Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Czas trwania

  • 9 godzin dydaktycznych/1dzień

Kontakt

  • Poniedziałek-piątek
    godz. 10:00-15:00
    tel. 22 517 99 60
    kom. 694 441 787
  • e-mail: [email protected]
Warszawa, centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Sfokusuj się na focus!
Badania focusowe dla początkujących.

  • Rekrutacja trwa

O szkoleniu

GRUPA FOCUSOWA - FGI, FGD może wyglądać na niezobowiązującą rozmowę, ale wymaga od prowadzącego - moderatora wielu umiejętności.
Potrzebne są one, by móc zainicjować i podtrzymywać właściwy poziom relacji z badanymi; sprawnie, a zarazem swobodnie poprowadzić dyskusję na wymagane tematy, reagując na werbalne i pozawerbalne informacje od uczestników, którzy dodatkowo wchodzą podczas sesji w różnorodne role, relacje i procesy i grupowe.
Ważna jest zatem elastyczność moderatora - umiejętne balansowanie pomiędzy wrażliwością na potrzeby badanych, a dyrektywnością, wyznaczoną ramami scenariusza i założonych celów badawczych, oraz szybkie i odpowiednie reagowanie na szereg nieprzewidzianych okoliczności, zdarzających się właściwie podczas każdego spotkania.
By metodologicznie poprawnie wykorzystywać technikę FGI; by mieć nad nią kontrolę, zrealizować założone cele badawcze i uzyskać wartościowe dane do analizy, trzeba fokusy poznać i zrozumieć. Zwłaszcza że moderowanie grupy znacznie różni się od pracy z wywiadem indywidualnym. Temu właśnie dedykowane jest szkolenie.

Termin szkolenia: 13 października 2022 roku, w godz.: 10:00 - 17:00

Jak?

Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej.

Aktywnie przećwiczymy role:

  • Osoby projektującej badanie jakościowe w technice FGI
  • Moderatora
  • Respondenta, uczestnika dyskusji

Uczestnicy warsztatu będą mieli szanse, w bezpiecznych warunkach, przetestować sytuacje standardowe jak i tzw. sytuacje trudne - zmoderować zaprojektowaną samodzielnie sesję FGI i zinterpretować proces moderowania z różnych perspektyw.

W jakim celu?

Warsztat pomoże odpowiedzieć na pytania kiedy i w jakim celu stosować FGI i jak moderować sesje, by uzyskać dane dobrej jakości.

Dla kogo?

Warsztat przeznaczony jest dla uczestników, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z grupami focusowymi* i nie mają dużego doświadczenia z FGI.
Uczestnicy będą ćwiczyć i analizować poszczególne sytuacje FGI w swoim kręgu

  • Warsztat on-line - do 5-ciu osób, platforma ZOOM
  • Warsztat stacjonarny – do 8-miu osób, UNIWERSYTET SWPS, Warszawa

*dla zaawansowanych dedykowane jest szkolenie FOCUS MASTERCLASS.

Program

Czym jest FGI i kiedy warto go stosować?

  • FGI a inne techniki jakościowe
  • kiedy stosować FGI
  • FGI on-line i off-line


Jak planować i przygotować (się do) badania FGI?

  • dobór próby badawczej, miejsca i czasu badania
  • miejsce i czas
  • konstrukcja scenariusza rekrutacyjnego
  • konstrukcja scenariusza FGI i jego rola w czasie dyskusji (w tym rola technik projekcyjnych)


Jaka jest rola moderatora w procesie grupowym?

  • osobowość a rola moderatora
  • moderator a temat badania
  • jak znaleźć profesjonalnego moderatora


Jak moderować? - moderowanie fragmentów sesji focusowej i analiza procesu

  • budowanie klimatu dyskusji, rozgrzewka, ice breakers
  • rola i waga kontraktu
  • analiza procesów i efektów grupowych
  • zarządzanie moderowaniem w czasie
  • najczęstsze błędy moderowania i jak sobie z nimi radzić


Jak robić to etycznie?

  • co możemy, a czego nie możemy robić
  • kodeksy etyczne i dobre praktyki
  • prawa i obowiązki respondenta, badacza i zleceniodawcy.

 

Kadra

Kopeć

dr Katarzyna Archanowicz – Kudelska

Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka, doktorka nauk społecznych i trenerka biznesu. Psychologii uczyła się na Uniwersytecie Warszawskim, socjologii na Uniwersytecie SWPS, a praktyk trenerskich w Szkole Trenerów Biznesu Ośrodka Intra.
Jest adiunktem w Szkole Głównej Handlowej (SGH), wykłada też na UW i Uniwersytecie SWPS, oraz gościnnie na Uniwersytecie Jagiellońskim i w Wyższej Szkole Bankowej.
Prowadzi warsztaty z psychologii biznesu i ekonomii behawioralnej. Konsultuje i uczy prowadzenia i interpretacji badań jakościowych i badań marketingowych – zarówno na gruncie akademickim jak i w biznesie.
Wcześniej pracowała jako badaczka jakościowa i moderatorka w firmach badawczych: CASE, 4PResearch Mix i GfK Polonia, w ostatniej kierując zespołem badań jakościowych. Pierwszy FGI przeprowadziła jeszcze w XX wieku i teraz ma za sobą ponad 4000 godzin pracy w badaniach jakościowych – wywiadów indywidualnych, zogniskowanych wywiadów grupowych, paneli, warsztatów i treningów – głównie od strony dostawcy i wykonawcy badań, ale ostatnio także strony badania zlecającej. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami jak i instytucjami pozarządowymi.
Wykształciła i wychowała kilku moderatorów FGI. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych, przyznawany najlepszym moderatorom.
Obroniła pracę doktorską na temat komercyjnych badań jakościowych i karier zawodowych badaczy rynku i opinii.
Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (PTP) i Polskiego Towarzystwa Socjologicznego (PTS) oraz Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO).
Jej warsztaty na Uniwersytecie SWPS, otrzymały od uczestników same najwyższe noty (ocena ogólna warsztatu).

Rekrutacja i opłaty

Zasady rekrutacji

W celu zapisania się na szkolenie wciśnij przycisk „Aplikuj teraz" i pozostaw dane, które pozwolą nam skontaktować się z Tobą.

Opłata

560 zł/os.*

Konto do wpłat opłat za szkolenia

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
03-815 Warszawa, ul. Chodakowska 19/31
BNP Paribas
36 1750 0009 0000 0000 1095 1135
W tytule przelewu prosimy o podanie imienia i nazwiska uczestnika, oraz nazwy szkolenia.

Regulaminy 

Termin szkolenia

15 lutego 2021 roku, w godz. 9.00-17.00.

W przypadku zgłoszenia się zbyt małej ilości uczestników biuro zastrzega sobie zmianę terminów szkolenia.