Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Rola etyki w społeczeństwie. Po spotkaniu z prof. Cialdinim

zdj. Ivan Prinus
float_intro: images/ZDJECIA/aktualnosci/SWPS_prof_Cialdini_wyklad_fot_Ivan_Prinus_54.jpg

Profesor Robert Cialdini, specjalista w dziedzinie wywierania wpływu i perswazji, 5 kwietnia odwiedził Uniwersytet SWPS we Wrocławiu. Wybitny psycholog społeczny odebrał nagrodę od Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu oraz spotkał się ze studentami, żeby porozmawiać o roli etyki w procesie wywierania wpływu na ludzi. Rozmowę poprowadził prof. Tomasz Grzyb, dziekan wrocławskiego Wydziału Psychologii.

Mistrz perswazji i badacz ludzkich zachowań

Od ponad trzydziestu lat prof. Cialdini poświęca się badaniom dotyczącym wywierania wpływu na ludzi, perswazji oraz zachowań w różnorodnych kontekstach społecznych. Jego pasja do zgłębiania tajemnic ludzkiego zachowania i lata praktyki, przyniosły mu międzynarodową renomę jako eksperta w dziedzinie technik perswazji, zasad współpracy i narzędzi negocjacji. Jego kultowa publikacja „Wywieranie wpływu na ludzi” od lat cieszy się uznaniem czytelników i znajduje się na stałe na listach bestsellerów.

Podczas spotkania prof. Cialdini otrzymał nagrodę „Książka dla Trenera”. Statuetka przyznana profesorowi jest główną nagrodą w konkursie organizowanym przez Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu. Celem konkursu jest wyróżnianie i promowanie książek, które oferują rzetelną, praktyczną wiedzę w sferze usług rozwojowych. Trenerzy, coachowie, mentorzy, doradcy, konsultanci oraz pracownicy działu HR mogą mieć pewność, że publikacje nominowane i nagradzane w konkursie zawierają zweryfikowaną wiedzę i prawdziwe informacje. Przyznana w konkursie nagroda świadczy o wiarygodności danej książki i ma pozytywny wpływ na decyzję czytelników dotyczącą wyboru lektury.

zbliżenie na nagrodę - książka dla trenera
zdj. Ivan Prinus
Profesor Cialdini i przedstawicielka Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu ściskają sobie dłonie przy wręczaniu nagrody
zdj. Ivan Prinus
Profesor Cialdini trzymający statuatkę i kwiaty, obok stoi Profesor Tomasz Grzyb z mikrofonem
zdj. Ivan Prinus
Zbliżenie na złotą plakietkę z napisem: Książka dla trenera
zdj. Ivan Prinus

Jury przyznało w edycji 2024 nagrodę w kategorii „Zawsze zielona – ponadczasowa” dwóm publikacjom prof. Roberta Cialdiniego – „Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka” w tłumaczeniu prof. Bogdana Wojciszke (Uniwersytet SWPS) oraz „Wywieranie wpływu na ludzi. Psychologia perswazji” w tłumaczeniu Sylwii Pikiel. Nagrodę wręczyła kustoszka konkursu „Książka dla trenera” Anna Komorek oraz pełnomocnik Zarządu Towarzystwa ds. Konkursu „Książka dla trenera” Andrzej Szastok.

Etyka w wywieraniu wpływu: spostrzeżenia prof. Cialdiniego

Spotkanie „The Ethical Path: Navigating the Power of Social Influence” było poświęcone etyce w procesie wywierania wpływu na ludzi.

Prof. Cialdini, czołowy ekspert w tej dziedzinie, mocno podkreślił potrzebę uczynienia etyki integralną częścią procesu wywierania wpływu. Zwracając uwagę na konieczność promowania etycznego podejścia, wyraził przekonanie, że skuteczność nie powinna przewyższać moralności.

Jednym z kluczowych punktów poruszonym na spotkaniu był wpływ etyki na efektywność pracowników. Na podstawie badań, prof. Cialdini pokazał, że dbanie o etykę nie tylko jest moralnie słuszne, ale również korzystne z biznesowego punktu widzenia. Pracownicy, którzy są zachęcani do nieetycznych praktyk, nie tylko szkodzą swojemu pracodawcy, ale także stają się mniej produktywni.

Gdy umawialiśmy się na to wydarzenie, prof. Cialdini bardzo wyraźnie podkreślił: „Chcę porozmawiać, także z waszymi studentami. Nie chcę kolejnego wykładu, chcę rozmowy”. I właśnie tak wyglądało nasze spotkanie: jak rozmowa o tym, co w ostatnich latach stało się kluczowe w kontekście psychologii wpływu społecznego – o etyce.

prof. dr hab. Tomasz Grzyb
prowadzący spotkanie

Rozmowa nie ograniczała się jedynie do sfery biznesu. Prof. Cialdini rozwinął dyskusję o polskiej i amerykańskiej polityce, szczególnie w kontekście niedawnych wyborów samorządowych w Polsce i prezydenckich w USA. Zauważył, że nieetyczne postawy polityków, zamiast pomagać, w dłuższej perspektywie szkodzą zarówno społeczeństwu, jak i samym politykom.

Etyka jest istotnym elementem zarówno w biznesie, jak i w sferze publicznej, a zrozumienie jej roli jest kluczowym czynnikiem dla budowania trwałych relacji i zrównoważonego sukcesu społecznego. Jesteśmy zaszczyceni obecnością tak wybitnego specjalisty w tej dziedzinie, który już nie pierwszy raz podzielił się z nami swoją wiedzą. Prof. Cialdini kilkakrotnie prowadził wykłady zarówno dla studentów, jak i dla kadry naukowo-dydaktycznej. Uczestniczył też w organizowanych przez nas konferencjach. Mamy nadzieję, że kolejne spotkanie odbędzie się już niedługo.

Zobacz zdjęcia z wydarzenia:

Zdjęcie panelu, na pierwszym plane stoi profesor Tomasz Grzyb z mikrofonem, w tle siedzi profesor Cialdini
zdj. Ivan Prinus
zdjęcie publiczności
zdj. Ivan Prinus
zdjęcie panelu od góry
zdj. Ivan Prinus
Zdjęcie profesora Cialdiniego i profesora Grzyba w trakcie rozmowy
zdj. Ivan Prinus
Uśmiechnięty profesor Caldini czekający na odbiór nagrody
zdj. Ivan Prinus
Profesor Caldini podpisujący swoją książkę dla studentki
zdj. Ivan Prinus
Profesor Caldini podpisujący swoją książkę dla studentki
zdj. Ivan Prinus

Studiuj psychologię na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu i zmieniaj świat!

Kształcimy przyszłych psychologów klinicznych zajmujących się profilaktyką, diagnostyką i terapią zaburzeń psychicznych oraz psychologów biznesu specjalizujących się w rozwoju pracowników, zarządzaniu zasobami ludzkimi i zwiększaniu konkurencyjności organizacji.

Jesteśmy jedynym ośrodkiem w południowo-zachodniej Polsce, który posiada uprawnienia do prowadzenia specjalizacji w dziedzinie psychologii klinicznej dla magistrów psychologii (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie uzyskiwania tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia).

Program naszych studiów psychologicznych jest dostosowany do europejskich standardów nauczania psychologii i spełnia wymagania Europejskiego Certyfikatu Psychologa EuroPsy, który w wielu krajach europejskich definiuje zawód psychologa i reguluje dostęp do jego wykonywania.

Poznaj naszą ofertę

W spotkaniu wzięli udział:

Tomasz Grzyb
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
Tomasz Grzyb

Psycholog. Naukowo zajmuje się psychologią wpływu społecznego. Interesuje się także metodologią badań psychologicznych, marketingiem i nowymi technologiami. Pracę naukową łączy z praktyką marketingową. Prowadzi szkolenia w dziedzinie psychologii społecznej, manipulacji i perswazji. Od 2013 r. kształci oficerów NATO i krajów stowarzyszonych w zakresie technik wpływu społecznego. Zobacz pełny biogram.

Robert Cialdini
prof.
Robert Cialdini

Profesor psychologii Uniwersytetu Stanowego w Arizonie zajmujący się psychologią społeczną. Najbardziej znany jako autor książki „Wywieranie wpływu na ludzi” (ang. Influence: Science and Practice), będącej rezultatem ponad 15 lat badań, która od wielu lat jest bestsellerem. Sklasyfikował w niej metody stosowane do wywierania wpływu na ludzi w postaci 6 zasad.

Zobacz inne aktualności