Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo
BIO Bolesław Niemierko

prof. dr hab.

Bolesław Niemierko

Wydział Psychologii w Sopocie
profesor w Zakładzie Psychologii Wspomagania Rozwoju

Dla mediów

Profil naukowy


Pedagog. Specjalizuje się w dydaktyce ogólnej, problematyce pomiaru dydaktycznego i metodologii badań pedagogicznych. Autorytet w dziedzinie diagnostyki edukacyjnej, systemów oceniania osiągnięć uczniów i teorii testów. Organizator i patron naukowy ogólnopolskich badań osiągnięć szkolnych realizowanych według projektu International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA), których wyniki zostały opublikowane w kilkunastu tomach w kraju i za granicą. Bada przebieg i wyniki uczenia się młodzieży. Interesują go prawidłowości psychologiczne i pedagogiczne tego procesu oraz metody sprawdzania i oceniania osiągnięć uczniów. Jest pionierem zastosowań testów do tego celu i ostrym krytykiem nadużyć, do jakich w związku z nimi dochodzi w autorytarnych systemach kształcenia.

Opublikował m.in.: „Testy osiągnięć szkolnych. Podstawowe pojęcia i techniki obliczeniowe” (1975), „Pomiar sprawdzający w dydaktyce. Teoria i zastosowania” (1990), „Ocenianie szkolne bez tajemnic” (2002), „Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki” (2007), „Diagnostyka edukacyjna. Podręcznik akademicki” (2009), „Samoocena i test. Moje doświadczenia” (2016), „Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym” (2016).

Stypendysta Fulbrighta na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles, organizacji IREX i Fundacji Kościuszkowskiej. Dwukrotny laureat Nagrody Naukowej Wydziału I Nauk Społecznych Polskiej Akademii Nauk w zakresie pedagogiki i psychologii. Przewodniczący Komitetu Naukowego krajowych konferencji Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Edukacyjnej w latach 2004-2019.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z psychologii edukacji.

Dla mediów

Obszary tematyczne

  • Psychologia

Informacje prasowe



Powiązane materiały na stronie uczelni