logo uswps nazwa 3

Studia

Przemyśleć. Zaprojektować. Zrealizować. Media, które będą kształtować rzeczywistość. Marki, które dostarczą dobrych emocji. Relacje, które otworzą przestrzeń samorealizacji.

Michał Ulidis, Creative Partner, Publicon

Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu

Branding – reklama – public relations

  • specjalność na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
  • studia I stopnia
  • tryb stacjonarny i niestacjonarny

Nowatorska formuła

Celem studiów jest kształcenie profesjonalistów pracujących w obszarze kreowania i komunikowania marki, którzy wykorzystują narzędzia brandingu, reklamy oraz public relations – zarówno w agencjach, jak i jako doradcy. 

Studia pozwolą Ci na zdobycie zróżnicowanych kompetencji w czterech zasadniczych obszarach projektowania wizerunku i komunikacji marki: 

  • Diagnostyka komunikacji i analiza sytuacji zastanej w kontekście rynku, konsumentów oraz relacji biznesowych;
  • Strategia komunikacji marki online i offline, z użyciem narzędzi reklamy i PR; 
  • Kreowanie marki z uwzględnieniem zróżnicowanych narzędzi i kanałów komunikacji (tekst, obraz, media, social media, doświadczenie użytkownika) oraz grup docelowych;
  • Zarządzanie komunikacją wewnątrz i na zewnątrz organizacji, w tym consulting, kontakty z mediami, project management.

Istotą studiów jest kształcenie praktyków, którzy będą dysponować konkretnym warsztatem i użytecznymi kompetencjami, pozwalającymi odnaleźć się na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy.

Adresaci studiów

Studia adresowane są do osób otwartych, kreatywnych i dociekliwych, z wysoko rozwiniętym zmysłem analitycznym, dążących do zrozumienia rzeczywistości w każdym z jej wymiarów. Indywidualistów. Pasjonatów nowych form komunikacji, zainteresowanych najnowszymi technologiami i ich wykorzystaniem w codziennej pracy. To specjalność dla osób, które od pierwszych lat studiów chcą zdobywać doświadczenie zawodowe i budować profesjonalne portfolio, żeby zapewnić sobie dobry start na rynku pracy. Dla tych, którzy nie chcą się nudzić i naprawdę potrzebują zaangażować się w studia. Dla ludzi, którzy w przyszłości marzą o wykonywaniu pasjonującej i nieszablonowej pracy w obszarze brandingu, reklamy i public relations oraz chcą kontrolować ścieżkę swojej kariery zawodowej.

Perspektywy zawodowe

Po ukończeniu studiów będziesz mógł pracować na następujących stanowiskach: strategic planner – strateg marketingowy, odpowiedzialny za analitykę i strategię komunikacji marki; copywriter – pisanie tekstów wykorzystywanych w reklamach prasowych, radiowych, telewizyjnych, internetowych etc.; PR manager – samodzielne stanowisko, kluczowe kompetencje: kształtowanie wizerunku firmy, kontakty z mediami, organizacja konferencji prasowych, nadzór nad współpracującymi agencjami PR; account specialist – opiekun do spraw klientów; researcher/broker informacji – menedżer informacji, zajmuje się pozyskiwaniem informacji; communication specialist/ manager – specjalista/ kierownik ds. zarządzania komunikacją marki; social media specialist – menedżer do spraw zarządzania wizerunkiem i komunikacją marki w mediach społecznościowych; specjalista ds. marketingu; brand manager – opiekun marki; analityk rynków; doradca do spraw wizerunku; brand consultant – doradca do spraw wizerunku i komunikacji marki.

Będziesz mógł również działać w zespołach związanych z branżami communication design, user experience design, service design, product design. Znajdziesz zatrudnienie w następujących miejscach: agencje PR / brandingu / reklamy, agencje kreatywne / digital, agencje social media / interaktywne / marketingu 360, butiki kreatywne i strategiczne, działy i departamenty komunikacji / PR / marketingu / promocji firm, instytucji, organizacji (sektor prywatny, publiczny, III sektor), agencje badawcze, domy mediowe, firmy doradcze i konsultingowe, grupy producenckie, studia graficzne i projektowe, firmy eventowe, artist management, sport management. Będziesz mógł też pracować jako freelancer, stworzyć własną firmę / start-up.

Czego uczymy

Zobacz przykładowe moduły:

  • Kreatywność
  • Komunikacja wizerunkowa
  • Creative Writing
  • Badania i analiza mediów
  • Ekonomiki branżowe
  • Strategia komunikacji
  • Komunikacja wizualna w mediach
  • Kreacja – obraz i dźwięk
  • Komunikacja – reklama i social media
  • Komunikacja – branding
  • Komunikacja – Public Relations
  • Projektowanie produktu

Świetny start na rynku pracy

Kończąc studia, masz nie tylko wiedzę i zaawansowane techniczne kompetencje. Umiesz też myśleć kreatywnie, pracować w grupie i dbać o swój własny wizerunek, by świadomie projektować swoją karierę – uczysz się tego na zajęciach z personal brandingu.

Potrafisz pracować projektowomyśleć strategicznie. Masz rozbudowane umiejętności techniczne, które zdobywasz w świetnie wyposażonych pracowniach (produkcja i postpordukcja obrazu i dźwięku, montaż, programy graficzne, kreatywne pisanie itp.) i wiesz, jak je stosować w pracy projektowej.

Wiesz, jak założyć własną firmę albo start-up oraz jak zaprojektować i zakomunikować je na rynku jako markę.

Możesz też działać jako konsultantdoradca dla wielu nowych firm pojawiających się we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku (badania pokazują, że stolica Dolnego Śląska i cały region są w czołówce jeśli chodzi o liczbę start-upów i nowych firm – wszystkie one będą potrzebowały specjalistów, którzy zaprojektują i zakomunikują ich markę).

Szeroki zakres kompetencji oraz atmosfera panująca na studiach – zawsze jesteś traktowany indywidulanie – pozwala Ci zachować swój indywidualizm i elastyczność oraz rozwijać zainteresowania zgodnie z własnymi preferencjami. Zajęcia z praktykami dają możliwość poznania nowych ludzi, być może przyszłych pracodawców.

Kończąc studia, masz w ręku jeszcze jeden atut – gotowe portfolio swoich projektów, które możesz zaprezentować pracodawcy, wykazując w ten sposób, że posiadasz już praktykę.

Całkowicie nowy sposób studiowania

Pierwszy rok studiów to intensywne zajęcia wprowadzające w zagadnienia, do których będą odnosiły się zajęcia warsztatowe i praktyczne w kolejnych latach studiów, oraz zajęcia rozwijające kompetencje miękkie, coraz istotniejsze na rynku pracy. Na pierwszym roku poznasz najważniejsze kwestie związane z teorią i psychologią mediów, designem i prawem. Poszerzysz swoje kompetencje językowe i komunikacyjne, nauczysz się pracować w zespole i występować przed kamerą. Poznasz techniki kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów (między innymi metodą Design Thinking) oraz podstawowe narzędzia badania internetu (SEO, SEM, SERM). Pierwszy rok to także zajęcia biznesowe, podczas których nauczysz się pisać biznesplany oraz zakładać własną działalność.

Na II roku studiów najpierw będziesz budował swoje kompetencje profesjonalne związane z diagnostyką i ewaluacją marki oraz myśleniem strategicznym. Potem będziesz zdobywał praktyczne umiejętności z obszaru creative writing, projektowania graficznego, kreowania obrazu i dźwięku oraz zbierania i analizowania danych (information research i infobrokering).

Nie studiujesz w typowym cyklu cotygodniowych zajęć. Zajęcia są blokowane w kilkunastodniowe intensywne warsztaty tematyczne, rozwijające poszczególne kompetencje w zakresie technik i kanałów komunikacji. Oznacza to, że w ciągu roku akademickiego – już na II roku studiów! – przygotujesz kilka projektów indywidualnych i zespołowych – napiszesz rozbudowany tekst wizerunkowy, przygotujesz film wizerunkowy/zdjęcie wizerunkowe, zaprojektujesz grafikę/stronę www, zrobisz profesjonalne badania marki (z wykorzystaniem eye-trackera) i profesjonalny research dotyczących wizerunku marki (wraz z raportem). A na koniec weźmiesz udział w warsztatach umiejętnosci miękkich.

Na początku III roku nauczysz się stosować poznane wcześniej narzędzia w profesjonalnych kampaniach PR, brandingu i social mediów.

Portfolio projektów

Ostatni semestr studiów zależy całkowicie od Twojego wyboru. Decydujesz się na dwa z trzech modułów:

  • biznes (przygotowujesz i wdrażasz strategię komunikacji marki dla podmiotu zewnętrznego),
  • start-up (wymyślasz swój własny pomysł i projektujesz jego komunikację),
  • nauka (doskonalisz się w obszarze badań wizerunkowych lub rozważasz karierę naukową)

Pracujesz w modelu tutoringu, czyli indywidualnej, regularnej pracy pod kontrolą wybranego specjalisty/wykładowcy, w strukturach symulujących rzeczywiste podmioty rynkowe (firmy, agencje itp.).

W ten sposób po studiach wchodzisz na rynek pracy nie tylko z praktycznymi kompetencjami i umiejętnością ich używania, lecz także z pokaźnym zestawem własnych projektów (portfolio), które możesz pokazać pracodawcy.

Współpraca z praktykami z rynku

Współpracujemy z takimi instytucjami, jak: Publicon, JWT Group Poland (Lemon Sky), Grupa Onet, Effectica, Komunikacja+, 1450.pl, Ikona, Grupa Eska, Filip Mecner Artist Management, MorrisMarlowe; brandstrategy&design, Joy Media, Travelplanet, Brand24; BeFrank!; Fundacja UMBRELLA, Sektor III; Izba Gospodarcza Europy Środkowej, Stowarzyszenie Startup Founders; instytucje miejskie (ARAW, Biuro Promocji Wrocławia).

W projektowaniu i wdrażaniu pomysłów kreatywnych współpracujemy ze środowiskiem start-upowym (Fun Media, Right Hello, 1450, Joy Media).

Zajęcia warsztatowe i projektowe prowadzą najlepsi praktycy brandingu, reklamy i public relations. Prowadzący to nie tylko wykładowcy, lecz przede wszystkim mentorzy, którzy wspierają studentów w rozwijaniu ich pasji i pomysłów. Studenci zawsze mogą liczyć na uwagę i wsparcie w realizacji swoich pomysłów.

Studia oferują wiele dodatkowych aktywności – media studenckie (PismoPrywatne, StudenTV), koła naukowe (ant_Y, po co to), współorganizację eventów i konferencji, pracę projektową dla branży kreatywnej.

Kadra

Rekrutacja krok po kroku

  1. Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
    Zgodnie z kolejnymi krokami formularza, wprowadź wymagane dane.
  2. Wgraj skan świadectwa dojrzałości do formularza zgłoszeniowego
    Ta czynność jest wymagana - pracownicy Biura Rekrutacji dokonują wstępnej weryfikacji poprawności wgranych dokumentów (maksymalnie do 5 dni roboczych). W razie wystąpienia nieprawidłowości wysyłają wiadomość do Kandydata, za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego, z prośbą o poprawę błędów.
    Czynność skanowania dokumentów nie jest trudna - instrukcja jak szybko i sprawnie zeskanować dokumenty, znajduje się na stronie kierunków.
  3. Dokonaj zawarcia umowy elektronicznej
    Po wprowadzeniu wymaganych danych, w formularzu rekrutacyjnym pojawi się umowa elektroniczna o warunkach odpłatności za studia wraz z załącznikami, którą Kandydat zawiera z Uniwersytetem SWPS on-line. Postępuj zgodnie z instrukcjami.
  4. Przygotuj wymagane dokumenty i czekaj na informację, kiedy będziesz mógł dostarczyć je do Biura Rekrutacji:
    • kserokopia świadectwa dojrzałości (oryginał/odpis do wglądu),
    • ankieta osobowa wygenerowana z formularza rekrutacyjnego.
    Zgodnie z obowiązującym prawem kopia świadectwa dojrzałości wymaga potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika Rekrutacji.
    Zalecamy wysyłanie oryginałów dokumentów lub dokumentów poświadczonych notarialnie pocztą lub kurierem.
  5. Odbierz informację o rezerwacji miejsca na studiach i wpis na listę studentów
    W celu ukończenia procesu rekrutacji należy dostarczyć do uczelni świadectwo dojrzałości w celu poświadczenia zgodności kopii z oryginałem. Przyjęcie na studia nastąpi po dostarczeniu do Biura Rekrutacji świadectwa dojrzałości - jak tylko będzie to możliwe.
  6. Odbierz informację o przyjęciu na studia
    Informacja o przyjęciu na studia pojawi się na twoim koncie rekrutacyjnym. 

Warunki przyjęcia

  • dwa najwyższe wyniki łącznie min. 95 pkt z nowej matury
  • dwa najwyższe wyniki łącznie min. 80 pkt ze starej matury
  • znajomość języka polskiego na poziomie B2 (dotyczy obcokrajowców)

Opłata rekrutacyjna

Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.

Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że:

  • kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).

Zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej

  • Absolwenci studiów wyższych, doktoranckich i podyplomowych SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego (Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej)
  • Absolwenci studiów wyższych i podyplomowych Collegium Da Vinci (Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu)
  • Absolwenci Liceum Da Vinci

Zniżka w czesnym

  • Dzieci absolwentów studiów wyższych Uniwersytetu SWPS otrzymują zniżkę w czesnym w wysokości 5% na wszystkie lata przewidziane programem studiów.

Czesne

Czesne za I rok studiów
w roku akademickim 2020/21
10 rat 870 zł
2 raty 4265 zł
1 rata 8200 zł

Biuro Rekrutacji we Wrocławiu

  • 71 750 72 72
  • rekrutacja.wroclaw@swps.edu.pl
  • ul. Aleksandra Ostrowskiego 30b, 53-238 Wrocław, pokój 18
  • W związku z sytuacją epidemiczną dotyczącą COVID- 19 od 26 października Biuro Rekrutacji będzie nieczynne do odwołania.
    Obsługa Biura realizowana będzie wyłącznie drogą mailową lub telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00. Zapraszamy również do zapisów na konsultacje online.
    Oryginały dokumentów lub dokumenty poświadczone notarialnie prosimy wysyłać pocztą lub kurierem z dopiskiem "Biuro rekrutacji na studia wyższe".
Slider