3. Przegląd Młodzieżowej Reklamy Społecznej – zachęcamy do udziału
Przypominamy, że trwa nabór prac do 3. edycji corocznego „Przeglądu Młodzieżowej Reklamy Społecznej” organizowanego przez Katedrę Grafiki Uniwersytetu SWPS i Technikum nr 15 im. Marii Skłodowskiej-Curie we Wrocławiu. Celem tego wyjątkowego konkursu jest rozwijanie postaw obywatelskich wśród uczniów oraz promowanie reklamy społecznej jako środka wyrazu młodego pokolenia. Serdecznie zachęcamy do nadsyłania prac – można to zrobić do 17 stycznia 2025 r.
Co nasz cieszy, a co wkurza?
Praca konkursowa polega na przygotowaniu reklamy społecznej w formie plakatu, filmu, fotografii czy spotu radiowego.
Tematem tegorocznego konkursu jest: „Co mnie…” (kręci, cieszy, smuci, wkurza itp. – chodzi o naświetlenie dowolnie wybranej, istotnej kwestii społecznej).
Uwrażliwienie na problemy społeczne jest najważniejszym aspektem konkursu. Poprzez promowanie reklamy społecznej jako formy wyrazu, młodzi twórcy czynnie działają i dokładają swoją cegiełkę do edukacji społeczeństwa. Wydarzenie, jakim jest cykliczny „Przegląd Młodzieżowej Reklamy Społecznej” wpisuje się także w realizację podstaw programowych. Promocja zawodu technika reklamy, technika fotografii i multimediów czy technika grafiki i poligrafii cyfrowej stanowi istotną część inicjatywy. Konkurs nie tylko ułatwia poznanie tych zawodów, lecz także inspiruje uczniów do podjęcia się ich nauki, widząc potencjał i możliwości, jakie oferuje dziedzina reklamy i grafiki.
Warto też podkreślić, że wydarzenie nie ogranicza się jedynie do rywalizacji między uczestnikami. To również świetna okazja do nawiązania współpracy i wymiany doświadczeń między szkołami, co sprzyja budowaniu silniejszej społeczności edukacyjnej i umożliwia uczniom zdobycie różnorodnych doświadczeń.
Kogo zapraszamy?
Prace uczniów i uczennic w tym roku mogą zgłaszać: technika grafiki i poligrafii cyfrowej, technika fotografii i multimediów, technika reklamy, szkoły branżowe kształcące w zawodzie fotograf, licea Sztuk plastycznych, szkoły ponadpodstawowe kształcące na profilach graficznych, fotograficznych i filmowych.
Dlaczego warto wziąć udział?
Dla zwycięzców przewidziane są atrakcyjne nagrody, w tym tablety graficzne, sprzęt nagrywający, bony na zakupy w księgarniach oraz książki z zakresu tematyki grafiki i fotografii.
Prócz tego pace laureatów i laureatek konkursu zostaną zaprezentowane na wystawie pokonkursowej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu w kwietniu 2025 r. oraz w mediach społecznościowych.
W zeszłym roku na wystawie zobaczyliśmy m.in. prace:
Zobacz wszystkie projekty nagrodzone w poprzedniej edycji
Wymagania techniczne projektów
- Plakat reklamowy – format B1, rozdzielczość 300 ppi, tryb koloru: CMYK
- Fotografia – minimum format A3, rozdzielczość 300 ppi, tryb koloru: CMYK
- Spot radiowy – format MP3, maksymalna długość nagrania to minuta
- Film reklamowy – format MP4, maksymalna długość nagrania to minuta
Jak zgłosić pracę?
Prace należy przesłać drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
W temacie należy wpisać: „Przegląd Młodzieżowej Reklamy Społecznej”.
Prosimy o załączenie w pliku poniższych dokumentów. Muszą być wypełnione (elektronicznie), wydrukowane, podpisane ręcznie i zeskanowane.
Ważne daty:
- termin nadsyłania prac – do 17 stycznia 2025 r.
- termin rozstrzygnięcia konkursu – kwiecień 2025 r.
- termin wystawy – kwiecień 2025 r.
Lista laureatów zakwalifikowanych na wystawę konkursową zostanie ogłoszona do 15 marca 2025 r.