logo uswps nazwa 3

Nauka i badania
BIO Andrzej Falkowski

prof. dr hab.

Andrzej Falkowski

Dyrektor Instytutu Psychologii Ekonomicznej
Kierownik Katedry Psychologii Marketingu
Wydział Psychologii w Warszawie

Dla mediów

Profil naukowy

Psycholog biznesu. Zajmuje się psychologią marketingu i reklamy, bada zachowania konsumenckie z uwzględnieniem strategii marketingowych w aspekcie poznawczych i motywacyjnych elementów percepcji reklamy i lojalności wobec marki. Jest ekspertem sądowym w sprawach związanych z ochroną znaków towarowych. Ponadto specjalizuje się w marketingu politycznym: kwestiach związanych z kształtowaniem wizerunku polityków oraz psychograficzną segmentacją rynku wyborczego.

Współpracował z wieloma zagranicznymi ośrodkami badawczymi, m.in.: University of Michigan, Lumiere University in Lyon, Centre for Human Communication of Manchester Metropolitan University, East London University oraz University of Florida. Jest członkiem International Society for Ecological Psychology oraz Association for Consumer Research.

Jest redaktorem i autorem wielu publikacji i artykułów naukowych z zakresu psychologii poznawczej i psychologii stosowanej w dziedzinie zachowań konsumenckich i wyborczych: „Psychologia poznawcza w praktyce. Ekonomia, biznes, polityka” (red. z T. Zaleśkiewiczem, 2012), „Psychologia zachowań konsumenckich” (wraz z T. Tyszką, 2009), „Wieloznaczność w przekazach politycznych” (wraz z W. Cwaliną, P. Koniakiem, R. Mackiewiczem, 2015). Laureat nagrody ministra edukacji w 1996 roku oraz ministra nauki i szkolnictwa wyższego w 2009 roku.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii rynku i psychologii zachowań konsumenckich.

Dla mediów

Obszary tematyczne

  • Psychologia biznesu
  • Psychologia marketingu i reklamy
  • Zachowania konsumenckie
  • Znaki towarowe
  • Konkurencja rynkowa



Powiązane materiały na stronie uczelni

Materiały Wideo

Podobieństwa wprowadzają w błąd

.

Psychologia, biznes, marketing

.

Materiały Audio

Jakie cechy marki od siebie kradną?

Pobierz plik MP3 (793 KB)

Jaki jest cel naśladownictwa marek?

Pobierz plik MP3 (501 KB)