Dla kogo?
- Dla magistrów psychologii, pedagogiki oraz logopedów zainteresowanych tworzeniem i pracą w zespołach wspomagania rozwoju małych dzieci.
Kontakt
- Aleksandra Żach, tel. 723 331 565
- Alina Nohorna, tel. 723 331 639
- Weekendowy telefon dyżurny 22 517 98 49
- e-mail: [email protected]
Wczesna interwencja
i wspomaganie rozwoju dziecka od 0 do 6 roku życia
- Rekrutacja trwa. Rozpoczęcie zajęć przesunięte na drugi semestr roku akademickiego 2020/2021
Zajęcia będą prowadzone online lub w formie hybrydowej (online lub offline).
O studiach
"Praca w zespole wczesnego wspomagania (w placówkach oświatowych) bądź wczesnej interwencji (w placówkach służby zdrowia) wymaga interdyscyplinarnego spojrzenia na dziecko z problemami rozwojowymi. Niezależnie od specjalizacji podstawowej poszczególnych członków zespołu zagadnienia podstawowe dla rozwoju dziecka oraz ich interwencja jest wspólna i stanowi podstawę sformułowania problemu ramowego programu pracy z dzieckiem, który winien być syntezą programów szczególnych. Tę ogólną zasadę uwzględnia program studium Wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka od 0 do 6 roku życia, który część zagadnień podstawowych ma wspólną ze studiów neurologopedii. Program opracowany jest z myślą o przygotowaniu absolwentów do pracy w zespołach specjalistycznych np.: zajmujących się dziećmi z uszkodzonym słuchem, wzrokiem, problemami w komunikacji, całościowymi zaburzeniami w rozwoju co daje duże szanse znalezienia interesującej pracy."
dr n. hum. Elżbieta Stecko
Kierownik merytoryczny kierunku
Studia te nie przygotowują do wykonywania zawodu nauczyciela - nie dają uprawnień do pracy w placówkach oświatowych. Kandydaci, którzy takich uprawnień nie posiadają muszą je uzupełnić.
Adresaci
studia są adresowane do magistrów psychologii, pedagogiki oraz logopedów zainteresowanych tworzeniem i pracą w zespołach wspomagania rozwoju małych dzieci (w resorcie oświaty), oraz zespołach wczesnej interwencji pracujących z dziećmi zagrożonymi niepełnosprawnością (w resorcie zdrowia). Program studiów jest odpowiedzią na potrzeby kształcenia specjalistów wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 lutego 2009 r. Rozporządzenie to wskazuje, że w skład zespołów wspomagania rozwoju mają wejść osoby posiadające odpowiednie przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym – pedagog, psycholog i logopeda.
Cel
celem studiów jest przygotowanie specjalistów zatrudnionych w placówkach służby zdrowia, ośrodkach specjalistycznych, placówkach oświatowych (w tym w przedszkolach i szkołach podstawowych) itp., posiadających kwalifikacje do:
- wczesnej diagnozy oraz wieloprofilowego usprawniania dziecka,
- wczesnej kompleksowej profilaktyki niepełnosprawności,
- wczesnej pomocy rodzinie dziecka zagrożonego nieprawidłowym rozwojem bądź niepełnosprawnością,
- wczesnego wspomagania i usprawniania procesu nauczania i wychowania dziecka
Czas trwania
3 semestry. Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele, maksymalnie dwa razy w miesiącu.
Warunki zaliczenia
- minimum 90% obecności na zajęciach,
- uzyskanie zaliczeń poszczególnych zajęć zgodnie z kryteriami przekazanymi przez prowadzących zajęcia,
- pozytywnie oceniona praktyka
- przygotowanie i obrona indywidualnego programu terapeutycznego
Dokument ukończenia studiów
absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Program
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Terminarz zjazdów na rok akademicki 2022/2023
Organizacja i tematyka zajęć
Program studiów obejmuje 440 godzin zajęć dydaktycznych realizowanych w formie wykładów i konwersatoriów oraz zajęć praktycznych w tym 55 godz. zajęć praktycznych realizowanych podczas tygodniowego turnusu Wczesnego wspomagania z udziałem dzieci wraz z rodzicami i 55 godz. praktyk w placówkach specjalistycznych. Zajęcia wykładowe i konwersatoria będą odbywały się w soboty i niedziele 2 razy w miesiącu. W razie potrzeby jesteśmy gotowi do prowadzenia zajęć w trybie online.
Zajęcia praktyczne, które w całości są organizowane przez Uczelnię będą odbywały się przeważnie w piątki i poniedziałki . Studenci nasi będą mieli wyjątkową możliwość brania udziału w praktykach w różnorodnych placówkach: na oddziałach szpitalnych w poradniach, w żłobkach itp...)
Zajęcia należą do następujących bloków tematycznych:
- Diagnoza dziecka.
- Diagnoza i wspomaganie rozwoju poznawczego i emocjonalno – społecznego dziecka.
- Diagnoza i wspomaganie rozwoju komunikacji i mowy dziecka.
- Diagnoza i wspomaganie rozwoju ruchowego dziecka.
Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka od 0 do 6 roku życia - szczegółowy program 2014/2015
Blok I obejmuje 70h zajęć dydaktycznych + 5h praktyk
Diagnoza pediatryczna małego dziecka zagrożonego nieprawidłowym rozwojem
- Ocena pre – i perinatologiczna dziecka w okresie wczesnodziecięcym. Wcześniak – charakterystyka, rozwój, opieka neonatologiczna. Diagnoza.
- Noworodek zakażony cytomegalią i toksoplazmozą. Diagnoza pediatryczna.
Diagnoza neurologiczna dziecka w okresie 0 – 7 roku życia
- Ocena neurologiczna dziecka w okresie 0 – 7 roku życia.
- Biologiczne uwarunkowania rozwoju człowieka.
- Fizjologiczne uwarunkowania rozwoju mowy i jej zaburzeń
Diagnoza fizjoterapeutyczna dziecka z deficytami
- Cechy rozwoju ruchowego dziecka z deficytami o.u.n. Diagnoza i terapia.
Blok II 40 h zajęć dydaktycznych + 5h praktyki
- Wprowadzenie do SI.
- Zastosowanie SI w pracy z dziećmi w zespołach wczesnego wspomagania.
- Rozwój komunikacji dziecka – patologia.
Blok III 75 h zajęć dydaktycznych + 10h praktyki
- Metoda werbotonalna – zastosowanie w rozwoju poznawczym i mowy
- Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się.
- Zaburzenia mowy o podłożu psychogennym. Autyzm.
- Rozwój i zaburzenia mowy w upośledzeniu umysłowym.
- Zastosowanie muzyki w rozwoju mowy dziecka do 3 r.ż
Blok IV (Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka) 135 h zajęć dydaktycznych + 40h praktyki
Diagnoza dziecka z wada słuchu (audiologiczna, audio protetyczna, surdopedagogiczna)
- Diagnoza audiologiczna małych dzieci.
- Dopasowywanie aparatów słuchowych u niemowląt.
- Zastosowanie implantów ślimakowych.
- Diagnoza surdopedagogiczna małego dziecka
- Metody terapii małego dziecka z wadą słuchu.
Diagnoza i terapia dziecka z opóźnionym rozwojem emocjonalno-społecznym
- Wspomaganie rozwoju dzieci z opóźnionym rozwojem emocjonalno – społecznym.
- Diagnoza, zasady terapii i ocena efektów zajęć.
- Rozwój komunikacji – norma
- Terapia rodziny dziecka.
- Orzecznictwo.
- Terapia pedagogiczna.
- Organizacja zespołów wczesnego wspomagania
- Dziecko z wadą wzroku.
- Metody wspomagania rozwoju słuchowego (min. Metoda Tomatisa).
Blok V (praktyczny) 60h zajęć
- Seminarium 5h
- Wielospecjalistyczna praca z dziećmi i rodzicami - turnus. 55h zajęć praktycznych
Kadra
Rekrutacja
ZASADY PRZYJĘCIA NA STUDIA
Kolejność zgłoszeń i rozmowa rekrutacyjna.
ROZMOWY KWALIFIKACYJNE
Rozmowy kwalifikacyjne będą odbywały się w dniu 25 października 2022 roku od godziny 16:00. Zapisy na konkretną godzinę, zostaną uruchomione poprzez formularz rekrutacyjny, po jego wcześniejszym wypełnieniu.
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE
Rekrutacja na studia podyplomowe wymaga wypełnienia internetowego formularza zgłoszeniowego.
W czasie wypełniania formularza poprosimy o podanie danych osobowych i załączenie:
- skanu/zdjęcia dyplomu ukończenia wyższej uczelni
Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych.
Po złożeniu kompletu dokumentów uczelnia kontaktuje się z kandydatem celem umówienia spotkania rekrutacyjnego z kierownikiem kierunku. Podstawą przyjęcia jest wynik rozmowy rekrutacyjnej.
Vademecum dla kandydata na studia podyplomowe
Baza wiedzy dla kandydata na studia podyplomowe
Dokumenty do pobrania
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nie uruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.
Opłaty
Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl
Poniższe informacje dotyczą studiów 3-semestralnych: w roku akademickim 2022/2023
(2 semestry) i w roku 2023/2024 (1 semestr).
za 1 i 2 semestr roku 2022/2023 | |
---|---|
10 rat | 570 zł |
2 raty | 2 700 zł |
1 rata | 5 100 zł |
za 3 semestr roku akademickiego 2023/2024 | |
10 rat** |
570 zł** |
2 raty* |
2 700 zł* |
1 rata | 2 550 zł |
Łączny koszt studiów w ciągu 3 semestrów:
przy wyborze systemu 10 rat/rok akademicki: 8 550 zł (łącznie 15 rat po 570 zł)
przy wyborze systemu 2 rat/rok akademicki: 8 100 zł ( łącznie 3 raty po 2 700 zl)
przy wyborze systemu 1 raty/rok akademicki: 7 650 zł (5100 zł w pierwszym roku akademickim nauki + 2550 zł w drugim roku akademickim nauki)
* tylko 1 rata płatna w semestrze zimowym kolejnego roku akademickiego w terminie do 05 października 2023 roku
** tylko 5 rat płatnych w semestrze zimowym kolejnego roku akademickiego w terminach od 05 października 2023 roku do 05 lutego 2024 roku włącznie
Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (opłata bez zniżki wynosi 300 zł – absolwent płaci 0 zł)
Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Kontakt
Zapisz się już dziś, zacznij studia w marcu!