O studiach
Studia z komunikacji wewnętrznej wyposażają słuchaczy w praktyczną wiedzę, umiejętności i kompetencje potrzebne do pracy jako komunikator wewnętrzny.
Program obejmuje zarówno podstawy, jak i zaawansowaną wiedzę – od strategii i budowania relacji po zarządzanie treścią i mierzenie efektów.
Zajęcia prowadzą doświadczeni praktycy, którzy podzielą się sprawdzoną wiedzą i standardami rynkowymi. Zdobytą wiedzę słuchacze wykorzystają od razu, planując swój rozwój zawodowy.
W trakcie studiów słuchacze poznają praktyków komunikacji wewnętrznej z Polski i z zagranicy, którzy opowiedzą o najlepszych praktykach komunikacji wewnętrznej.

Przyjdź na pierwszy w Polsce kierunek o komunikacji wewnętrznej. Masz dość redakcji mejli i obsługi intranetu? Dzięki tym studiom dowiesz się, jak być strategicznym doradcą dla kadry zarządzającej, a nie tylko wykonawcą poleceń.
Kierownik kierunku

Czy to studia dla ciebie?
Zapraszamy tych, którzy chcą poszerzyć swoje kwalifikacje zawodowe w obszarze komunikacji wewnętrznej (zarówno osoby, które rozpoczynają pracę w komunikacji, jak i te, które mają już kilkuletnie doświadczenie)
To studia m.in. dla:
- Absolwentów kierunków humanistycznych.
- Absolwentów kierunków public relations czy marketing.
- Osób, które pracują lub chcą pracować w komunikacji wewnętrznej, zewnętrznej, public relations, marketingu.
- Pracowników działów employer brandingu i HR.
Dlaczego warto?

- Zdobędziesz umiejętności angażowania pracowników poprzez skuteczną komunikację.
- Nauczysz się, jak wykorzystywać kanały komunikacji i profilować odbiorców, żeby trafić do nich z odpowiednim przekazem.
- Dowiesz się, jak skutecznie komunikować się z kadrą zarządzającą i wspierać menedżerów w komunikacji.
- Rozwiniesz kluczowe kompetencje dla komunikatora, takie jak perswazja, aktywne słuchanie czy budowanie relacji.
- Nauczysz się planować swoją ścieżkę rozwoju jako komunikator wewnętrzny.
- Dowiesz się, jak strategicznie podchodzić do planowania działań i zarządzania zmianą, by komunikacyjnie wspierać firmę.

Program studiów
Bloki tematyczne
Strategiczne podejście
Wprowadzenie do komunikacji wewnętrznej
The age of listening - wykład po angielsku (online)
Strategic Personal Branding: Elevating Your Professional Presence in Internal Communication – zajęcia po angielsku (online)
Kompetencje komunikatora wewnętrznego
Planowanie kampanii komunikacyjnych dla pracowników
Komunikacja wewnętrzna w sytuacjach kryzysowych
Rola komunikacji wewnętrznej w procesie zmiany
Cyfryzacja w organizacji – wyzwania dla komunikacji wewnętrznej
Prawne i etyczne aspekty komunikacji
Komunikacja wewnętrzna jako element strategii HR
Bloki tematyczne
Budowanie relacji
Jak być partnerem w dyskusji z liderami (online)
Wywieranie wpływu na decydentów
Leadership communication – zajęcia po angielsku (online)
Komunikacja liderska, czyli jak wspierać menedżerów w komunikacji z pracownikami
Bloki tematyczne
Zarządzanie społecznością
Sieci społecznościowe w organizacji
Komunikacja w środowisku różnorodnym – inkluzywna komunikacja
Zarządzanie społecznością rozproszoną
Doświadczenia marki i pracownika
Bloki tematyczne
Zarządzanie treścią i kanałami
Kanały komunikacji wewnętrznej i persony – jak mapować odbiorców i tworzyć matrycę kanałów
AI w komunikacji wewnętrznej
Jak tworzyć treści, korzystając z prostego języka, storytellingu, kluczowych przesłań
Bloki tematyczne
Mierzenie efektów
Planowanie komunikacji – jak zrobić audyt komunikacji, przygotować strategię komunikacji wewnętrznej i plan działań rocznych
Jak tworzyć treści, korzystając z prostego języka, storytellingu, kluczowych przesłań
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 198 godzin dydaktycznych zajęć. Zajęcia odbywają się w weekendy, średnio co dwa tygodnie.
Zajęcia stacjonarne odbywają się w budynku Uniwersytetu SWPS lub w innym wynajmowanym przez uczelnię.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są w formule stacjonarnej, a inne w formule online. Nie ma możliwości łączenia tych form.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Minimum 80% obecności na zajęciach
- Zaliczenie zajęć
- Przygotowanie swojego planu rozwoju
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS oraz certyfikat od Centre for Strategic Communication Excellence.

Kadra
Wśród kadry prowadzących są praktycy komunikacji wewnętrznej – konsultanci, którzy kształtowali polski rynek komunikacji, eksperci z czołowych firm polskich i międzynarodowych, a także przedstawiciele branży z rynku brytyjskiego i australijskiego. Zajęcia prowadzą również doświadczeni wykładowcy akademiccy z obszaru perswazji i prostego języka.
Kierowniczka merytoryczna kierunku
-
-
-
-
-
-
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPSMarek Kochandr hab., prof. Uniwersytetu SWPSjęzykoznawca, medioznawca, ekspert z zakresu kreowania wizerunku
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
- CV
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych i CV.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
- Od kandydatów wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie B2.

Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 zł
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2025-2026)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 880 PLN | 8 800 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 4 150 PLN | 8 300 PLN |
Zapłać w 1 racie | 7 900 PLN | 7 900 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na 7 dni przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.