Zaczęło się od filmu – a dzisiaj ruchomy obraz jest podstawą komunikacji społecznej. Z nami zrozumiesz media.
dr hab. Barbara Giza, prof. Uniwersytetu SWPS, filmoznawca
Dziennikarstwo
i komunikacja społeczna
- studia II stopnia
- tryb niestacjonarny
Opis kierunku
Studia umożliwiają poznanie tajników współczesnego dziennikarstwa oraz doskonalenie kompetencji zawodowych dziennikarza na poziomie zaawansowanym. Pod okiem ekspertów z branży studenci szlifują warsztat pracy dziennikarskiej i zdobywają umiejętności managerskie niezbędne w kierowaniu zespołem redakcyjnym. Pogłębiają wiedzę na temat współpracy mediów z biznesem, marketingowych aspektów przekazu medialnego i budowania marki osobistej. Poznają narzędzia służące budowaniu i komunikowaniu marki pracodawcy oraz uczą się je stosować w praktyce. Doskonalą się w kreatywnym prowadzeniu działań PR.
Adresaci studiów
To kierunek adresowany do osób, które chcą pracować w mediach. Zainteresowanych otaczającym światem w każdym z jego wymiarów: kulturalnym, społecznym, politycznym. Ukierunkowanych na zdobywanie wiedzy z różnych dziedzin. Pasjonatów nowych technologii, gotowych, aby wykorzystywać innowacyjne narzędzia do tworzenia wartościowych materiałów dziennikarskich angażujących czytelników.
Perspektywy zawodowe
Program umożliwia dostosowanie ścieżki kształcenia do indywidualnych zainteresowań i planów zawodowych. Absolwenci znajdują zatrudnienie w redakcjach prasowych, radiowych telewizyjnych i internetowych, agencjach informacyjnych, agencjach reklamowych, domach mediowych, w działach promocji i marketingu firm prywatnych oraz instytucji publicznych. Często podejmują pracę jako rzecznicy prasowi, specjaliści ds. reklamy i public relations, managerowie mediów. Zakładają również swoje firmy świadczące usługi medialne i marketingowe.
Czego uczymy
Zobacz przykładowe moduły:
- Media a życie społeczne
- Dziennikarski opis rzeczywistości
- Dziennikarstwo a globalizacja
- Informacja i informatyzacja
- Media masowe w komunikacji społecznej
- Uwarunkowania i konteksty działania mediów
- Podstawy ekonomiki i prawa w mediach
- PR i kreatywna komunikacja
- Employer Branding
Studiuj z nami
Konkursy dla kandydatów
Wsparcie
- Stypendia i kredyty dla studentów »
- Komfort studiowania »
- Informacje dla osób z niepełnosprawnością »
Wymiana międzynarodowa
Informacje dla studentów zagranicznych
Atuty kierunku
Praktyczny program i nowoczesne narzędzia pracy
Studia wyróżnia bogaty program zajęć praktycznych. Studenci współpracują ze specjalistami z różnych branż medialnych. Pod ich kierunkiem realizują warsztaty w profesjonalnym studio radiowo-telewizyjnym oraz poznają nowoczesne narzędzia niezbędne w dziennikarstwie internetowym. Podczas staży i praktyk zdobywają doświadczenia zawodowe.
Warsztaty z najlepszymi dziennikarzami
Zajęcia warsztatowe prowadzą dziennikarze czołowych, ogólnopolskich mediów telewizyjnych, radiowych i internetowych, m.in.: Marek Kacprzak z WP, Paweł Oksanowicz z MUZO.FM, Bogusław Chrabota z „Rzeczpospolitej”, Arleta Bojke z TVP, amb. Grzegorz Dziemidowicz. Kadrę tworzą także specjaliści zajmujący się e-marketingiem i content marketingiem oraz kreowaniem wizerunku i PR.
Profesjonalne portfolio
Pod okiem doświadczonych praktyków studenci kompletują dziennikarskie portfolio. Już na studiach budują sieć kontaktów, co umożliwia im płynne przejście z etapu edukacji do pracy zawodowej.
Współpraca z czołowymi mediami
Uczelnia podpisała umowy o współpracy z największymi i najbardziej opiniotwórczymi dziennikami – „Gazetą Wyborczą” i „Rzeczpospolitą”, a także stacją telewizyjną TVN, gdzie najlepsi studenci odbywają praktyki i staże. Od niedawna studenci zgłębiają tajniki dziennikarstwa internetowego pod okiem ekspertów z Digital Media Campus, szkoły dziennikarskiej tworzonej przez specjalistów z Grupy Onet-RASP.
Partnerzy




Specjalności
Specjalność dziennikarska
Studenci zgłębiają tajniki warsztatu pod okiem mistrzów praktyki dziennikarskiej. Doskonalą kompetencje managerskie związane z prowadzeniem redakcji i zarządzaniem zespołem realizacyjnym. Uczą się budować własną markę, a także pozycję eksperta. Kontakt z doświadczonymi dziennikarzami, praktyki i staże oraz autorskie projekty pozwalają im poznać realia wykonywania tego zawodu. Absolwenci są przygotowani do posługiwania się różnymi technikami warsztatowymi, kierowania zespołem redakcyjnym, a także pracy w charakterze wolnego strzelca.
PR i kreatywna komunikacja
Studenci uczą się, jak w sposób kreatywny, innowacyjny i niesztampowy myśleć o komunikacji zewnętrznej. Poznają narzędzia PR i ćwiczą ich wykorzystywanie w praktyce, w różnych obszarach – od biznesu po organizacje pozarządowe. Uczą się budować relacje z mediami, mediować, negocjować. Dowiadują się, jakie są zasady savoir-vivre w pracy PR-owca oraz jak sobie radzić z zawodowym stresem. Zgłębiają kwestie związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu oraz metody ewaluacji działań PR. Zajęcia w całości prowadzą doświadczeni praktycy.
Employer branding
Budowanie marki pracodawcy
Studenci w praktyce uczą się podstaw budowania i komunikowania marki pracodawcy: począwszy od procesu rekrutacji i selekcji pracowników przez całokształt doświadczeń z firmą aż po exit interview (rozmowa końcowa z pracownikiem). Uczą się mierzyć i analizować efekty podjętych działań oraz wykorzystywać zebrane dane do wspierania strategicznych decyzji. Poznają wewnętrzne (kultura organizacyjna) i zewnętrzne (demograficzne, społeczne) uwarunkowania działalności firmy. Absolwentów wyróżnia kompleksowe podejście do budowania marki pracodawcy oraz rozwinięte umiejętności jej komunikowania z wykorzystaniem mediów, m.in. prasy, radia, telewizji, internetu.
Współpracują z nami
Rekrutacja krok po kroku
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Zgodnie z kolejnymi krokami formularza, wprowadź wymagane dane. - Wgraj skany dyplomu oraz suplementu do dyplomu studiów licencjackich i/lub magisterskich do formularza zgłoszeniowego
Ta czynność jest wymagana - pracownicy Biura Rekrutacji dokonają wstępnej weryfikacji poprawności wgranych dokumentów (maksymalnie do 5 dni roboczych) i w razie wystąpienia nieprawidłowości wyślą wiadomość do Kandydata, za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego, z prośbą by ten poprawił błędy zanim przyniesie oryginały do Biura.
zynność skanowania dokumentów nie jest trudna - instrukcja jak szybko i sprawnie zeskanować dokumenty, znajduje się na stronie kierunków. - Odbierz informację na portalu rekrutacyjnym o kolejnych krokach
Jeśli na studia na które aplikujesz obowiązuje egzamin, w formularzu rekrutacyjnym otrzymasz możliwość zapisu na odpowiedni termin. - Dokonaj zawarcia umowy elektronicznej
Po wprowadzeniu wymaganych danych, w formularzu rekrutacyjnym, pojawi się umowa elektroniczna o warunkach odpłatności za studia wraz z załącznikami, którą Kandydat zawiera z Uniwersytetem SWPS on-line. Postępuj zgodnie z instrukcjami. - Przygotuj wymagane dokumenty i czekaj na informację kiedy będziesz mógł dostarczyć je do Biura Rekrutacji:
- kserokopia dyplomu oraz suplementu do dyplomu studiów licencjackich i/lub magisterskich (oryginał/odpis do wglądu), w przypadku braku suplementu – kserokopia karty przebiegu studiów ze studiów licencjackich i/lub magisterskich (oryginał do wglądu),
- ankieta osobowa wygenerowana z formularza rekrutacyjnego.
Zgodnie z obowiązującym prawem kopia dyplomu oraz suplementu do dyplomu wymaga potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika Rekrutacji.
Zalecamy wysyłanie oryginałów dokumentów lub dokumentów poświadczonych notarialnie pocztą lub kurierem. - Odbierz informację o rezerwacji miejsca na studiach i wpis na listę studentów
W celu ukończenia procesu rekrutacji należy dostarczyć do Uczelni dyplom oraz suplement do dyplomu w celu poświadczenia zgodności kopii z oryginałem. Przyjęcie na studia nastąpi po dostarczeniu do Biura Rekrutacji świadectwa dojrzałości - jak tylko będzie to możliwe. - Odbierz informację o przyjęciu na studia
Informacja o przyjęciu na studia pojawi się na twoim koncie rekrutacyjnym.
Warunki przyjęcia
- absolwenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej I stopnia – wstęp wolny
- absolwenci kierunków studiów w ramach preferowanych dyscyplin – wstęp wolny
- pozytywny wynik egzaminu kwalifikacyjnego
- Terminy egzaminów: 20 lipca 2020, 21 września 2020
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że:
- kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej
- Absolwenci studiów wyższych, doktoranckich i podyplomowych SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego (Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej)
- Absolwenci studiów wyższych i podyplomowych Collegium Da Vinci (Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu)
- Absolwenci Liceum Da Vinci
Zniżka w czesnym
- Dzieci absolwentów studiów wyższych Uniwersytetu SWPS otrzymują zniżkę w czesnym w wysokości 5% na wszystkie lata przewidziane programem studiów.
Czesne
w roku akademickim 2020/21 | |
---|---|
10 rat | 870 zł |
2 raty | 4265 zł |
1 rata | 8200 zł |
Biuro Rekrutacji w Warszawie
- 22 517 96 11, 22 517 96 35, 22 517 98 18
- rekrutacja@swps.edu.pl
- ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
- W związku z sytuacją epidemiczną dotyczącą COVID- 19 Biuro Rekrutacji będzie nieczynne do odwołania.
Obsługa Biura realizowana będzie wyłącznie drogą mailową lub telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00. Zapraszamy również do zapisów na konsultacje online.
Oryginały dokumentów lub dokumenty poświadczone notarialnie prosimy wysyłać pocztą lub kurierem z dopiskiem "Biuro rekrutacji na studia wyższe".