowywać te instytucje do zmian zachodzących na rynku mediów,
- absolwenci studiów komunikacyjnych (głównie z obszaru dziennikarstwa, ale także reklamy, brandingu i PR), którzy, mając po studiach akademickich niedosyt nowoczesnych i przydatnych na rynku pracy kompetencji, chcą zdobyć aktualną wiedzę i praktyczne umiejętności związane z funkcjonowaniem w mediach zdigitalizowanych oraz wejść na rynek pracy.
Cel
Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do pracy w nowoczesnych mediach zdigitalizowanych mediach (dziennikarstwo on-line, mobile journalism, blogging, kontent management itp.)
Słuchacze uzyskają dostęp do najnowszej wiedzy z obszaru badań i analizy mediów, społecznych funkcji i roli mediów i dziennikarstwa, komunikacji interpersonalnej i brandingu. Absolwent studiów będzie przygotowany do samodzielnej pracy w mediach zdygitalizowanych, w obszarze szeroko rozumianego mediaworkingu.
Dlaczego warto
Wszystkie zajęcia warsztatowe w wymiarze ponad 140 godzin prowadzone są przez wybitnych praktyków i dziennikarzy na stałe współpracujących z Grupą Onet-RAS Polska.
Bliższe informacje na temat prowadzących zajęcia w zakładce „Kadra”.
Słuchacze zyskują wiedzę z obszaru społecznego funkcjonowania i wpływu mediów, podstawowych norm prawnych i etycznych regulujących działanie w obszarze digital media, najnowszych teorii komunikacji i mediów oraz metod badania rynku mediów.
Uzyskają praktyczne kompetencje z obszarów:
- Specyficznych form i standardów dziennikarstwa internetowego
- Prawa i etyki Internetu
- Narzędzi badania Internetu
- Realizacji materiałów video w Digital media
- Kreowania i zarządzania contentem (także w Social Media)
- Budowania marki dla i w Digital Media
- Budowania marki własnej (personal branding)
Warunki zaliczenia
- minimum 80% obecności na zajęciach.
- zaliczenie poszczególnych przedmiotów w blokach tematycznych.
Czas trwania
dwa semestry
Dokument ukończenia studiów
absolwenci otrzymują przewidziane ustawą świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Uniwersytecie SWPS.
Program
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są w formule stacjonarnej, a inne w formule online. Nie ma możliwości łączenia tych form.
W razie potrzeby jesteśmy gotowi do prowadzenia zajęć w trybie online.
Program obejmuje 190 godzin zajęć dydaktycznych.
Analiza mediów i komunikacji
- Etyka w Internecie – dylematy profesji medialnych w zdigitalizowanym świecie
- Dyskursy mediów – jak media pokazują świat i co z tego wynika
- Branding i marka w środowisku medialnym – wprowadzenie
- Media i audiowizualność w kulturze współczesnej
- Kulturowe konteksty social media
- Kompetencje komunikacyjne w praktyce
- Bezpieczeństwo w sieci
Kompetencje dziennikarskie w Digital Media
- Prawo prasowe
- Podstawy dziennikarstwa online
- Zaawansowane formy dziennikarstwa online
- Research i dziennikarstwo śledcze
- Sztuka wywiadu
- Wydawanie strony głównej
Badania Internetu
- Podstawowe wskaźniki badania Internetu
- SEO
- Weryfikacja contentu
Obraz
- Komunikacja wizualna
- Video – wprowadzenie
- Data Journalism
- Fotoedycja
- Storytelling przez materiały video
Content Management
- Social Media
- Jak monetyzować kontent
- Reklama natywna
- Budowanie wizerunku w sieci (personal branding)
Branding
- Platformy i media. Wpływ platform technologicznych na rynek medialny
Digital Media – wybrane kanały komunikacji
- Youtube jako narzędzie komunikacji
- Budowanie i monetyzacja serwisów tematycznych
Moduł do wyboru
Klub dyskusyjny/Projekt specjalnościowy
Kadra
Rekrutacja
Zasady przyjęcia na studia
kolejność zgłoszeń.
Rekrutacja na studia podyplomowe
Rekrutacja na studia podyplomowe wymaga wypełnienia internetowego formularza zgłoszeniowego. Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń zastrzega możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej ilości zgłoszeń.
Opłaty
Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl
Opłata za rok studiów
rok akademicki 2023-2024 |
10 rat |
1 080 zł |
2 raty |
5 150 zł |
1 rata |
9 900 zł |
Opłata rekrutacyjna |
300 zł |
Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (absolwent płaci 0 zł).
Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Na 7 dni przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.
Kontakt