Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Uczestnicy „CHANGE IT” już wiedzą, jak sprzedać pomysł

Fot. Patrycja Radek
float_intro: images/ZDJECIA/aktualnosci/change_it_szkolenie_z_malgorzata_domagala_zdj_glowne.jpg

15 maja 2023 r. zespoły biorące udział w konkursie startupowym „CHANGE IT” odbyły szkolenie z prezentowania pomysłów inwestorom. Przeczytaj wywiad z ekspertką z Mastercard i dowiedz się, jakich wskazówek udzieliła uczestnikom i uczestniczkom konkursu.

Jak sprzedać swój pomysł w trzy minuty?

Patrycja Radek (koordynatorka konkursu „CHANGE IT”): O czym opowiadałaś zespołom podczas szkolenia poświęconego prezentacjom inwestorskim?

Małgorzata Domagała (ekspertka z firmy Mastercard): Rozmawialiśmy o tym, jak powinna wyglądać prezentacja – w szczególności taka, która ma pomóc zespołowi przekonać inwestorów czy aniołów biznesu do zainwestowania w dany produkt. Sama prezentacja to tylko ułamek projektu, więc rozmawialiśmy także o tym, jak się do niej przygotować i co należy zrobić po prezentacji. Przypomniałam, że pitch jest tylko początkiem ścieżki, a celem jest, by zespoły studenckie przekonały do siebie osoby zainteresowane wsparciem. Myślę, że uczestnicy i uczestniczki konkursu mają ciekawe pomysły. Bardzo się cieszę, że mogłam z wami być i je poznać. Mam nadzieję, że powiecie mi, jak te historie potoczyły się dalej i jak te pomysły zaczęły się materializować.

W drugiej połowie czerwca finał naszego półrocznego konkursu. Wtedy zespoły będą miały trzy minuty na zaprezentowanie swoich pomysłów. Trochę się boją, czy w tak krótkim czasie powiedzą wszystko, na czym im zależy. Czy w trzy minuty można skutecznie sprzedać projekt? Jakie masz rady dla naszych zespołów?

Jak najbardziej można sprzedać swój projekt i wizję jego realizacji w trzy minuty. My tutaj ćwiczyliśmy nawet 1,5-minutowe pitche i trzeba przyznać, że wszyscy dzielnie sobie radzili. To, na co chciałam zwrócić uwagę i co podkreślałam na naszym spotkaniu, to bycie sobą, autentyczność – fałsz czuć na odległość. Bardzo ważne, by opowiedzieli wnikliwie o problemie, na który odpowiadają: dobrze go zarysowali, a potem pokazali, jak ich rozwiązanie ten problem niweluje. Można to porównać do leku na jakieś schorzenie albo plastra na jakąś ranę, większą lub mniejszą.

W kuluarach mówiłaś, że czasem ważny jest również sposób prezentacji i że wpadasz na różne oryginalne pomysły dotyczące formy prezentacji.

Forma nie może zastąpić treści. Warto natomiast szukać nietrywialnych rozwiązań na wzbudzenie zainteresowania i utrzymanie uwagi. Mam już trzyletnią tradycję podczas moich wystąpień na konferencji „Impact”. Przeprowadzam panele w niekonwencjonalnej formule – w formie teleturniejów. Było już „Koło Fortuny”, była „Wielka gra”, w której odgrywałam rolę Stanisławy Ryster. W tym roku był finał „Jednego z dziesięciu” i wzięłam na siebie ciekawe zadanie wcielenia się w Tadeusza Sznuka. Myślę, że taka nietrywialna prezentacja jest ciekawym sposobem przedstawienia treści, ale przede wszystkim zaangażowania odbiorców i publiki.

Rozmowę przeprowadziła Patrycja Radek – koordynatorka konkursu „CHANGE IT” i brokerka innowacji na Uniwersytecie SWPS.

Nazwa
Fot. Patrycja Radek
Nazwa
Fot. Patrycja Radek
Nazwa
Fot. Patrycja Radek

O konkursie „CHANGE IT”

„CHANGE IT” to konkurs na najlepszy projekt studencki z obszaru innowacji impactowych. W konkursie biorą udział mieszane zespoły studenckie z Uniwersytetu SWPS i Politechniki Wrocławskiej. Uczestnictwo daje możliwość wzmocnienia swoich kompetencji biznesowych oraz szansę na wcielenie w życie autorskiego pomysłu na naprawę świata.

Organizatorem „CHANGE IT” jest Uniwersytet SWPS, a partnerami strategicznymi – Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Politechniki Wrocławskiej, Credit Agricole Bank Polska S.A. i Mastercard.

Odwiedź stronę konkursu

Wywiadu udzieliła

Małgorzata Domagała
 
Małgorzata Domagała

Dyrektorka ds. rozwiązań cyfrowych i cyberbezpieczeństwa na Polskę, Czechy i Słowację w polskim oddziale Mastercard Europe. Ekspertka w zakresie płatności bezgotówkowych i otwartej bankowości oraz menedżerka z ponad 19-letnim doświadczeniem w pozyskiwaniu klientów, budowaniu relacji i zarządzaniu w sektorze finansowym. Jest zorientowana na nowe technologie w biznesie. Po dołączeniu do firmy odpowiadała za relacje z kluczowymi klientami Mastercard w Polsce. Od 2019 r. odpowiada za rozwój i wdrażanie rozwiązań dla otwartej bankowości w Mastercard. W 2022 r. została nominowana na stanowisko wiceprezesa ds. rozwiązań cyfrowych i cyberbezpieczeństwa. Do jej obowiązków należy współpraca z nowymi partnerami technologicznymi, a także płatności w kanałach cyfrowych i rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa. Prowadziła projekty z największymi bankami w Polsce. Uczestniczyła we wprowadzaniu na polski rynek nowatorskich metod płatności, tj. płatności zbliżeniowych, płatności mobilnych, Apple Pay, Google Pay itp. Z sukcesem opracowywała, rozwijała i wdrażała plany marketingowe, programy lojalnościowe i nowatorskie rozwiązania biznesowe. Absolwentka studiów MBA w Carslon School of Management na Uniwersytecie Minnesoty w USA, dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim i handlu zagranicznego na Uniwersytecie Łódzkim. W ostatnich latach ukończyła Leadership Academy for Poland.

Zobacz inne aktualności