hr award color

logo uswps nazwa 3

Studia podyplomowe

Dla kogo?

  • Dla osób zainteresowanych tematyką kulinarną i wiążących swoją karierę zawodową z branżą gastronomiczną, turystyczną, mediami kulinarnymi oraz life stylowymi, a także tych, którzy chcieliby swoje dotychczasowe wykształcenie uzupełnić o wiedzę związaną z kulinariami w różnych aspektach.

Kontakt

Warszawa, Centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Food Studies

  • REKRUTACJA ZAKOŃCZONA

O studiach

logo food studies 2

Kierownikami merytorycznymi studiów są dr Magdalena Tomaszewska-Bolałek i dr Aleksandra Drzał-Sierocka

Adresaci

Studia przeznaczone są dla osób zainteresowanych tematyką kulinarną i wiążących swoją karierę zawodową z branżą gastronomiczną, turystyczną, mediami kulinarnymi oraz life stylowymi, a także tych, którzy chcieliby swoje dotychczasowe wykształcenie uzupełnić o wiedzę związaną z kulinariami w różnych aspektach. Adresatami są absolwenci różnych kierunków, zwłaszcza humanistycznych i społecznych, ale nie tylko, w tym m.in. kulturoznawstwa, antropologii kulturowej, dziennikarstwa, socjologii, politologii, historii.

Cel

Poszerzenie wiedzy teoretycznej o kulinariach, jako ważnym i nieodłącznym elemencie kultury. Zapoznanie słuchaczy z najnowszymi trendami w żywieniu, ich potencjałem rynkowym oraz społecznym. Ukazanie roli jedzenia w źródłach kultury, reklamie oraz mediach. Zaprezentowanie kuchni polskiej w odniesieniu do innych kultur kulinarnych świata. Przedstawienie dziedzictwa kulinarnego oraz produktów spożywczych jako środków wykorzystywanych w dyplomacji oraz turystyce. Prezentacja projektów biznesowych (restauracje, portale, media) oraz społecznych związanych z tematyką kulinarną.

Zasady przyjęcia na studia

kolejność zgłoszeń.

Warunki zaliczenia

wykonanie projektu dyplomowego oraz zaliczenie poszczególnych modułów.

Czas trwania

dwa semestry. Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele, średnio dwa razy w miesiącu.

Dokument ukończenia studiów

absolwenci otrzymują przewidziane ustawą świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Uniwersytecie SWPS.

Organizacja zajęć

Organizacja i tematyka zajęć

Terminarz zjazdów na rok akademicki 2017/2018

Program obejmuje 209 godzin dydaktycznych (dwa semestry), na które składają się wykłady prowadzone przez nauczycieli akademickich, seminaria z aktywnymi zawodowo specjalistami (m.in: restauratorami, krytykami kulinarnymi, producentami telewizyjnymi, wydawcami, działaczami) oraz warsztaty praktyczne.

Partnerami studiów są: Akademia Kulinarna Whirlpool, Browar Kormoran, LOTTE Wedel, FOOD LAB STUDIO, Magazyn Kuchnia, Kuchnia+, Muzeum Polskiej Wódki, Smolna8Studio, Stowarzyszenie Wódka Polska.

Szczegółowy plan zajęć*

*prowadzący i poszczególne przedmioty mogą ulec zmianie.

Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie studiów.

Sukcesy i inicjatywy studentów

jaworska

Mimo że naukę kończy dopiero pierwszy rocznik słuchaczy Food Studies już możemy pochwalić się pierwszymi sukcesami naszych studentów. Pani Adrianna Jaworska została stypendystką Le Cordon Bleu International i w październiku 2015 roku będzie poszerzać swoją wiedzę z zakresu food studies podczas prestiżowego kursu Hautes Études du Goût. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów! Więcej o kursie i stypendystce można przeczytać tutaj.

Kadra

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

Partnerzy

akademia kulinarna whirlpool logoAkademia Kulinarna Whirlpool powstała aby dzielić się pasją do gotowania i jedzenia, a także pokazać, jaką przyjemnością może być czas spędzony w kuchni. Dla założycieli Akademii, Marco Luca Ghia oraz Emilliano Castagna liczy się nie tylko profesjonalizm ale również miłość do gotowania i dzielenie się nią z innymi.
Akademia dysponuje nowoczesnym zapleczem kuchennym wyposażonym w najwyższej klasy sprzęt marki Whirlpool, m.in. innowacyjny piekarnik indukcyjny, dzięki któremu gotowanie staje się jeszcze prostsze.
Jak pokazały badania przeprowadzone przez Millward-Brown na zlecenie Whirlpool co czwarta Polka stresuje się codziennym gotowaniem. Program Akademii Kulinarnej Whirlpool jest odpowiedzią na ten problem. Realizowane kursy mają przede wszystkim za zadanie pokazać uczestnikom jak czerpać przyjemność z gotowania i bawić się w kuchni, a nie stresować. Czasem wystarczy kilka prostych składników i dobry przepis, żeby szybko stworzyć coś smacznego. Więcej informacji pod adresem: www.akademiakulinarnawhirlpool.pl.

kormoran logoBrowar Kormoran – założony w Olsztynie w 1993 roku. Od przeszło dwudziestu lat działa na rzecz rozwoju polskiej sceny piwnej. Jeden z wiodących browarów regionalnych. Od początku swego działania wspiera rozwoju tej części rynku piwnego, który sprzeciwia się nazywaniu warzenia piwa produkcją, używania sztucznych enzymów, metody HGB, czy zamienników surowcowych. Oferta Browaru Kormoran to nie tylko portfel piwo oferowanych klientom. Jest to przede wszystkim ukłon wobec lokalnych produktów, miejscowej tradycji oraz światowego dziedzictwa piwowarskiego. Lokalne produkty to linia Specjały Kormorana, tradycja to Regionalne z Warmii i Mazur, a światowe dziedzictwo Podróże Kormorana. Praca na rzecz polskiego piwowarstwa doceniana jest nie tylko w kraju, ale w Europie i na świecie. Browar promuje polskie piwa i piwowarstwo na wszelkie możliwe sposoby. Stara się być ambasadorem naszego piwa. „Porter Warmiński" z Kormorana był pierwszym zwycięzcą European Beer Star w kategorii porter bałtycki.Browar Kormoran jest jednym z liderów Sieci Kulinarnego Dziedzictwa Warmia, Mazury, Powiśle. Więcej informacji pod adresem: www.browarkormoran.pl.

Logo E. Wedel JPGE. Wedel to najsilniejsza czekoladowa marka w Polsce, która od ponad 160 lat dostarcza swoim konsumentom radość i przyjemność płynącą z intensywnego i głębokiego smaku najlepszej jakości czekolady. W portfolio marki znajdują się m.in. takie słodycze, jak Ptasie Mleczko®, Mieszanka Wedlowska, czekolady, ciastka, wafle i batony. Od września 2010 roku, Wedel jest częścią japońskiej Grupy LOTTE, która jest międzynarodowym koncernem, założonym w 1948 roku, początkowo specjalizującym się w sektorze gum do żucia. Obecnie Grupa działa w różnych dziedzinach biznesu, włączając w to sektor spożywczy, słodyczy, handlu, podróży i turystyki, chemiczny, rynek budowlany oraz finansowy. Więcej informacji pod adresem: www.wedel.pl.

FoodLabStudio Logotype 01FOOD LAB STUDIO to platforma wymiany doświadczeń, wiedzy i pomysłów, które zrodziły się z miłości do gotowania. Twórcą tego miejsca jest Grzegorz Łapanowski - miłośnik dobrego i zdrowego jedzenia, który swoją pasją i doświadczeniem pragnie podzielić się z innymi. Na 400m2 znajduje się profesjonalnie wyposażona przestrzeń kulinarna, która zapewnia stanowiska pracy dla 40 pasjonatów gotowania. Miejsce oferuje też: bibliotekę, sklep z profesjonalnymi utensyliami kuchennymi, zaplecze produkcyjne do sesji fotograficznych i video, scenę pokazową oraz przestrzeń eventową dla firm. Więcej informacji pod adresem: http://www.foodlabstudio.pl

 mpw logo 01 1Muzeum Polskiej Wódki
Postindustrialne budynki z czerwonej cegły, w których przez wiele lat działała Wytwórnia Wódek "Koneser" już w 2017 roku staną się ważnym punktem na kulturalnej mapie Warszawy. Właśnie tam powstanie pierwsze na świecie Muzeum Polskiej Wódki, którego koncepcję wnętrza i ekspozycji przygotowała pracownia architektoniczna Mirosława Nizio. Natomiast autorem logotypu i identyfikacji wizualnej jest artysta grafik Andrzej Pągowski.
Muzeum Polskiej Wódki będzie przypominać Polakom i wyjaśniać zagranicznym turystom czym charakteryzuje się i wyróżnia polska wódka na tle innych. Pozwoli odwiedzającym zapoznać się z ponad 600-letnią historią trunku na ziemiach polskich orazwczuć się w tradycje i zwyczaje z wódką związane. Muzeum Polskiej Wódki stanowić będzie część Centrum Praskiego Koneser, które powstaje w kwartale ulic Ząbkowskiej, Markowskiej, Białostockiej i Nieporęckiej. Będzie to przykład wielofunkcyjnej architektury miejskiej, łączącej postindustrialne budynki z nowoczesnymi projektami, harmonijnie wkomponowanymi w klimat Pragi.
https://www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki

logo PVA granatowe literyStowarzyszenie Polska Wódka – Polish Vodka Association

Stowarzyszenie Polska Wódka – Polish Vodka Association jest organizacją skupiającą producentów wyrobów spirytusowych oraz firmy, organizacje i instytucje powiązane z branżą spirytusową. Głównym celem Stowarzyszenia Polska Wódka jest wspieranie i ochrona wizerunku wyrobów spirytusowych produkowanych w Polsce, zarówno w kraju i za granicą. Za nieodłączny element działań w tym kierunku uważamy inicjatywy ukierunkowane na wzmacnianie kultury odpowiedzialnego spożywania wyrobów spirytusowych.
Stowarzyszenie Polska Wódka podejmuje szerokie działania informacyjne, edukacyjne i promocyjne na temat definicji Polskiej Wódki/Polish Vodka, która obowiązuje od stycznia 2013 r. Od ponad trzech lat „Polską Wódką/Polish Vodka" można nazywać jedynie wódkę wyprodukowaną na terytorium Polski z tradycyjnych polskich zbóż: żyta, jęczmienia, owsa. pszenicy, pszenżyta albo ziemniaków, uprawianych w Polsce. Stowarzyszenie Polska Wódka jest organizacją otwartą dla osób, firm i organizacji stawiających sobie za cel ochronę wartości związanych z polskim przemysłem spirytusowym.

logo Kuchnia nowe czerwienKuchnia to pierwszy polski lifestylowy miesięcznik o sztuce gotowania i jedzenia. Lubimy gotować, poznawać nowe fajne restauracje, robić przetwory, dzielić się przepisami i podróżować „z widelcem w ręku". Lubimy długie pogawędki przy filiżance espresso lub kieliszku dobrego wina. Nie lubimy jedzenia śmieciowego, pełnego chemii, przemysłowego, po prostu złego. Mamy szczęście – bo dokładnie tacy sami są nasi czytelnicy. Traktujemy ich jak przyjaciół i dlatego praca nad kolejnymi numerami KUCHNI jest dla nas prawdziwą przyjemnością. Nasz magazyn - pierwsze polskie pismo kulinarno-lifestylowe - już od 20 lat jest obecny na rynku. Jasny podział na trzy części – Gotuj, Czytaj i Kupuj - komunikuje, że w magazynie znajdą się: ciekawe przepisy kulinarne dla początkujących i zaawansowanych; dobra literatura kulinarna z tekstami historycznymi, podróżniczymi oraz felietonami znanych autorów – Tessy Capponi-Borawskiej, Marka Bieńczyka, Ludwika Lewina, Tadeusza Pióry; wreszcie – sugestie dotyczące produktów, na które warto zwrócić uwagę. KUCHNIA promuje dobrą polską żywność i gotowanie zgodne z sezonem. Znajdziecie u nas także najświeższe informacje i opisy trendów kulinarnych z całego świata – trzymamy rękę na pulsie! Więcej informacji pod adresem: www.magazyn-kuchnia.pl.

Kuchnia web2Kuchnia+ to pierwszy polski kanał kulinarny. Stacja dostarcza inspiracji pasjonatom kulinariów, zarówno rozpoczynającym swoją przygodę z gotowaniem, jak i wytrawnym adeptom tej sztuki. Ideą Kuchni+ jest promocja zdrowego stylu życia, poszerzanie kulinarnych horyzontów oraz dostarczanie inspiracji do przygotowywania nowoczesnych i smacznych potraw. W ramówce nadawanej przez całą dobę stacja prezentuje najlepsze światowe programy takich gwiazd, jak Jamie Oliver, Anthony Bourdain czy Yotam Ottolenghi, a także własne produkcje z udziałem polskich sław gastronomii „Jakubiak lokalnie", „ABC GOTOWANIA", „David w Europie" oraz cenionych trenerów fitness, jak "Be Active. Ewa Chodakowska". Stacja emituje również „cook news", jedyny w Polsce program informacyjny poświęcony branży gastronomicznej i kulinarnej. Kanał jest dostępny - spośród platform cyfrowych - wyłącznie w nc+ oraz w najlepszych sieciach kablowych w całej Polsce. Zasięg techniczny stacji to blisko 3,9 mln gospodarstw domowych. Kuchnia+ istnieje od 2006 roku. Tuż po starcie kanał został uznany za Debiut Roku przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej, a w 2007 roku uhonorowany Kulinarnym Oskarem w kategorii Program Telewizyjny. W 2015 roku otrzymał specjalną Telekamerę "Tele Tygodnia". www.kuchniaplus.pl

About Food Studies

logo food studies 2

ADDRESSEE

The postgraduate Food Studies programme is aimed at people with a strong interest in food, intending to pursue their career in catering industry, tourism, culinary and lifestyle media, as well as at those who would like to replenish their previous educational qualifications with the knowledge concerning various
aspects of culinary culture. The course is directed at graduates in various academic disciplines, including Cultural Studies, Sociology, History, Journalism and Art History.

PROGRAMME

The course programme encompasses about 200 didactic hours in total (two semesters). It is composed of lectures conducted by academic staff, seminars with professionally active specialists (including restaurateurs, culinary critics and bloggers) and workshops.

COURSE CONTENT

  • Socio-cultural Functions of Food
  • Food Taboos
  • Neurogastronomy
  • Psychology of Eating
  • World's Food Culture
  • Polish Culinary Culture
  • Contemporary Culinary Culture
  • Food and Film
  • Food Blogosphere
  • The Aesthetics of Food
  • Culinary Culture as a Marketing Tool
  • Branding, Advertising and Social Media
  • Food Journalism with the Elements of Culinary Criticism
  • Engaged Eating
  • Culinary Projects
  • Wine and Culture
  • Coffee: History and Market
  • Culinary Culture: Backstage
  • Cultural History of Beer
  • Polish Cheeses
  • Japanese Tea Ceremony
  • Post Graduate Final Project

COORDINATORS OF FOOD STUDIES

tomaszewska bolałekdr Magdalena Tomaszewska-Bolałek – an orientalist, journalist and the author of Japanese Culinary Traditions, The Chinese Zodiac Animals in Japanese Culture, Japanese Sweets (the award-winning book, including the Gourmand World Cookbook Awards), and the Culinary Traditions of Korea. Her research concerns food history, food anthropology, neurogastronomy, food design, diplomacy and culinary tourism. She gives lectures and conducts cooking workshops. She writes a bog called "Kuchniokracja."

 

Aleksandra Drzal Sierockadr Aleksandra Drzał-Sierocka – a specialist in Cultural Studies, film expert, chairperson of the Foundation of Film Initiatives called "TU SIĘ MOVIE." Her primary interests lie in the cultural aspects of food, including the products per se as well as relating practices. She is particularly interested in the issues concerning food film. She is the editor of a volume of essays Pot of Cultures: Contemplation over Food in Socio-Cultural Context and the author of numerous scholarly articles concerning the theme of culinary contexts. She is currently working on the monograph Films to Eat.

 

OTHER LECTURERS (inter alia)

BARON SZKIC KOLOR 2Aleksander Baron – a chef in the restaurant "Solec 44", artist and traveller. He perfected his culinary skills in Scotland and the Caribbean Islands. He is the author of culinary columns and food and travel articles.

 

 

marta dymekMarta Dymek – a blogger, the author of culinary blog called "Jadłonomia" and the winner of the 2013 Best Culinary Blog. She writes about cuisine in culinary magazines, conducts culinary workshops and hosts the TV programme. She is the author of best-selling cookbook Jadłonomia. Plant-Based Food. 100 Recipes not only for Vegans.

 

dr Aleksandra Kleśta-Nawrocka – an ethnologist, cultural anthropologist, historian. Her research concerns the historical and cultural phenomenon of the Old Polish Cuisine. She is the author of numerous publications featuring that subject. She organises various culinary events.

Grzegorz Lapanowski 2Grzegorz Łapanowski – a cook, culinary journalist, activist in the culinary Project called "School on the Fork," advocate of Slow Food Movement, founder of Food Lab Studio. He hosted the culinary programme. He is the host of Polish edition of Top Chef.

 

Rekrutacja

REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE

KROK 1 – Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego
KROK 2 – Pobranie z internetowego formularza zgłoszeniowego i wydruk następujących dokumentów:

  • ankieta osobowa
  • umowa o warunkach odpłatności za studia podyplomowe (podpisana w dwóch egzemplarzach)
  • tabela czesnego (parafowana na każdej stronie)

KROK 3 – Dołączenie do powyższych dokumentów:

  • dyplomu ukończenia wyższej uczelni lub kserokopii potwierdzonej przez pracownika Uniwersytetu SWPS (do dyplomów wystawionych po 2005 roku konieczne jest dołączenie suplementu)
  • 1 zdjęcia legitymacyjnego
  • kserokopii odcinka opłaty rekrutacyjnej, która wynosi 300 zł

KROK 4 – dostarczenie do Biura Rekrutacji na Studia Podyplomowe kompletu dokumentów pocztą, osobiście lub przez osoby trzecie.
W przypadku składania kserokopii dyplomu i suplementu, zapraszamy przed pierwszym zjazdem do Biura Studiów Podyplomowych w Warszawie z oryginałami dokumentów.

Dokumenty do pobrania

Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych.

SPOSÓB SKŁADANIA DOKUMENTÓW

  • osobiście lub przez osoby trzecie, w siedzibie Uczelni - pokój 112 (zaleca się, by przy składaniu dokumentów kandydat posiadał dowód osobisty),
  • pocztą na adres: SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa.

Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej ilości zgłoszeń.

Opłaty

Opłata za rok studiów
rok akademicki 2017-2018
10 rat 640 zł
2 raty 3075 zł
1 rata 5900 zł
Opłata rekrutacyjna 300 zł

Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (absolwent płaci 0 zł).

Opłatę rekrutacyjną należy wnosić na konto:
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
74 1750 1312 1330 0000 0005 3043
[w tytule prosimy wpisać: nazwisko i imię oraz kierunek]

Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Opłatę rekrutacyjną można uiścić w kasie Uniwersytetu SWPS czynnej:

poniedziałek - piątek: 9.00 - 14.00

Jest możliwość płatności opłaty rekrutacyjnej kartą płatniczą w biurze CSPiS w godzinach otwarcia biura.

Koordynator kierunku

anna godlewska

Koordynator kierunku

Anna Godlewska
tel. 22 517 98 55
e-mail: anna.godlewska@swps.edu.pl

Godziny otwarcia biura:

poniedziałek - piątek 8.00 - 16.00
sobota 8.00 - 14.00
niedziela (w weekendy zjazdowe) 8.00 - 14.00

Wyślij swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących wybranych studiów.

Administratorem danych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03-815 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Każdej osobie podającej swoje dane przysługuje prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.

Drukuj