Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna
string(0) ""

O studiach

Studia z komunikacji wewnętrznej wyposażają słuchaczy w praktyczną wiedzę, umiejętności i kompetencje potrzebne do pracy jako komunikator wewnętrzny.

Program obejmuje zarówno podstawy, jak i zaawansowaną wiedzę – od strategii i budowania relacji po zarządzanie treścią i mierzenie efektów.

Zajęcia prowadzą doświadczeni praktycy, którzy podzielą się sprawdzoną wiedzą i standardami rynkowymi. Zdobytą wiedzę słuchacze wykorzystają od razu, planując swój rozwój zawodowy.

W trakcie studiów słuchacze poznają praktyków komunikacji wewnętrznej z Polski i z zagranicy, którzy opowiedzą o najlepszych praktykach komunikacji wewnętrznej.

 

Czy to studia dla ciebie?

Zapraszamy tych, którzy chcą poszerzyć swoje kwalifikacje zawodowe w obszarze komunikacji wewnętrznej (zarówno osoby, które rozpoczynają pracę w komunikacji, jak i te, które mają już kilkuletnie doświadczenie)

To studia m.in. dla:

  • Absolwentów kierunków humanistycznych.
  • Absolwentów kierunków public relations czy marketing.
  • Osób, które pracują lub chcą pracować w komunikacji wewnętrznej, zewnętrznej, public relations, marketingu.
  • Pracowników działów employer brandingu i HR.

Dlaczego warto?

  1. Zdobędziesz umiejętności angażowania pracowników poprzez skuteczną komunikację.
  2. Nauczysz się, jak wykorzystywać kanały komunikacji i profilować odbiorców, żeby trafić do nich z odpowiednim przekazem.
  3. Dowiesz się, jak skutecznie komunikować się z kadrą zarządzającą i wspierać menedżerów w komunikacji.
  4. Rozwiniesz kluczowe kompetencje dla komunikatora, takie jak perswazja, aktywne słuchanie czy budowanie relacji.
  5. Nauczysz się planować swoją ścieżkę rozwoju jako komunikator wewnętrzny.
  6. Dowiesz się, jak strategicznie podchodzić do planowania działań i zarządzania zmianą, by komunikacyjnie wspierać firmę.

Program studiów

Bloki tematyczne

Strategiczne podejście

Wprowadzenie do komunikacji wewnętrznej

The age of listening - wykład po angielsku (online)

Strategic Personal Branding: Elevating Your Professional Presence in Internal Communication – zajęcia po angielsku (online)

Kompetencje komunikatora wewnętrznego

Planowanie kampanii komunikacyjnych dla pracowników

Komunikacja wewnętrzna w sytuacjach kryzysowych

Rola komunikacji wewnętrznej w procesie zmiany

Cyfryzacja w organizacji – wyzwania dla komunikacji wewnętrznej

Prawne i etyczne aspekty komunikacji

Komunikacja wewnętrzna jako element strategii HR

Bloki tematyczne

Budowanie relacji

Jak być partnerem w dyskusji z liderami (online)

Wywieranie wpływu na decydentów

Leadership communication – zajęcia po angielsku (online)

Komunikacja liderska, czyli jak wspierać menedżerów w komunikacji z pracownikami

Bloki tematyczne

Zarządzanie społecznością

Sieci społecznościowe w organizacji

Komunikacja w środowisku różnorodnym – inkluzywna komunikacja

Zarządzanie społecznością rozproszoną

Doświadczenia marki i pracownika

Bloki tematyczne

Zarządzanie treścią i kanałami

Kanały komunikacji wewnętrznej i persony – jak mapować odbiorców i tworzyć matrycę kanałów

AI w komunikacji wewnętrznej

Jak tworzyć treści, korzystając z prostego języka, storytellingu, kluczowych przesłań

Bloki tematyczne

Mierzenie efektów

Planowanie komunikacji – jak zrobić audyt komunikacji, przygotować strategię komunikacji wewnętrznej i plan działań rocznych

Jak tworzyć treści, korzystając z prostego języka, storytellingu, kluczowych przesłań

Organizacja nauki

Studia trwają dwa semestry i obejmują 198 godzin dydaktycznych zajęć. Zajęcia odbywają się w weekendy, średnio co dwa tygodnie.

Zajęcia stacjonarne odbywają się w budynku Uniwersytetu SWPS lub w innym wynajmowanym przez uczelnię.

Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są w formule stacjonarnej, a inne w formule online. Nie ma możliwości łączenia tych form.

Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.

Warunki zaliczenia

  • Minimum 80% obecności na zajęciach
  • Zaliczenie zajęć
  • Przygotowanie swojego planu rozwoju

Dokument ukończenia studiów

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS oraz certyfikat od Centre for Strategic Communication Excellence.

Kadra

Wśród kadry prowadzących są praktycy komunikacji wewnętrznej – konsultanci, którzy kształtowali polski rynek komunikacji, eksperci z czołowych firm polskich i międzynarodowych, a także przedstawiciele branży z rynku brytyjskiego i australijskiego. Zajęcia prowadzą również doświadczeni wykładowcy akademiccy z obszaru perswazji i prostego języka.

    Kierowniczka merytoryczna kierunku

  •  
    Edyta Blachowska
     
    ekspertka komunikacji wewnętrznej, certyfikowana komunikatorka
  •  
    Diana Bonczar
     
    konsultantka komunikacji strategicznej, mentorka, szkoleniowiec
  •  
    Adriana Borucka
     
    trenerka i facylitatorka, inicjatorka jedynego w Polsce badania komunikacji wewnętrznej
  •  
    Katarzyna Gaweł
     
    podcasterka, mówczyni TEDx, trenerka
  •  
    Magdalena Gębala
     
    ekspertka komunikacji liderskiej i komunikacji zmian, facylitatorka, inicjatorka spotkań społeczności komunikatorów
  •  
    Dominik Górka
     
    ekspert live experience, wykładowca, mówca, strateg i marketer
  • dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
    Marek Kochan
    dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
    językoznawca, medioznawca, ekspert z zakresu kreowania wizerunku
  •  
    Howard Krais
     
    autor, mówca i wykładowca zajęć o słuchaniu
  •  
    Izabela Mościcka
     
    ekspertka komunikacji strategicznej zewnętrznej i wewnętrznej, marketerka
  •  
    Anna Niepytalska-Osiecka
     
    filolog
  •  
    Sia Papageorgiou
     
    autor, mówca i wykładowca zajęć o słuchaniu
  •  
    Krzysztof Rapacz
     
    AI edukator, pasjonat technologii, ekspert komunikacji wewnętrznej
  •  
    Roman Rostek
     
    ekspert zarządzania komunikacją, doradca strategiczny, trener, pionier komunikacji wewnętrznej w Polsce
  •  
    Dominic Walters
     
    specjalista komunikacji liderskiej
  •  
    Katarzyna Wąsowska-Bąk
     
    psycholog organizacji i pracy, socjolog, trener i konsultant HR
  •  
    Karolina Wojdecka
     
    ekspertka komunikacji liderskiej i wewnętrznej, pasjonatka technologii, mentorka
  •  
    Rafał Wyziński
     
    adwokat, ekspert w dziedzinie prawa HR, prelegent, szkoleniowiec z prostego języka
  •  
    Tomasz Igor Żytka
     
    ekspert w dziedzinie komunikacji, PR i marketingu, pasjonat technologii

Rekrutacja

Zasady rekrutacji

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek.

W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.

  1. Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
  2. Załącz odpowiednie dokumenty
  3. Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
  4. Rozpocznij studiowanie

Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy

Na studia zapisujesz się online.

Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.

Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.

Przygotuj:

  • Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
  • CV

Załącz odpowiednie dokumenty

W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych i CV.

Pamiętaj!

  • Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
  • Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne

Dokonaj opłaty rekrutacyjnej

Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.

Uwaga!

  • Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.

Rozpocznij studiowanie

Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki.

Pamiętaj!

  • Liczba miejsc jest ograniczona
  • O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
  • Od kandydatów wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie B2.

Opłaty

Opłata rekrutacyjna: 300 zł

Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.

Opłata za rok studiów (2025-2026)

  Wysokość raty Łączny koszt studiów
Zapłać w 10 ratach 880 PLN 8 800 PLN
Zapłać w 2 ratach 4 150 PLN 8 300 PLN
Zapłać w 1 racie 7 900 PLN 7 900 PLN

Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.

Na 7 dni przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Sprawdź, jak sfinansować naukę

Nieoprocentowane pożyczki

Ministerstwo Rozwoju uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na kształcenie obejmujące m.in. studia podyplomowe, kursy, szkolenia. W ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój możesz otrzymać nawet do 30 000 zł pomocy zwrotnej bez żadnych dodatkowych kosztów. Co ważne, istnieje możliwość umorzenia 20–25% przyznanej kwoty.

Szczegółowe informacje znajdziesz na www.inwestujwrozwoj.pl

Zniżki dla firm na studia podyplomowe

Uniwersytet SWPS od kilku lat z powodzeniem realizuje przekrojowe projekty dla firm, korporacji i instytucji państwowych. Do każdego z klientów i partnerów podchodzimy indywidualnie i dopasowujemy ofertę do jego potrzeb. Dla pracodawców, którzy skierują do nas większą liczbę pracowników, mamy specjalne oferty cenowe.

O szczegóły zapytaj w CSPiS.

Zostańmy w kontakcie

Zostaw nam swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących tego kierunku.