Opis kierunku
Czego uczymy
Interdyscyplinarne studia dla kreatywnych
Studia na kierunku komunikacja i media skierowane są do osób, które chcą zdobyć wiedzę i kompetencje niezbędne w pracy w branży kreatywnej, medialnej/mediowej, a także w obszarze szeroko pojętego projektowania komunikacji.
Studenci poznają współczesne teorie komunikacji. Uczą się procesów projektowych i myślenia projektowego. Zdobywają wiedzę na temat zaawansowanych metod badań mediów i komunikacji, prototypowania, komercjalizacji i wdrożeń. Podczas warsztatów realizują projekty grupowe i prace indywidualne nad prototypami kreatywnymi w ramach przygotowywanych prac magisterskich. Intensywnie współpracują z zespołem ekspertów i opracowują projekty gotowe do przyszłej komercjalizacji, wykorzystując w tym celu warsztat empiryczny, strategiczny, kreacyjny i wdrożeniowy.
Dlaczego warto wybrać nasze studia
Zapraszamy ludzi ciekawych nowych kreatywnych rozwiązań i nieszablonowych strategii myślenia, którzy chcą realizować badania i wdrożenia o charakterze koncepcyjnym i kreacyjnym. Program studiów tworzy przestrzeń do dyskusji nad zastosowaniami mediów i komunikacji wizualnej w warunkach powstawania nowych potrzeb, oczekiwań i możliwości społecznych. Chcemy nie tylko odpowiadać na potrzeby rynku, lecz także tworzyć jego nowe segmenty i nisze.
Warunki przyjęcia
Jakie wymagania musisz spełnić
Absolwenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej I stopnia oraz absolwenci kierunków studiów w ramach preferowanych dyscyplin (filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce, ekonomia i finanse, geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna, nauki o bezpieczeństwie, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki o polityce i administracji, nauki o zarządzaniu i jakości, nauki prawne, nauki socjologiczne, pedagogika, psychologia, sztuki filmowe i teatralne, sztuki muzyczne, sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki) są przyjmowani bez egzaminu. Kandydaci, którzy ukończyli studia w innym obszarze, muszą pozytywnie przejść rozmowę kwalifikacyjną.
Egzamin w formie rozmowy kwalifikacyjnej odbędzie się 13.09.2023 r. (środa) od godz. 10.00 w siedzibie uczelni.
Szczegółowe zasady rekrutacji znajdują się na stronach poszczególnych specjalności.
Wybierz specjalność
Aplikujesz na jedną z poniższych specjalności
W ramach kierunku komunikacja i media II stopnia oferujemy dwie ścieżki rozwoju, co pozwala studentom dostosować program studiów do planów zawodowych. Kandydaci wybierają interesującą ich specjalność już na etapie rekrutacji i realizują ją od pierwszego semestru studiów.
-
Komunikacja wizualna
Studia przygotowują do pracy w agencjach kreatywnych, reklamowych i projektowych, w obszarze projektowania komunikacji, brandingu i marketingu wizualnego. Studenci poznają najnowsze teorie projektowe i ich praktyczne zastosowanie. Dowiadują się, jak stosować narzędzia komunikacji wizualnej w kreacji marketingowej, reklamowej, brandingowej, komunikacji marek oraz designie.
Czytaj więcej -
Kreowanie mediów
Studia kształcą w zakresie kreowania szeroko rozumianego obrazu medialnego marki, organizacji i osób. Program składa się głównie z warsztatów prowadzonych przez projektantów i badaczy z sektorów creative industries. Studenci uczą się analizować trendy w komunikacji medialnej i przygotowywać na tej podstawie własne projekty gotowe do wprowadzenia na rynek.
Czytaj więcej
Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości
Rynek pracy potrzebuje wszechstronnych specjalistów, którzy znają najnowsze teorie komunikacji społecznej w połączeniu z kulturą medialną, potrafią interpretować dyskurs medialny, określać trendy społeczne i projektować na tej podstawie zmianę; ludzi, którzy odnajdują się w środowisku międzykulturowym, potrafią myśleć i działać projektowo, zarówno jako wykonawcy, jak i moderatorzy.
Nasze studia odpowiadają na tę potrzebę. Przygotowują do wykonywania samodzielnej i zespołowej pracy w agencjach kreatywnych, reklamowych, w obszarze projektowania komunikacji, brandingu i marketingu wizualnego, a także w mediach i przemysłach medialnych.
Zespół
Z kim będziesz
współpracował
Zostańmy w kontakcie
Nie wiesz jeszcze, jakie studia wybrać, ale chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego kierunku? Zostaw nam swoje dane, aby być na bieżąco.
Umów konsultację on-line
Aby poznać szczegóły rekrutacji na interesujący Cię kierunek, umów spotkanie on-line z naszym konsultantem w dogodnym dla siebie terminie.
Zadzwoń do nas
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.