logo uswps nazwa 3

Studia

Zaczęło się od filmu – a dzisiaj ruchomy obraz jest podstawą komunikacji społecznej. Z nami zrozumiesz media.

dr hab. Barbara Giza, prof. Uniwersytetu SWPS, filmoznawca

Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych w Warszawie

Dziennikarstwo
i komunikacja społeczna

  • studia II stopnia
  • forma niestacjonarna
  • Rekrutacja trwa

Opis kierunku

Studia umożliwiają poznanie tajników współczesnego dziennikarstwa oraz doskonalenie kompetencji zawodowych dziennikarza na poziomie zaawansowanym. Pod okiem ekspertów z branży studenci szlifują warsztat pracy dziennikarskiej i zdobywają umiejętności managerskie niezbędne w kierowaniu zespołem redakcyjnym.

Program został dostosowany do zmian zachodzących w czasie pandemii i potrzeb rynku po-covidowej rzeczywistości. Studenci zgłębiają tajniki współczesnego repartażu, publicystyki politycznej oraz etyki dziennikarskiej. Zdobywają wiedzę na temat e-technologii stosowanych w komunikacji i zasad budowania relacji w sieci, a także doskonalą umiejętności tworzenia i przetwarzania treści na potrzeby Internetu. Poznają także narzędzia służące budowaniu i komunikowaniu wizerunku pracodawcy w administracji publicznej, biznesie i sektorze NGO.

Na czwartym semestrze studenci realizują wybraną specjalność:

  • Komunikacja online – realizowana w całości online, bez konieczności przyjeżdżania na uczelnię
  • PR i komunikacja wizerunkowa – realizowana stacjonarnie

Adresaci studiów

To kierunek adresowany do osób, które chcą pracować w mediach, ale także we wszystkich innych miejscach, gdzie niezbędna jest wiedza o mechanizmach komunikacji medialnej. Zainteresowanych otaczającym światem w każdym z jego wymiarów: kulturalnym, społecznym, politycznym. Ukierunkowanych na zdobywanie wiedzy z różnych dziedzin. Pasjonatów nowych technologii, gotowych, aby wykorzystywać innowacyjne narzędzia do tworzenia wartościowych materiałów dziennikarskich angażujących czytelników.

Perspektywy zawodowe

Program umożliwia dostosowanie ścieżki kształcenia do indywidualnych zainteresowań i planów zawodowych. Absolwenci znajdują zatrudnienie w redakcjach prasowych, radiowych telewizyjnych i internetowych, agencjach informacyjnych, agencjach reklamowych, domach mediowych, w działach promocji i marketingu firm prywatnych oraz instytucji publicznych. Często podejmują pracę jako rzecznicy prasowi, specjaliści ds. reklamy i public relations, managerowie mediów. Zakładają również swoje firmy świadczące usługi medialne i marketingowe.

Czego uczymy

Zobacz przykładowe moduły:

  • Zarządzanie instytucjami medialnymi
  • Intercultural communication
  • Medialny obraz współczesnego świata
  • E-komunikacja
  • Networking
  • Kreator mediów
  • Komunikacja online: ryzyka, zagrożenia, bezpieczeństwo
  • PR w otoczeniu społeczno-gospodarczym
  • Rola mediów w PR
  • Narzędzia PR
  • PR w komunikacji społecznej
  • Public Relations in International Settings

Atuty kierunku

Praktyczny program i nowoczesne narzędzia pracy

Studia wyróżnia bogaty program zajęć praktycznych. Studenci współpracują ze specjalistami z różnych branż medialnych. Pod ich kierunkiem realizują warsztaty w profesjonalnym studio radiowo-telewizyjnym oraz poznają nowoczesne narzędzia niezbędne w dziennikarstwie internetowym. Podczas staży i praktyk zdobywają doświadczenia zawodowe.

Warsztaty z najlepszymi dziennikarzami

Zajęcia warsztatowe prowadzą dziennikarze czołowych, ogólnopolskich mediów telewizyjnych, radiowych i internetowych, m.in.: Marek Kacprzak z WP, Paweł Oksanowicz z MUZO.FM, Bogusław Chrabota z „Rzeczpospolitej”, Arleta Bojke z TVP, amb. Grzegorz Dziemidowicz. Kadrę tworzą także specjaliści zajmujący się e-marketingiem i content marketingiem oraz kreowaniem wizerunku i PR.

Profesjonalne portfolio

Pod okiem doświadczonych praktyków studenci kompletują dziennikarskie portfolio. Już na studiach budują sieć kontaktów, co umożliwia im płynne przejście z etapu edukacji do pracy zawodowej.

Współpraca z czołowymi mediami

Uczelnia podpisała umowy o współpracy z największymi i najbardziej opiniotwórczymi dziennikami – „Gazetą Wyborczą” i „Rzeczpospolitą”, a także stacją telewizyjną TVN, gdzie najlepsi studenci odbywają praktyki i staże. Od niedawna studenci zgłębiają tajniki dziennikarstwa internetowego pod okiem ekspertów z Digital Media Campus, szkoły dziennikarskiej tworzonej przez specjalistów z Grupy Onet-RASP.

Partnerzy

logo TVN  logo GW  logo RP  logo onet RAS AIP logo polska press newsweek

dziennikarstwo studio2a dziennikarstwo studio3a dziennikarstwo studio4a dziennikarstwo studio2

Specjalności

Komunikacja online

Studenci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu e-komunikacji, networkingu, umiejętności tworzenia i przetwarzania treści na potrzeby Internetu. Będą przygotowani do pracy w środowisku sieciowym, budowania e-biznesu, komunikacji online, zarówno w redakcjach, jak w szeroko pojętym biznesie medialnym.
Specjalność będzie realizowana tylko w formie zajęć online.

PR i komunikacja wizerunkowa

To dobry wybór dla osób, które zamierzają specjalizować się w wiedzy o umiejętnościach z zakresu PR i komunikacji wizerunkowej. Zajęcia dotyczyć będą zarówno mechanizmów działania, stosowanych narzędzi oraz roli społecznej współczesnego PR, jak i kwestii związanych z rzecznictwem, relacjami z mediami, komunikacją kryzysową czy międzynarodowym PR.
Specjalność będzie realizowana tylko w formie zajęć stacjonarnych, w klasie.

Współpracują z nami

Image is not available

Nie przesadzę chyba, jeśli powiem, że jestem dziennikarzem multimedialnym. Zaczynałem w prasie podziemnej przed 1989 r. Potem była telewizja Kraków i Telewizyjna Agencja Informacyjna. Miałem szczęście budować od podstaw Polsat. Równocześnie wspomagałem anteny radiowe: TOK FM, PiN Radio, Jedynkę, Trójkę, RDC i inne rozgłośnie. Obecnie jestem redaktorem naczelnym dziennika Rzeczpospolita i stawiam sobie zadanie przeprowadzenia tego tytułu w świat mediów konwergentnych.

Studentów chcę uczyć kreatywnego dziennikarstwa, umiejętności poruszania się w świecie multimediów. Chcę ich przekonywać do sensu zawodu, o którym mówi się, że wygasa. Prawda jest jednak zupełnie inna. Kończy się jakaś epoka w dziennikarstwie, a zaczyna inna.

red. Bogusław Chrabota
redaktor naczelny dziennika „Rzeczpospolita", Polsat
Image is not available

Mam przekonanie, że dziennikarstwo nie jest profesją dla ludzi wygodnych i letnich. To tygiel, w którym buzują ciekawość i niecierpliwość. Dowiedzieć się dlaczego, po co, kiedy, kto. Dotrzeć do źródła – szybko, już! Przekazać i opowiedzieć tak, by trafić, zmusić do myślenia i reakcji! Jeśli sukcesem jest uwaga innych, to porażką staje się obojętność i nuda.
Dziennikarstwo winno być zatem przywilejem bycia ciekawym i niecierpliwym. Jest żeglugą po niepewnych, często wzburzonych falach. Z ustawicznie zadawanym pytaniem – czy warto? Cóż, statek w porcie jest bezpieczny, ale przecież nie po to buduje się statki!

amb. Grzegorz Dziemidowicz
orientalista, archeolog, dziennikarz i dyplomata, ambasador RP w Egipcie i Sudanie
Slider

Kadra

Rekrutacja krok po kroku

  1. Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
    Zgodnie z kolejnymi krokami formularza, wprowadź wymagane dane.
  2. Wgraj skany wymaganych dokumentów do formularza zgłoszeniowego:
    • dyplom oraz suplement do dyplomu studiów licencjackich i/lub magisterskich, a w przypadku braku suplementu kartę przebiegu studiów ze studiów licencjackich i/lub magisterskich,
    • możesz złożyć dokument poświadczający znajomość języka obcego w celu uzyskania zwolnienia z wymaganych egzaminów na kierunek Filologia oraz na studia prowadzone w języku angielskim (lista certyfikatów dostępna na stronie internetowej uczelni).
    Ta czynność jest wymagana - pracownicy Biura Rekrutacji dokonają wstępnej weryfikacji poprawności wgranych dokumentów (maksymalnie do 5 dni roboczych) i w razie wystąpienia nieprawidłowości wyślą wiadomość do Kandydata, za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego, z prośbą by ten poprawił błędy zanim przyniesie oryginały do Biura.
    Czynność skanowania dokumentów nie jest trudna - instrukcja jak szybko i sprawnie zeskanować dokumenty, znajduje się na stronie kierunków.
  3. Zdaj rozmowę kwalifikacyjną/egzamin, jeżeli jest to jeden z warunków rekrutacji
    Informację o tym, czy są one wymagane w przypadku Twojej aplikacji na studia, otrzymasz w formularzu zgłoszeniowym.
  4. Dokonaj zawarcia umowy elektronicznej
    Po wprowadzeniu wymaganych danych, w formularzu rekrutacyjnym, pojawi się umowa elektroniczna o warunkach odpłatności za studia wraz z załącznikami, którą Kandydat zawiera z Uniwersytetem SWPS on-line. Postępuj zgodnie z instrukcjami.
    Obcokrajowcy, a także ci kandydaci, którzy w momencie aplikowania na studia nie mają ukończonych 18 lat muszą dostarczyć do Biura rekrutacji umowę i załączniki w wersji papierowej. Dokumenty te należy pobrać, podpisać, zeskanować i załączyć do formularza na etapie wysyłania zgłoszenia do weryfikacji.
  5. Przygotuj wymagane dokumenty i czekaj na informację kiedy będziesz mógł dostarczyć je do Biura rekrutacji:
    • oryginał/odpis dyplomu oraz suplementu do dyplomu studiów licencjackich i/lub magisterskich, w przypadku braku suplementu – oryginał karty przebiegu studiów ze studiów licencjackich i/lub magisterskich,
    • ankieta osobowa wygenerowana z formularza rekrutacyjnego,
    • dokument poświadczający znajomość języka obcego, jeżeli był on podstawą do uzyskania zwolnienia z wymaganych egzaminów na kierunek Filologia oraz na studia prowadzone w języku angielskim (lista certyfikatów dostępna na stronie internetowej uczelni),
    • jeżeli Twoje dokumenty są wydane w językach innych niż polski/angielski/rosyjski/ukraiński, musisz przedstawić tłumaczenie,
    • polisa ubezpieczenia zdrowotnego lub oświadczenie o przystąpieniu do NFZ bądź innego ubezpieczyciela na terenie Polski – dotyczy obcokrajowców,
    • 2 egzemplarze podpisanej umowy o warunkach odpłatności za studia wraz z załącznikami – dotyczy obcokrajowców,
    • potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej, jeśli płatność nie została zrealizowana przez PayU w formularzu zgłoszeniowym.
    Zgodnie z obowiązującym prawem kopia dyplomu oraz suplementu do dyplomu wymaga potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika Rekrutacji.
  6. Dostarcz oryginały dokumentów do Biura rekrutacji
    W celu ukończenia procesu rekrutacji należy dostarczyć do Uczelni dyplom oraz suplement do dyplomu w celu poświadczenia zgodności kopii z oryginałem.
    Informujemy, że kandydaci obcokrajowi mają prawo i obowiązek dostarczyć oryginalne dokumenty do Biura rekrutacji do 30 października 2021 r.
    W związku z sytuacją epidemiczną dotyczącą COVID- 19 oryginały dokumentów lub ich kopie poświadczone notarialnie należy wysłać pocztą lub kurierem na adres odpowiedniego Biura rekrutacji. Prosimy o wpisanie w formularzu rekrutacyjnym danych o nadanej przesyłce.
  7. Przyjęcie na studia
    Informacja o przyjęciu na studia pojawi się na Twoim koncie rekrutacyjnym po dostarczeniu do Biura rekrutacji oryginałów dokumentów.
    W przypadku cudzoziemców, przyjęcie następuje na drodze warunkowej decyzji administracyjnej - oryginały dokumentów muszą zostać dostarczone do Biura rekrutacji do 30 października 2021 roku.

Warunki przyjęcia

  • absolwenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej I stopnia – wstęp wolny
  • absolwenci kierunków studiów w ramach preferowanych dyscyplin – wstęp wolny
  • pozytywny wynik egzaminu kwalifikacyjnego
  • Terminy egzaminu kwalifikacyjnego
    • Dziennikarstwo i komunikacja społeczna: 21 czerwca 2021

Opłata rekrutacyjna

Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.

Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że:

  • kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).

Zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej

  • Absolwenci studiów wyższych, doktoranckich i podyplomowych SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego (Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej)
  • Absolwenci studiów wyższych i podyplomowych Collegium Da Vinci (Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu)
  • Absolwenci Liceum Da Vinci

Zniżka w czesnym

  • Dzieci absolwentów studiów wyższych Uniwersytetu SWPS otrzymują zniżkę w czesnym w wysokości 5% na wszystkie lata przewidziane programem studiów.

Czesne

Czesne za I rok studiów
w roku akademickim 2021/22
10 rat 975 zł
2 raty 4785 zł
1 rata 9200 zł

Umów się na konsultację online

Umów konsultację

Biuro Rekrutacji w Warszawie

  • + 48 22 104 75 07
  • rekrutacja@swps.edu.pl
  • ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
  • Obsługa Biura realizowana będzie wyłącznie drogą mailową lub telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00. Zapraszamy również do zapisów na konsultacje online.
    Oryginały dokumentów lub dokumenty poświadczone notarialnie prosimy wysyłać pocztą lub kurierem z dopiskiem "Biuro rekrutacji na studia wyższe".