logo uswps nazwa 3

Studia podyplomowe

Dla kogo?

  • Dla osób zainteresowanych poszerzeniem wiedzy z zakresu psychologii zachowań społecznych i organizacyjnych.

Kontakt

Katowice, centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Psychologia zachowań społecznych
i organizacyjnych

  • Rekrutacja zakończona.

O studiach

"Studia podyplomowe Psychologia Zachowań Społecznych i Organizacyjnych są skierowane do przedstawicieli różnych profesji, gdzie ważny jest kontakt z ludźmi. Wiele kierunków studiów oferuje kursy psychologii, jednak żaden z tych kursów nie daje takiego kompendium wiedzy z psychologii ogólnej, społecznej i psychologii organizacji jak nasze studia. Nie zawiodą się także osoby po prostu zainteresowane psychologią, które chcą uzupełnić swą wiedzę o psychologiczne aspekty zachowania się człowieka, nie tyle w celach związanych z pracą zawodową, lecz wyłącznie dla satysfakcji i własnego rozwoju.
Podczas studiów uczestnicy zajęć dowiadują się od wielu doświadczonych specjalistów i praktyków, jak wprowadzać zmiany w sobie i wokół siebie, jak lepiej rozumieć innych, w jaki sposób działać, jak podejmować interwencje w organizacji i w środowisku lokalnym, jak skutecznie pomagać ludziom w sytuacjach trudnych, kryzysowych."

ChudzickaCzupałagrabowskidamiandr hab. Agata Chudzicka-Czupała, prof. Uniwersytetu SWPS
dr Damian Grabowski
Kierownicy kierunku

O studiach

Studia Podyplomowe Psychologia Zachowań Społecznych i Organizacyjnych oferują wszechstronny trening umiejętności społecznych uczestników. Trening ten jest połączony ze zdobywaniem wiedzy na temat psychologicznych, kulturowych i moralnych uwarunkowań zachowania się człowieka w grupie oraz mechanizmów procesów społecznych. Studia dają możliwość uczenia się, jak w optymalny sposób wykorzystać własne zasoby i możliwości oraz zasoby organizacji, w której uczestnicy funkcjonują, do bardziej efektywnego radzenia sobie w relacjach z innymi ludźmi.
Studia służą też pogłębianiu samowiedzy, stanowiącej podstawę do podejmowania działań w kierunku rozwoju własnego, pomagania innym, zarządzania zmianą, kreowania kultury organizacyjnej. Podczas studiów uczestnicy zajęć dowiadują się, jak skutecznie pomagać osobom doświadczającym traumy, wykluczonym społecznie, jak zapobiegać stygmatyzacji.
Studia mają charakter studiów doskonalących. Zajęcia, w formie warsztatów oraz wykładów, z elementami aktywizującymi Studentów, są prowadzone przez wykładowców, specjalizujących się w określonej problematyce oraz przez praktyków i trenerów z wieloletnim doświadczeniem.

Adresaci

Studia są adresowane do osób zainteresowanych poszerzeniem wiedzy z zakresu psychologii zachowań społecznych i organizacyjnych, kulturowymi uwarunkowaniami zachowania się człowieka, kreowaniem kultury organizacji, pragnących doskonalić umiejętności komunikowania się z ludźmi, udzielania pomocy, podejmowania interwencji społecznych oraz sprawnego zarządzania zespołem. Uczestnikami zajęć mogą być osoby, które ukończyły każdy kierunek studiów wyższych (licencjackich i magisterskich).
Studia stanowią dobry wybór dla absolwentów kierunków społecznych, humanistycznych i ekonomicznych oraz medycznych.

CEL

Celem studiów jest poszerzenie wiedzy słuchaczy na temat zachowań społecznych i organizacyjnych oraz czynników psychologicznych i kulturowych, które je determinują, a także doskonalenia i kształtowania umiejętności w zakresie:
● komunikowania się i bardziej efektywnego radzenia sobie w kontaktach z ludźmi, sprawniejszego zarządzania zespołem,
● podejmowania interwencji społecznych i udzielania wsparcia innym, doświadczającym kryzysu i traumy, wykluczonym społecznie, stygmatyzowanym.
Studia umożliwią lepsze poznanie samych siebie, swoich mocnych i słabych stron, autorefleksję, która ma stanowić podstawę autokreacji, budowania własnego wizerunku i zarządzania sobą. Pozwalają też na poznanie sposobów kreowania kultury organizacji, zarządzania zmianą, czyli wprowadzania koniecznych zmian w sposób planowy i świadomy oraz konsekwentnego budowania pozytywnego wizerunku organizacji.

Dlaczego warto?

  • Studia oferują zajęcia o różnorodnej tematyce, pozwalają znacząco pogłębić wiedzę na temat mechanizmów rządzących zachowaniem się człowieka, zjawiskami społecznymi i organizacyjnymi oraz wiedzę o ich kulturowych uwarunkowaniach.
  • Studia kształcą i doskonalą umiejętności praktyczne, takie jak umiejętność wystąpień publicznych, podejmowania interwencji społecznych i udzielania wsparcia innym, pozwalają na lepsze radzenie sobie w kontaktach z ludźmi i zarządzaniu grupą.
  • Podczas zajęć uczestnicy otrzymują lub wypracowują narzędzia, służące planowaniu własnej kariery, zarządzaniu zmianą w organizacji i kreowania jej dobrego wizerunku.
  • Zajęcia są prowadzone przez wielu specjalistów, w tym przez cenionych praktyków i trenerów z wieloletnim doświadczeniem.

Organizacja nauki

Studia odbywać się będą w trybie weekendowym (soboty, niedziele) w trakcie zjazdów realizowanych średnio co 3 tygodnie. Także trening interpersonalny odbywać się będzie w trakcie 2-dniowego zjazdu. Stuprocentowy udział w treningu interpersonalnym jest obowiązkowym wymogiem studiów.

Miejsce realizacji zajęć

Zajęcia na studiach podyplomowych realizowane są na wydziale SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego w Katowicach lub w salach konferencyjno-szkoleniowych wynajmowanych poza siedzibą uczelni.

Warunki zaliczenia

Studia kończą się przygotowaniem grupowego projektu empirycznego, poświęconego sposobom przeciwdziałania stereotypom i uprzedzeniom oraz podejmowaniu działań służących budowaniu porozumienia z innymi, wychodzeniu naprzeciw problemom ludzi, którzy gorzej sobie radzą z trudnościami, stygmatyzowanych i dyskryminowanych.

Zasady przyjęcia na studia

Kolejność zgłoszeń.

Dokument ukończenia studiów

Absolwenci otrzymują przewidziane ustawą świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.

Program

Program studiów obejmuje 183 godziny zajęć dydaktycznych, w tym 12-godzinny trening interpersonalny.

BLOK I

Podstawy psychologii ogólnej.
1. Spotkanie z psychologią. Wykład inauguracyjny.
2. Różnice indywidualne i znaczenie temperamentu.
3. Psychologiczne koncepcje człowieka, osobowość, emocje, stres i radzenie sobie ze stresem.

BLOK II

Psychologia zachowań społecznych.
1. Wprowadzenie do psychologii społecznej. Jednostka w grupie, mechanizmy spostrzegania społecznego, rola wpływu społecznego.
2. Agresja i zachowania prospołeczne.
3. Elementy psychologii politycznej.

BLOK III

Psychologia zachowań organizacyjnych.
1. Relacje społeczne i zachowania obywatelskie w organizacji.
2. Władza, narzędzia zarządzania zespołami i motywowanie.
3. Rozwiązywanie konfliktów i prowadzenie negocjacji.

BLOK IV

Kulturowe uwarunkowania zachowania się człowieka.
1. Elementy antropologii kulturowej.
2. Kultura organizacji.
3. Psychologia zespołu pracowniczego. Wartości jako czynnik kształtujący zachowanie się pracowników.
4. Zachowanie nieetyczne w organizacji - mobbing, źródła i przeciwdziałanie.

BLOK V

Rozwój własny i rozwój organizacji-strategie.
1. Trening interpersonalny.
2. Trening autoprezentacji i zarządzania sobą. Planowanie własnej kariery.
3. Planowanie rozwoju i zarządzanie zmianą w organizacji.
4. Budowanie pozytywnego wizerunku organizacji. Trening public relations.

BLOK VI

Komunikowanie się ludzi.
1. Procesy porozumiewania się ludzi. Teorie i badania.
2. Wystąpienia publiczne.

BLOK VII

Psychologia w praktyce.
1. Wykluczenie społeczne i stygmatyzacja.
2. Narracyjne formy pracy terapeutycznej.
3. Psychologia pomocy.
4. Interwencja w kryzysie.
5. Psychologia społeczności.
6. Uprzedzenia, stereotypy - przeciwdziałanie. Seminarium.

Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie i kadrze studiów.

Kadra

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

Rekrutacja

Zasady przyjęcia na studia

Rozmowa kwalifikacyjna oraz kolejność zgłoszeń.

REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE

KROK 1 – Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego
KROK 2 – Pobranie z internetowego formularza zgłoszeniowego i wydruk następujących dokumentów:

  • Ankieta osobowa
  • Umowa o warunkach odpłatności za studia podyplomowe (podpisana w dwóch egzemplarzach)
  • Załączniki do umowy o warunkach odpłatności za studia podyplomowe (w dwóch egzemplarzach, parafowane na każdej stronie)

KROK 3 – Dołączenie do powyższych dokumentów:

  • Oryginału dyplomu ukończenia wyższej uczelni (do dyplomów wystawionych po 2005 roku konieczne jest dołączenie suplementu)
  • 1 zdjęcia (zgodnie z wymogami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych)
  • Dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty rekrutacyjnej, która wynosi 300 zł

KROK 4 – Dostarczenie do Biura Rekrutacji na Studia Podyplomowe kompletu dokumentów pocztą, osobiście lub przez osoby trzecie.

Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń i dostarczenie kompletu oryginałów dokumentów.

Dokumenty do pobrania

Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.

Opłaty

Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl

Nawet do 80% dofinansowania na studia podyplomowe dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców!

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny uzyskał aprobatę PARP i wpis do Bazy Usług Rozwojowych jako podmiot świadczący usługi rozwojowe. Informacje o instytucjach dofinansowujących studia w danym województwie znajdziecie Państwo pod linkiem: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ w zakładce: Dofinansowanie

Opłata za rok studiów
rok akademicki 2018-2019
10 rat 570 zł
2 raty 2725 zł
1 rata 5200 zł
Opłata rekrutacyjna 300 zł

Złóż komplet dokumentów do 30 czerwca 2018 roku, a otrzymasz 300 zł zniżki w czesnym. Zniżka nie obowiązuje na następujących kierunkach studiów podyplomowych:

  • Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS pod kierownictwem dr Agnieszki Popiel i dr Ewy Pragłowskiej,
  • Psychologia Transportu z Elementami Psychodiagnostyki,
  • User Experience Design.

Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (opłata bez zniżki wynosi 300 zł – absolwent płaci 0 zł).

Opłatę rekrutacyjną należy wnosić na konto:
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
63 1750 1312 1330 0000 0005 3047
[w tytule prosimy wpisać: nazwisko i imię oraz kierunek]

Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Koordynator kierunku

marta.ok

Koordynator kierunku

Marta Hefeman
tel. 32 750 63 99, 694 441 713
e-mail: mhefeman@swps.edu.pl

Godziny otwarcia biura:

poniedziałek, środa, piątek 8.00-16.00
wtorek, czwartek 10.00-18.00
soboty 10.00-14.00 

Wyślij swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących wybranych studiów.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych:
1. Administratorem w odniesieniu do danych osobowych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie (w skrócie: Uniwersytet SWPS). Adres siedziby: ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa.
2. Z Uniwersytetem SWPS można skontaktować pisząc na adres e-mail swps@swps.edu.pl, dzwoniąc na numer telefonu 22 517 96 00 lub pisząc na adres siedziby uczelni podany wyżej.
3. Uniwersytet SWPS powołał Inspektora ochrony danych (IOD), z którym można skontaktować się pisząc na adres e-mail: abi@swps.edu.pl albo pisząc na adres siedziby uczelni podany wyżej, z dopiskiem „IOD”.
4. Dane osobowe będą przetwarzane w celu komunikacji marketingowej i wykonywania analiz marketingowych, w tym profilowania, w celu spersonalizowania przekazywanych treści marketingowych (wysyłania spersonalizowanego newslettera) – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Uniwersytet SWPS (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Prawnie uzasadnionymi celami przetwarzania jest prowadzenie komunikacji marketingowej dopasowanej do odbiorcy (wysyłanie spersonalizowanego newslettera).
5. Odbiorcami danych będą podmioty działające na zlecenie Uniwersytetu SWPS: dostawcy usług IT.
6. Dane osobowe będą przetwarzane do momentu złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
7. Każda osoba podająca swoje dane ma prawo żądać od Uniwersytetu SWPS: a) sprostowania danych; b) usunięcia danych; c) ograniczenia przetwarzania danych.
8. Każda osoba podająca swoje dane ma prawo do wniesienia - z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją - sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (przesłanka niezbędności przetwarzania do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Uniwersytet SWPS).
9. Każda osoba podająca swoje dane ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
10. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania od Uniwersytetu SWPS spersonalizowanego newslettera. Niepodanie danych spowoduje niemożność otrzymywania od Uniwersytetu SWPS newslettera.