Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Czas trwania

  • 96 godzin dydaktycznych/3,5 miesiąca

Kontakt

Wrocław, centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Akademia Firm Rodzinnych

  • Rekrutacja trwa

O szkoleniu

Opis szkolenia

Filozofia zarządzania w firmach rodzinnych sektora małych i średnich przedsiębiorstw jest inna niż w korporacjach czy administracji publicznej. Determinuje ją stałość struktury właścicielskiej i zarządzającej, perspektywa długoterminowa i dążenie do biznesowej nieśmiertelności. Z drugiej strony firmy rodzinne narażone są na ryzyko związane są z przenikaniem się życia rodzinnego i zawodowego. Kluczowymi kwestiami stają się tutaj: świadome planowanie sukcesji, organizacja zarządzania w firmie czy komunikowanie decyzji pracownikom będącym i niebędącym członkami rodziny.
Akademia Firm Rodzinnych przekazuje wiedzę ze szczególnym naciskiem na psychologię zarządczą i mechanizmy społeczne warunkujące podejmowanie decyzji i prowadzenie działań w firmie rodzinnej. Program został zbudowany w oparciu o realne i aktualne zagadnienia, z którymi codziennie mierzą się firmy rodzinne, a Akademia czerpie z ogromnego doświadczenia praktyków biznesu rodzinnego korzystając ze wsparcia dorobku świata akademickiego.

Patronat: Family Business Network Poland.

Adresaci

Adresatami szkolenia Akademia Firm Rodzinnych są biznesy rodzinne z sektora małych i średnich przedsiębiorstw: właściciele, sukcesorzy i kluczowi pracownicy.

Cel szkolenia

Celem programu jest przekazanie oraz usystematyzowanie wiedzy niezbędnej do zarządzania firmami rodzinnymi w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia liderów biznesu rodzinnego oraz współpracującego z nimi świata akademickiego.
Słuchacze rozwiną umiejętności umożliwiające efektywne pełnienie funkcji menedżerskich i właścicielskich w firmach rodzinnych.

Dlaczego warto?

  • Program mentoringowy stworzony i prowadzony przez liderów największych firm rodzinnych w Polsce.
  • 11 szkoleń z zakresu prowadzenia biznesu rodzinnego prowadzonych przez najbardziej cenionych specjalistów w kraju.
  • Możliwość budowania kontaktów biznesowych w profesjonalnym środowisku.
  • Best Practices z największych firm w Polsce. Case study i wymiana doświadczeń.
  • Profesjonalizm w budowaniu procesu sukcesji w firmach rodzinnych i nacisk na ich bezpieczeństwo prawne.

Warunki zaliczenia

Słuchacze prezentują rozwiązanie problemu menadżerskiego (15-minutowa prezentacja + 15-minutowe omówienie zagadnienia przez komisję i uczestników szkolenia).

Program

Program obejmuje 96 godzin zajęć, w trakcie których najbardziej doświadczeni wykładowcy i praktycy biznesu omawiają zagadnienia związane z następującymi blokami tematycznymi:

  • Czym jest firma rodzinna? Najlepsze przykłady z Polski i ze świata.
  • Ład w firmie rodzinnej. Projektowanie firmy na pokolenia i dążenie do biznesowej nieśmiertelności.
  • Komunikacja w firmie rodzinnej: o błędach, kryzysach i szansach.
  • Techniki wywierania wpływu na ludzi.
  • Przywództwo. Ja jako lider w firmie i w rodzinie.
  • Zarządzanie w firmie rodzinnej jako sposób budowania przewagi nad konkurencją. Modele organizacji biznesu rodzinnego.
  • Finanse w firmie rodzinnej i finanse dla niefinansistów. Co trzeba wiedzieć, żeby zbudować bogactwo.
  • Co jest największą wartością? HR w firmie rodzinnej.
  • Prawo w firmie rodzinnej. Małżeństwo, rozwód i śmierć, czyli jak zapobiegać kryzysom.
  • Sukcesja z sukcesem. Jak skutecznie przejąć pałeczkę?
  • Personal branding, czyli budowanie marki własnej.

Program Akademii Firm Rodzinnych zbudowany jest na trzech filarach. Stanowią je:

1. Zajęcia stacjonarne.
2. Lekcje przedsiębiorczości rodzinnej.
3. Program mentoringowy.

Zajęcia stacjonarne - 6 zjazdów weekendowych (sobota, niedziela).

Nasi wykładowcy to wybitni specjaliści ze świata nauki i praktycy biznesu. To m.in. : prof. dr hab. Dariusz Doliński oraz dr hab. Tomasz Grzyb, prof. Uniwersytetu SWPS ( wybitni psychologowie społeczni) Dariusz Duma (dyrektor wykonawczy FBN), Tadeusz Dulian (doradca firm rodzinnych CFBA, propagator Konstytucji Rodzinnych), dr inż. Robert Kamiński ( Politechnika Wrocławska), Piotr Dubno (prezes EXCELSIOR CAPITAL, firmy specjalizującej się m.in. scenariuszowej analizie ryzyka inwestycyjnego), Piotr Langer ( dyrektor HR Grupy Novartis w Polsce), Dominik Hunek ( adwokat, członek rad nadzorczych dużych polskich spółek), Kamil Wyszkowski ( specjalista ds. wyzwań globalnych, pracownik ONZ)
Lekcje przedsiębiorczości rodzinnej w praktyce - 6 spotkań po 1,5 h na platformie internetowej z właścicielami firm rodzinnych, którzy odnieśli sukces.

Nasi goście to wpływowe osoby polskiej gospodarki. Słuchacze będą mieli okazję spotkać się z Janem Kolańskim ( Colian- producent m.in. Helleny, Grześków czy Jeżyków), Tomaszem Kurzewskim ( ATM- producent seriali, filmów i reality show), Wojciechem Wróblem ( Grupa Wróbel- dealer Mercedesa i Mazdy), Adamem Rozwadowskim ( Enel- Med., notowane na GPW centrum medyczne z oddziałami w całym kraju) i Jackiem Ptaszkiem ( JMP Flowers, jeden z największych producentów róż anturium i orchidei)
Program mentoringowy – 3 spotkania z wybranymi przez słuchacza mentorami (spotkania stacjonarne lub online).

Nasi mentorzy to liderzy w swoich branżach. Pracy ze słuchaczami Akademii Firm Rodzinnych podjęli się Jan Kolański ( Colian), Adam Rozwadowski ( Enel- Med.), Tomasz Kurzewski ( ATM), Wojciech Wróbel ( Grupa Wróbel), Michał Łuczak ( Grupa Wróbel), Jacek Ptaszek JMP FLowers), Katarzyna Osadkowska ( Osadkowski S.A., jedna z czołowych firm na rynku rolnym) Karol Prozner ( Wielton S.A., Woop Automotive).


 

Kadra

prof. dr hab. Dariusz Doliński

Jeden z najbardziej cenionych psychologów społecznych w Polsce. Zajmuje się psychologią zachowań społecznych, psychologią emocji i motywacji. Analizuje techniki wpływu społecznego, mechanizmy ulegania wobec zewnętrznego nacisku i manipulacji społecznej. Interesuje się psychologicznymi aspektami marketingu i reklamy. Jest autorem licznych projektów naukowych, badań eksperymentalnych i teorii z zakresu psychologii społecznej, szczególnie zachowań konsumenckich oraz weryfikacji technik używanych przez ludzi do tego, aby efektywnie wpływać na innych.
Redaktor naczelny „Polish Psychological Bulletin”. Publikuje w prestiżowych czasopismach, takich jak: „Journal of Personality and Social Psychology”, „Personality and Social Psychology Bulletin”, „Journal of Experimental Social Psychology” oraz „European Journal of Social Psychology”. Autor i współautor około 200 publikacji, m.in. „Psychologia wpływu społecznego” (2000), „Psychologiczne mechanizmy reklamy” (2003), „Ukryte sensy zachowania: rozmowy o wywieraniu wpływu i reklamie” (2006), Manipulacja” (2009) oraz „Techniques of social influence: The psychology of gaining compliance” (2016).
Jest członkiem-korespondentem Polskiej Akademii Nauk, członkiem Komitetu Psychologii PAN. Przez dwie kadencje pełnił funkcję prezesa Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii społecznej i psychologii reklamy.

dr hab. Tomasz Grzyb, prof. Uniwersytetu SWPS

Psycholog. Zajmuje się psychologią wpływu społecznego. Interesuje się także metodologią badań psychologicznych, marketingiem i nowymi technologiami. Pracę naukową łączy z praktyką marketingową. Prowadzi szkolenia w dziedzinie psychologii społecznej, manipulacji i perswazji. Od 2013 roku kształci oficerów NATO i krajów stowarzyszonych w zakresie technik wpływu społecznego.
Autor publikacji na temat psychologii wpływu społecznego i mechanizmów ludzkich zachowań w sytuacjach kryzysowych, w tym książki „Psychologiczne aspekty sytuacji kryzysowych” (2011). Redaktor wielu artykułów naukowych i popularnonaukowych, m.in. w „Journal of Applied Psychology” oraz „Marketing i Rynek”.
W 2014 roku otrzymał Certificate of Appreciation od Dowództwa Operacji Specjalnych NATO w Afganistanie.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z metodologii badań psychologicznych i statystyki z wykorzystaniem komputerów oraz eksperymentalnych metod badań percepcji. Pełni funkcję prezesa Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej.

Dariusz Duma

Dyrektor wykonawczy Family Business Network Poland. Filozof, przedsiębiorca, konsultant, trener i wykładowca z 20 letnim doświadczeniem w Polsce i za granicą. Autor wydanej w 2016 r. książki "Serce i portfel. Być sobą w pracy". Specjalista w zakresie zmian, zarządzania organizacjami, przywództwa i sprzedaży, zarządzania karierą liderów, filozofii i psychologii biznesu. Jako przedsiębiorca aktywnie kupuje, rozwija i sprzedaje spółki. Popularyzuje wiedzę, kompetencje i wartości związane z przedsiębiorczością, otwartością na zmiany, skutecznością i najwyższymi standardami działania w biznesie.

Tadeusz Dulian

Doradca firm rodzinnych CFBA (Certified Family Business Advisor), członek Family Firm Institute w Bostonie oraz zespołu EMEA Deloitte Family Business Network. Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie dla polskich firm rodzinnych w zakresie planowania sukcesyjnego, budowania ładu rodzinnego, w szczególności poprzez wdrażanie Konstytucji Rodzinnych. Prowadzi projekty doradcze dla firm rodzinnych w oparciu o polskie doświadczenia oraz międzynarodową metodologię globalnego zespołu Deloitte Family Enterprise Consulting. Moderator i panelista w konferencjach i kongresach poświęconych firmom rodzinnym, autor komentarzy prasowych oraz radiowych.

Robert Uhl

Adwokat i Local Partner w krakowskim biurze kancelarii Deloitte Legal. Zajmuje się sprawami z zakresu obrotu nieruchomościami, prawa korporacyjnego i prawa upadłościowego, a także postępowaniami sądowymi. Doradza też przedsiębiorcom w zakresie sukcesji. Był zaangażowany w liczne projekty dotyczące restrukturyzacji przedsiębiorców oraz grup kapitałowych. Uczestniczył też w wielu due diligence spółek, przedsiębiorstw i nieruchomości jak również w transakcjach M&A. Reprezentował klientów w wielu postępowaniach sądowych oraz w postępowaniach administracyjnych np. z zakresu planowania przestrzennego i prawa budowlanego.

dr inż. Robert Kamiński

Wykładowca akademicki. Posiada duże doświadczenie z zakresu konsultingu w przemyśle maszynowym, branży wydobywczej, informatycznej, motoryzacyjnej, chemicznej, wydawniczej i energetycznej. Realizował (jako zewnętrzny konsultant) projekty z zakresu problematyki zarządzania strategicznego, zarządzania zmianami organizacyjnymi oraz podnoszenia efektywności.

Michał Kaźmierski

Doświadczony praktyk biznesu, od kilkunastu lat zrządzający zespołami i organizacjami. Trener i wykładowca Akademii Psychologii Przywództwa oraz członek kadry naukowo-dydaktycznej kierunku „Zarządzanie i przywództwo” Uniwersytetu SWPS. Z wykształcenia lekarz medycyny. Absolwent Akademii Psychologii Przywództwa oraz studiów z zakresu psychologii organizacji, zarządzania zmianą i coachingu we francuskiej szkole biznesu INSEAD.

Piotr Dubno

W swojej karierze zawodowej zajmował stanowiska w zarządach spółek (min. PLL LOT SA, PKO TFI SA), zarządzając obszarami finansów sprzedaży marketingu i informatyki. Zasiadał w radach nadzorczych zarówno spółek publicznych notowanych na GPW (min. w Radzie Giełdy Papierów Wartościowych, PGF SA, Bakalland SA) jak i podmiotów prywatnych. Jest członkiem kapituły konkursu Best Anual Report oceniającego coroczne sprawozdania finansowe czołowych spółek notowanych na GPW, zasiada w radach nadzorczych spółek prawa handlowego. Jest Prezesem Zarządu EXCELSIOR CAPITAL, spółce specjalizującej się w modelowaniu finansowym i scenariuszowej analizie ryzyka inwestycyjnego. Absolwent SGH w Warszawie. Posiada certyfikat CHARTERED Financial Analyst, tytuł MBA University of Minnesota i licencję maklera papierów wartościowych.
Ukończył szereg szkoleń i kursów z zakresu finansów (min. podyplomowy program „Investment Decisions and Behavioral Finance) na Uniwersytecie Harvarda.

Piotr Langer

Obecnie dyrektor HR Grupy Novartis w Polsce. Wcześniej pracował na rzecz UniCredit min. jako: Dyrektor HR dla Pionu Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej na Europę Środkowo-Wschodnią oraz Dyrektor ds. Employer Branding globalnie We wczesnych latach kariery wspierał rozwój szkolnictwa wyższego w Unii Europejskiej, pracując w imieniu Komisji Europejskiej oraz Ministerstwa Szkolnictwa Wyższego w Polsce. Od kilku lat wspiera firmy rodzinne i właścicielskie w rozwoju strategicznego HR oraz sukcesji na kluczowe stanowiska zarządcze. Prowadził zajęcia dydaktyczne na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, Uniwersytecie Bocconi w Mediolanie oraz Akademii FH Wiener-Neustadt w Austrii.

Dominik Hunek

Praktyk sztuki prawniczej, członek Izby Adwokackiej we Wrocławiu, wspólnik zarządzający Kancelarii Hunek i Wspólnicy. W latach 2007 – 2018 Partner w renomowanych Kancelariach dolnośląskich. W latach 2015-2016 społeczny doradca Ministra Skarbu Państwa, w latach 2016 – 2018 członek Rady Nadzorczej Polskich Linii Lotniczych LOT SA, Przewodniczący Rady Nadzorczej KGHM Polska Miedź SA, okresowo pełnił funkcję Członka Zarządu ds. Rozwoju odpowiedzialnego za aktywa zagraniczne KGHM Polska Miedź SA.
Kieruje zespołami prawników obsługujących duże podmioty gospodarcze, między innymi instytucje finansowe, przedsiębiorstwa przemysłowe, spółki energetyczne czy też spółki zarządzające grupami kapitałowymi W ostatnich latach odpowiedzialny m. in. za doradztwo strategiczne w najważniejszych sprawach zarządczych dedykowanych Zarządom istotnych polskich spółek. Doświadczony procesualista, pełnomocnik w setkach procesów sądowych, obrońca w sprawach karnych, zarówno związanych z przestępczością gospodarczą, zorganizowaną, jak i w sprawach tzw. „przestępstw menedżerskich”.
Pasjonat sportów lotniczych, aktywny pilot samolotowy i szybowcowy.

Jacek Ptaszek

Członek Zarządu FBN Poland będącej częścią największej światowej organizacji firm rodzinnych- Family Business Network- zrzeszającej średnie i duże firmy rodzinne w celu wspierania ich rozwoju i wymiany doświadczeń. FBN jest samorządną, niezależną organizacją rodzin przedsiębiorców działających na rzecz rozwoju rodzin i firm.
Współwłaściciel i Członek Zarządu JMP Flowers- firmy rodzinnej o 4 pokoleniach tradycji w ogrodnictwie- będącej największym w Europie Środkowej i Wschodniej producentem i traderem kwiatów i roślin. JMP Flowers w najnowocześniejszych w Europie szklarniach o powierzchni ponad 18 ha uprawia róże, anturium oraz orchidee znajdujące swoich klientów w ponad 26 krajach. Dyrektor generalny JMP Flowers RUS z siedzibą w Moskwie.
Absolwent studiów magisterskich na SGH, WPiA UW oraz LSE, gdzie zajmował się problematyką sukcesji, kontroli oraz zarządzaniem konfliktem w firmach rodzinnych.

Filip Mecner

Do 2005 roku dziennikarz: radiowy i prasowy (Gazeta Wyborcza). Przez dwa lata pracował w londyńskiej agencji PR. Od 2008 roku właściciel agencji specjalizującej się w kreowaniu i sprzedaży praw do wizerunku osób znanych publicznie oraz agencji personal brandingowej, która świadczy usługi dla profesjonalistów z różnych dziedzin. Pracował m.in z Dortoą Wellman, Małgorzatą Rozenek, Anną Muchą, Andrzejem Grabowskim, Joanną Brodzik, Sylwią Grzeszczak i wieloma innymi.
Wykładowca na Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie SWPS, Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu oraz gościnnie na uczelniach artystycznych (PWST oraz ASP). Prowadzi zajęcia z personal brandingu, autoprezentacji, kreowania wizerunku oraz PR.

Adam Zagała

Partner w firmie Value Finance świadczącej usługi "Dyrektora Finansowego na godziny", która jak jedna z pierwszych w Polsce rozpoczęła świadczenie usług w modelu CFO-as-a-service dla sektora MSP.
Specjalizuję się w łączeniu informacji z wielu źródeł i przedstawianiu ich w formie czytelnych raportów zarządczych, które wspierają Przedsiębiorców / Zarządy / Właścicieli w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych. Dzięki doświadczeniu we współpracy z licznymi biurami rachunkowymi, pełni rolę łącznika pomiędzy światem finansowo-księgowym a biznesową codziennością z którą spotykają się polscy przedsiębiorcy.
Wcześniej związany z Idea Box S.A., spółką realizującą programy “akceleratora biznesu” i “inkubatora przedsiębiorczości” w Grupie Idea Banku. Doświadczenie zdobywał również w APAX Consulting Group. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Edukację uzupełniał w National Taiwan University w Tajpej.

Kamil Wyszkowski

Od 2002 roku pracownik Organizacji Narodów Zjednoczonych. W latach 2002 -2009 w United Nations Development Programme (UNDP) odpowiadał za współpracę międzynarodową i wielostronną oraz za rozwój programów w Europie i Azji. Pracował w kilkudziesięciu krajach wdrażając programy i projekty rozwojowe bazujące na transferze wiedzy z Polski. Były to w szczególności takie kraje jak Irak, Indie, Tajlandia, Rumunia. Pracował także w centrali UNDP w Nowym Jorku oraz centrali UNDP na Europę i kraje WNP w Bratysławie. Od 2009 do 2014 roku Dyrektor Biura Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) w Polsce. Od 2004 do dziś Przedstawiciel Krajowy i Prezes Rady Global Compact Network Poland - GCNP (ONZ-owskiej sieci koordynującej z ramienia United Nations Global Compact współpracę z biznesem, miastami, uczelniami wyższymi, administracją publiczną oraz organizacjami pozarządowymi; więcej: ungc.org.pl). Od 2011 roku Dyrektor Centrum Transferu Wiedzy – Know How Hub (powołanego w ramach UNDP Poland, obecnie zarządzanego przez GCNP).
Wykładowca na takich uczelniach jak: Central European University w Bukareszcie, Katolicki Uniwersytet Lwowski, Szkoła Główna Handlowa, Akademia Leona Koźmińskiego, Collegium Civitas, SWPS, Instytut Dyplomacji im. Ignacego Paderewskiego przy MSZ oraz Uniwersytet Warszawski.
Ekspert w zakresie polityk ONZ i UE, w szczególności w zakresie działań na styku biznesu i administracji oraz włączania sektora prywatnego do wdrażania celów, polityk i standardów ONZ. Specjalista zajmujący się współpracą rozwojową, współpracą wielostronną, transferem wiedzy. Jako pracownik ONZ zajmujący się dyplomacją ekonomiczną, innowacjami społecznymi i gospodarczymi, ekonomią społeczną oraz projektowaniem przeskoków rozwojowych i meta trendów w biznesie. Prawnik specjalizujący się w prawie międzynarodowym. Absolwent prestiżowej United Nations Development Programme Academy (UNDP VDA). Wraz z kierowanym przez siebie zespołem otrzymał medal Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej za działania na rzecz osób niepełnosprawnych, wypracowania modelu Ekonomii Społecznej dla Polski oraz wsparcia dla procesu ratyfikacji Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych. W 2012 roku otrzymał nagrodę za stworzenie i prowadzenia najbardziej innowacyjnego i efektywnego biura UNDP w regionie Europy i WNP przyznaną przez Zastępcę Sekretarza Generalnego ONZ odpowiadającego za UNDP RBEC.
Od 2009 do 2012 członek Zespołu Doradców Strategicznych Prezesa Rady Ministrów w Polsce. Z ramienia Zespołu Doradców Premiera m. in. Współautor Długookresowej Strategii Rozwoju Kraju do 2030 roku oraz koordynator Strategii Rozwoju Kapitału Ludzkiego do 2020 roku. Od 2014 roku w Radzie Ekspertów Narodowego Centrum Badań i Rozwoju ds. Innowacji w gospodarce i innowacji społecznych. Od 2016 roku w gronie członków zespołu ds. innowacji w Ministerstwie Rozwoju. Od 2018 roku doradca Ministra Inwestycji i Rozwoju.
Jest stałym komentatorem w TVN 24 Biznes i Świat, POLSAT oraz Radiu TOK FM.

Jan Kolański

Założyciel i Prezes Zarządu Colian Sp. z o.o. Colian Sp. z o.o. funkcjonuje w obrębie trzech dywizji biznesowych: słodyczy, kulinariów (przypraw, bakalii) i napojów. Na jej portfolio składają się znane marki: Goplana, Solidarność, Jutrzenka, Grześki, Familijne, Jeżyki, Akuku!, Appetita, Siesta oraz Hellena. Marki te nieustannie umacniają swoją pozycję na rynku. Colian konsekwentnie realizuje ekspansję na rynki zagraniczne.

Tomasz Kurzewski

Przewodniczący Rady Nadzorczej ATM Grupa. Wraz z żoną, Dorotą Michalak-Kurzewską, większościowy właściciel ATM Grupy SA.
17 czerwca 2013 odznaczony przez Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego Krzyżem Kawalerskim Orderem Odrodzenia Polski.
W latach 1992-1995 współwłaściciel w ATM Total Vision s.c.
W latach 1995-1999 – Dyrektor Generalny i Wiceprezes Zarządu w Telewizji Dolnośląskiej Sp. z o.o.
W latach 1997-1998 Prezes Zarządu w Art System Sp. z o.o.
W latach 1997-2004 – Prezes Zarządu w Vigor Telewizja Gorzów Sp. z o.o.
W latach 1998-1999 wiceprezes zarządu w TK3 Systemy Profesjonalne Sp. z o.o.
W latach 2000-2009 – Wiceprezes Zarządu w ATM Investment Sp. z o.o.
W latach 2003-2011 - Prezes Zarządu w ATM GRUPA S.A.

Wojciech Wróbel

Właściciel Grupy Wróbel, jednej z największych firm motoryzacyjnych w Polsce. Dealer marki Mercedes - Benz oraz Mazda. Absolwent psychologii, ukończył z wyróżnieniem studia Master of Business Administration na Politechnice Wrocławskiej i Central Connecticut State University. Jest dożywotnim członkiem rady Kolegium Europy Wschodniej im. Jana Nowaka - Jeziorańskiego, które jest wydawcą dwumiesięcznika New Eastern Europe sprzedawanego w 59 krajach świata. Firma W. Wróbla znalazła się na liście 200 Największych Polskich Firm 2018 roku rankingu Wprost oraz Polskich Ambasadorów Biznesu za rok 2017. Od 2019 pełni funkcję Konsula Honorowego Gruzji w Polsce. Od kilku lat zaangażowany w działalność społeczną i filantropijną oraz ruch firm rodzinnych w Polsce.

Adam Rozwadowski

Założyciel i akcjonariusz Centrum Medycznego ENEL-MED. Pełni funkcję Wiceprezesa Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szpitali Prywatnych oraz członka Zarządu Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Prywatnej Służby Zdrowia.
Jest orędownikiem i animatorem nowej filozofii dbania o zdrowie, opartej na regularnej i kompleksowej profilaktyce.
W ciągu blisko ostatnich 25 lat zbudował trzecie pod względem przychodów prywatne centrum medyczne, tworząc dzięki środkom i staraniom własnym ponad 4000 miejsc pracy, ogólnopolską sieć, na którą składają się wieloprofilowe przychodnie i nowoczesne oddziały diagnostyczne (rezonans magnetyczny i/lub tomograf komputerowy) oraz dwa szpitale w Warszawie. W 2003 r. uruchomił pierwszy w Polsce system transmisji obrazu medycznego, który pozwala na jednoczesną współpracę lekarzy specjalistów z wielu oddalonych od siebie ośrodków medycznych.
Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej. W latach 1972-1985 pracował w STOEN. Od 1993 roku, początkowo jako Dyrektor Generalny, następnie jako Prezes, zarządza Centrum Medycznym ENEL-MED. SA.
Jego pasją są podróże, wiejska posiadłość i kulinaria.

prof. ISP PAN Paweł Kowal

Politolog, historyk i muzealnik, publicysta. Profesor w Instytucie Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk, jest adiunktem w Studium Europy Wschodniej UW, pracuje w Kolegium Europejskim w Natolinie. Kieruje Radą Naukową Przedstawicielstwa PAN w Kijowie. Współtwórca Muzeum Powstania Warszawskiego, współpracował przy tworzeniu innych projektów muzealnych, ostatnio Muzeum Stanisława Vincenza w Krzyworówni, członek Kolegium Historyczno-Programowego Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku.
W latach 2005-2009 był posłem na Sejm RP, 2006-2007 sekretarzem stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych w latach 2009-2014 posłem do Parlamentu Europejskiego i przewodniczącym delegacji do Komisji Współpracy Parlamentarnej UE-Ukraina. Prowadzi badania i publikuje na tematy transformacji w Europie środkowej i ZSRS oraz polityki wschodniej. Autor ponad 100 prac naukowych na te tematy (książek, artykułów naukowych i wyborów źródeł).
Ostatnio opublikował: Testament Prometeusza. Źródła polityki wschodniej III Rzeczypospolitej, (Warszawa-Wojnowice, 2018); Muzeum i zmiana. Losy muzeów narracyjnych (współautor, Warszawa-Kraków, 2019), Inicjatywa Trójmorza: geneza, cele i funkcjonowanie (współautor, Warszawa, 2019). Redaktor naczelny „Spraw Międzynarodowych”, zastępca redaktora „Warsaw East European Reviev”, członek zespołu redakcyjnego „Studiów Politycznych”. Prowadził gościnne wykłady m.in. na Ukrainie, w USA, Kanadzie i Chinach. Stały felietonista „Rzeczpospolitej” i „Dziennika Polskiego” oraz miesięcznika Okręgowej Izby Lekarskiej „Puls” i „wSieci Historii”. Angażuje się w działania na rzecz poprawy systemu ochrony zdrowia w Polsce, współpracuje z Polską Unią Onkologii, współtworzy społeczny think tank „Medyczna Racja Stanu”.

Karol Prozner

Magister ekonomii warszawskiej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego oraz absolwent studiów podyplomowych Executive Studies in Finance w Ernst & Young Academy of Business przy współpracy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie. Karierę zawodową rozpoczął w branży doradztwa finansowego w firmach Expander i Open Finance. Od stycznia 2007 do końca 2017 roku. Prezes Zarządu i akcjonariusz w firmie EUROPART Polska S.A., która jest częścią niemieckiego Holdingu EUROPART, europejskiego lidera w sprzedaży części do samochodów ciężarowych i naczep. Obecnie inwestor mniejszościowy w WIELTON S.A., właściciel i prokurent w PROMET S.A., będącej jednym z największych zakładów produkujących gwoździe w Polsce, właściciel i Prezes Zarządu w Centrum Kongresów i Rekreacji ORLE GNIAZDO Szczyrk, właściciel i Prezes Zarządu w PROTYL-AGRO Sp. z o.o. oraz współwłaściciel i współtwórca platformy marketplace dla rynku części motoryzacyjnych WOOP Automotive Sp. z o.o.

Katarzyna Osadkowska

Prezes Zarządu Hotelu Jakubus, współwłaścicielka i Członek Zarządu Osadkowski Holding odpowiedzialna za obszar Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz PR i wizerunek. Wcześniej pracowała ponad 10 lat w obszarze HR w spółce Osadkowski SA. Absolwentka SWPS w Warszawie. Jako pasjonatka firm rodzinnych i nowoczesna feministka wspiera kobiety w realizacji własnych ambicji zawodowych.

Michał Łuczak

Od 1989 obecny przy tworzeniu i rozwoju rodzinnej firmy motoryzacyjnej założonej przez śp. Mirosława Wróbla. W 1992 roku firma uzyskała autoryzację Mercedes -Benz. W 2001 roku rozpoczął pracę, początkowo nadzorując budowę pierwszego oddziału firmy zlokalizowanego w Opolu, którego w 2003 roku został dyrektorem. Po 5 latach powrócił do Wrocławia obejmując stanowisko dyrektora finansowego i wiceprezesa. W 2010 roku, po nieplanowej sukcesji, objął stanowisko prezesa zarządu.
W przeciągu ostatniej dekady, firma dokonała 4 akwizycji na rynku dealerskim, zrealizowała 5 inwestycji w salony i serwisy. Przychody w tym czasie wzrosły ponad pięciokrotnie umiejscawiając firmę na 6 miejscu w branży, oraz na 446 pozycji w rankingu największych firm według listy TOP 2000 w 2019 roku. Pozyskano także autoryzację marki Mazda, która początkowo działała w ramach spółki, a w 2017 została wyodrębniona jako niezależna spółka, funkcjonująca w ramach Grupy Wróbel.
Firma była czterokrotnie nagradzana tytułem dealera roku Mercedes -Benz, lider wielu nagród rynku dealerskiego m.in: Najlepszej Dużej Grupy Dealerskiej, Marketingowe Wydarzenie Roku, Najlepsza Inicjatywa CSR.
Michał Łuczak był także zaproszony na spotkanie 12 najlepszych dealerów z całego świata z prezesem Daimler A.G dr. Dieterem Zetsche, laureat nagrody Dolnośląski Gryf za „Sukcesję z Sukcesem”, Człowieka Roku branży dealerskiej. Wyróżniony statuetką Lidera Polskiego Biznesu przez BCC.
Absolwent Politechniki Wrocławskiej wydziału Informatyki i Zarządzania, studiował podyplomowo psychologię zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim, ukończył kolejne cztery kierunki w ramach ICAN (Management/ Akademia Strategicznego Przywództwa/ Akademia Przywództwa Osobistego/ Strategiczne Zarządzanie w Kryzysie).
Społecznie pełni funkcję Przewodniczącego Rady Dealerów w ramach Związku Dealerów Samochodów, organizacji skupiającej dealerów wszystkich marek samochodowych oraz od niedawna objął funkcję prezesa Dolnośląskiej Izby Gospodarczej.

Kacper Sosnowski
Dyrektor Rozwoju Biznesu, Członek Zarządu KROSS S.A. Przyszły sukcesor firmy KROSS S.A. Współtwórca marki Le Grand. Odpowiada za wdrożenie strategii rozwojowej KROSS na najbliższe lata poprzez egzekucję portfeli i projektów strategicznych.

Sylwester Cetera

Współzałożyciel i Wspólnik Zarządzający Kancelarii CWW. Radca prawny w 23 letnim doświadczeniem w zawodzie.
Przez pierwsze 13 lat kariery zawodowej praktykował prawo, głównie procesowe, przez ostatnie 10 lat skupił się na zarządzaniu w Kancelarii CWW. Ucząc się biznesów Klientów, uczył się prowadzić wspólny biznes prawniczy. Paradoksalnie twierdzi, że unikanie, a nie rozwiązywanie problemów prawnych Klientów, przez zapewnienie bezpieczeństwa prawnego, jest głównym celem Kancelarii CWW.
Wieloletnie doświadczenie procesowe, w tym wielokrotne stawanie przed SN są jego najmocniejszą stroną jako prawnika. Jako przedsiębiorca podkreśla, że pracuje dla ludzi i dzięki ludziom, którzy są największą wartością Firmy. Połączenie pracy radcy prawnego z prowadzonym biznesem prawniczym powoduje, że Klienci powierzają mu bezpieczeństwo prawne własnych biznesów.
Ukończona w 1997 roku aplikacja radcowska - stanowiła praktyczne dopełnienie studiów magisterskich prawa. W 2018 roku, broniąc pracę dyplomową "Ograniczenia marketingowe i kapitałowe na rynku usług prawniczych", skończył MBA przy Politechnice Wrocławskiej, a w 2019 roku MBA LEGAL w Warszawie. Jest współzałożycielem i prezesem Stowarzyszenia Absolwentów MBA na Politechnice Wrocławskiej, którego głównym celem statutowym jest współpraca gospodarcza i podnoszenie kwalifikacji jej Członków. Członek Stowarzyszenia „Uniwersytecka”, która wspiera najzdolniejszych absolwentów prawa Uniwersytetu Wrocławskiego, poprzez fundowane praktyki w Kancelarii CWW, często zakończone zatrudnieniem.
Wolne chwile spędza na nurkowaniu i grze w golfa, zwiedzając jednocześnie świat. Posiada najwyższy, III stopień nurkowy (przewodnika podwodnego) w organizacji CMAS. Nurkowanie uczy spokoju, golf precyzji. Spokojnie i precyzyjnie dąży do celów, jakie wyznaczają Klienci Kancelarii CWW.

 

Rekrutacja i opłaty

O przyjęciu kandydatów wywodzących się z firm rodzinnych decyduje kolejność zgłoszeń.
Rekrutacja trwa do 15 lutego 2021 roku.

Kontakt

Szczegółowe informacje na temat programu, rekrutacji i przebiegu szkolenia:
Ilona Byra 507 094 823
[email protected]

Zasady rekrutacji

  • Kolejność zgłoszeń

W celu zapisania się na szkolenie wciśnij przycisk „Aplikuj teraz" i pozostaw dane, które pozwolą nam skontaktować się z Tobą.

Opłata

14 900 zł/os.* (przy wpłacie jednorazowej) do 15 lutego 2021 roku.

15 900 zł/os.* (przy dwóch ratach) 1 rata do 15 lutego 2021 roku, 2 rata do 13 marca 2021 roku

* cena dotyczy wyłącznie szkolenia otwartego

Konto do wpłat opłat za szkolenia

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
03-815 Warszawa, ul. Chodakowska 19/31
BNP Paribas Bank Polska SA
36 1750 0009 0000 0000 1095 1135
W tytule przelewu prosimy o podanie imienia i nazwiska uczestnika, oraz nazwy szkolenia”

Regulaminy 

Termin szkolenia

Termin zajęć

13.03.2021 r. - Czym jest firma rodzinna -Dariusz Duma
14.03.2021 r. - Ład w firmie rodzinnej. Projektowanie firmy na pokolenia -Tadeusz Dulian, Robert Uhl

27.03.2021 r. - Psychologia rodziny i firmy rodzinnej - Tomasz Grzyb
28.03 2021 r. - Finanse w firmie rodzinnej. Finanse dla niefinansistów - Adam Zagała

10.04.2021 r. - Prawo w firmie rodzinnej - Dominik Hunek, Sylwester Cetera
11.04.2021 r. - Zarządzanie w firmie rodzinnej - Piotr Dubno

24.04.2021 r. - Sukcesja z sukcesem - Jacek Ptaszek
25.04.2021 r. - Psychologia komunikacji, współpracy i rywalizacji - Dariusz Doliński

8.05.2021 r. - HR w firmie rodzinnej - Piotr Langer
9.05.2021 r. - Personal branding. Budowanie marki własnej - Filip Mecner

22.05.2021 r. - Przywództwo. Ja jako lider - Michał Kaźmierski, Robert Kamiński
23.05.2021 r. - prezentacje - przemówienia publiczne

Spotkania nestorów i ambasadorów firm rodzinnych ze słuchaczami - zajęcia online:

  • 17.03.2021 r., godz. 19.00
  • 31.03.2021 r. godz. 19.00
  • 7.04.2021 r. godz. 19.00
  • 21.04.2021 r. godz. 19.00
  • 05.05.2021 r. godz. 19.00
  • 19.05.2021 r. godz. 19.00

W przypadku zgłoszenia się zbyt małej ilości uczestników biuro zastrzega sobie zmianę terminów szkolenia.