Nauki o człowieku mogą pomóc biznesowi wyjść z obszaru „kopiuje” do obszaru „kreuje”. To wymaga zmiany mentalności zarządów i pracowników tak, by uwierzyli, że mogą tworzyć rzeczy, które zmienią świat.
Piotr Voelkel, przedsiębiorca, laureat „Biznesowego Oskara” w kategorii Wizja i innowacja, założyciel Uniwersytetu SWPS
Zarządzanie
- studia I stopnia, 6 semestrów
- tryb niestacjonarny (sobota-niedziela)
- kierunek: Zarządzanie i przywództwo
Nowy paradygmat zarządzania
Świat zmienia się szybciej niż kiedykolwiek: rozwój nowych technologii, załamywanie się dotychczasowego modelu gospodarki wolnorynkowej, globalizacja czy masowość mediów społecznościowych. Wszystko to powoduje coraz większą zmienność otoczenia i wymaga od menedżerów dużej elastyczności, a także zupełnie nowych umiejętności i narzędzi zarządzania.
W Polsce dominuje tradycyjny, przeteoretyzowany model uczenia zarządzania. Nie odpowiada on wymogom współczesności i nadchodzącym wyzwaniom środowiska pracy. Niewiele rzeczywistej praktyki i pracy projektowej, bazowanie na statystycznych modelach funkcjonowania gospodarki i niedocenianie roli psychologii w zarządzaniu sprawiają, że zderzenie absolwenta z realnymi wyzwaniami środowiska pracy jest bolesne, a on sam mało atrakcyjny dla przyszłego pracodawcy. Dlatego na Uniwersytecie SWPS stworzyliśmy nowoczesny i praktyczny program studiów.

Emocje to istotny składnik procesów zarządczych
Odkrycia ostatnich kilkunastu lat pokazują jak istotnym elementem w pracy menedżera są czynniki emocjonalne i pozaracjonalne. Od podejmowania decyzji, poprzez reakcje rynku, po zachowania konsumenckie psychologia jest nieodłącznym elementem determinującym efektywność lidera. Lider przyszłości potrafi łączyć umiejętności racjonalnego myślenia z dojrzałą intuicją oraz zarządzaniem własnymi i cudzymi emocjami.

Biznes to nie tylko zysk
Nowoczesna organizacja, w tym biznesowa, powinna być zaangażowana społecznie i działać, odwołujac się do wartości, które wykraczają poza horyzont jej własnych korzyści. Przyszłość należy do wiarygodnych marek, które bazują na zaufaniu, budzą pozytywne emocje i zapraszają klienta do współpracy. Mówimy, jak to działa. Wyjaśniamy, na czym polega nowatorskie podejście do prowadzenia biznesu opartego na wartościach.

Gospodarka transakcyjna zmienia się w relacyjną
Dążenie do maksymalizacji zysków w jak najkrótszym czasie nie sprawdza się w dłuższej perspektywie. Największe firmy zawdzięczają swój sukces dbałości o trwałą, uczciwą relację z klientem, bazującą na obustronnych korzyściach. Wiedzą, jak ważne jest nawiązanie dialogu i stworzenie więzi wynikającej z identyfikacji klienta z marką. Pokazujemy ten model zarządzania, odwołując się do koncepcji Firmy Idei prof. Jerzego Hausnera.

Zarządzanie to przede wszystkim ludzie
Skuteczne zarządzanie innymi wymaga umiejętnego zarządzania sobą, dlatego tak ważna jest praca nad rozwojem własnym lidera. Dzięki współpracy z naszymi psychologami poznasz mechanizmy swojego zachowania i dowiesz się, jak być menedżerem samego siebie. Wiedza z psychologii pozwala także zrozumieć motywy postępowania innych ludzi, daje narzędzia do budowania relacji oraz identyfikowania i rozwiązywania konfliktów w zespole.

Cyfrowa transformacja biznesu staje się faktem
Świat podlega transformacji cyfrowej. Organizacje wdrażają cyfrowe innowacje, które umożliwią rozwój, usprawnią pracę i poszerzą spektrum działania. Przedsięwzięcia tego typu wymagają kreatywnego podejścia oraz umiejętności kierowania multidyscyplinarnymi, często rozproszonymi zespołami. Pokazujemy, jak prowadzić takie projekty, uczymy identyfikowania potrzeb i wyzwań świata cyfrowego i projektowania nieszablonowych rozwiązań.

Przewodzenia zmianom można się nauczyć
Potrzebujemy liderów zmian – ludzi zaangażowanych, którzy potrafią zidentyfikować problem, zaproponować rozwiązanie i wprowadzić je w życie, działając zespołowo. Wierzymy, że przewodzenie zmianom jest trampoliną do osiągnięcia sukcesu oraz życiowej i zawodowej satysfakcji. Zgodnie z hasłem „wymyśl – uwierz – działaj” rozwijamy w studentach poczucie sprawczości i wiarę we własne możliwości, dzięki czemu mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo. Posiadamy certyfikat „Journey to Changemaker Certificate”, przyznawany przez międzynarodową fundację ASHOKA.
Dlaczego nasze podejście jest lepsze od innych?
Liderzy uczą liderów
W ramach studiów nasi studenci uczestniczą w kilku spotkaniach inspiracyjnych z wybranymi liderami renomowanych organizacji, dzięki czemu mogą czerpać z ich wiedzy i doświadczeń. To osoby, które dostrzegły potrzebę zmiany i dzięki swojej odwadze, determinacji i umiejętności współdziałania wprowadzili ją w życie. Wśród liderów, z którymi współpracujemy są między innymi:
Active learning – uczenie przez działanie
Uczymy poprzez działanie, doświadczanie, eksperymentowanie. Nazywamy siebie prowadzącymi zajęcia, a nie – wykładowcami. Stawiamy się w roli animatorów procesu uczenia się, a nie – ekspertów przekazujących wiedzę. Zajęcia prowadzimy w formie warsztatów, konwersatoriów, studiów przypadków, projektów zespołowych, dyskusji, debat, symulacji. Przykładowo, ucząc się zarządzania strategicznego, studenci nie ograniczają się do wysłuchania wykładu – analizują strategię wybranej przez siebie firmy, oceniają jej silne i słabe strony, opracowują propozycje zmian.
Projekty z partnerami biznesowymi
Studenci kończą studia z portfolio projektów przygotowywanych zespołowo pod okiem opiekunów akademickiego i biznesowego. Projekty nie są jedynie akademickim ćwiczeniem – to konkretne zlecenia przygotowywane przez współpracujące z nami organizacje. Zespoły projektowe są oceniane i otrzymują informację zwrotną o jakości proponowanych rozwiązań.
Semestr 2
Semestr 2
Projekt społeczny
Studenci mierzą się z istotnym problemem natury społecznej. Przeprowadzają mikro badania i dokonują diagnozy sytuacji. Proponują rozwiązanie i obserwują, jak jest ono przyjmowane przez społeczność, której problem dotyczy. Studenci uczą się efektywnej pracy zespołowej.
Semestr 3
Semestr 3
Projekt międzykulturowy
Podczas pracy nad projektem studenci poszerzają wiedzę w zakresie funkcjonowania zespołów i organizacji cechujących się wysokim poziomem zróżnicowania kulturowego. Analizują specyfikę pracy i współpracy w zespołach wirtualnych, których członkowie realizują swoje cele bez względu na odległość, różnice czasowe oraz kulturowe.
Semestr 4
Semestr 4
Projekt kreatywny
Studenci są zapraszani do superwizowanej pracy nad wyzwaniami o charakterze kreatywnym. Projekt rozwija umiejętność kreatywnego myślenia oraz przyjmowania i zastosowania korygujących informacji zwrotnych. Studenci wykorzystują doświadczenie życiowe i zawodowe oraz umiejętności współpracy nabyte we wcześniejszych projektach.
Semestr 5
Semestr 5
Projekt cyfrowej innowacji
Studenci identyfikują niszę rynkową, opracowują wizję cyfrowej innowacji, diagnozują zapotrzebowanie na nią – wszystko to w oparciu o założenia zdefiniowane przy współpracy z partnerem kierunku. Studenci oceniają szanse, zagrożenia i ryzyka proponowanego rozwiązania oraz szacują korzyści i koszty związane z jego wdrożeniem w rynkowych realiach.
Semestr 6
Semestr 6
Projekt usprawniania organizacji
Studenci zapoznają się ze specyfiką danej organizacji i dokonują diagnozy punktów krytycznych dotyczących wskazanych aspektów jej funkcjonowania. Następnie analizują dobre praktyki stosowane na świecie w tym zakresie i opracowują rekomendacje usprawnień, zwracając szczególną uwagę na dostosowanie ich do możliwości danej organizacji.
Napęd zmiany
Skuteczny lider zaczyna od zmiany osobistej. Żeby to zrobić, musi umieć rozpoznać własny potencjał i wiedzieć, jak go rozwijać. Wszystko po to, aby mieć zasoby, z których może czerpać siłę i motywację niezbędne do zarządzania grupą, budowania wzajemnego wsparcia w zespołach, kształtowania kultury organizacji, zarażania innych odwagą i ideami.


Znajomość psychologii
Każda organizacja to ludzie – zarówno pracownicy, jak i klienci. Skoro ludzie, to i emocje, które w dzisiejszym biznesie często okazują się zdecydowanie ważniejsze niż racjonalna, chłodna kalkulacja. Znajomość i rozumienie psychologicznych mechanizmów zachowań drugiego człowieka i podejmowania decyzji to absolutna podstawa.
Praktyczna wiedza z zarządzania
Kształcimy studentów tak, aby myśleli przedsiębiorczo, byli nastawieni na współpracę i rozwój oraz posiadali praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania. W naszym programie nie ma przypadkowych przedmiotów. Studenci uczą się tylko i aż tego, co kluczowe z punktu widzenia efektywnego funkcjonowania w roli menedżera lub przywódcy.
Partnerzy kierunku
Certyfikat dla kierunku
....
Rekrutacja krok po kroku
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
(zgodnie z kolejnymi krokami formularza, wprowadź wymagane dane). - Skompletuj następujące dokumenty:
- kserokopię świadectwa dojrzałości (oryginał/odpis do wglądu)
- potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej (jeśli płatność nie została zrealizowana przez PayU w formularzu zgłoszeniowym)
- ankietę osobową
- umowę o warunkach odpłatności za studia (2 egzemplarze – podpisy na każdej stronie)
- załączniki do umowy (2 egzemplarze – podpisy na każdej stronie)
- Wgraj skany powyższych dokumentów do formularza zgłoszeniowego
Ta czynność jest wymagana - pracownicy Biura Rekrutacji dokonają wstępnej weryfikacji poprawności wgranych dokumentów (maksymalnie 3 dni robocze) i w razie wystąpienia nieprawidłowości wyślą wiadomość do Kandydata, za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego, z prośbą by poprawił błędy zanim przyniesie oryginały do Biura. Czynność skanowania dokumentów nie jest trudna - pobierz umieszczoną poniżej instrukcję. - Dostarcz komplet wymienionych wyżej dokumentów do Biura Rekrutacji:
Zgodnie z obowiązującym prawem świadectwo i dyplomy wymagają potwierdzenia przez pracownika rekrutacji zgodności z oryginałem.
Niezależnie od tego czy dokumenty zostaną złożone osobiście czy nie, kandydat zobowiązany jest do podpisania własnoręcznie umowy, załączników oraz ankiety. Pełnomocnik może podpisać umowę o warunkach odpłatności za studia wyższe wraz z załącznikiem i ankietę osobową wyłącznie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego notarialnie. - Odbierz informację o przyjęciu na studia.
Informacja o przyjęciu na studia pojawi się na twoim koncie rekrutacyjnym.
rok akademicki 2019/20 (2 semestry) studia niestacjonarne | |
---|---|
10 rat po | 1000 zł |
2 raty po | 4915 zł |
1 rata | 9450 zł |
Biuro Rekrutacji w Warszawie
- 22 517 96 11, 22 517 96 35
- rekrutacja@swps.edu.pl
- ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
- Czas pracy:
poniedzialek - piątek: 8.00-17.00
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN* należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna chyba że:
- kierunek studiów na który ubiegał się kandydat nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej
- Absolwenci studiów wyższych, doktoranckich i podyplomowych SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego (Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej)
- Absolwenci studiów wyższych i podyplomowych Collegium Da Vinci (Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych
- Absolwenci Liceum Da Vinci
Zniżka w czesnym
- Dzieci absolwentów studiów wyższych Uniwersytetu SWPS otrzymują zniżkę w czesnym w wysokości 5% na wszystkie lata przewidziane programem studiów.