Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Strategie marketingowe w sporcie: wykład i warsztaty w Poznaniu

float_intro: images/ZDJECIA/aktualnosci/Global_sports_Events_Challenges_in_Partnering.jpeg

Wydział Psychologii i Prawa Uniwersytetu SWPS w Poznaniu oraz Koło Naukowe Psychologii Społecznej zapraszają na wyjątkowe wydarzenie poświęcone współpracy między markami i strategii marketingowych w sporcie – „Global Sports Events: Challenges in Partnering”. Gościnny wykład na naszej uczelni wygłosi znana badaczka zachowań konsumentów, prof. T. Bettina Cornwell z Uniwersytetu w Oregonie. Tuż po jej wystąpieniu odbędą się warsztaty z prof. Alicją Grochowską z Uniwersytetu SWPS.

25 czerwca 2024
17.00–19.00
Poznań/online

Wykład prowadzony będzie wyłącznie w języku angielskim i nie będzie tłumaczony. Warsztaty będą prowadzone po polsku.

Sportowy duch marketingu

Rozkwit marketingu sportowego zbiegł się z dynamicznym rozwojem innych form działalności marketingowej, wzrostem popularności mediów społecznościowych i różnorodnych aplikacji. Sport towarzyszy człowiekowi od wieków, ale profesjonalny marketing sportowy jest stosunkowo nowym pojęciem.

To dziedzina marketingu, która koncentruje się na promowaniu produktów i usług powiązanych ze sportem. Obejmuje m.in. sponsoring drużyn, sportowców, wydarzeń sportowych, reklamy w miejscach sportowych i transmisjach, a także promowanie sprzętu i odzieży sportowej. Bardzo często opiera się na współpracy z innymi markami, aby wzbudzić większe zainteresowanie potencjalnych klientów. Wyzwania, przed którymi stają dziś przedstawiciele firm (konkurencja, dostosowywanie się do zmieniających się trendów i dbanie o reputację marki), sprawiają, że taka współpraca może być trudniejsza niż się wydaje.

Na wykładzie „Global Sports Events: Challenges in Partnering” dowiemy się więcej na ten temat. Prof. T. Bettina Cornwell z University of Oregon podzieli się swoją wiedzą na temat strategii marketingowych w sporcie. Spotkanie dotyczyć będzie szeroko rozumianej współpracy między markami, a także najnowszych badań empirycznych dotyczących wzrostu komercjalizmu w tej dziedzinie.

Warsztat po wykładzie, prowadzony przez prof. Alicję Grochowską z Uniwersytetu SWPS, pozwoli nam poznać temat od kuchni. Uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się, jak mierzyć skuteczność działań marketingowych, poznają metody obliczania skojarzeniowego indeksu podobieństwa oraz sposoby interpretacji semantycznej, które mogą być wykorzystane do monitorowania efektywności wspólnych kampanii marketingowych.

  1. Wykład: „Global Sports Events: Challenges in Partnering”

    Wykład dotyczyć będzie szeroko rozumianej współpracy między markami w celu opracowania optymalnych strategii marketingowych w sporcie. Partnerstwo, omawiane także w kontekście sponsoringu, to współpraca marek usługowych i produktowych z markami doświadczalnymi (experiential brands) w obszarze sportu, sztuki i rozrywki w celu stworzenia platformy marketingowej. Wydatki na sponsoring na całym świecie w 2023 r. szacuje się na kwotę między 66 a 105 miliardami dolarów amerykańskich, a do 2030 r. oczekuje się wzrostu tych wydatków do poziomu 108-189 miliardów dolarów. Współprace marketingowe często spotykają się z krytyką ze względu na wzrost komercjalizacji, „consciousness washing” oraz utratę autentyczności w przypadku marek doświadczalnych. Wszystkie powyższe kwestie zostaną omówione przez prof. T. Bettinę Cornwell w oparciu o aktualne wyniki badań.

  2. Warsztat: Zastosowanie wiedzy psychologicznej do badania spójności między markami współpracującymi

    Warsztat będzie poświęcony metodom oceny efektywności współpracy między markami, wskazując na metody dopasowane do różnych obszarów działań marketingowych, również poza sportem. Będzie oparty na sieciowych modelach pamięci i funkcjonowaniu sieci skojarzeniowych. Podczas zajęć zostanie przedstawiona metoda obliczania skojarzeniowego indeksu podobieństwa oraz sposoby interpretacji semantycznej. Warsztat poprowadzi prof. Alicja Grochowska z Uniwersytetu SWPS.

Prowadzące i prelegentki

T. Bettina Cornwell
prof.
T. Bettina Cornwell

T. Bettina Cornwell uzyskała stopień doktora nauk ekonomicznych w dziedzinie marketingu na University of Texas. Obecnie pełni prestiżową funkcję akademicką (Philip H. Knight) w Lundquist College of Business na University of Oregon, gdzie jest także kierownikiem Katedry Marketingu. Jej badania, które koncentrują się na komunikacji marketingowej oraz zachowaniach konsumentów, ukazały się niedawno w cenionych czasopismach, takich jak Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Marketing oraz Academy of Management Review. Badania prof. Cornwell skupiają się na komunikacji marketingowej oraz zachowaniach konsumentów, często uwzględniając aspekty międzynarodowe oraz polityczne. Drugie wydanie jej książki „Sponsorship in Marketing” zostało opublikowane przez wydawnictwo Routledge w 2020 r.

Alicja Grochowska
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
Alicja Grochowska

Psycholog. Zajmuje się psychologicznymi mechanizmami działania reklamy. Aktualnie prowadzi badania nad znaczeniem cech osobowości w reakcjach na reklamy. Interesują ją także poznawcze mechanizmy budowania i promowania marki. Autorka i współautorka artykułów naukowych na temat reklamy i marki. Należy do European Academy of Advertising. Współpracowała z licznymi markami prowadząc szkolenia oraz badania w zakresie promocji, reklamy i budowania wizerunku marki.

Formularz zgłoszeniowy

Szczegóły organizacyjne

Gdzie?

  • Uniwersytet SWPS w Poznaniu, ul. Kutrzeby 10, Poznań. Sala A001. Będzie możliwość uczestnictwa online.

Kiedy?

  • 25 czerwca 2024 r., godz. 17.00-19.00

Kontakt

Weronika Trzmielewska
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Organizatorzy

  • Centrum Studiow Podyplomowych i Szkoleń w Sopocie
  • Koło Naukowe Psychologii Społecznej Uniwersytetu SWPS w Poznaniu

Zobacz inne aktualności