Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Czas trwania

  • 25 godzin dydaktycznych

Kontakt

  • Poniedziałek-piątek
    godz. 10:00-15:00
    tel. 22 517 99 60
    kom. 694 441 787
  • e-mail: [email protected]
Warszawa, centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Środowiskowe aspekty pracy z dziećmi i młodzieżą, aspekty prawne.

  • Rekrutacja trwa

O szkoleniu

Celem szkoleń jest poszerzenie wiedzy z zakresu psychoterapii dzieci i młodzieży w nurcie poznawczo-behawioralnym. Zajęcia są realizowane przez specjalistów terapeutów dzieci i młodzieży, superwizorów, specjalistów psychiatrów dzieci i młodzieży, mających doświadczenie zawodowe w pracy z pacjentami w wieku rozwojowych.

Terminy szkolenia: kolejna edycja szkolenia uruchomiona zostanie jesienią 2022 roku.

Cykl szkoleń dostosowany został do programu specjalizacji Psychoterapia dzieci i młodzieży, ścieżka poznawczo-behawioralna i jest uzupełnieniem programu czteroletniego szkolenia w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą. Zrealizowane zajęcia można wykorzystać jako dorobek wymagany w przypadku ubiegania się o specjalizację z psychoterapii dzieci i młodzieży, spełniają one kryteria stosowane od oceny wniosku o uznanie dorobku naukowego lub zawodowego za równoważny ze zrealizowaniem szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży. Do jednego z kryteriów uznania dorobku wymagane jest 320 godzin szkolenia z dzieci i młodzieży.

Plan został stworzony w sposób umożliwiający udział w nim osób uczestniczących w zajęciach w ramach 4-letniej szkoły psychoterapii poznawczo-behawioralnej bez obaw o powtórzenie zagadnień tam przedstawionych. Udział w zajęciach zakłada u uczestnika podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu podstaw terapii poznawczo-behawioralnej, ogólnej psychopatologii, znajomości systemów klasyfikacyjnych oraz zaburzeń występujących u dzieci i młodzieży.

Częścią integralną szkolenia są multimedialne krótkie materiały z zagadnieniami teoretycznymi wprowadzającymi do danego spotkania, do odsłuchania i zapoznania się przed każdym zjazdem, a także z formularzy testowych, których wypełnienie umożliwia aktywny udział w ćwiczeniach. Zajęcia “na żywo ” będą odnosiły się do wiedzy uczestników czerpanej z materiałów udostępnianych przed zajęciami.

W przebiegu zajęć uczestnicy zyskają szansę na omówienie i przećwiczenia protokołów, ćwiczenia fragmentów sesji, scenek z terapii, trudnych momentów, typowych problemy w pracy z takim pacjentem. Zwrócona zostanie uwaga na specyficzność poznawczą zaburzeń wieku rozwojowego, kluczowe elementy i metody pracy, dostępne protokoły, najczęstsze problemy w terapii. Zajęcia zawierają około 50-60 % formuły wykładowej i 40-50% formuły warsztatowej. Każde zajęcia kończą się wypełnianiem zadań podsumowujących, których wykonanie jest integralną częścią kursu i stanowi warunek zaliczenia zajęć.
Oferta kierowana jest do słuchaczy i absolwentów SPPB, a także psychoterapeutów poznawczo – behawioralnych kształcących się w innych szkołach / absolwentów innych szkół.

Nie ma konieczności realizowania całego cyklu szkolenia, można realizować poszczególne moduły.

Zaliczenie: na podstawie kryteriów z sylabusa: Zadanie wejściowe - na podstawie przeczytanej literatury przedmiotu i udostępnionych wcześniej materiałów. Obecność i aktywne uczestniczenie w zajęciach (80%) , w tym wypełnianie zadanych kwestionariuszy w trakcie ćwiczenia. Test zaliczeniowy odbywa się w dniu ostatniego zjazdu z danego modułu.

Program

a. zaburzenia osobowości u rodziców- kontakt z trudnym rodzicem (5 godzin)
b. wykorzystywanie zabawy w pracy z małym dzieckiem i pracy grupowej (5 godzin)
c. etyka pracy z dziećmi i młodzieżą, współpraca ze środowiskiem (5 godzin)
d. superwizja terapii dzieci i młodzieży (5 godzin)
e. Współpraca terapeuta - lekarz (5 godzin)

Kadra

dr Ewa Pragłowska

Psycholog kliniczny, psychoterapeuta i superwizor terapii poznawczo-behawioralnej.
Zajmuje się zaburzeniami stresowymi pourazowymi, np. u osób wykonujących zawody dużego narażenia na traumę (ratownicy medyczni, strażacy, żołnierze, lekarze niektórych specjalności).
Bada zaburzenia afektywne, czyli o zmianach nastroju, takie jak depresja, hipomania. Interesuje się profilaktyką zaburzeń emocjonalnych oraz psychoterapią poznawczo-behawioralną jako formą leczenia zaburzeń emocjonalnych.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej i superwizji terapii poznawczo-behawioralnej

dr n. med. Magdalena Skotnicka-Chaberek

Psycholog (absolwentka UW) oraz lekarz (AM w Warszawie). Psychoterapeutka i superwizorka psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Posiada certyfikaty psychoterapeuty: Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (absolwentka pierwszego w Polsce szkolenia w latach 1998-2002, pod kierunkiem prof. Scrimaliego), EABCT oraz SITCC (Societa' Italiana di Terapia Cognitiva e Comportamentale); Certyfikat Superwizora Dydaktyka PTTPB.
W roku 2008 ukończyła specjalistyczne szkolenie w zakresie metody Przedłużonej Ekspozycji Edny Foa w pracy z pacjentami dotkniętymi PTSD prowadzone w ramach programu „Trakt" (ICGZ UW). Kieruje Centrum Neurorehabilitacji i w jego ramach prowadzi praktykę psychoterapeutyczną. Jako psycholog pracowała SP CSK AM w Warszawie w Klinice Neurochirurgii, oraz Poliklinice Szpitala przy ulicy Litewskiej. Jest także doświadczonym lekarzem systemu ratownictwa.
Doświadczenie zarówno psychologiczne jak i medyczne sprawia, że obszarem specjalizacji psychoterapeutycznej są problemy osób i ich rodzin dotkniętych: ADHD, całościowymi zaburzeniami rozwoju, uszkodzeniami centralnego układu nerwowego oraz zaburzeniami psychicznymi występującymi w przebiegu rzadkich chorób o podłożu genetycznym. Jest współautorką książek i licznych artykułów naukowych i wystąpień konferencyjnych poświęconych ADHD, diagnostyce psychologicznej, neurorehabilitacji i psychoterapii.
Jest kierownikiem merytorycznym czteroletnich studiów podyplomowych w psychoterapii poznawczo-behawioralnej w filii w Katowicach, organizowanych w ramach Szkoły Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS.

dr hab. Jarosław Michałowski

Psycholog. W pracy naukowej koncentruje się na problematyce neuronalnych korelatów doświadczeń emocjonalnych oraz relacjach pomiędzy emocjami i procesami poznawczymi. Bada neuronalne mechanizmy powstawania, utrzymywania się i terapii problemów psychicznych związanych ze zbyt niskim lub zbyt wysokim poziomem lęku (zaburzenia lękowe, zaburzenia osobowości, prokrastynacja). Analizuje także neuronalne mechanizmy i efektywność oddziaływań psychoterapeutycznych.
Jest certyfikowanym terapeutą i superwizorem terapii poznawczo-behawioralnej (cognitive behavioral therapy – CBT) oraz terapeutą schematów. Pomaga pacjentom z nerwicami, zaburzeniami lękowymi, depresjami i trudnościami w relacjach.
Kierownik lub/i wykonawca w licznych projektach badawczych, dotyczących m.in.: neuronalnych korelatów prokrastynacji, neuronalnych korelatów zarażenia emocjonalnego, wpływu poziomu strachu na czujność i selektywność uwagi. Autor i współautor licznych artykułów naukowych z dziedziny psychofizjologii klinicznej oraz psychoterapii zaburzeń lękowych i afektywnych, publikowanych m.in. w „Personality and Individual Differences”, „International Journal of Psychophysiology”, „Social cognitive and affective neuroscience”.

 
dr M. Herstowska, K. Markowska – Regulska, M. Cieśla.

Rekrutacja i opłaty

Zasady rekrutacji


Interaktywne szkolenie online na platformie Google Classroom + Google Meet.

W celu zapisania się na szkolenie wciśnij przycisk „Aplikuj teraz" i pozostaw dane, które pozwolą nam skontaktować się z Tobą.

Opłata

1 400 zł/os.*

Konto do wpłat opłat za szkolenia

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
03-815 Warszawa, ul. Chodakowska 19/31
BNP Paribas
36 1750 0009 0000 0000 1095 1135
W tytule przelewu prosimy o podanie imienia i nazwiska uczestnika, oraz nazwy szkolenia.

Regulaminy 

Termin szkolenia

11 maja 2020 r., godz: 17:00-20:00.

W przypadku zgłoszenia się zbyt małej ilości uczestników biuro zastrzega sobie zmianę terminów szkolenia.