Opis kierunku
Przyszłość mediów zaczyna się tutaj
Nasze studia to połączenie klasycznych fundamentów dziennikarstwa z nowymi mediami, produkcją audiowizualną i komunikacją marki. Koncentrujemy się na praktycznych umiejętnościach związanych z marketingiem, PR, mediami społecznościowymi, storytellingiem, produkcją audio-wideo czy zarządzaniem wizerunkiem osób i marek. Uczymy tworzyć treści, które angażują, budować marki, które przyciągają, i zarządzać przekazem w świecie, który dynamicznie się zmienia. Oferujemy program oparty na realiach rynku i otwieramy drzwi do współczesnych mediów oraz branży kreatywnej.
Na naszych studiach:
- Poznasz nowoczesne narzędzia pracy dziennikarza, twórcy multimediów i specjalisty ds. komunikacji.
- Nauczysz się tworzyć treści tekstowe, audio i wideo oraz planować ich dystrybucję i promocję.
- Zdobędziesz kompetencje w obszarze brandingu, reklamy, public relations i komunikacji w mediach społecznościowych.
- Dowiesz się, jak zarządzać projektami audiowizualnymi – od koncepcji, przez realizację, aż po promocję.
- Rozwiniesz umiejętności autoprezentacji, wystąpień publicznych i pracy zespołowej.
Wybierz specjalność
Twoje miejsce w świecie mediów
Aplikujesz na kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Interesującą cię specjalność wybierzesz pod koniec pierwszego semestru. Oferujemy trzy specjalności.
-
Branding – reklama – public relations
Na naszych studiach nauczysz się wykorzystywać narzędzia brandingu, reklamy oraz public relations, by kompetentnie projektować i komunikować markę. Od początku studiów będziesz zdobywać doświadczenie zawodowe. Unikalną wiedzę wykorzystasz zarówno w agencjach, jak i w działalności doradczej.
Czytaj więcej -
Digital i Social Media
Na tych studiach zdobędziesz praktyczne umiejętności, które pozwolą ci tworzyć profesjonalne, multimedialne treści do digital i social mediów z wykorzystaniem różnych narzędzi (tekst, audio, wideo, animacja, infografika). W efekcie będziesz potrafił(a) rozwijać skuteczne strategie komunikacji w internecie i nie tylko.
Czytaj więcej -
Zarządzanie produkcją audiowizualną
Nauczysz się tworzenia i zarządzania projektami audiowizualnymi – filmami fabularnymi, serialami, reklamami, grami czy dokumentami. Zdobędziesz praktyczne umiejętności oraz solidną wiedzę teoretyczną, które pozwolą ci efektywnie łączyć aspekty organizacyjne, finansowe oraz kreatywne procesy danej produkcji.
Czytaj więcej
Dlaczego warto
Co wyróżnia nasze studia
Projekty
naszych studentów
Nasze studia to nie wkuwanie teorii czy zaliczanie egzaminów, lecz przede wszystkim zdobywanie praktycznych umiejętności. Studenci pracują na konkretnych projektach, a zajęcia warsztatowe odbywają się w małych grupach, dzięki czemu osoby studiujące zawsze mogą liczyć na indywidulane wsparcie wykładowców.
Nowoczesne pracownie
Przestrzenie, w których rozwiniesz swoje umiejętności
- Studio filmowo-telewizyjne – do twojej dyspozcji są kamery filmowe i telewizyjne, mobilny oraz studyjny system oświetleniowy i sprzęt do realizacji dźwięku; idealne do produkcji wideo, reportaży, programów czy webinarów.
- Studio fotograficzne – wyposażone w profesjonalne aparaty, obiektywy i systemy oświetleniowe do realizacji sesji zdjęciowych w warunkach studyjnych.
- Studio radiowo-podcastowe – profesjonalne studio do nagrań i produkcji audio, wyposażone w sprzęt do realizacji dźwięku i emisji audycji radiowych oraz podcastów.
- Laboratorium komputerowe – będziesz korzystać z nowoczesnych stanowisk pracy oraz specjalistycznego oprogramowania: Adobe Illustrator, Photoshop, InDesign, After Effects, Premiere Pro, Lightroom, Fontlab Studio, Adobe XD, Figma, Axure, Blender, Substance 3D, Adobe Dimension.
- Laboratorium komputerowe z systemem Mac – nowoczesne laboratorium wyposażone w komputery Mac zapewnia komfortową pracę z profesjonalnym oprogramowaniem do tworzenia i edycji treści multimedialnych, grafiki, wideo oraz dźwięku.
- Pracownia neuropsychologiczna – laboratorium do badań nad odbiorem treści i ergonomią interfejsów. Wyposażone m.in. w eye-tracker oraz narzędzia do monitorowania reakcji konsumenckich.
Program studiów
Uczymy fundamentów komunikacji i mediów
Poznasz podstawy komunikacji i mediów
Rok I, semestr 1
Zdobędziesz podstawową wiedzę o komunikacji, kulturze i mediach oraz nauczysz się analizować współczesne zjawiska medialne. Rozwiniesz umiejętności językowe, autoprezentacyjne i dziennikarskie, a także rozpoczniesz pracę z fotografią i wideo.
Zaczniesz kształtować swoją ścieżkę zawodową
Rok I, semestr 2
Nauczysz się tworzyć treści informacyjne, publicystyczne i rozrywkowe. Poznasz podstawy PR, reklamy, SEO i analityki internetowej. Rozpoczniesz zajęcia dopasowane do wybranej przez ciebie specjalności, dzięki czemu rozwiniesz umiejętności związane z tożsamością marki, produkcją mediów cyfrowych lub realizacją filmu.
Rozwiniesz kreatywność i warsztat badawczy
Rok II, semestr 1
Dowiesz się, jak tworzyć angażujące treści – od storytellingu po copywriting. Sprawdzisz się w pracy z dźwiękiem, mediami społecznościowymi i influencer marketingiem. W ramach wybranej ścieżki zyskasz kompetencje w zakresie strategii marki, wykorzystania AI w komunikacji lub projektowania koncepcji audiowizualnych.
Opanujesz produkcję medialną
Rok II, semestr 2
Poznasz projektowanie graficzne, webdesign, fotografię oraz postprodukcję. Będziesz uczestniczyć w warsztatach scenopisarskich, operatorskich i tworzeniu audycji radiowych. Rozpoczniesz praktyki zawodowe. Na twojej specjalności czekają na ciebie zajęcia z analizy zachowań konsumentów, automatyzacja komunikacji w marketingu lub organizacja produkcji filmowej.
Wzbogacisz swój warsztat zawodowy i twórczy
Rok III, semestr 1
Poznasz zarządzanie projektami w branży kreatywnej i medialnej oraz rozwiniesz umiejętności w realizacji telewizyjnej, reportażu multimedialnym i storytellingu wideo. Będziesz kontynuuować praktyki zawodowe i rozpoczniesz przygotowania do pisania pracy dyplomowej. Realizując program wybranej specjalności, będziesz pracować nad strategiami PR, kampaniami digitalowymi lub warsztatem reżyserskim.
Przygotujesz się do kariery w branży medialnej
Rok III, semestr 2
Skupisz się na przygotowaniu pracy licencjackiej, tworzeniu portfolio oraz zdobywaniu praktycznego doświadczenia zawodowego. Zwieńczeniem twojej specjalności będzie przygotowanie projektu profesjonalnej komunikacji, projektu medialnego lub projektu audiowizualnego.
Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości
Po ukończeniu studiów poza pracą w obszarze typowym dla dziennikarstwa (media tradycyjne, cyfrowe i społecznościowe) możesz też realizować inne zadania w agencjach czy domach mediowych.
Zespół
Z kim będziesz
współpracować
Rekrutacja
krok po kroku
Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.
Sprawdź, jak przebiega proces rekrutacji- Wypełnij internetowy
formularz rekrutacyjny - Wgraj skan dokumentów
i poczekaj na ich weryfikację - Zawrzyj umowę
elektroniczną - Dostarcz dokumenty
do Biura Rekrutacji - Sprawdź decyzję
o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym
Warunki
przyjęcia
- min. 95 pkt łącznie z dwóch dowolnych przedmiotów na nowej maturze
- min. 80 pkt łącznie z dwóch dowolnych przedmiotów na starej maturze
- znajomość języka polskiego na poziomie B2 (dotyczy obcokrajowców)
Dokumenty rekrutacyjne
Zasady rekrutacji
- Warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji 2025-2026(PDF, 568 KB)
- Sposób przeliczania wyników z matury 2025-2026 (PDF, 238 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku polskim 2025-2026 (PDF, 327 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku angielskim 2025-2026 (PDF, 302 KB)
Zawarcie umowy
- Wzór umowy elektronicznej i tabela opłat 2025-2026 (PDF, 252 KB)
- Instrukcja skanowania dokumentów (PDF, 181 KB)
Dokumenty potwierdzające wykształcenie
Przetwarzanie danych osobowych
Opłaty
i stypendia
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Sprawdź, co obejmuje czesne Sprawdź, jak obniżyć czesneCzesne za pierwszy rok
rok akademicki 2025/2026 | wysokość raty |
---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 460 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 7 180 PLN |
Zapłać całość | 13 800 PLN |
Bądź na bieżąco!
Zostaw nam swojego maila, a nie ominą cię żadne ważne informacje dotyczące startu rekrutacji, spotkań dla kandydatów oraz stypendiów.
Umów się na konsultację
Jeśli masz pytania dotyczące rekrutacji na studia, zarezerwuj konsultację online lub umów się na spotkanie w biurze rekrutacji w dogodnym dla siebie terminie.
Zadzwoń do nas
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.