dr
Marta Żerkowska-Balas
Instytut Nauk Społecznych
Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych w Warszawie
adiunkt w Katedrze Studiów Społecznych
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dla mediów
Profil naukowy
Socjolog i politolog. W pracy naukowej koncentruje się na badaniu zachowań wyborczych. Analizuje relacje między obywatelami a partiami politycznymi, ze szczególnym naciskiem na koncepcję identyfikacji partyjnej i brandingu politycznego. Interesują ją również zagadnienia związane z praktyką i teorią demokracji oraz jej postępującym regresem. W swoich badaniach wykorzystuje zarówno metody ilościowe, jak i jakościowe.
Brała udział w licznych projektach badawczych realizowanych na Uniwersytecie SWPS. Prowadziła też własny projekt dotyczący marki politycznej, finansowany przez Narodowe Centrum Nauki (NCN), w którym zaproponowała nowe podejście do relacji partia–wyborca.
Należy do zespołu badaczy „Polskiego Generalnego Studium Wyborczego” oraz projektu „AUTHLIB: Neo-authoritarianisms in Europe and the liberal democratic response”, realizowanego w ramach programu Horizon Europe.
Współpracowała z wieloma organizacjami akademickimi, pozarządowymi i biznesowymi oraz z think tankami i platformami medialnymi, m.in. z Komisją Europejską, Fundacją Batorego, Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO) i Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym (FINA).
Autorka wielu publikacji, w tym artykułów prasowych, rozdziałów książek i raportów. Regularnie komentuje bieżące wydarzenia polityczne w czołowych mediach.
Dla mediów
Powiązane materiały na stronie uczelni
- Blog popularnonaukowy
- Centra i laboratoria
- Informacja prasowa
- Nagrody i wyróżnienia
- Nowości wydawnicze
- Projekty naukowe
- Projekty strukturalne