Opis kierunku
Czego uczymy
Studia umożliwiają poznanie tajników współczesnego dziennikarstwa oraz doskonalenie kompetencji zawodowych dziennikarza na poziomie zaawansowanym. Pod okiem ekspertów z branży studenci szlifują warsztat pracy dziennikarskiej i zdobywają umiejętności managerskie niezbędne w kierowaniu zespołem redakcyjnym.
Program został dostosowany do zmian zachodzących w czasie pandemii i potrzeb rynku po-covidowej rzeczywistości. Studenci zgłębiają tajniki współczesnego repartażu, publicystyki politycznej oraz etyki dziennikarskiej. Zdobywają wiedzę na temat e-technologii stosowanych w komunikacji i zasad budowania relacji w sieci, a także doskonalą umiejętności tworzenia i przetwarzania treści na potrzeby Internetu. Poznają także narzędzia służące budowaniu i komunikowaniu wizerunku pracodawcy w administracji publicznej, biznesie i sektorze NGO.
Na czwartym semestrze studenci realizują wybraną specjalność:
- Komunikacja online
- PR i komunikacja wizerunkowa
Adresaci kierunku
To kierunek adresowany do osób, które chcą pracować w mediach, ale także we wszystkich innych miejscach, gdzie niezbędna jest wiedza o mechanizmach komunikacji medialnej. Zainteresowanych otaczającym światem w każdym z jego wymiarów: kulturalnym, społecznym, politycznym. Ukierunkowanych na zdobywanie wiedzy z różnych dziedzin. Pasjonatów nowych technologii, gotowych, aby wykorzystywać innowacyjne narzędzia do tworzenia wartościowych materiałów dziennikarskich angażujących czytelników.
Organizacja studiów
Studiuj wygodnie – w siedzibie uczelni i zdalnie
Zajęcia na studiach niestacjonarnych odbywają się w formie mieszanej – część w budynku uczelni, a część w formie zdalnej. To elastyczne rozwiązanie zostało z powodzeniem wdrożone w Uniwersytecie SWPS w latach pandemii i i jest odpowiedzią na oczekiwania wielu kandydatów i kandydatek na studia. Spotkania online wzbogacają i urozmaicają program o nowoczesne narzędzia i metody dydaktyczne. Osoby szukające większej elastyczności mogą wybrać specjalność, która pozwala studiować zdalnie przez cały czwarty semestr.
Terminy zjazdów online podawane są z góry na cały rok i uwzględniają organizację zajęć na wybranej specjalności. Na pierwszym roku studiów w każdym semestrze będzie 8 zjazdów, z czego 3 zjazdy odbędą się zdalnie.
Specjalności
Co oferujemy
Na studiach II stopnia oferujemy następujące specjalności:
-
Komunikacja online
Studenci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu e-komunikacji, networkingu, umiejętności tworzenia i przetwarzania treści na potrzeby Internetu. Będą przygotowani do pracy w środowisku sieciowym, budowania e-biznesu, komunikacji online, zarówno w redakcjach, jak w szeroko pojętym biznesie medialnym.
Specjalność będzie realizowana tylko w formie zajęć online. -
PR i komunikacja wizerunkowa
To dobry wybór dla osób, które zamierzają specjalizować się w wiedzy o umiejętnościach z zakresu PR i komunikacji wizerunkowej. Zajęcia dotyczyć będą zarówno mechanizmów działania, stosowanych narzędzi oraz roli społecznej współczesnego PR, jak i kwestii związanych z rzecznictwem, relacjami z mediami, komunikacją kryzysową czy międzynarodowym PR.
Specjalność będzie realizowana w formie mieszanej.
Atuty kierunku
Dlaczego warto
Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości
Program umożliwia dostosowanie ścieżki kształcenia do indywidualnych zainteresowań i planów zawodowych. Absolwenci znajdują zatrudnienie w redakcjach prasowych, radiowych telewizyjnych i internetowych, agencjach informacyjnych, agencjach reklamowych, domach mediowych, w działach promocji i marketingu firm prywatnych oraz instytucji publicznych. Często podejmują pracę jako rzecznicy prasowi, specjaliści ds. reklamy i public relations, managerowie mediów. Zakładają również swoje firmy świadczące usługi medialne i marketingowe.
Partnerzy kierunku
Z kim współpracujemy
Współpracują z nami
Byłam przez wiele lat dziennikarką radiową, pracowałam w gazecie, a od kilkunastu lat tworzę programy telewizyjne. Wymyśliłam i wprowadziłam na rynek kilka formatów publicystycznych: „Tak czy nie”, „Skandalistów”, „Politykę na ostro”. W tej chwili w telewizji Polsat News prowadzę „Debatę dnia” – codzienny autorski program z udziałem polityków i ekspertów. Rozmowa, stawianie pytań i uzyskiwanie odpowiedzi – to mój żywioł. Z grupą medialną Polsat jestem związana od 2008 roku, czyli od startu Polsat News. Miałam wielkie szczęście współtworzyć tę stację od początku. To niepowtarzalne doświadczenie zawodowe. Jest ich zresztą więcej. Pierwszym było budowanie radia w czasach przełomu – gdy dopiero powstawały wolne media i uczyliśmy się zawodu od największych. To był drogowskaz na długie lata.
Dziś wielką satysfakcję przynosi mi także praca ze studentami – możliwość przekazywania doświadczeń zawodowych i wymiana energii. Powtarzam im, że dziennikarstwo nie jest dla ludzi, którzy kochają spokój, ale zapewnia gigantyczny bonus: możliwość wpływu na otaczający świat.
Od ponad 20 lat działam w obszarze komunikacji i wizerunku. Jestem strateżką i doradczynią biznesową i medialną. Projektuję i wdrażam rozwiązania z obszaru komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Realizowałam projekty w takich firmach, jak: Allegro, Bayer, Microsoft, Enea SA czy Narodowe Centrum Badań Jądrowych. Jestem ekspertką Organizacji Narodów Zjednoczonych, gdzie stworzyłam i wdrażam Standard Etycznej i Odpowiedzialnej Komunikacji w Biznesie. Prowadzę projekty z obszaru public relations dla firm, organizacji oraz osób publicznych, które przygotowuję także do kontaktów medialnych. Prowadzę szkolenia i warsztaty dla biznesu z obszaru zarządzania informacją oraz budowania marki. Studentom dziennikarstwa chciałabym przede wszystkim przekazać, że komunikacja i narzędzia do zarządzania nią są uniwersalne, dają wiele możliwości wykorzystania i sprawdzają się w wielu obszarach. Warto je znać oraz umieć się nimi posługiwać, ponieważ przydają się zarówno w dużych firmach, jak i małych organizacjach, a także przy budowaniu własnej marki. Podczas pracy ze studentami stawiam zatem na praktykę i kreatywność jako najważniejsze aspekty pracy z komunikacją niezależnie od jej formy.
Od ponad 10 lat pracuję w komunikacji. Swoje doświadczenie rozwijałam w branżach medialnej, turystycznej, wydawniczej i w trzecim sektorze. Od 2021 r. jestem PR managerką Igi Świątek. Oznacza to pracę na rodzimym rynku, a także globalnie. Różnorodność moich doświadczeń gwarantuje dużą elastyczność w przekładaniu teorii komunikacji na praktykę. Skutecznie pomagam klientom i studentom chcącym rozwijać się w różnych branżach, nie mówiąc o kopalni case studies i rozumieniu wyzwań wielu sektorów.
Pracę w zawodzie rozpoczęłam jeszcze na studiach dziennych, dlatego wiem, jak ważna jest praktyka i jakie wyzwania stoją przed studentami, którzy chcą łączyć naukę ze zdobywaniem doświadczenia zawodowego. Swoją wiedzę i kompetencje w obszarach personal brandingu, komunikacji czy tworzenia skutecznych treści wykorzystywałam dwutorowo: w pracy dla firm i klientów, a także budując własną ścieżkę kariery. Praca w branży PR i komunikacji daje możliwość wykorzystania swoich predyspozycji do tego, aby zmieniać na lepsze nasze otoczenie.
Zespół
Z kim będziesz
współpracował
koordynator kierunku
politolog, dziennikarz, zajmuje się komunikowaniem społecznym i politycznym
Rekrutacja
krok po kroku
Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.
Sprawdź, jak przebiega proces rekrutacji- Wypełnij internetowy
formularz rekrutacyjny - Wgraj skan dokumentów
i poczekaj na ich weryfikację - Sprawdź kwalifikację
na egzamin - Zawrzyj umowę
elektroniczną - Dostarcz dokumenty
do Biura Rekrutacji - Sprawdź decyzję
o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym
Warunki
przyjęcia
- absolwenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej I stopnia – wstęp wolny
- absolwenci kierunków studiów w ramach preferowanych dyscyplin (nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki o polityce i administracji, nauki prawne, psychologia, nauki socjologiczne, pedagogika, nauki o kulturze i religii, filozofia, historia, językoznawstwo, sztuki filmowe i teatralne, sztuki muzyczne, sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki) – wstęp wolny
- pozostali kandydaci – pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej
Dokumenty rekrutacyjne
Zasady rekrutacji
- Warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji 2024-2025(PDF, 640 KB)
- Sposób przeliczania wyników z matury 2024-2025 (PDF, 193 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku polskim 2024-2025 (PDF, 370 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku angielskim 2024-2025 (PDF, 273 KB)
Zawarcie umowy
- Wzór umowy elektronicznej i tabela opłat 2024-2025 (PDF, 258 KB)
- Instrukcja skanowania dokumentów (PDF, 153 KB)
Dokumenty potwierdzające wykształcenie
- Dokumenty poświadczające znajomość języków obcych 2024-2025 (PDF, 167 KB)
- Dokumenty zagraniczne potwierdzające wykształcenie umożliwiające studia na Uniwersytecie SWPS(PDF, 978 KB)
Przetwarzanie danych osobowych
Opłaty
i stypendia
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Sprawdź, co obejmuje czesne Sprawdź, jak obniżyć czesneCzesne za pierwszy rok
rok akademicki 2024/2025 | wysokość raty |
---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 395 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 6 865 PLN |
Zapłać całość | 13 200 PLN |
Zostańmy w kontakcie
Nie wiesz jeszcze, jakie studia wybrać, ale chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego kierunku? Zostaw nam swoje dane, aby być na bieżąco.
Umów się na konsultację
Jeśli masz pytania dotyczące rekrutacji na studia, zarezerwuj konsultację online lub umów się na spotkanie w Biurze Rekrutacji w dogodnym dla siebie terminie.
Zadzwoń do nas
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.