logo uswps nazwa 3

Studia

Współczesne media są fascynujące i zróżnicowane jak nigdy wcześniej. By z nich czerpać, trzeba je najpierw dobrze rozumieć.

red. Marek Kacprzak, dziennikarz i kulturoznawca

Warszawa, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych

Dziennikarstwo
i komunikacja społeczna

  • studia I stopnia
  • tryb stacjonarny i niestacjonarny

Opis kierunku

Studia przygotowują w sposób praktyczny do pracy w mediach i z wykorzystaniem mediów. Studenci uczą się dziennikarstwa prasowego, radiowego, telewizyjnego i internetowego. Dowiadują się, jak tworzyć różnorodne przekazy medialne, poznają specyfikę mediów i rządzące nimi mechanizmy, opanowują warsztat nowoczesnego dziennikarza wykorzystującego najnowsze technologie.

Pod okiem ekspertów z branży realizują autorskie projekty, które składają się na profesjonalne portfolio dziennikarskie. Dowiadują się, jak w praktyce dziennikarskiej kreować markę osobistą, a także czym jest dziennikarstwo specjalistyczne, w tym dziennikarstwo śledcze i ekonomiczne.

Adresaci studiów

To atrakcyjny kierunek dla kandydatów, którzy już od pierwszych lat studiów chcą mieć kontakt z zawodem i zdobywać doświadczenie w mediach i dziedzinach pokrewnych, na przykład przy projektach internetowych lub w public relations. Osób dociekliwych, z wysoko rozwiniętym zmysłem analitycznym, o wszechstronnych zainteresowaniach. Pasjonatów mediów, interesujących się nowymi technologiami i ich wpływem na różne sfery życia społecznego.

Perspektywy zawodowe

Absolwenci studiów dziennikarskich znajdują zatrudnienie w mediach, firmach konsultingowych i public relations, działach reklamy i promocji, ośrodkach badań społecznych, domach mediowych, social mediach. Często zakładają własne firmy: agencje reklamowe, kreatywne i brandingowe.

Wielu z nich rozpoczyna pracę już w trakcie studiów – najlepsi i najbardziej zaangażowani są zatrudniani w firmach, z których pochodzą eksperci prowadzący zajęcia. Już studenci pierwszego roku podpisują umowy o pracę w najlepszych mediach.

Spotkajmy się

24 czerwca 2019 r. - Spotkanie online dla kandydatów
sprawdź szczegóły »

Krótsze studia

Jesteś aktywny zawodowo? Ukończyłeś kursy lub szkolenia przydatne w pracy? Skorzystaj z możliwości zaliczenia wybranych zajęć na podstawie posiadanego doświadczenia i studiuj krócej.

Atuty kierunku

Warsztaty z najlepszymi dziennikarzami

Zajęcia warsztatowe prowadzą dziennikarze czołowych, ogólnopolskich mediów telewizyjnych, radiowych i internetowych, m.in.: Marek Kacprzak z WP, Paweł Oksanowicz z MUZO.FM, Bogusław Chrabota z „Rzeczpospolitej”, Grzegorz Kajdanowicz z TVN, Arleta Bojke z TVP, Paweł Blajer z TVN 24 Biznes i Świat, amb. Grzegorz Dziemidowicz. Kadrę tworzą także specjaliści zajmujący się e-marketingiem i content marketingiem oraz kreowaniem wizerunku i PR.

Zajęcia w Narodowym Instytucie Audiowizualnym

Dzięki współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym zajęcia z filmu dokumentalnego odbywają się w nowoczesnych i znakomicie wyposażonych salach NInA. Studenci realizują podstawowy kurs montażu prób filmowych, zapoznają się z najnowszą technologią filmową, uczestniczą w projekcjach filmów, w tym również materiałów dotąd niepublikowanych.

Ćwiczenia w pracowniach radiowo-telewizyjnych

Studenci uczą się warsztatu dziennikarskiego w specjalistycznych pracowniach. Poznają zasady tworzenia programów radiowych i telewizyjnych, realizacji dźwięku, zdjęć i montażu, a także nowoczesne narzędzia komunikacji niezbędne w dziennikarstwie internetowym. Projekty realizują pod okiem doświadczonych ekspertów, dzięki czemu są dobrze przygotowani do zawodu.

Współpraca z czołowymi mediami

Uczelnia podpisała umowy o współpracy z największymi i najbardziej opiniotwórczymi dziennikami – „Gazetą Wyborczą” i „Rzeczpospolitą”, a także stacją telewizyjną TVN, gdzie najlepsi studenci odbywają praktyki i staże. Od niedawna studenci zgłębiają tajniki dziennikarstwa internetowego pod okiem ekspertów z Digital Media Campus, szkoły dziennikarskiej tworzonej przez specjalistów z Grupy Onet-RASP.

Partnerzy

logo TVN logo GW logo RP logo onet RASAIP logopolska pressnewsweek

dziennikarstwo studio2adziennikarstwo studio3adziennikarstwo studio4adziennikarstwo studio2

Specjalizacje

Kreowanie wizerunku osób i firm

Studenci zdobywają wiedzę niezbędną do kreowania wizerunku osób i instytucji w mediach. W sposób praktyczny (case studies, opisy sytuacji, wykłady interaktywne) uczą się, jak zarządzać wizerunkiem w różnych kanałach komunikacji oraz badać skuteczność prowadzonych działań. Poznają tajniki komunikacji w sytuacjach kryzysowych oraz techniki wpływania na opinię publiczną. Absolwenci znajdują zatrudnienie w działach PR, w agencjach doradztwa personalnego, agencjach brandingowych, projektowych, jako doradcy osób publicznych.

Public relations

Studenci zdobywają wiedzę oraz kompetencje niezbędne do planowania i realizowania strategii komunikowania się organizacji z otoczeniem. Zgłębiają tajniki PR korporacyjnego i produktowego, społecznego zaangażowania korporacji (CSR), komunikacji wewnętrznej i organizacji eventów. Poznają zasady efektywnej komunikacji z dziennikarzami (media relations). Analizują najciekawsze kampanie medialne w Polsce i na świecie. Absolwenci podejmują pracę jako specjaliści w działach PR, rzecznicy prasowi, organizatorzy wydarzeń specjalnych.

Marketing internetowy

Studenci uczą się tworzyć angażujące, skuteczne i atrakcyjne materiały internetowe (content marketing). Pod okiem praktyków poznają zaawansowane strategie marketingowe oraz narzędzia e-commerce niezbędne do ich realizacji i oceny skuteczności. Na podstawie konkretnych przypadków dowiadują się, czym jest PR internetowy oraz jak wykorzystać jego potencjał do budowania świadomości marki w Internecie. Specjalizacja przygotowuje do pracy w mediach internetowych, agencjach interaktywnych, domach mediowych oraz do prowadzenia własnej działalności w branży e-biznes.

 

Współpracują z nami

Image is not available

Nie przesadzę chyba, jeśli powiem, że jestem dziennikarzem multimedialnym. Zaczynałem w prasie podziemnej przed 1989 r. Potem była telewizja Kraków i Telewizyjna Agencja Informacyjna. Miałem szczęście budować od podstaw Polsat. Równocześnie wspomagałem anteny radiowe: TOK FM, PiN Radio, Jedynkę, Trójkę, RDC i inne rozgłośnie. Obecnie jestem redaktorem naczelnym dziennika Rzeczpospolita i stawiam sobie zadanie przeprowadzenia tego tytułu w świat mediów konwergentnych.

Studentów chcę uczyć kreatywnego dziennikarstwa, umiejętności poruszania się w świecie multimediów. Chcę ich przekonywać do sensu zawodu, o którym mówi się, że wygasa. Prawda jest jednak zupełnie inna. Kończy się jakaś epoka w dziennikarstwie, a zaczyna inna.

red. Bogusław Chrabota
redaktor naczelny dziennika „Rzeczpospolita", Polsat
Image is not available

Kilka lat temu usłyszałam, że „żeby być dobrym dziennikarzem, nie wolno myśleć, że jest się najmądrzejszym” i te słowa mocno zapadły mi w pamięć. Z jednej strony w dziennikarstwie w cenie jest tupet i odwaga, z drugiej brak pokory może łatwo zgubić. Lepiej trzy razy sprawdzić, czy „Ogniem i mieczem” na pewno napisał Henryk Sienkiewicz niż popełnić błąd, który zauważą tysiące ludzi.
To zawód ciekawy, dający dużo satysfakcji, ale także wymagający ponadprzeciętnego oddania, często kosztem życia pozazawodowego.
Studentom chciałabym przekazać, jak ta praca wygląda w praktyce, wskazać na niebezpieczeństwa i pułapki, z którymi być może dzięki temu łatwiej im będzie w przyszłości sobie poradzić.

red. Arleta Bojke
dziennikarka, korespondentka, TVP
Image is not available

Dla mnie dziennikarstwo to nakłanianie ludzi do tego, aby powiedzieli, co myślą, a nie tylko powiedzieli. Ci którzy mówią, co myślą albo mają stanowiska albo o stanowiskach nie myślą.

Sądzę, że ten zawód jest zawodem stawiania pytań przede wszystkim sobie, a później innym. To stan ciągłego zadziwienia światem. A to znowu prowadzi do szukania odpowiedzi. Dziennikarze to wirtuozi wszelkich dziedzin, którzy w końcu usłyszą właściwą odpowiedź, ale żeby osiągnąć ten cel, trzeba przyznać się do własnej niewiedzy.
Po prostu – zapraszam Państwa na zajęcia z warsztatu dziennikarza radiowego.

red. Paweł Oksanowicz
dziennikarz, Radio PIN
Slider

Kadra

Rekrutacja krok po kroku

  1. Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy.
  2. Skompletuj następujące dokumenty:
    • kserokopię świadectwa dojrzałości (oryginał/odpis do wglądu)
    • potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej
    • ankietę osobową
    • umowę o warunkach odpłatności za studia (2 egzemplarze – podpisy na każdej stronie)
    • załączniki do umowy (2 egzemplarze – podpisy na każdej stronie)
  3. Dostarcz komplet dokumentów do Biura Rekrutacji:
    Niezależnie od tego czy dokumenty zostaną złożone osobiście czy nie, kandydat zobowiązany jest do podpisania własnoręcznie umowy, załączników oraz ankiety. Pełnomocnik może podpisać umowę o warunkach odpłatności za studia wyższe wraz z załącznikiem i ankietę osobową wyłącznie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego notarialnie.
  4. Odbierz informację o przyjęciu na studia.
    Informacja o przyjęciu na studia pojawi się na twoim koncie rekrutacyjnym.

Zostaw nam swoje dane, a poinformujemy Cię o początku rekrutacji oraz aktualnościach dotyczących tego kierunku.

Czesne za rok studiów 2019-20
studia stacjonarne i niestacjonarne
10 rat 7950 zł
2 raty 4135 zł
1 rata 7950 zł

Biuro Rekrutacji w Warszawie

  • 22 517 96 11, 22 517 96 35
  • rekrutacja@swps.edu.pl
  • ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
  • Czas pracy:
    od poniedziałku do piatku: 8.00-18.00
    UWAGA! 19 kwietnia (Wielki Piątek) Biuro rekrutacji otwarte od 8.00 do 12.00!

Opłata rekrutacyjna

Opłatę w wysokości 85 PLN* należy wpłacić na konto:

BNP Paribas
SWIFT: RCBWPLPW
IBAN: PL 91 1750 1312 1330 0000 0005 3028

Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna chyba że:

  • kierunek studiów na który ubiegał się kandydat nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).

Zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej

  • Absolwenci studiów wyższych, doktoranckich i podyplomowych SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego (Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej)
  • Absolwenci studiów wyższych i podyplomowych Collegium Da Vinci (Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych
  • Absolwenci Liceum Da Vinci

Zniżka w czesnym

  • Dzieci absolwentów studiów wyższych otrzymają zniżkę 5% na wszystkie lata studiów