Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo
BIO Katarzyna Zawadzka

dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS

Katarzyna Zawadzka

Instytut Psychologii
Interdyscyplinarne Centrum Stosowanych Badań Poznawczych

Dla mediów

Profil naukowy

Psycholog. Naukowo zajmuje się psychologią pamięci i metapoznania. Jej badania koncentrują się na strategiach zapamiętywania i wydobywania informacji z pamięci, interakcjach między uczeniem się a przypominaniem, ocenie efektywności własnych procesów pamięciowych, a także wpływie czynników zewnętrznych – takich, jak obecność innych osób – na to, co pamiętamy.

Współkierowniczka Learning and Metacognition Experimental Laboratory. Obecnie prowadzi projekt „Whom to trust? Cognitive determinants of learning from others” finansowany przez Narodowe Centrum Nauki oraz projekt „Polskie Powroty” z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej.

Autorka publikacji naukowych z zakresu pamięci i metapoznania, w tym:

  • Krogulska, A., Skóra, Z., Scoboria, A., Hanczakowski, M., & Zawadzka, K. (2020). Translating (lack of) memories into reports: Conversion processes in responding to unanswerable questions. „Journal of Experimental Psychology: General”, 149, 1231-1248.
  • Zawadzka, K., & Hanczakowski, M. (2019). Two routes to memory benefits of guessing. „Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition”, 45, 1748-1760.
  • Zawadzka, K., Hanczakowski, M., & Wilding, E. L. (2017). Late consequences of early selection: When memory monitoring backfires. „Journal of Memory and Language”, 92, 114-127.
  • Zawadzka, K., Higham, P. A., & Hanczakowski, M. (2017). Confidence in forced-choice recognition: What underlies the ratings? „Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition”, 43, 552-564.
  • Zawadzka, K., Higham, P. A., & Hanczakowski, M. (2017). Confidence in forced-choice recognition: What underlies the ratings? „Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition”, 43, 552-564.
  • Zawadzka, K., Krogulska, A., Button, R., Higham, P. A., & Hanczakowski, M. (2016). Memory, metamemory, and social cues: Between conformity and resistance. „Journal of Experimental Psychology: General”, 145, 181-199.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia Current Debates in Psychology.

Dla mediów

Obszary tematyczne

  • Unia Europejska
  • Prawo międzynarodowe
  • Prawa człowieka i migrantów
  • Prawo medyczne

Informacje prasowe



Powiązane materiały na stronie uczelni