Więcej niż media
Komunikacja ma znaczenie
Nasze studia to nowoczesne spojrzenie na media, technologię i społeczne znaczenie przekazu. Łączymy klasyczne fundamenty dziennikarstwa z nowymi mediami, public relation i marketingiem. Uczymy tworzyć treści, które przyciągają uwagę i wywołują reakcję – od tekstu po wideo i podcasty. Pokazujemy, jak budować wizerunek marki oraz realizować strategie komunikacyjne. Nauczymy cię konkretnego warsztatu, wyposażymy w użyteczne kompetencje i aktualną wiedzę.
- Opanujesz warsztat dziennikarza prasowego, radiowego, telewizyjnego i internetowego.
- Nauczysz się tworzyć teksty, wideo, podcasty i content do social mediów.
- Zrozumiesz specyfikę mediów i rządzące nimi mechanizmy.
- Poznasz najnowsze technologie niezbędne w pracy nowoczesnego dziennikarza czy PR-owca.
- Rozwiniesz umiejętności budowania marki osobistej, autoprezentacji i wystąpień publicznych.
- Zgłębisz tajniki dziennikarstwa specjalistycznego, w tym dziennikarstwa śledczego i ekonomicznego.
- Od początku studiów będziesz zdobywać doświadczenie zawodowe w mediach, projektach internetowych czy w public relations.
Wybierz specjalność
Dostosuj ścieżkę do swoich zainteresowań
Aplikujesz na kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Interesującą cię specjalność wybierzesz pod koniec drugiego roku studiów. Na studiach I stopnia oferujemy trzy specjalności:
-
Kreowanie wizerunku osób i firm
Ta specjalność jest dla ciebie, jeśli interesuje cię budowanie reputacji i komunikowanie wartości marki osobistej lub instytucjonalnej. Nauczysz się:
- projektować i wdrażać strategie wizerunkowe w różnych kanałach komunikacji,
- wykorzystywać narzędzia PR, personal brandingu i doradztwa medialnego,
- analizować skuteczność działań promocyjnych i dopasowywać je do zmieniających się potrzeb odbiorców,
- stosować techniki wpływania na opinię publiczną oraz prowadzenia komunikacji w sytuacjach kryzysowych,
- współpracować z mediami, agencjami PR i brandingowymi oraz doradzać osobom publicznym i firmom.
-
Public Relations
Wybierz tę specjalność, jeśli chcesz profesjonalnie zajmować się komunikacją organizacji z otoczeniem i budować relacje z mediami oraz opinią publiczną. Nauczysz się:
- projektować i realizować strategie PR w kontekście korporacyjnym, produktowym i społecznym (CSR),
- planować i prowadzić komunikację wewnętrzną oraz organizować wydarzenia,
- efektywnie współpracować z dziennikarzami i zarządzać relacjami z mediami (media relations),
- analizować i interpretować kampanie medialne prowadzone w Polsce i na świecie,
- pracować jako specjalista PR, rzecznik prasowy czy doradca ds. komunikacji w firmach i instytucjach.
-
Komunikacja marketingowa w mediach cyfrowych
To dobry wybór dla ciebie, jeśli chcesz tworzyć skuteczne kampanie marketingowe w internecie i rozwijać marki w przestrzeni cyfrowej. Nauczysz się:
- projektować angażujące treści do mediów cyfrowych z wykorzystaniem strategii content marketingowych,
- wykorzystywać narzędzia e-commerce i analityki do planowania i oceny działań marketingowych,
- prowadzić działania z zakresu PR internetowego i budować świadomość marki,
- tworzyć kampanie w mediach społecznościowych,
- pracować w agencjach marketingowych czy domach mediowych.
Dlaczego warto
Co wyróżnia nasze studia
Nowoczesne pracownie
Przestrzenie, w których rozwiniesz swoje umiejętności
- Studio radiowo-telewizyjne – wyposażone w nowoczesne kamery, mikrofony, oświetlenie studyjne, green screen, oświetlenie przenośne, radiowe zestawy reporterskie oraz nowoczesną konsolę umożliwiającą realizację podcastów i audycji radiowych.
- Laboratorium komputerowe – dostęp do nowoczesnych stanowisk pracy oraz specjalistycznego oprogramowania: Adobe Illustrator, Photoshop, InDesign, After Effects, Premiere Pro, Lightroom, Fontlab Studio, Adobe XD, Figma, Axure, Blender, Substance 3D, Adobe Dimension.
Program studiów
Uczymy fundamentów komunikacji i mediów
Poznasz podstawy komunikacji i mediów
Rok I, semestr 1
Opanujesz najważniejsze pojęcia z zakresu komunikacji, kultury i języka. Rozwiniesz warsztat pisarski i zaczniesz pracę nad stylem dziennikarskim – ucząc się, jak tworzyć i redagować teksty oraz jak świadomie posługiwać się językiem w komunikacji.
Lepiej zrozumiesz media
Rok I, semestr 2
Poznasz gatunki dziennikarskie i rozwój mediów – od prasy po cyfrowe seriale. Nauczysz się występować publicznie, pracować głosem i budować pewność siebie. Zdobędziesz też wiedzę o demokracji, współczesnym społeczeństwie i roli dziennikarza w świecie polityki i ekonomii.
Zaczniesz pracować jak prawdziwy dziennikarz
Rok II, semestr 1
Nauczysz się zdobywać i weryfikować informacje i tworzyć rzetelne materiały. Poznasz podstawy dziennikarstwa śledczego, prawa mediów i etyki zawodowej. Rozwiniesz umiejętności analizy obrazu oraz pracy z dźwiękiem i fotografią.
Wybierzesz ścieżkę dla siebie
Rok II, semestr 2
Poznasz systemy medialne w różnych krajach i nauczysz się analizować ich funkcjonowanie. Zdobędziesz praktyczne umiejętności badania mediów oraz będziesz rozwijać warsztat dziennikarski w pracy radiowej. Rozpoczniesz zajęcia dopasowane do wybranej przez ciebie specjalności i praktykę zawodową.
Rozwiniesz warsztat dziennikarski
Rok III, semestr 1
Poznasz mechanizmy działania systemów politycznych i opinii publicznej, a także rozwiniesz praktyczne umiejętności w dziennikarstwie telewizyjnym i internetowym. Rozpoczniesz pracę nad projektem dyplomowym i zdobędziesz kolejne doświadczenia podczas praktyk.
Przygotujesz się do pracy w mediach
Rok III, semestr 2
Zgłębisz nowe formy dziennikarstwa, w tym dziennikarstwo danych, oraz nauczysz się tworzyć treści wysokiej jakości w mediach telewizyjnych i internetowych. Dokończysz projekt dyplomowy i poszerzysz doświadczenie zawodowe podczas praktyk.
Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości
Zespół
Z kim będziesz
współpracować
Rekrutacja
krok po kroku
Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.
Sprawdź, jak przebiega proces rekrutacji- Wypełnij internetowy
formularz rekrutacyjny - Wgraj skan dokumentów
i poczekaj na ich weryfikację - Zawrzyj umowę
elektroniczną - Dostarcz dokumenty
do Biura Rekrutacji - Sprawdź decyzję
o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym
Warunki
przyjęcia
- zdany egzamin maturalny
- znajomość języka polskiego na poziomie B2 (dotyczy obcokrajowców)
- wstęp wolny, o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń
Dokumenty rekrutacyjne
Zasady rekrutacji
- Warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji 2025-2026(PDF, 568 KB)
- Sposób przeliczania wyników z matury 2025-2026 (PDF, 238 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku polskim 2025-2026 (PDF, 327 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku angielskim 2025-2026 (PDF, 302 KB)
Zawarcie umowy
- Wzór umowy elektronicznej i tabela opłat 2025-2026 (PDF, 252 KB)
- Instrukcja skanowania dokumentów (PDF, 181 KB)
Dokumenty potwierdzające wykształcenie
Przetwarzanie danych osobowych
Opłaty
i stypendia
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Sprawdź, co obejmuje czesne Sprawdź, jak obniżyć czesneCzesne za pierwszy rok
rok akademicki 2025/2026 | wysokość raty |
---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 460 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 7 180 PLN |
Zapłać całość | 13 800 PLN |
Bądź na bieżąco!
Zostaw nam swojego maila, a nie ominą cię żadne ważne informacje dotyczące startu rekrutacji, spotkań dla kandydatów oraz stypendiów.
Umów się na konsultację
Jeśli masz pytania dotyczące rekrutacji na studia, zarezerwuj konsultację online lub umów się na spotkanie w biurze rekrutacji w dogodnym dla siebie terminie.
Zadzwoń do nas
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.