logo uswps nazwa 3

Wrocław

Od czego zacząć budowanie marki osobistej? A w ogóle czym jest marka? Dlaczego firmy nie mogą dłużej ignorować pojęcia „employer branding”? Czy nadchodzi era marketingu relacyjnego? Zainteresowanych tematyka kreowania marki i komunikacji oraz digital media zapraszamy na warsztaty w ramach „Spotkań z nauką”, które poprowadzą eksperci: praktycy brandingu i zarządzania marką, dziennikarze, projektanci usług medialnych.

Wstęp wolny. Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.

Wydarzenie skierowane jest do wszystkich zainteresowanych: zarówno grup szkolnych, jak i studentów innych uczelni, osób aktywnych zawodowo, które interesuje proponowana tematyka.

Spotkania z nauką

marzec
23 2018

Wrocław

Media – Marka – Kreatywność

Spotkanie dotyczy zagadnień związanych z kreowaniem marki i komunikacji oraz digital mediami. W tym roku zwrócimy szczególną uwagę na kwestie związane z brandingiem (Maurycy Graszewicz), personal brandingiem, czyli kreowaniem marki własnej (Filip Mecner), budowaniem relacji z klientem (Michał Grala) oraz employer brandingiem, czyli budowaniem marki pracodawcy (Szymon Sikorski).

Nie zabraknie warsztatów dotyczących profesjonalnego wykorzystania narzędzi audiowizualnych w internecie (Kasia Pawlak, Wojciech Wieman, Piotr Radziemski). Nowością będą warsztaty donoszące się do projektowania produktów i usług (Michał Ulidis), także z wykorzystaniem metody design thinking (Patrycja Radek, Joanna Szustakiewicz).

Podczas warsztatów uczestnicy mają okazję zdobyć unikatowe kompetencje – ucząc się od najlepszych. Poznają także wyniki najnowszych badań dotyczących tematyki warsztatów.

To okazja do spotkania ciekawych ludzi i nawiązania kontaktów branżowych. Na wydarzenie składa się cykl warsztatów prowadzonych przez doświadczonych praktyków z obszaru brandingu i mediów. Na zakończenie zapraszamy na spotkanie dyskusję z Jarosławem Kuźniarem.

Program 

11.45-13.45 I blok warsztatowy

12.15-13.45

13.45-14.00 przerwa

14.00-15.30 II blok warsztatowy

15.30-15.45 przerwa

15.45-17.15 III blok warsztatowy

17.30-19.00 wykład

Wydarzenie to cykl warsztatów prowadzonych przez doświadczonych praktyków z rynku mediów i wizerunku. Koncentrujemy się na tych obszarach, których dotyczyć będą nowe studia, uruchamiane na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu w roku akademickim 2018/19: reklamie, brandingu i PR, digital i social mediach oraz employer brandingu. Prezentujemy najnowsze trendy w analizie najważniejszych zjawisk z tych obszarów, ale przede wszystkim przekazujemy bezcenne na rynku umiejętności. 

dr Karina Stasiuk-Krajewska, kierownik Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet SWPS we Wrocławiu


Od czego zacząć budowanie marki osobistej? – brak miejsc 

Podczas warsztatu dowiemy się, czym jest marka osobista i poznamy przykłady marek osobistych. Spróbujemy wspólnie odpowiedzieć na pytanie, jakie cechy powinna posiadać osoba z dobrą marką własną i jak wygląda strategia kreowania marki. Zaprezentujemy metody badawcze, które służą diagnostyce marki osobistej. Wreszcie poznamy narzędzia, dzięki którym możemy zacząć budować markę. Tę wiedzę spróbujemy zastosować do wstępnej analizy potencjału wizerunkowego uczestników.

Warsztat będzie prowadzony na przykładach ze świata kultury i show-biznesu.

Prowadzący:  Filip Mecner

Warsztat design thinking

Warsztaty design thinking pomagają uczestnikom zrozumieć, jaką wartość ma zmiana postrzegania z perspektywy użytkownika i umiejętne wsłuchanie się w to, co ma nam do powiedzenia klient, zanim zaczniemy tworzyć założenia, hipotezy czy wymyślać własne rozwiązania. Podczas zajęć zespół przechodzi przez pełen proces design thinking, co ułatwia wyobrażenie, jak design thinking pomaga ukierunkować proces na dostarczanie wartości i osiąganie celów. Uczestnicy odczują też moc tworzenia jaka drzemie w interdyscyplinarnych zespołach.

Design thinking (DT) to metodyka rozwiązywania problemów w sposób skoncentrowany na człowieku, interdyscyplinarny i kreatywny, która łączy w sobie:

  • empatię – pracę z człowiekiem i dla człowieka,
  • innowacyjność – poszukiwanie i odkrywanie nowych horyzontów i odmiennych punktów widzenia prowadzące do powstawania zaskakujących rozwiązań,
  • eksperymentowanie – prototypowanie, testowanie i doskonalenie rozwiązań już na etapie ich projektowania, a dzięki temu szybsze i tańsze wdrażanie produktów i usług na rynek.

Zgodnie z literaturą jest ona przeznaczona do rozwiązywaniu problemów skomplikowanych (tzw. eng. wicked problems), czyli nieoczywistych, trudnych do zdefiniowania i zrozumienia, mających wiele grup interesariuszy o odmiennych oczekiwaniach, pociągających za sobą trudne do przewidzenia konsekwencje i niemających ani natychmiastowych, ani ostatecznych rozwiązań. Takimi właśnie są problemy przyszłości, w tym nowe produkty i usługi, ale także problemy społeczne, ekologiczne czy polityczne.

Coraz więcej firm upatruje w design thinking szansę na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno nadążyć w wyścigu po innowacje przy rosnącej presji tworzenia coraz częstszych, nowych, „kastomizowanych” rozwiązań. Rzeczywistość jest usiana zmianami i wielokryterialnymi problemami, a design thinking wspiera proces adaptacji ludzi do zmian poprzez osobiste zaangażowanie w poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań.

Joanna Szustakiewicz – jest praktykiem design thinking i projektantką usług posiadającą kilkuletnie doświadczenie. Pierwsze szlify DT zdobywała na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii. Jako członek zarządu Stowarzyszenia Top 500 Innovators stworzyła ogólnopolski festiwal Design Thinking Week, o którym co roku słyszy ponad 2 miliony osób w 13 miastach w Polsce. Współwłaścicielka marki Contilo, pod której szyldem rozwiązuje skomplikowane problemy w sposób korzystny dla wielu grup interesariuszy. Jest również laureatką programu stażowego Top 500 Innovators na University of California, Berkeley.  Wcześniej przez 4 lata pracy zawodowej zajmowała się transferem technologii z nauki do biznesu. Kreatywność rozumiana jako wolność tworzenia, innowacyjność, czyli zmiana na lepsze, działanie na rzecz innych, aktywność i własny rozwój to wartości, które wyznaczają jej drogę od lat. Mentorka w programie Girls Go Start Up Academy 2017.

Patrycja Radek – absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Wrocławskiej (specjalność: biotechnologia) oraz Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej (specjalność: zarządzanie i marketing). Certyfikowany menedżer projektów zgodnie ze standardem IPMA. Certyfikowany trener biznesu. Absolwentka Programu TOP500 Innovators na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley organizowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Członek Rady Doradczej Stowarzyszenia TOP 500 Innovators. Doktorantka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (zarządzanie strategiczne; obszar – leadership w eksperymentalnych zespołach naukowych). Orędowniczka i propagatorka product development z wykorzystaniem metody design thinking, którą poznała podczas stażu TOP 500 Innovators na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley. Od 3 lat prowadzi szkolenia, warsztaty, wykłady, prelekcje i bierze udział w projektach z wykorzystaniem design thinking.

Wiadomości: nuda czy jednak da się przyciągnąć uwagę słuchacza?

Na początek zobaczymy, co badania mówią o newsach i ich atrakcyjności. Potem pomyślimy, jak zbiera się tematy, jak się pisze newsy itp. Odsłuchamy newsy radiowe, dokonamy podziału na newsy twarde i miękkie. Spróbujemy wspólnie stworzyć newsa. Nagrać, zmontować i przedstawić.

Tematy materiałów:

  • jak zachęcić studentów do lepszych wyników w nauce (nagrywanie dźwięku wśród uczestników, studentów Uniwersytetu SWPS oraz spotkanych wykładowców na telefony i obróbka na komputerach);
  • jak zachęcić studentów ( innych ludzi) do brania udziału w wydarzeniach społeczno-kulturalnych we Wrocławiu.

Katarzyna Pawlak – bakcyla radiowego połknęła już w liceum. Przygodę z radiem zaczęła w redakcji informacyjnej Polskiego Radia Wrocław już na czwartym roku studiów. W 1997 r. przeniosła się do Radia Kolor, a po 10 latach rozpoczęła prace w Radiu Eska Wrocław. Jak przyznaje, to było duże wyzwanie, bo oprócz zajmowania się newsami, musiała współprowadzić program: „Mam nadzieję, że prowadząc program Wołodźko i Stajniak z Kasią Pawlak w Esce na 104 i 9 Fm jakoś nam się to udaje, bo jesteśmy na antenie od 10 lat”.

Czym jest marka?

Brand, czyli marka, sprzedaje nam świat przeżyć. Jeśli kiedykolwiek spacerowałeś po galerii handlowej z papierowym kubkiem z kawą lub wędrowałeś na przystanek autobusowy z niewielkim termosem w ręce, to spotkanie pozwoli Ci zrozumieć, co dzieje się z Tobą i światem twoich przeżyć. Dowiemy się też, jak się bada markę.

dr Maurycy Graszewicz – promotor brandingu i komunikacji wizerunkowej w Polsce. Pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu SWPS. Prowadził agencję brandingową, był także dyrektorem Departamentu Korporacyjnego Marketingu i Komunikacji w Grupa Azoty S.A. Autor artykułów z zakresu komunikacji, teorii mediów, brandingu, komunikacji politycznej i reklamy. Doktor nauk humanistycznych. Pomysłodawca i współtwórca kierunku studiów komunikacja wizerunkowa na Uniwersytecie Wrocławskim. Promotor brandingu w Polsce. W zakresie badań wizerunku, strategii, kreowania i zarządzania marką pracował m.in. dla: KGHM Polska Miedź S.A., Air Products, Akcept Finance, Województwa Dolnośląskiego, Paclan, Hortico SA, Goldenmark, Agencją Rozwoju Aglomeracji Wrocławia, Medicus Aparatura i Instrumenty Medyczne, Duszniki-Zdrój, Kolei Dolnośląskich S.A., Hortico S.A.., Grupy Azoty S.A. czy Max-Fliz.

Czy ktoś to kupi? Sprawdź popyt, nie wydając złotówki!

Myślisz o startupie, ale nie wiesz, czy produkt lub usługa, którą zamierzasz stworzyć, spotka się z zainteresowanie twojej grupy docelowej? Podczas warsztatów dowiesz się, jak w 2 tygodnie za darmo zweryfikować popyt na to, co zamierzasz oferować. Dowiesz się też, gdzie i jak szukać potencjalnych klientów w sieci.

Tomasz Chołast – jest pomysłodawcą i współzałożycielem serwisu zrzutka.pl (drugiego co do wielkości serwisu crowdfundingowego w Polsce). Aktualnie pełni funkcję prezesa Stowarzyszenia Start-up Founders oraz marketing managera w Unit4 Polska. Doświadczenie nabywał, współtworząc Agencję Joytown odpowiedzialną za organizację kilkuset imprez masowych, koncertów i festiwali. Założył agencję e-marketingową Rocket Media oraz agencję interaktywną Joy Intermedia. Wprowadził na rynek indonezyjski polskie narzędzia Brand24 oraz Sotrender do monitoringu oraz analityki social mediów. Seryjny start-upowiec mający na koncie następujące projekty e-commerce: Sendo – narzędzie do e-mail marketingu, DartTrax – system reklam na Facebooku, SmartFood – pierwsza w Polsce aplikacja t-commerce, hotspot.info.pl – wyszukiwarka hot spotów oraz sklep internetowy Opaska.pl. Zbudował w Warszawie tor do minigolfa oraz współtworzył usługę wynajmu św. Mikołajów – telemikolaj.pl.

Design produktu/usługi

Design produktu/usługi to kompleksowy proces diagnostyki, rozumienia i rozwiązywania problemów konkretnych użytkowników. Projektowanie zakładać musi orientację na konkretnego człowieka – jego emocje (zarówno te negatywne, jak i pozytywne), potrzeby, aspiracje, pragnienia. Produkty o długim cyklu życia, marki kultowe to strategicznie planowane, efektywnie komunikowane produkty, które nie boją się konfrontacji z rzeczywistością, przeciwnie – czerpią z niej informacje zwrotne do dalszego rozwoju, uczą się od niej bycia lepszym, konkurencyjnym, wartościowym. Dziś wszystko może uchodzić za produkt, ponieważ wszystko prędzej czy później podlega urynkowienia, dlatego szczególnie istotną kompetencją, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej, jest design adekwatnych i spójnych rozwiązań, które zyskują aprobatę klientów docelowych.

Michał Ulidis – wykładowca w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Wcześniej związany z kierunkiem komunikacja wizerunkowa na Uniwersytecie Wrocławskim. Zawodowo praktyk komunikacji marki. Doświadczenie z dziedziny brandingu, planowania strategicznego i badań rynku zdobywał zarówno w agencji, jak i po stronie klienta. Realizował kompleksowe projekty z zakresu brandingu, projektowania kampanii, badań rynku i konsumentów oraz kreacji reklamowej offline i online. Autor i współautor kilkunastu publikacji, w których skupia się głównie na badaniach szeroko pojętej komunikacji, analizie rynku i metodyce brandingu. W wolnych chwilach relaksuje się, przygotowując rozprawę doktorską, dotyczącą wizerunku i tożsamości gospodarki kreatywnej w Polsce.

Marketing relacyjny – relacja jako klucz do klienta

Zagadnienia związane z lojalnością klienta stają się coraz bardziej istotnymi problemami w zarządzaniu organizacją. Marketing relacyjny to budowanie systemów lojalnościowych, wybór strategii komunikacji a także metody pomiarowe stosowane, by zbadać efektywność wybranych narzędzi. To wszystko na tle prezentacji wyników badań oraz rozważań dotyczących miejsca marki w relacji z klientem i produktem.

Michał Grala – wykładowca akademicki, praktyk specjalizujący się w PR, marketingu i CX. Pracę zawodową zaczynał jako dziennikarz. Doświadczenie zdobywał, pracując w agencjach PR, korporacjach i doradzając największym markom na rynku. Członek międzynarodowych zespołów analityczno-doradczych związanych z handlem. Obecnie zajmuje się konsultingiem w zakresie CX, PR i marketingu. Karierę naukową związał z komunikacją społeczną. Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Uczestnik międzynarodowych debat i konferencji naukowych, autor artykułów i opracowań z zakresu PR i marketingu. Doktorat dotyczący kreowania wizerunku obronił w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Pracuje jako wykładowca akademicki Uniwersytetu SWPS, szkoleniowiec, doradza NGO i markom komercyjnym w zakresu strategii zarządzania wizerunkiem.

Employer branding i komunikacja wewnętrzna

W czasach niżu demograficznego oraz zmian na rynku pracy i mediów, działania PR coraz częściej zwracają się do wewnątrz organizacji. Porozmawiamy o zmianach, o tym jak komunikować, przedstawimy badania dotyczące employer brandingu, przyjrzymy się dobrym praktykom oraz strategiom komunikacji firm i organizacji, które odnoszą sukces.

Szymon Sikorski – prezes zarządu i strateg w Agencji PR Publicon. Były prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych (Złote Spinacze, Bright Awards). Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu SWPS, WSE im. ks. Tischnera w Krakowie i wielu innych uczelni wyższych. Pracował i pracuje przede wszystkim dla największych firm z branży finansowej, nieruchomości, FMCG, BPO/BSS, sektora publicznego, gmin i samorządów.

Wideo w służbie brandingu

Badania naukowe pokazują, że rola komunikacji wizualnej w kulturze współczesnej wciąż wzrasta. Jak tendencję tę wykorzystać w budowaniu wizerunku marki? Jak zrobić dobry film brandingowy? Jakie narzędzia stosować, a czego unikać? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć podczas praktycznego warsztatu, którego uczestnicy będą też mieli okazję popracować warsztatowo.

Piotr Radziemski – absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego. Współzałożyciel i prezes zarządu Studia Filmowego Ikona. Zrealizował dziesiątki projektów dla takich firm jak: CCC, Opera Software, KRD, BZWBK, Techland, Mercedes, ESK, PWr, WSB, Bricomarche, Oleofarm i innych.

Jak zacząć robić wideo do internetu?

Czego potrzebujesz na samym początku swojej przygody z materiałami video? Jaki sprzęt, jakie oprogramowanie i jakie miejsca dystrybucji są istotne? Czego unikać, a co warto robić? Podczas warsztatu zaprezentowane zostaną także badania dotyczące wizualnej komunikacji internetowej oraz jej efektywności.

Wojciech Wieman – psycholog mediów. Ukończył także studia podyplomowe dla producentów filmowych, telewizyjnych i radiowych. Aktualnie pracuje w Onet.pl na stanowisku video managera. Produkuje materiały wideo, prowadzi komunikację na Twitterze i Facebooku. Świetnie odnajduje się w świecie nowych mediów, urządzeń mobilnych, marketingu i social media.

Dziennikarz, mediaworker, influencer. Jak zarządzać swoim wizerunkiem w (social) mediach?

Podczas spotkania prowadzący podzieli się swoim doświadczeniem i refleksjami związanym z kreowaniem i zarządzaniem wizerunkiem osoby (personal branding) w trudnym współczesnym środowisku medialnym. Szczególny nacisk położymy na sytuacje kryzysowe, zwłaszcza te w social mediach. Przedstawimy też wyniki i metodologie najpopularniejszych sposobów badania i analizy mediów społecznościowych pod kątem wizerunku osobistego.

Jarosław Kuźniar – polski prezenter telewizyjny i radiowy, podróżnik, biznesmen, w latach 2007-2016 związany z Grupą TVN. Od września 2016 prowadzący program OnetRano w portalu Onet. Prowadzi zajęcia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Uniwersytecie SWPS.

Termin i miejsce

23 marca 2018 r. (piątek), godz. 11.45-19.00

Uniwersytet SWPS, Filia we Wrocławiu, ul. Ostrowskiego 30 b

Kontakt 

Iga Lewicka

tel. 785 202 527
e-mail: strefa.wroclaw@swps.edu.pl

Formularz zgłoszeniowy

WYKŁAD

Administratorem danych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03-815 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu uczestnictwa w ww. wydarzeniu oraz w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Każdej osobie podającej swoje dane przysługuje prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w ww. wydarzeniu.

Drukuj

Aktualności z Wrocławia

Aktualności z Wrocławia 22-06-2018

Integracyjny Klub Dobrej Zabawy na Uniwersytecie SWPS

Każde dziecko jest indywidualnością, inaczej się rozwija, obserwuje świat we właściwy dla siebie sposób. Z pewnością to, co łączy większość dzieci to szczere umiłowanie zabawy i różnych aktywności. Integracyjny Klub...

Czytaj więcej

Aktualności z Wrocławia 23-06-2018

Pycha i przywództwo

Czy romantyk byłby dobrym liderem? Czy wybujała wyobraźnia pomaga, czy przeszkadza w kierowaniu zespołem? Jak skłonność do rządzenia odbierają pozostali członkowie zespołu? Może reagują newralgicznie na przywódcze zakusy lidera? O...

Czytaj więcej

Konferencje 27-06-2018

Konferencja HR Disrupt

Employer branding, czyli budowanie marki pracodawcy, to strategia danej firmy, której celem jest budowanie działalności postrzeganej jako „pracodawca z wyboru”. Aby zatrzymać wartościowych pracowników i przyciągnąć nowych specjalistów, firmy podejmują wiele...

Czytaj więcej

Aktualności z Wrocławia 02-07-2018

Szkoła Letnia Psychologii Społecznej i Psychologii Ekonomicznej

Nie masz pomysłu, jak rozpocząć własne badania? Interesujesz się stosowaną psychologią społeczną lub ekonomiczną i z tymi dziedzinami wiedzy wiążesz swoją karierę naukową? Zapraszamy na Szkołę Letnią, podczas której opracujesz...

Czytaj więcej

Aktualności z Wrocławia 07-07-2018

Drzwi Otwarte we Wrocławiu

Wybór studiów wyższych nie jest zadaniem łatwym. Decyzja ta jest jedną z ważniejszych, jakie przychodzi nam podjąć w życiu, bo jej konsekwencje mają wpływ na nasz dalszy rozwój oraz przyszłą...

Czytaj więcej

Konferencje 09-07-2018

Ageing, Generational Change and Social Solidarity

Poprawiająca się opieka zdrowotna, postęp technologiczny i coraz lepsza opieka społeczna sprawia, że ludzie żyją dłużej. Niemniej jednak dzieci nie rodzi się więcej, co w rezultacie sprawia, że światowa populacja...

Czytaj więcej

Konferencje 09-07-2018

Od pomysłu do badania. Dokładanie cegiełek do rozwoju nauki

Młodzi naukowcy często mają świetny pomysł na badania, lecz nie wiedzą, od czego zacząć ich realizację, na czym się skupić i jakich pułapek unikać. Udział w konferencji jest więc znakomitą...

Czytaj więcej

Konferencje 25-10-2018

Dobro dziecka jako wartość w prawie

Ze względu na niedojrzałość psychiczną i fizyczną dziecko wymaga szczególnej opieki i ochrony prawnej. Jak każdemu człowiekowi, przysługują mu między innymi prawa do życia i rozwoju, odpowiedniego standardu życia, wolności...

Czytaj więcej

Archiwum aktualności z Wrocławia

Wrocław 18-06-2018

Akceptacja. Zaangażowanie. Wartości. O terapii ACT

Terapia ACT wzmacnia naszą psychologiczną elastyczność oraz akceptację rzeczywistości, dystans i samoświadomość. Stosowana jest w przypadku problemów psychologicznych i somatycznych oraz dla stymulowania rozwoju osobistego. O jej działaniu możemy dowiedzieć...

Czytaj więcej

Aktualności z Wrocławia 08-06-2018

Spotkania z nauką. Main Event

Wystawa, warsztaty i wykłady to tylko niektóre punkty programu Main Event, wydarzenia poświęcongo podsumowaniu całego roku pracy studentów Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS. Zakres działalności funkcjonujących w Katedrze pracowni zostanie zaprezentowany...

Czytaj więcej

Sukcesy pozanaukowe 08-06-2018

Nauka na YouTube z kanałami Uniwersytetu SWPS – 50 tysięcy subskrybentów!

Stało się! Nasze kanały na YouTube: Strefa Psyche, Strefa Designu, Strefa Zarządzania, Strefa Kultur i Uniwersytet SWPS, poza kilkumilionową liczbą wyświetleń, doczekały się już ponad 50 tysięcy subskrybentów. To oznacza...

Czytaj więcej

Wrocław 06-06-2018

Jak komunikować się pod presją czasu lub wyniku?

Jak skutecznie przekazywać informacje, gdy działa się pod presją czasu lub wyniku? Jakie błędy komunikacyjne popełniamy, gdy czasu jest mało, a oczekiwania są duże? Jak ich unikać? Na te i...

Czytaj więcej

Aktualności z Wrocławia 30-05-2018

Szukać w świecie vs leżeć plackiem w przedpokoju

Jedni czytają powieści kryminalne, drudzy odsypiają trudy minionych miesięcy, trzeci marzą o dalekich podróżach i konsekwentnie realizują swoje postanowienia. Zbliżające się wielkimi krokami wakacje skłaniają do przemyśleń nie tylko nad...

Czytaj więcej

Konferencje 25-05-2018

Toksyczność w relacjach

W toksycznym związku na porządku dziennym są kłótnie, kłamstwa, potrzeba nadmiernej kontroli, manipulowanie uczuciami drugiej osoby. To negatywnie wpływa na zdrowie psychiczne i emocje obydwu stron. Dlaczego wchodzimy w toksyczne...

Czytaj więcej

Aktualności z Wrocławia 24-05-2018

Mały Madagaskar – wystawa fotografii

Arkadiusz Wojnarowski, wykładowca na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu, wyruszył na Madagaskar w poszukiwaniu śladów Arkadego Fiedlera, podróżnika i pisarza. Choć nie znalazł pamiątek po słynnym globtroterze, może powiedzieć, że jego...

Czytaj więcej

Aktualności z Wrocławia 23-05-2018

Obrona rozprawy doktorskiej mgr Anny Banik

Dziekan i Rada II Wydziału Psychologii (Uniwersytet SWPS, Fillia we Wrocławiu) zawiadamiają, że 23 maja 2018 r. o godz. 12.00 w wrocławskiej siedzibie uczelni odbędzie się publiczna obrona rozprawy doktorskiej...

Czytaj więcej

Konferencje 23-05-2018

HR mix – aktualne wyzwania rynku pracy

Świat rozwija się dynamicznie i postęp, który się dokonuje na naszych oczach, dociera do wielu obszarów ludzkiej działalności. Ewolucje i rewolucje nie omijają również rynku pracy. Jedne firmy przyjmują zmiany...

Czytaj więcej

Granty 21-05-2018

Ponad 4,3 mln z NCN na projekty naszych naukowców

Czy można poznać przyczyny prokrastynacji? Na ile wiąże się ona z ludzką impulsywnością? Czy chwilowe odwracanie uwagi od zadania powoduje, że cele ulatują z pamięci? Jak osoby z autyzmem postrzegają...

Czytaj więcej

Aktualności z Wrocławia 21-05-2018

Kambodża. Człowiek – wolność – psychologia

Kambodża jest jednym z najbiedniejszych państw na świecie – dość często pada to stwierdzenie, gdy mowa o krajach postkolonialnych. Rzadko kiedy jednak za takimi stwierdzeniami idą w parze refleksje, że...

Czytaj więcej

Wrocław 19-05-2018

Strefa Psyche Extra dla Absolwenta

Jak urządzić miejsce pracy, żeby pracownicy czuli satysfakcję z tego, co robią? Jak motywować siebie oraz współpracowników i rozwiązywać konflikty w grupie? Jak wykorzystać content marketing w komunikowaniu i promowaniu...

Czytaj więcej

Konferencje 18-05-2018

Seksualność bez tabu

Koło Naukowe Synergia działające przy wrocławskiej Filii Uniwersytetu SWPS zaprasza do zgłaszania czynnego i biernego udziału w naukowej konferencji seksuologicznej „Seksualność Bez Tabu”. Podczas wydarzenia zostaną poruszone tematy związane z...

Czytaj więcej

Wrocław 17-05-2018

Profilowanie psychologiczne dawniej a dziś

Jak sporządzić portret psychologiczny nieznanego sprawcy przestępstwa? Czym jest profilowanie psychologiczne? Jak zmieniały się jego metody w ciągu ostatnich lat? O realiach pracy biegłego profilera opowie dr Bogdan Lach, wykładowca...

Czytaj więcej

Aktualności z Wrocławia 12-05-2018

Jak radzić sobie ze zmianą i tęsknotą

„Człowiek nie może odkryć nowych oceanów, dopóki nie znajdzie odwagi, żeby stracić z oczu brzeg” – pisał André Gide, podróżnik i prozaik francuski. Zmiana wiąże się jednak z wieloma psychologicznym...

Czytaj więcej

Aktualności z Poznania 11-05-2018

Architektura – nowość w ofercie School of Form Uniwersytetu SWPS

Architektów jutra kształcimy już dziś. W poznańskiej School of Form Uniwersytetu SWPS ruszyła rekrutacja na nowy inżynierski kierunek – architekturę. „Przemiany społeczne sprawiają, że dotychczasowe narzędzia projektowania już nie wystarczają...

Czytaj więcej

Aktualności z Wrocławia 09-05-2018

The psychological basis of ownership: Evidence from studies of young children

Although children have no legal training, they regularly make judgments about many aspects of ownership, and also consider ownership in their social reasoning. It shows that our legal notions of...

Czytaj więcej

Wrocław 08-05-2018

Czy wypaleniem zawodowym można się zarazić?

Wypalenie zawodowe jako ważny problem społeczny i indywidualny stanowi dziś wyodrębnioną dziedzinę badań, a bogata lista objawów przemawia za rozległością i wielowymiarowością zjawiska. W licznych badaniach syndromu na przestrzeni ostatnich czterdziestu...

Czytaj więcej